Islam X Pemerintahan Adalah Kepala Otak Bahlol Dap





DAP kekalkan sekular, Islam tiada peranan dalam pemerintahan
Di Muar, DAP mengekalkan perlembagaan yang memperjuangkan sekularisme dan Malaysian Malaysia walaupun ada pemimpin dari kalangan gabungan Umno-BN minta menarik perlembagaan tersebut. 
Presiden PAS, Tan Sri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menegaskan sekularisme memisahkan agama daripada politik di mana Islam tidak ada peranan dalam pemerintahan negara. 
Tetapi PAS menolak sekeras-kerasnya pendirian DAP yang masih mahu mempertahankan dasar ‘Malaysian Malaysia’ dan konsep negara sekular di negara ini. Pendirian DAP yang dipertahankan melalui kenyataan Setiausaha Agung DAP, Anthony Loke ini membenarkan amaran Tan Sri Tuan Guru Haji Abdul Awang yang telah beberapa kali menulis dalam siri artikel Minda Presiden PAS.
1. DAP Menyanggah Islam, https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid025Qf1T9mdrgrnSkxDWVKhyEMYhFyve7rRPvyJQcd8G4FcwrPKtgt3t2gyGv6no7brl&id=100044222510324 
2. Bukan Islam Tidak Selamat Kalau Melampau Terhadap Islam, https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0SaizZNfUoZZbwkyyHqp5un4SdSzKHS9DYnQUkdEDDSvordCFd4PCGV7hgfoRQDCAl&id=100044222510324 
3. Sekularisme Dan ‘Malaysian Malaysia’ Wajib Ditolak, https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02teEgAx2Dag6L3ANhM5NYB3N9ZS9YPhCaukyspunaDt2jCq94JTC3qmuCXkh3Wbol&id=100044222510324 
4. DAP Parti Terbesar Pakatan Harapan, https://m.facebook.com/search_results/?q=+DAP+PARTI+TERBESAR+PAKATAN+HARAPAN 

Setelah memperoleh kuasa, DAP semakin lantang dan tanpa berselindung membuka topeng mereka yang kononnya menjunjung Perlembagaan Persekutuan, namun hakikatnya sedang merungkai Perlembagaan Negara ini dengan tafsiran sekuralisme mereka.

Sejarah telah menulis kepada kita pejuang kemerdekaan tanah air ini bermati-matian membebaskan negara daripada agenda sekular penjajah dan konsep kesamarataan yang menggugat kedudukan orang Melayu dan Bumiputera.

Dasar Malaysian Malaysia ini bukan semata-mata untuk membela kaum minoriti yang tidak pun terancam di Malaysia, tetapi lebih kepada cubaan menghapuskan hak istimewa kaum Melayu dan Bumiputera yang dilindungi dalam Perlembagaan Persekutuan dan melucutkan agama dalam pemerintahan negara.

Hak kesamarataan menuntut kaum minoriti berasimilasi kepada cara hidup kaum majoriti. Konsep ini akan mendorong kepada isu diskriminasi dan perkauman yang membawa kesan lebih buruk kepada keharmonian kaum di Malaysia dan membahayakan kalangan bukan-Islam sendiri.

Konsep yang batil dan zalim ini tidak boleh dibawa masuk kembali atas apa jua alasan lebih-lebih lagi oleh parti yang terang-terangan mengganggu dan mempertikai urusan agama orang Islam. 

Konsep integrasi kaum lebih sesuai dilaksanakan di negara ini berbanding konsep asimilasi kaum kerana semua agama dan bangsa diraikan dan diberi kebebasan mengikut sempadan yang telah ditetapkan. 

PAS berpendirian mempertahankan Islam dan kedudukan Melayu yang nyata dalam Perlembagaan Persekutuan akan membawa keadilan kepada semua agama dan bangsa dalam pemerintahan negara Malaysia.(Rujuk YB Ir. Ts. HAJI KHAIRIL NIZAM KHIRUDIN, Ketua Penerangan PAS Ahli Parlimen Jerantut 4 September 2023)
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Islam X pemerintahan, adalah 'kepala otak bahlol DAP'!
Lagi lagi Perlis, lihat komen kreatif negeri 'comel' ini.. (i) Majlis Pembukaan Penilaian Perlis Geopark di Kompleks Pentadbiran Setiausaha Kerajaan negeri, di sini, hari ini... Al-hamdulillah.Perlis kini dalam proses penilaian untuk mendapat pengiktirafan sebagai sebuah negeri geopark.Pemandangan memukau hamparan awan yang dapat dilihat dari Tapak Pemandangan Indah Wang Kelian di Perlis. Visual keindahan alam yang menakjubkan terdapat di Timah Tasoh, Perlis.
Cadangan Geopark Perlis atau Aspirasi Geopark Perlis melibatkan keseluruhan negeri Perlis dengan keluasan kira-kira 820 kilometer persegi; dan proses penilaian berlangsung selama empat hari bermula hari ini sehingga 7 September kelak.
Proses penilaian itu akan melibatkan enam tapak warisan geologi yang bakal dilawati iaitu Geotapak Bukit Lagi, Tapak Pemandangan Indah Wang Kelian, Gua kelam, Bukit Ayer, Bukit Jernih, dan Timah Tasoh.
Antara lain, terdapat dua tapak warisan biologi melibatkan Pusat Kepelbagaian Biologi Wang Kelian dan Taman Rimba Herba Perlis manakala tapak warisan budaya pula di Muzium Kota Kayang dan Kampung Warisan Nelayan, Kuala Perlis; selain turut terlibat sebagai sekolah angkat Perlis Geopark ialah Sekolah Kebangsaan Putra.
(ii) Al-hamdulillah lagi, walaupun sibuk-sibuk PRK, T'ganu terus membangunkan rakyat dan negeri. 3,500 meriahkan TSG Shimano Fellowship Ride 2023. 

Penganjuran berprestij oleh kerajaan negeri melalui Terengganu Polygon Cycling Team itu bukan hanya disertai peserta dalam negara bahkan juga turut menerima penyertaan dari Singapura, Indonesia dan Thailand.
Program berbasikal yang dijayakan pihak TSG itu turut melibatkan kerjasama dengan Majlis Sukan Negeri Terengganu. Program rakyat berkenaan turut menyediakan pelbagai cabutan bertuah dengan hadiah utamanya sebuah Perodua Bezza. (RujukTRDI.my)
Sekian.


Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim 014 400 2015.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/09/islam-x-pemerintahan-adalah-kepala-otak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kepala Otak Ph Bn Masih Era Purba

Kepala Otak Ph Bn Masih Era Purba

papar berkaitan - pada 11/9/2023 - jumlah : 215 hits
Pendekatan politik kerajaan PH BN masih era purbaKUALA TERENGGANU Pemikiran dan pendekatan politik kerajaan PH BN hari ini dianggap masih berada di zaman purba kala Naib Presiden PAS Datuk Idris Ahmad berkata mereka cuba untuk membendung ma...
Dap Never Told Pas To Abandon Islam

Dap Never Told Pas To Abandon Islam

papar berkaitan - pada 27/8/2023 - jumlah : 219 hits
DAP has never told PAS to abandon Islam during the years when the two parties worked together said DAP secretary general Anthony Loke This was the case during the two parties partnership within the Barisan Alternatif platform from 1999 to 2...
Dap Tidak Pernah Minta Pas Buang Islam Dalam Perjuangannya

Dap Tidak Pernah Minta Pas Buang Islam Dalam Perjuangannya

papar berkaitan - pada 29/8/2023 - jumlah : 138 hits
Pas tidak wajar terus memfitnah DAP selepas 8 tahun parti itu berpisah dalam kerjasama di bawah Pakatan Rakyat Setiausaha Agung DAP Anthony Loke Siew Fook hari ini menolak tuduhan terbaharu Pas kononnya DAP cuba meminta Pas membuang Islam d...
Dap Adalah Anjing Suruhan Kj

Dap Adalah Anjing Suruhan Kj

papar berkaitan - pada 6/9/2023 - jumlah : 143 hits
KUALA LUMPUR Bekas Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin menyifatkan DAP tiada lagi sempadan merah atau tidak berprinsip susulan reaksi parti itu terhadap langkah pihak pendakwaan memohon melepas tanpa membebaskan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Ha...
Dpm Zahid Makes History As First Umno President To Attend Dap Congress

Dpm Zahid Makes History As First Umno President To Attend Dap Congress

papar berkaitan - pada 10/9/2023 - jumlah : 209 hits
Umno president Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi at the DAP national congress With him are Umno secretary general Datuk Asyraf Wajdi Dusuki and BN secretary general Datuk Seri Zambry Abdul Kadir Screengrab from X BernamaKUALA LUMPUR Sept 10 In ...
Rakyat Johor Tolak Politik Agama Kata Pemimpin Dap

Rakyat Johor Tolak Politik Agama Kata Pemimpin Dap

papar berkaitan - pada 10/9/2023 - jumlah : 148 hits
Kemenangan PH pada PRK Pulai dan Simpang Jeram isyarat rakyat Johor menolak politik memperalat agama kata Sheikh Umar Bagharib Ali 10 Sep 2023 12 28pmNaib Pengerusi DAP Johor Sheikh Umar Bagharib Ali meminta PN kembali fokus dan menjadi pem...
Dap Has Recognised How Demeaning Lapdog Is After Years Of Slandering Mca As Umno S Running Dog

Dap Has Recognised How Demeaning Lapdog Is After Years Of Slandering Mca As Umno S Running Dog

papar berkaitan - pada 11/9/2023 - jumlah : 197 hits
DAP is now playing victim and feeling insulted when they are at the receiving the end of name calling In asking for Syed Saddiq to withdraw his statement DAP must first repent by apologising to MCA for the many years of abuses as an example...
Is Dap Mis Painted Or Deserving Of Its Image

Sang Saka Penipu

Syarikat Berkaitan Gisbh Berisiko Di Batalkan

Sarawak Now Affin Bank S Largest Shareholder Promises No Interference

Kaitan Al Arqam Rufaqa Dan Gisbh Dengan Pas

Obesiti Atau Kegemukan Di Malaysia

Nasi Ayam Penyet Waroeng Penyet Memenuhi Piawaian

Menjaga Ortu


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Sayur Lemak Fucuk Suhun Masakan Kampung

Sedap Betul Miang Pla Di Dusun Riffaa Changlun

Rahsia Kembali Cantik Selepas Bersalin Misi Mak Mak Supermodel

Membagikan Konten Dakwah Apakah Tetap Mendapat Pahala Meski Tidak Ada Yang Membaca Atau Menontonnya

Bn Cruises To Thumping Win In Mahkota

Warga Emas Skim Pelaburan Emas Palsu Elak Jadi Mangsa