Istanbul Aku Datang Berbelas Kali Pergi Turkiye Jumpa Jodoh Jejaka Asing Wang Kertas Rm5 Jadi Permulaan Bibit Cinta


ISTANBUL Aku Datang!
Filem komedi romantik arahan Bernard Chauly, lakonan Lisa Surihani, Tomok dan Beto Khusairy itu cuma kisah rekaan di layar perak, tetapi menjadi realiti bagi seorang wanita.
Begitulah kisah cinta Nur Fareha Mohamad Yakob yang bertemu dengan jodohnya, seorang jejaka warga Syria di Istanbul, ibu negara Turkiye.

Kek Yah (kiri) pertama kali bertemu dengan Mohammad Affan di sebuah kedai manisan di Istanbul.
Berkongsi cerita kepada mStar, Nur Fareha atau lebih dikenali sebagai Kek Yah berkata, dia mempunyai minat mengembara ke luar negara sejak usianya 23 tahun.
Sehingga kini, katanya, dia telah berkunjung ke lebih 50 negara dan Turkiye merupakan antara destinasi paling kerap dikunjunginya, sama ada bersama rakan mahupun secara solo.
“Kebanyakannya pergi dengan kawan-kawan. Tapi apabila usia meningkat kepada 27 tahun dan masing-masing sibuk dengan kerjaya, jadi saya banyak melakukan pengembaraan solo.
“Setiap kali travel di mana-mana, saya akan buat kawan baharu. Bukan sekadar mengenali budaya dan tempat menarik, tetapi juga orang di sekeliling,” katanya ketika dihubungi mStar.

Pasangan ini bernikah pada 15 Januari 2023.
Sepanjang mengembara ke serata dunia sejak 12 tahun lalu, wanita berusia 35 tahun ini mengakui ‘jatuh cinta’ dengan Turkiye terutama Istanbul.
“Saya sudah berbelas kali pergi ke Turkiye. Bagi saya, negara ini ada satu aura tersendiri, dengan persekitaran yang cantik seperti Eropah, tetapi matawangnya lebih rendah,” ujarnya yang juga merupakan pemandu pelancong secara sambilan sejak 2017.
Mengenai kisah percintaan dengan jejaka Syria, Mohammad Affan Jehad, 30, Kek Yah yang berasal dari Banting, Selangor memberitahu, dia pertama kali bertemu suaminya di Istanbul, pada 29 Mei 2022.
“Ketika itu saya pergi ke kedai manisan tempat dia bekerja. Saya serahkan wang kertas not RM5 dengan tandangan nama saya kepada dia untuk dijadikan ‘souvenir’ di situ, sebagaimana yang dilakukan pelancong lain.
“Tak sangka dia simpan duit tu untuk dirinya, dalam dompet! Saya tahu selepas datang semula ke kedai itu sebulan kemudian dan di situlah bermulanya dia mahu mengenali saya,” ujarnya mengenai suaminya yang mencari rezeki di Turkiye selama lapan tahun.

Mengabadikan kenangan di Istanbul.
Menurut anak kedua daripada lima beradik itu, bercinta dengan orang asing bukan mudah kerana banyak cabaran termasuk memikat hati keluarga.
“Dia berjaya pikat hati mak kerana kerajinannya, menghorm@ti orang tua dan melayan saya dengan sangat baik. Yang penting, dia bukan lelaki yang suka mengambil kesempatan.
“Saya seorang wanita yang sangat independent (berdikari), tetapi dia sering membantu, permudah urusan saya dan suka memanjakan… dia layan saya seperti permaisuri, buat saya ‘cair’,” katanya mengenai Mohammad Affan.
Dalam tempoh perkenalan selama beberapa bulan, kedua-dua mereka kemudian mengambil keputusan untuk bernikah di Istanbul pada 15 Januari lalu, dan baru melangsungkan majlis resepsi di Banting pada 29 April.

Menurut Kek Yah, suami melayannya seperti permaisuri.
Kek Yah yang mengusahakan bisnes sambal goreng kentang turut berkongsi tip kepada mana-mana individu yang mahu berkahwin dengan pasangan warga asing.
“Nasihat untuk kahwin campur, kunci utama adalah komunikasi kerana perbezaan bahasa dan budaya. Walaupun berkomunikasi dalam Bahasa Inggeris, cakap bahasa ‘rojak’, kita perlu memahami antara satu sama lain.
“Kita nak kahwin untuk jangka panjang. Jadi, kita kena kenal budaya dia, dan perkenalkan budaya kita pada dia. Paling penting, perlu ada kesabaran yang tinggi dalam perhubungan,” katanya.
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network
Sumber: https://ift.tt/s9iQD8W


via Sinar Viral Network Baju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2023/05/istanbul-aku-datang-berbelas-kali-pergi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gempar Pekerja Pembersihan Jumpa Wang Hampir Rm330 000 Dalam Plastik Sampah

Gempar Pekerja Pembersihan Jumpa Wang Hampir Rm330 000 Dalam Plastik Sampah

papar berkaitan - pada 8/5/2023 - jumlah : 298 hits
WAN SITI AMINAHMengejutkan seorang pekerja pembersihan tidak menyangka bakal menemui wang berjumlah ratusan ribu ringgit di dalam plastik sampah Ketika kejadian yang berlaku pada bulan Januari lalu pekerja tersebut sedang mengasingkan kerta...
Setiap Kali Jumpa Tangan Aku Di Gigit Kekasih Tapi Kali Ini Lain Pula Dia Gigit

Setiap Kali Jumpa Tangan Aku Di Gigit Kekasih Tapi Kali Ini Lain Pula Dia Gigit

papar berkaitan - pada 8/5/2023 - jumlah : 115 hits
8220 Setiap kali jumpa tangan aku di gigit kekasih tapi kali ini lain pula dia gigit 8221 Tular sebuah video memaparkan seorang wanita bertindak menggigit manja pada bahagian tangan seorang individu didakwa berkemungkinan insan tersayang da...
A Aida Doa Jumpa Jodoh Terakhir Mahu Lelaki Berkarier Dan Penampilan Menarik

A Aida Doa Jumpa Jodoh Terakhir Mahu Lelaki Berkarier Dan Penampilan Menarik

papar berkaitan - pada 22/4/2023 - jumlah : 118 hits
nbsp Datuk A Aida seorang penerbit yang pernah melalui fasa kegagalan rumah tangga sebanyak empat kali mengakui bahawa dia kadang kadang berasa cemburu melihat kebahagian orang lain yang mempunyai pasangan Arwah ibu pernah cakap saya ini ad...
Emma Maembong Kongsi Nama Anak Kedua Reaksi Comel Shariq Pertama Kali Jumpa Adik Curi Tumpuan

Emma Maembong Kongsi Nama Anak Kedua Reaksi Comel Shariq Pertama Kali Jumpa Adik Curi Tumpuan

papar berkaitan - pada 11/5/2023 - jumlah : 213 hits
Pelakon Emma Maembong berkongsi nama anak keduanya yang dilahirkan pada petang Rabu Emma dan suami Shazli Azhar memilih nama Shakil Aryan Shah untuk anak kedua mereka Menerusi perkongsian di laman Instagram anak sulungnya Shariq Gabriel 2 t...
2 Syawal Pergi Beraya Dan Layan Tetamu Datang Raya

2 Syawal Pergi Beraya Dan Layan Tetamu Datang Raya

papar berkaitan - pada 27/4/2023 - jumlah : 240 hits
Bismillahhirahmannirrahim As Salam and greetings to dear readers 2 Syawal pergi beraya dan layan tetamu datang raya Pada 2 Syawal dalam tengahari Mrs A pergi beraya rumah D A childhood friend Mrs A Actually ini adalah rumah emak dia yang di...
Niat Nak Datang Beraya Je Alih Alih Jadi Majlis Tunang Dah La First Time Jumpa

Niat Nak Datang Beraya Je Alih Alih Jadi Majlis Tunang Dah La First Time Jumpa

papar berkaitan - pada 25/4/2023 - jumlah : 106 hits
Niat nak datang beraya je alih alih jadi majlis tunang dah la first time jumpa 8220 INI baru the real gentleman bukan sekadar berjanji janji 8221 Demikian antara komen netizen terhadap perkongsian video memaparkan seorang pemuda yang terus ...
Hiburan Boleh Jumpa Dekat Tangga Semula Kembali Dengan Semangat Baru Netizen Tinggalkan Pesanan Untuk Mira

Hiburan Boleh Jumpa Dekat Tangga Semula Kembali Dengan Semangat Baru Netizen Tinggalkan Pesanan Untuk Mira

papar berkaitan - pada 28/4/2023 - jumlah : 125 hits
Selepas tular isu influencer View Chin didakwa berlaku curang dengan staf sendiri iaitu Mira nama mereka berdua dua menjadi trending dan sasaran netizen untuk mengecam Lama mendiamkan diri beberapa hari lalu Mira atau nama sebenar Amirah Fi...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Kelebihan Menggunakan Paperbag Berbanding Plastik Pilihan Lebih Mesra Alam

Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh

Hasil Tanaman Dalam Pasu

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Disyaki Seleweng Rm8 Juta Dalam Akaun Amanah 2 Firma Guaman Disiasat

Agc Rejects Sanusi Bid To Dismiss Sedition Charges