Isteri Bina Galeri Pamer Barang Berharga Zaibo Agar Suaminya Tidak Dilupakan




BAGI memastikan nama suami tidak terus dilupakan, balu kepada Zaibo iaitu Siti Hawa Sawal dan anak-anaknya sedang membangunkan sebuah galeri mini bagi menempatkan semua barangan berharga pelakon dan pelawak itu untuk tatapan ramai.

Siti Hawa berkata, idea untuk mewujudkan galeri itu timbul selepas anak-anaknya tidak membenarkan dia menderma barangan milik Allahyarham kepada orang lain kerana itu adalah kenangan buat mereka sekeluarga.

"Barang peninggalan arwah sangat banyak, hendak diberi kepada orang anak-anak saya tidak benarkan kerana itu sahaja kenangan yang mereka ada.
"Dari situ timbul idea untuk membina sebuah galeri mini di sebelah rumah, menghimpunkan semua barang-barang berharganya untuk tatapan generasi akan datang.

"Zaibo mungkin sudah tiada tetapi saya tidak mahu kariernya turut sama mati. Sebagai isteri, inilah usaha terakhir saya dan anak-anak untuk menghargainya," katanya ketika dihubungi mStar Online pada Khamis.


Hawa memberitahu tidak pernah berhenti merindui suaminya.

Pada 14 November 2018, industri hiburan negara dikejutkan dengan berita pemergiaan Zaibo atau Zainal Ariffin Abd. Hamid, 62, selepas enam bulan dia disahkan menderita kanser esofagos tahap empat.

Dalam pada itu, Hawa berkata, galeri mini dibina di sebelah rumahnya di Rengit, Batu Pahat, Johor itu turut disertakan dengan dua bilik khas buat rakan-rakan dan peminat yang ingin menginap di situ apabila berkunjung ke galeri berkenaan nanti.

Kata Hawa, dia menggunakan wang simpanannya sebanyak RM30,000 untuk membina galeri itu namun bersyukur anak dan menantunya banyak membantu dari segi kerja pembinaan sekali gus menjimatkan kos.

"Arwah selalu pesan kalau dia sudah tiada jangan putuskan silaturahim dengan rakan-rakannya dan dari situ juga timbul idea untuk bina dua bilik yang lengkap dengan ruang tamu, bilik tidur dan tandas sekiranya ada sahabatnya yang menziarah nanti.

"Kalau ada peminatnya yang ingin melawat galeri itu dan ingin tidur pun tiada masalah.
"Alhamdulillah setakat ini projek membina galeri itu sudah berjalan dan Insya-Allah dalam masa tiga bulan lagi siap," jelasnya.


Zaibo meninggal dunia selepas enam bulan mengetahui dirinya menghidap kanser esofagos tahap empat.

Sementara itu, Hawa memberitahu antara barangan berharga yang akan jadi pameran dalam galeri itu nanti adalah buku resepi tulisan tangan Zaibo.
Dedahnya, Zaibo memang banyak menulis resepinya sendiri malah Allahyarham sentiasa menjadi tempat rujukan rakan-rakan yang mahukan resepi terbaharu.

"Ada juga saya terfikir untuk mencari penerbit buku bagi menerbitkan buku masakan arwah kerana memang banyak resepinya sendiri.
"Bukanlah saya ingin mengaut keuntungan tetapi saya terfikir kenapa tidak saya kongsi ilmunya dengan orang lain namun setakat ini ia sekadar idea.

"Selain buku resepi galeri ini nanti akan menghimpunkan pakaiannya, barangan peribadi termasuk sijil dan trofi kemenangan sepanjang 40 tahun menceburi bidang lakonan," tambahnya.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://informasisantaiku.blogspot.com/2019/01/isteri-bina-galeri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Irt Ditemukan Tewas Bersimbah Darah Barang Berharga Di Rumah Raib

Irt Ditemukan Tewas Bersimbah Darah Barang Berharga Di Rumah Raib

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 255 hits
Chris menyebutkan penyidik telah memeriksa suami korban Dan keterangan sang suami ada barang barang milik istrinya yang hilang Meski demikian polisi tetap mencari fakta lain dari kasus itu
Isteri Rempuh Bmw Kejar Kekasih Gelap Suaminya

Isteri Rempuh Bmw Kejar Kekasih Gelap Suaminya

papar berkaitan - pada 28/12/2018 - jumlah : 214 hits
Isteri rempuh BMW kejar kekasih gelap suaminyaDua buah kenderaan mewah dilaporkan terlibat dalam kemalangan jalan raya dan yang anehnya kedua duanya memiliki nombor pendaftaran yang sama Dalam kejadian yang berlaku pada 25 Dismber lalu di T...
Gantung Anak Dan Pukul Semata2 Agar Isteri Kembali Padanya

Gantung Anak Dan Pukul Semata2 Agar Isteri Kembali Padanya

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 527 hits
MANILA Seorang lelaki ditangkap kerana menggantung anak lelakinya dalam keadaan terbalik di tingkap sebelum memukul kanak kanak itu dan merakamkan perbuatan berkenaan semata mata untuk memaksa ibu mangsa kembali kepadanya ABS CBN News melap...
Dsv Hadiahkan Cik B Buku Nota Berharga Rm3 000

Dsv Hadiahkan Cik B Buku Nota Berharga Rm3 000

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 210 hits
Pasti ramai yang masih ingat lagi tahun lalu Datuk Seri Vida menghadiahkan sebuah kereta mewah Mercedez Benz CLK berharga setengah juta kepada The post appeared first on
Lexar Hadir Dengan Kad Sdxc Berkapasiti 1tb Berharga Melangkaui Rm2000

Lexar Hadir Dengan Kad Sdxc Berkapasiti 1tb Berharga Melangkaui Rm2000

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 174 hits
Dengan lebih ramai menggunakan kamera untuk rakaman video 4K semestinya anda perlukan ruangan storan yang sangat besar Kini selari dengannya Lexar hari ini telah pun melancarkan kad SDXC yang pertama yang hadir dengan kapasiti 1TB Penawaran...
6 Barang Mesti Bawa Sebelum Ke Pantai

6 Barang Mesti Bawa Sebelum Ke Pantai

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 1015 hits
Assalamualaikum hello korang BBL suka pergi pantai terutama pantai negeri Terengganu sebab cantik Lagi nice bila cuaca elok dan keadaan angin sempoi Dapat berkelah dengan family bawah pokok rhu sambil makan mee goreng fuh rasa bahagia kenya...
Harga Barang Makanan Akan Lebih Mahal Tahun Depan Kata Aktivis Pengguna

Harga Barang Makanan Akan Lebih Mahal Tahun Depan Kata Aktivis Pengguna

papar berkaitan - pada 23/12/2018 - jumlah : 312 hits
December 23 2018 8 06 AMHarga barang keperluan yang mahal kekal sebagai isu utama dalam kalangan pengguna PETALING JAYA Pengguna perlu membayar lebih banyak untuk barang makanan tahun depan berikutan ekonomi yang lembab disebabkan kelemahan...
Barang Di Cucian Mobil Hilang Kakek 83 Tahun Bacok Anak Buah

Barang Di Cucian Mobil Hilang Kakek 83 Tahun Bacok Anak Buah

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 286 hits
Menok di Jalan Kulim Kelurahan Kampung Baru Kecamatan Senapelan Kota Pekanbaru nekat membacok temannya Anwir Yamadi Penyebabnya karena korban membawa sejumlah orang bekerja di tempat cucian mobil milik pelaku
Panduan Beli Barang Keperluan Sekolah Pertama Kali

Panduan Beli Barang Keperluan Sekolah Pertama Kali

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 576 hits
Panduan Beli Barang Keperluan Sekolah Pertama Kali Tinggal seminggu lebih je lagi sekolah akan dibuka semula Pejam celik memang terasa sekejap sangat masa berlalu Barang keperluan sekolah anak anak dah siap dibeli Dah selesai ke semuanya Ta...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Negara Paling Banyak Menang Tilawah Al Quran Peringkat Antarabangsa

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free