Ipic Yang Hutang Dengan 1mdb Bukan Sebaliknya Najib


Perjanjian penyelesaian antara syarikat milik kerajaan Abu Dhabi, IPIC dengan 1MDB tidak mahu didedahkan oleh kerajaan PH kerana ia dapat membuktikan bahawa kerajaan BN telah berusaha dan berjaya memastikan bahawa semua wang yang didakwa hilang dari 1MDB akan dikembalikan.
Nama pun penyelesaian.
Kita lihat pengumuman IPIC di London Stock Exchange ( https://bit.ly/2zINwVj ) yang juga diulangi di dalam laporan tahunan mereka untuk akhir tahun 2017 ( https://bit.ly/2QwOVWc ) di mana ia menyebut:
“The parties have also agreed to enter into good faith discussions in relation to payments made by 1MDB Group to certain entities.”
Jika anda lihat kepada aliran wang mengenai 1MDB, setiap sen wang 1MDB yang dikatakan hilang ialah selepas ia dibayar kepada atau dijamin syarikat yang dimiliki oleh pengurus-pengurus atasan IPIC.
Inilah yang dimaksudkan oleh IPIC iaitu bayaran yang telah dibuat oleh 1MDB kepada entiti-entiti tertentu.
Dua minggu dahulu, kerajaan PH mengeluarkan kenyataan bahawa mereka mahu batalkan perjanjian penyelesaian dengan IPIC ini dan tidak akan membayar US$4.5 bilion yang dikatakan kita hutang kepada IPIC.
IPIC membalas serta-merta dan berkata 1MDB langsung tidak berhutang dengan mereka, seakan-akan menuduh kerajaan PH telah berbohong. https://reut.rs/2Qzc2j7
Tuduhan yang amat berat tetapi tidak seorang menteri dan pemimpin PH termasuk Kit Siang yang berbunyi dan bertanya mengapa IPIC membuat kenyataan yang jelas bertentangan dengan tuduhan kerajaan PH.
Ini ialah kerana IPIC yang hutang pada kita dan bukan sebaliknya.
Perjanjian penyelesaian yang saya mahu kerajaan dedahkan akan menunjukkan bahawa kita telah beri masa sehingga 30 Disember 2020 untuk IPIC bayar balik kepada 1MDB semua wang yang dikatakan hilang.
Kalau dokumen-dokumen perjanjian-perjanjian ini didedahkan maka terbuktilah Najib bukan penyamun ataupun penyangak dan telah berusaha memastikan harta dan hak rakyat Malaysia dijamin.
Hari ini, Kit Siang hanya gembira apabila dokumentari terbitan anak George Soros mengenai 1MDB dilancarkan di New York semalam.
Satu lagi saya nak tanya Menteri kewangan dan bapanya Kit Siang yang jelas tidak jujur dalam menegakkan kebenaran dan menyelesaikan masalah 1MDB tetapi hanya mahu menggunakan isu itu untuk terus memburukkan nama saya:
Beberapa pegawai kanan turut didapati menerima secara langsung dan menggunakan dana berkenaan atau terlibat dalam penipuan.
Mengapa Kit Siang tidak pernah bertanya mengapa pegawai-pegawai kanan Abu Dhabi dan bos mereka tidak dipanggil untuk disoalsiasat memandangkan wang itu dipindahkan kepada mereka dan merekalah yang didapati banyak menggunakan wang itu dan mengagih wang itu kepada pihak-pihak yang lain?
Bukan senang untuk membuat dedahan dan tuduhan kepada kerajaan negara yang lain, betul?
Oleh itu, pada masa kami mahu menyelesaikan isu 1MDB, kita berpendapat untuk mendapat balik wang keseluruhan daripada pihak-pihak yang 1MDB hantar kepada dengan cara penyelesaian yang berhemah untuk tidak menjejaskan hubungan diplomatik kita.
Apa guna mahu mendapat balik aset-aset seperti kapal dan kapal terbang yang harganya telah jatuh. Bukanpun 1MDB yang menghantar wang kepada mereka untuk membeli aset-aset itu.
Lebih baik untuk 1MDB menuntut wang keseluruhan daripada pihak-pihak yang 1MDB bayar dan dapatkan penyelesaian kerana 1MDB ada semua bukti-bukti dokumen dan perjanjian untuk membuktikan penghantaran wang itu kepada syarikat dimiliki pegawai kanan IPIC.
Najib Razak





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2018/11/11/ipic-yang-hutang-dengan-1mdb-bukan-sebaliknya-najib/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Citing Good Faith Discussions Najib Insists Ipic Owes 1mdb Money

Citing Good Faith Discussions Najib Insists Ipic Owes 1mdb Money

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 306 hits
Former prime minister Najib Abdul Razak today repeated his claim that the International Petroleum Investment Co owes 1MDB money In a Facebook posting Najib said IPIC s settlement with 1MDB which has not been made public shows that the Abu D...
Najib 1mdb Doesn T Owe Ipic It S The Reverse

Najib 1mdb Doesn T Owe Ipic It S The Reverse

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 291 hits
Malaysia does not owe any money to the International Petroleum Investment Company PJSC according to Datuk Seri Najib Razak who today claimed it is the Abu Dhabi fund which must repay 1Malaysia Development Berhad To back his claim Najib cite...
Ipic Absolves Najib By Saying 1mdb Does Not Owe Them Any Money

Ipic Absolves Najib By Saying 1mdb Does Not Owe Them Any Money

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 269 hits
Former prime minister Najib Razak today said he was puzzled by a statement by Abu Dhabi s International Petroleum Investment Company that 1MDB did not owe it any money despite a debt repayment agreement reached between the two last year Thi...
Khairuddin Najib Perlu Senaraikan Aset 1mdb Untuk Dicairkan

Khairuddin Najib Perlu Senaraikan Aset 1mdb Untuk Dicairkan

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 198 hits
KUALA LUMPUR Datuk Seri Najib Razak diminta menyenaraikan aset 1Malaysia Development Berhad yang boleh dicairkan untuk melupuskan beban hutang syarikat itu sendiri Ahli Jawatankuasa Komunikasi dan Mobiliti Pakatan Harapan Datuk Seri Khairud...
As Najib Ignores 1mdb Khairy Forces It To The Surface

As Najib Ignores 1mdb Khairy Forces It To The Surface

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 362 hits
Former Umno Youth chief Khairy Jamaluddin has decided to tell it like it is to former prime minister Najib Abdul Razak after the latter refused today to acknowledge the role of the 1MDB scandal in BN s election defeat this year We lost beca...
Khairy Tempelak Najib Isu 1mdb Punca Kekalahan Bn Pru 14

Khairy Tempelak Najib Isu 1mdb Punca Kekalahan Bn Pru 14

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 302 hits
KUALA LUMPUR Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin menempelak bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang mendakwa punca kekalahan Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum Ke 14 adalah disebabkan oleh penipuan fitnah dan janji ja...
It Was Lies About 1mdb That Cost Bn Najib Tells Kj And Nazri

It Was Lies About 1mdb That Cost Bn Najib Tells Kj And Nazri

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 354 hits
Former prime minister Najib Abdul Razak said the lies and slander which he attributed to BN s defeat referred to those about 1MDB He said this after Umno leaders Nazri Abdul Aziz and Khairy Jamaluddin told the former party president about B...
1mdb Can Still Be Profitable If Asset Value Maximised Najib Says

1mdb Can Still Be Profitable If Asset Value Maximised Najib Says

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 263 hits
PARLIAMENT Najib Abdul Razak today said that 1MDB would be able to make profits if the Pakatan Harapan government strives to develop and maximise the value of the state investment firm s assets such as the Tun Razak Exchange Pulau Indah and...
Thanks To 1mdb Petronas Now Enjoys Huge Reserves Says Najib

Thanks To 1mdb Petronas Now Enjoys Huge Reserves Says Najib

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 267 hits
Days after two former ministers blamed 1MDB for Barisan Nasional s defeat in the May 9 polls Najib Razak has defended the state investment arm and says it indirectly helped Petronas increase its reserves In a Facebook post the former prime ...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Filem Ngesot

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

15 Fresh And Vibrant Spring Flowers Centerpiece Decorations

Saraswathy Lodges Report Against Satees Portal For Alleged Defamation

Netizens Inciting Hatred Against Footballers Being Tracked Down

Two Malaysians Injured In Narathiwat Blast Discharged From Hospital

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas