Israel Menuju Hancur Muhyiddin Masih Sokong Idea Dua Negara



Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin diingatkan bahawa negara Zionis Israel hampir menuju ke penghujungnya ketika tunjuk perasaan memuncak di seluruh dunia mengecam keganasan rejim Tel Aviv ke atas rakyat Palestin.
ADUN Senggarang, Khairuddin A Rahim berkata, daripada PM Muhyiddin menyokong idea penubuhan dua negara Israel – Palestin yang sudah tiada penyokong itu, lebih baik beliau memperjuangkan kemerdekaan mutlak Palestin mengikut sempadan asal sebelum penjajahan Zionis di Tebing Barat dan Semenanjung Gaza.
“Bayangkan hanya berhadapan dengan sebuah pertubuhan kecil seperti Hamas, Israel terpaksa menutup negara mereka dan menghentikan semua aktiviti ekonomi dan sosial.
“Apakah Israel mampu menghadapi perlawanan pasukan Hisbulah yang jauh lebih besar. Lebih parah sekiranya Syria, Iran, Iraq dan Turki masuk campur dalam konflik ini.
“Pertempuran Hamas – Isreal selama 6 hari telah menguatkan lagi keyakinan akan telahan dan firasat oleh penganalisa-penganalisa politik termasuk Hendry Kesingger, bekas Setiausaha Negara Amerika Syarikat bahawa umur negara Israel akan berakhir pada tahun 2022 atau paling lewat pada 2025.
“Dalam suasana banyaknya telahan akan kemusnahan Isreal, PM Muhyiddin sepatutnya menyimpan sahaja hasrat beliau untuk melihat tertubuhnya dua negara Palestin dan Isreal. Sebaliknya beliau perlu melontarkan idea yang boleh mempercepatkan pembentukan negara Palestin yang merdeka,” katanya dalam satu kenyataan.
Menurut Khairuddin lagi, kemusnahan Israel sudah boleh dibayangkan dengan kemusnahan bangunan-bangunan dan lapangan terbang rejim Zionis itu di bandar-bandar utama akibat serangan roket Hamas.
Katanya, ternyata Israel semakin tidak mampu menghadapi pasukan pejuang Palestin yang bukanlah kekuatan ketenteraan rasmi manakala sistem pertahanan canggih ‘Iron Dome’ terbukti gagal untuk melindungi negara itu.
“Roket-roket Palestin telah berjaya menghentam seluruh bandar-bandar besar dan lapangan terbang Isreal. Sesungguhnya itulah titik pertama kekalahan Yahudi Israel dan kemenangan rakyat Palestin setelah dijajah lebih 60 tahun.
“Mitos bahawa Isreal sebuah negara superpower, kebal dengan kawalan keselamatan kubah besi ‘Iron Dome’ yang tidak boleh dikalahkan telah menjadi bahan lawak jenaka sekarang ini,” katanya lagi.
Dalam masa sama, Khairuddin turut memanjatkan doa kepada warga Palestin yang bertahan mahu pun terkorban sepanjang pertempuran 6 hari itu.
Beliau mewakili penduduk DUN Senggarang bersama-sama seluruh rakyat Malaysia terus berdoa agar Allah memberi keselamatan dan kemenangan kepada Palestin dengan keyakinan pertolongan Allah akan sampai dan kemenangan semakin hampir.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/32179

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penyelesaian Dua Negara Cadangan Muhyiddin Khianati Palestin

Penyelesaian Dua Negara Cadangan Muhyiddin Khianati Palestin

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 275 hits
Naib Ketua Angkatan Muda KEADILAN Malaysia Syed Badli Shah Syed Osman berkata tindakan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin menyokong penyelesaian konflik Israel Palestin melalui jalan rundingan dua negara baru baru ini merupakan tindakan khian...
Rentasan 888 Muhyiddin Sah Halal Kan Negara Haram Israel Parlimen P

Rentasan 888 Muhyiddin Sah Halal Kan Negara Haram Israel Parlimen P

papar berkaitan - pada 19/5/2021 - jumlah : 206 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 8881 PENYELESAIAN DUA NEGARA MUSTAHIL AMANAH 2 PETUGAS BARISAN HADAPAN KELETIHAN 3 KERAJAAN LEMBAB BENDUNG PANDEMIK COVID 19 4 RAKYAT MAHU DARURAT DITAMATKAN
96 Sokong Rambutan Hanya 4 Sokong Muhyiddin

96 Sokong Rambutan Hanya 4 Sokong Muhyiddin

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 169 hits
MALAYSIA DATELINELaporan berita kononnya Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menjadi ahli politik paling popular berdasarkan satu kajian yang dibuat oleh satu firma kajian dipermainkan oleh para netizen Ini kerana Firma O2 Malaysia yan...
Individu Umum Sokong Israel Zalimi Palestin Akan Dihukum Penjara 10 Tahun

Individu Umum Sokong Israel Zalimi Palestin Akan Dihukum Penjara 10 Tahun

papar berkaitan - pada 19/5/2021 - jumlah : 247 hits
Individu umum sokong Israel zalimi Palestin akan dihukum penjara 10 tahunKerajaan Kuwait mengumumkan hukuman penjara 10 tahun dan denda 5 000 Dinar terhadap mereka yang menyokong Israel secara terang terangan termasuk di media sosial lapor ...
Dua Pekerja Thailand Terbunuh 8 Cedera Dalam Serangan Di Selatan Israel

Dua Pekerja Thailand Terbunuh 8 Cedera Dalam Serangan Di Selatan Israel

papar berkaitan - pada 19/5/2021 - jumlah : 172 hits
2 104 total views 2 104 views today BANGKOK 18 Mei Dua pekerja Thailand terbunuh manakala lapan yang lain cedera berikutan serangan roket di Wilayah Eshkol di selatan Israel pada Selasa Jurucakap Kementerian Luar Tanee Sangrat berkata dua p...
Penjawat Awam Muat Naik Video Tiktok Sokong Israel Didapati Positif Dadah

Penjawat Awam Muat Naik Video Tiktok Sokong Israel Didapati Positif Dadah

papar berkaitan - pada 19/5/2021 - jumlah : 449 hits
SEORANG penjawat awam yang membuat provokasi di media sosial dengan menyatakan sokongan secara terbuka terhadap kekejaman rejim zionis yang tular sehingga mencetuskan kemarahan netizen didapati positif dadah Ketua Polis Daerah Melaka Tengah...
Baik Panggil Khalid Ali Penyokong Kecewa Cheng Hoe Masih Pilih Akhyar Rashid Mewakili Negara

Baik Panggil Khalid Ali Penyokong Kecewa Cheng Hoe Masih Pilih Akhyar Rashid Mewakili Negara

papar berkaitan - pada 11/5/2021 - jumlah : 404 hits
Keputusan ketua jurulatih skuad kebangsaan Tan Cheng Hoe yang menyenaraikan pemain sayap Johor Darul Ta zim Akhyar Rashid untuk menyertai kem latihan pusat skuad Harimau Malaya ternyata tidak menyenangkan peminat bola sepak tempatan Ia beri...
Kedah Masih Intai Dua Pemain Import

Kedah Masih Intai Dua Pemain Import

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 511 hits
ALOR SETAR Kedah sedang menguji serang pemain pertahanan dari Korea Selatan Kim Sung Hyun yang tiba di di Alor Setar pada 7 Disember lalu Kedah yang sebelum ini mengikat Akram Mahinan dari Johor Darul Takzim II dan Fitri Omar dari pasukan P...
Mapim Gencatan Senjata Tak Akan Bertahan Selagi Israel Masih Menjajah Bumi Palestin

Mapim Gencatan Senjata Tak Akan Bertahan Selagi Israel Masih Menjajah Bumi Palestin

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 285 hits
nbsp KUALA LUMPUR Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia menyifatkan gencatan senjata di Gaza tidak bertahan lama melainkan Israel menarik diri dari wilayah yang dijajah di Tebing Barat terutama Baitulmaqdis dan menamatkan pengepungan...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih