Insentif I Suri Kwsp Terima Sumbangan Kerajaan Sebanyak Rm480 Setahun


Sistem Guru Online
Sistem Guru Online - "SGO Web Pendidikan No.1 di Malaysia Rujukan Guru, Murid dan Ibu Bapa"

Insentif i-Suri KWSP : Terima Sumbangan Kerajaan Sebanyak RM480 Setahun.Di bawah Program Kasih Suri Keluarga Malaysia KWSP 2022,Golongan suri rumah kini boleh memilih untuk mencarum di KWSP dengan insentif khas i-Suri . Program Kasih Suri Keluarga Malaysia KWSP bertujuan untuk memastikan kesejahteraan golongan suri rumah serta mengiktiraf sumbangan mereka kepada ahli keluarga dan pembangunan negara.
Melalui Insentif i-Suri KWSP, suri rumah juga boleh menikmati dividen tahunan, layak untuk bantuan hilang upaya, bantuan kematian, pengeluaran simpanan dan pelepasan cukai (tertakluk kepada syarat-syarat yang telah ditetapkan).
Insentif i-Suri ini akan memberi banyak kelebihan kepada golongan surirumah di mana ia memberi jaminan masa depan kerana diberikan dalam bentuk skim KWSP.
Insentif i-Suri KWSP : Terima Sumbangan Kerajaan Sebanyak RM480 Setahun Apakah Itu Insentif i-Suri KWSP? Insentif i-Suri merupkan program yang berbentuk usaha sama yang melibatkan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM), Unit Penyelarasan Pelaksanaan, Jabatan Perdana Menteri (ICU, JPM) dan Kementerian Kewangan (MOF).
Dilancarkan pada 8 Ogos 2018 dan mula berkuat kuasa pada 15 Ogos 2018 dan dilaksanakan oleh KWSP. Merupakan skim bantuan bersasar bagi menggalakkan rakyat mula menabung bagi kegunaan semasa, hari tua atau ketika menghadapi kesusahan dan ditimpa musibah seperti perceraian, kematian suami, suami hilang upaya dan lain-lain.
Siapakah Yang Boleh Mencarum i-Suri KWSP? Mereka yang layak mencarum i-Suri KWSP ialaha Suami kepada pasangan yang layak dan diri sendiri (isteri)
Apakah Syarat Kelayakan Mencarum i-Suri KWSP? Berikut merupakan syarat-syarat kelayakan mencarum i-Suri KWSP:
Warganegara Malaysia Belum mencapai umur 60 tahun Golongan suri rumah yang berdaftar dalam Pangkalan Data Kemiskinan Nasional (e-Kasih) setakat 30 November 2019 Isteri kepada Ketua Isi Rumah (KIR)/Wanita (KIR) Mencarum sekurang-kurangnya RM5 sebulan atau RM60 setahun ke dalam akaun KWSP Suri rumah hanya dibenarkan untuk memilih satu (1) insentif sahaja dalam satu masa. Jika anda telah mendaftar dengan Insentif Persaraan (i-Saraan), jadi anda perlu membatalkannya dahulu sebelum membuat permohonan baru bagi skim i-Suri KWSP.
Apakah Faedah i-Suri KWSP? Berikut merupakan faedah i-Suri KWSP yang akan diterima oleh pencarum:
Menerima sumbangan kerajaan sebanyak RM 200 pada tahun 2018, dan RM480 pada setiap tahun yang berikutnya Caruman boleh dalam apa-apa amaun dan pada bila-bila masa mengikut kemampuan mereka sendiri dan masih boleh membuat pengeluaran mengikut syarat-syarat yang telah ditetapkan oleh pihak KWSP. Pencarum akan menerima dividen tahunan KWSP Bantuan Kematian: RM2,500 Bantuan hilang upaya Cara Pendaftaran i-Suri KWSP Pendaftaran i-Suri KWSP adalah berdasarkan kumpulan sasar yang berkelayakan dan tersenarai di dalam senarai eKasih sehingga 30 Jun 2018. Untuk pengetahuan semua,pendaftaran sebagai ahli KWSP dan permohonan Skim i-SURI boleh dibuat di mana-mana kaunter KWSP seluruh Malaysia.
Kepada isteri atau suri rumah, anda boleh membuat pendaftaran i-Suri KWSP. Anda perlulah menyediakan dokumen yang akan diminta. Dokumen yang diperlukan untuk mendaftar adalah:
Kad pengenalan anda Borang i-Suri – KWSP 16G (M) (Pendaftaran kali pertama sahaja) Borang i-Suri – KWSP 6A (2) (Semasa pembayaran) Untuk mengetahui lebih lanjut, anda boleh merujuk terus ke:
SKIM I-SURI KWSP
Telefon : 03 – 8922 6000
Faks :03 – 8922 6222
Masa Operasi: Isnin – Jumaat 8.00 Pagi ke 5.00 Petang
(Kecuali pada Sabtu, Ahad, Hari Kelepasan AM Persekutuan dan Hari Kelepasan Selangor)
Skim i-Suri Perkasakan Kehidupan Seorang Suri Rumah Rakyat Malaysia Kerajaan Malaysia sentiasa optimis dalam memastikan keperluan kehidupan rakyat Malaysia. Melalui pengenalan skim i-Suri KWSP ini akan membantu dan menjamin masa depan para suri rumah di Malaysia.
Insentif i-Suri KWSP : Terima Sumbangan Kerajaan Sebanyak RM480 Setahun
Mr Mizan


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2022/04/bantuan-insentif-skim-i-suri-kwsp.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Dapatkan Bantuan Kerajaan Sebanyak Rm480 Setahun Untuk Isteri Surirumah L Para Suami Wajib Ambil Tahu

Cara Dapatkan Bantuan Kerajaan Sebanyak Rm480 Setahun Untuk Isteri Surirumah L Para Suami Wajib Ambil Tahu

papar berkaitan - pada 6/5/2022 - jumlah : 156 hits
Cara Dapatkan Bantuan Kewangan Sebanyak RM480 Setahun Untuk Isteri Surirumah Para Suami Diminta Ambil Perhatian Kerajaan Malaysia sentiasa memberi yang terbaik untuk pasangan suami isteri di Malaysia Dengan idea program tahun 2022 selaras d...
Kategori Pemohon Terima Bayaran Kwsp Selepas Raya

Kategori Pemohon Terima Bayaran Kwsp Selepas Raya

papar berkaitan - pada 26/4/2022 - jumlah : 156 hits
Para pencarum KWSP berasa gembira kerana pembayaran untuk Pengeluaran Khas KWSP RM10 000 sudah mula dibayar bermula 18 April lalu Rata rata pencarum bersyukur kerana dengan pengeluaran khas ini mereka dapat membuat persiapan raya dan menggu...
Duit Kwsp Sakan Beraya Apa Penyelesaian Kerajaan Selepas Ini

Duit Kwsp Sakan Beraya Apa Penyelesaian Kerajaan Selepas Ini

papar berkaitan - pada 7/5/2022 - jumlah : 141 hits
Duit KWSP sakan beraya apa penyelesaian kerajaan selepas ini Posted By on May 07 2022 Kerajaan BN dibidas kerana membenarkan pengeluaran caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja menjelang Hari Raya Aidilfitri yang menyebabkan segelintir rakya...
U Turn Mengenai Guru Tak Divaksin Tunjuk Sikap Tak Konsisten Kerajaan Kata Ahli Parlimen

U Turn Mengenai Guru Tak Divaksin Tunjuk Sikap Tak Konsisten Kerajaan Kata Ahli Parlimen

papar berkaitan - pada 29/4/2022 - jumlah : 115 hits
Kerajaan mengumumkan bahawa guru yang tidak divaksin akan dibenarkan mengajar secara bersemuka dalam bilik darjah PETALING JAYA Seorang ahli Parlimen memberi peringatan mengenai ketidakpercayaan orang ramai terhadap keputusan kerajaan berik...
Kerajaan Tambah Subsidi Ayam Pastikan Harga Kekal Rm8 90 Sekilo

Kerajaan Tambah Subsidi Ayam Pastikan Harga Kekal Rm8 90 Sekilo

papar berkaitan - pada 29/4/2022 - jumlah : 133 hits
Kerajaan memutuskan harga runcit maksimum ayam standard dikurangkan sebanyak 20 sen kepada RM8 90 sekilogram daripada harga siling RM9 10 PETALING JAYA Kerajaan bersetuju menambah subsidi bertujuan mengekalkan harga runcit ayam RM8 90 sekil...
Kerajaan Setuju Beri Ganjaran Sempena Hari Pekerja 2022

Kerajaan Setuju Beri Ganjaran Sempena Hari Pekerja 2022

papar berkaitan - pada 1/5/2022 - jumlah : 133 hits
Kerajaan Setuju Beri Ganjaran Sempena Hari Pekerja 2022 Sebagai pengiktirafan dan penghargaan kepada golongan pekerja dalam menjana kemajuan negara kerajaan bersetuju memberi ganjaran sempena sambutan Hari Pekerja 2022 bertemakan Pekerja To...
Modal Utama Sembang Raya Kerajaan Melayu Isle Terkini

Modal Utama Sembang Raya Kerajaan Melayu Isle Terkini

papar berkaitan - pada 2/5/2022 - jumlah : 151 hits
By FAZLI RADZI MEI 2 2022Maksiat kembali berpestaKelab malam dibenarkan dibuka semula mulai 15 Mei depan bersamaan 13 Syawal Jika semasa pembentukan Muafakat Nasional dulu ada pemimpin Pas siap kata malaikat di langit melaungkan takbir sehi...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord