Islam Bukan Bahan Lawak Pemimpin Muda Pas Dap Kecam Wanita Tanggal Pakaian Tutup Aurat


 
Pengerusi Lajnah Dakwah PAS Nasrudin Hassan dan Ahli Parlimen Bukit Mertajam Steven Sim, tidak bersetuju dengan tindakan wanita dalam persembahan lawak menanggalkan pakaian selepas berbusana menutup aurat.PETALING JAYA: Pemimpin PAS dan DAP senada mengecam tindakan seorang wanita yang menanggalkan pakaian selepas berbusana menutup aurat kerana dianggap menghina Islam, dalam persembahan komedi di sebuah kelab, di ibu negara.
Pengerusi Lajnah Dakwah PAS Nasrudin Hassan, berkata Islam bukan “prop” untuk dijadikan bahan lantunan lawak sesuka hati, manakala Ahli Parlimen Bukit Mertajam Steven Sim, pula menyifatkan wanita itu bukan mahu membuat komedi, sebaliknya melakukan “kejutan bodoh”.
Nasrudin berkata, umat Islam perlu berhati-hati dalam tindakan ucapan agar tidak terjebak dalam situasi yang boleh disifatkan sebagai menghina dan mempersenda agama suci itu.
Beliau yang juga yang dipertua Yayasan Dakwah Islamiah (Yadim), berkata, wanita berkenaan dianggap mempersenda dan memperkecilkan Islam selepas tampil di khalayak dalam keadaan menutup aurat, termasuk mengaku menghafaz al-Quran, lalu “bangga” meleraikan satu persatu pakaian luaran sehingga separuh telanjang.
-ADVERTISEMENT-Ads by 
Dalam pada itu, Steven yang juga bekas timbalan menteri belia dan sukan, berkata beliau mahu pihak berkuasa adil dalam soal mengambil tindakan berhubung penghinaan agama.
“Nak buat kejutan tak perlu libatkan agama, tak kira agama apa, inikan pula buat benda yang tidak senonoh. Tiada tempat di Malaysia untuk perbuatan seperti itu!” katanya.
Beliau berkata, akan terus menyokong bakat komedi berdiri di negara ini.
“Jangan kerana seorang yang melampau semua jadi mangsa,” katanya.
Terdahulu, wanita yang didakwa menghina Islam dengan menanggalkan tudung dan pakaian ketika membuat persembahan komedi berdiri ditahan polis, termasuk direman tiga hari, bermula hari ini.
Setiausaha Polis Noorsiah Mohd Saaduddin dalam kenyataan berkata, suspek wanita itu ditempatkan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields ketika ini.
Semalam, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) menjalankan siasatan awal berhubung satu klip video tular disyaki menghina agama Islam, baru-baru ini, yang berlaku di sebuah kelab, di sekitar Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur.
Pengarahnya, Mohd Ajib Ismail berkata, pihaknya mengambil maklum berkenaan video tular berkenaan dan siasatan awal telah dilaksanakan oleh Bahagian Penguatkuasaan Jawi.
Dalam video berdurasi 54 saat yang tular, wanita berusia pertengahan 20-an itu yang pada mulanya bertudung dan memakai baju kurung mendakwa dirinya telah menghafaz 15 juzuk al-Quran lalu menanggalkan pakaian yang menutup aurat dan hanya meninggalkan pakaian mencolok mata.
Susulan daripada kecaman ramai, pengurusan kelab komedi, Crackhouse Comedy Club (CH), mengutuk sekeras-kerasnya tindakan wanita itu yang didakwa menghina kesucian agama Islam menerusi perbuatannya.
Dalam kenyataannya, CH menyatakan selepas berlaku persembahan itu, individu terbabit termasuk pasangannya dilarang daripada kembali ke premis berkenaan. Pihaknya juga sudah membuat laporan polis berhubung insiden terbabit. - FMT


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2022/07/islam-bukan-bahan-lawak-pemimpin-muda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Harith Iskander Sifatkan Wanita Hina Islam Tak Lawak Langsung Tak Payah Tengok

Harith Iskander Sifatkan Wanita Hina Islam Tak Lawak Langsung Tak Payah Tengok

papar berkaitan - pada 11/7/2022 - jumlah : 275 hits
Tindakan seorang wanita yang dikatakan menghina Islam dengan membuka pakaian sewaktu mengadakan stand up comedy tempoh hari sememangnya membangkitkan amarah orang ramai Selain daripada warganet beberapa pelawak Tanah Air juga telah tampil m...
Pelawak Wanita Didakwa Hina Islam Sudah Ditahan Kini Direman Tiga Hari Bantu Siasatan

Pelawak Wanita Didakwa Hina Islam Sudah Ditahan Kini Direman Tiga Hari Bantu Siasatan

papar berkaitan - pada 11/7/2022 - jumlah : 284 hits
Tindakan wanita ini membuka tudung dan pakaiannya ketika melakukan persemahan komedi berdiri membawa padah PELAWAK wanita dalam sebuah video kontroversi ketika membuat persembahan komedi berdiri di sebuah kelab komedi di Taman Tun Dr Ismail...
Polis Tahan Teman Lelaki Wanita Didakwa Hina Islam

Polis Tahan Teman Lelaki Wanita Didakwa Hina Islam

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 369 hits
FMT ReportersPolis berkata lelaki itu ditahan reman selama tiga hari bermula Isnin hingga Rabu bagi membantu siasatan PETALING JAYA Polis menahan teman lelaki kepada wanita yang didakwa menghina Islam ketika membuat persembahan di sebuah ke...
Datang Pejabat Saya Mahu Dengar Bacaan 15 Juzuk Mufti P Pinang Pelawa Wanita Didakwa Hina Islam

Datang Pejabat Saya Mahu Dengar Bacaan 15 Juzuk Mufti P Pinang Pelawa Wanita Didakwa Hina Islam

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 219 hits
Anne MuhammadVideo tular di media sosial menunjukkan wanita yang pada mulanya bertudung dan memakai baju kurung mendakwa telah menghafal 15 juzuk al Quran menanggalkan pakaian sehingga mencolok mata PETALING JAYA Mufti Pulau Pinang Wan Sali...
Pas Kata 22 Bulan Bawah Ph Sesak Nafas Islam Terancam Kita Tgk Realitinya Sebenarnya Mcamana

Pas Kata 22 Bulan Bawah Ph Sesak Nafas Islam Terancam Kita Tgk Realitinya Sebenarnya Mcamana

papar berkaitan - pada 11/7/2022 - jumlah : 184 hits
1 Masa PH Cabutan Khas No Ekor dikurangkan drp 22 kali stahun kepada 8 kali sthun Bila PAS jadi kerajaan ditambah kembali kpd 22 kali sthun 2 Masa PH harga minyak masak hanya RM15 90 5kg Bila PAS jadi Kerajaan harga meningkat kpd RM42 50 5k...
Hadi Tak Dimaklum Perjanjian Tpm Bukan Isu Besar Tidaklah Sampai Pas Berpecah Kata Pemimpin Veteran

Hadi Tak Dimaklum Perjanjian Tpm Bukan Isu Besar Tidaklah Sampai Pas Berpecah Kata Pemimpin Veteran

papar berkaitan - pada 15/7/2022 - jumlah : 130 hits
PAS sejak dulu tidak pernah meminta minta jawatan dalam kerajaan sebaliknya membantu mencalonkan pihak di parti lain untuk memimpin negara kata Ketua Sidang Assabiqun PAS Pusat Mahfodz Mohamed PETALING JAYA Akar umbi PAS tidak menganggap is...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Ciri Rumah Moden Dengan Tema Reka Bentuk Menawan Di Lumira Eka Heights

Disappointed

Bertanya Soalan Yang Betul Sangat Membantu Untuk Anda Berjaya Dalam Perniagaan

Serangan Seksuel Tentera Israel Komen Pas

Ambil Ubat Di Hospital Lagi Mudah Dengan Aplikasi Myubat

Memahami Perbedaan Antara Jam Kerja Bobot Kerja Dan Beban Kerja