Inkues Nora Anne Saksi Lihat Gadis Kulit Putih Mandi Tidak Berbaju



SEREMBAN – Seorang saksi memberitahu Mahkamah Koroner di sini hari ini bahawa pada awalnya dia tidak dapat memastikan jasad manusia yang ditemukannya ialah Nora Anne Quoirin memandangkan kedudukannya yang agak jauh dari mayat itu.
Saksi awam Chong Yue Fatt, 57, yang merupakan individu pertama ternampak mayat remaja tersebut pada hari ke-10 operasi mencari dan menyelamat (SAR) Nora Anne berkata, ketika terlihat jasad itu, dia telah menjerit dengan kuat bagi memaklumkan ahli lain dalam kumpulannya tentang penemuan berkenaan.
“Sebaik menjumpai mayat itu, kami semua cuba membuat panggilan telefon kepada pihak berkuasa, namun gagal kerana tiada liputan. Justeru, kami menyuruh seorang lelaki India dalam kumpulan kami agar keluar dari kawasan tersebut dan memberitahu bapanya bagi memanggil pihak bomba ke lokasi.
Pasangan tunang rempuh sekatan jalan raya

“Semasa menunggu kedatangan pihak berkuasa, kami saling mengingati ahli kumpulan agar tidak mendekati mayat supaya tidak mencemarkan dan merosakkan bukti. Kami menunggu agak lama, sekitar satu hingga dua jam,” kata saksi ke-28 itu dalam bahasa Mandarin.
Prosiding inkues di hadapan Koroner Maimoonah Aid bagi menentukan punca kematian remaja perempuan warga Ireland-Perancis itu memasuki hari ke-12 hari ini.
Menurut Yue Fatt, mayat remaja tersebut yang ditemukan kira-kira 50 meter dari sebuah pondok yang sebelum itu dilalui oleh kumpulan pencari berkenaan berada dalam keadaan terbaring di atas batu seolah-olah sedang tidur.
Menjawab soalan Timbalan Pendakwa Raya, Nuralis Mat yang bertindak sebagai pegawai pengendali inkues mengenai barangan yang ada di pondok, peniaga kasut itu berkata: “Saya nampak bekas makanan seperti Maggi dan botol minuman.”
Artis wanita ditahan akibat berbasikal rentas negeri

Ketika ditanya oleh koroner mengenai siapa yang membuat keputusan tentang kawasan pencarian, Yue Fatt berkata, pencarian di kawasan tersebut dilakukan selepas dicadangkan oleh rakannya bernama Chan yang memberitahu dia telah mendapatkan tilikan daripada seorang sami di Thailand dalam usaha mengesan Nora Anne.
“Sami itu memberitahu Chan agar mencari mangsa di tempat yang ada sungai,” katanya.
Sementara itu, saksi ke-29, Muhammad Firdaus Kamarudin, 35, berkata, dia ternampak seorang perempuan berambut panjang berwarna perang, bertubuh sederhana dan berkulit putih sedang mandi di tepi sungai di kawasan berkenaan pada 4 Ogos.
“Ketika itu saya dalam perjalanan ke tempat kerja di Loji Air Gunung Berembun dengan menaiki motosikal sekitar 7 malam dan saya hanya melihat sepintas lalu perempuan tidak berbaju sedang mandi membelakangkan saya,” katanya.
Operator Syarikat Air Negeri Sembilan Sdn Bhd (SAINS) itu berkata, meskipun keadaan semakin gelap, dia dapat melihat kelibat perempuan berkenaan dengan jelas selain memberitahu mahkamah aktiviti mandi-manda di kawasan tersebut adalah perkara biasa yang dilakukan oleh penginap di resort berkenaan.
Macau Scam: 10 lagi artis, selebriti akan dipanggil SPRM

Muhammad Firdaus berkata, dia memaklumkan perkara itu kepada Angkatan Pertahanan Awam (APM) dua hari kemudian sebaik mengetahui berita mengenai kehilangan seorang remaja di kawasan berkenaan.
Terdahulu, dua saksi iaitu Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Seremban, Mohamad Idris, 52, dan Pegawai Bahagian Penyiasatan Kebakaran, Jabatan Bomba dan Penyelamat Negeri Sembilan, Faizal Ahmad, 40, masing-masing sebagai saksi ke-26 dan 27, dipanggil memberi keterangan.
Nora Anne, 15, hilang pada 4 Ogos tahun lepas, sehari selepas dia dan keluarga tiba di Malaysia untuk bercuti selama dua minggu di sebuah pusat peranginan Pantai di sini, kira-kira 60 kilometer di selatan ibu negara.
Prosiding inkues bersambung esok. – Bernama
“Mana pergi rasa malu..” – Netizen meluat lihat aksi mesra Janna Nick & kekasih [ VIDEO ]

The post Inkues Nora Anne: Saksi lihat gadis kulit putih mandi tidak berbaju appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/10/21/inkues-nora-anne-saksi-lihat-gadis-kulit-putih-mandi-tidak-berbaju/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saksi Tidak Pasti Jasad Dijumpai Milik Nora Anne

Saksi Tidak Pasti Jasad Dijumpai Milik Nora Anne

papar berkaitan - pada 22/10/2020 - jumlah : 192 hits
SEREMBAN 21 OKT Seorang saksi memberitahu Mahkamah Koroner di sini hari ini bahawa pada awalnya dia tidak dapat memastikan jasad manusia yang ditemukannya ialah Nora Anne Quoirin memandangkan kedudukannya yang agak jauh dari mayat itu Saksi...
We Searched Near River For Nora Anne After Advice From Monk Witness Tells Inquest

We Searched Near River For Nora Anne After Advice From Monk Witness Tells Inquest

papar berkaitan - pada 22/10/2020 - jumlah : 196 hits
The body of teenager Nora Anne Quoirin was found along a river near a resort where she and her parents were staying SEREMBAN A witness told the Coroner s Court here today that he could not initially determine if the body found was that of N...
Bbksda Jawa Barat Evakuasi Macan Tutul Terluka Di Kawasan Kawah Putih

Bbksda Jawa Barat Evakuasi Macan Tutul Terluka Di Kawasan Kawah Putih

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 261 hits
Halu menuturkan berdasarkan perkembangan terakhir dilaporkan oleh tim dokter hewan Kebun Binatang Bandung saat ini Macan Tutul Jawa tersebut sudah mulai merespon keadaan sekitar kandang perawatan dan sudah makan hati sapi sebanyak satu kilo...
Kertas Putih Felda Antara Azmin Ali Felda Dan Fic Siapa Salah

Kertas Putih Felda Antara Azmin Ali Felda Dan Fic Siapa Salah

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 292 hits
LAPORAN KERTAS PUTIH FELDA ARAHAN SIAPA Menurut Laporan Kertas Putih Felda Kes 5 Pembangunan Projek Kuala Lumpur Vertical City KLVC adalah projek pembangunan bercampur dalam tempoh 10 tahun pelaksanaan Lembaga Pengarah FIC bersetuju melanti...
Kolam Air Panas Cherana Putih Alor Gajah Melaka

Kolam Air Panas Cherana Putih Alor Gajah Melaka

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 1069 hits
Ni cerita masa cuti hari merdeka lepas Merdeka tahun ni jatuh hari isnin Hari sabtu ahad tu ayah kene keje Jadinya memang dok umah jor la kami anak beranak Ahad petang tu pas ayah balik keje kami keluar berdua sahaja datim sbb nak gi tengok...
Kaedah Mudah Cuci Kasut Jadi Putih Sebersihnya Menggunakan Tisu Tandas Dan Cecair Pencuci Pinggan

Kaedah Mudah Cuci Kasut Jadi Putih Sebersihnya Menggunakan Tisu Tandas Dan Cecair Pencuci Pinggan

papar berkaitan - pada 20/10/2020 - jumlah : 329 hits
Tugasan hujung minggu yang agak menjengkelkan bagi pelajar suatu ketika dahulu adalah mencuci kasut sekolah Malah sehingga kini kita berhadapan dengan situasi ini Jika anda masih berat melakukan tugasan itu sudah tiba masanya untuk anda men...
Nak Sarapan Berbeza Di Rumah Jom Cuba Sup Cendawan Dan Roti Bawang Putih Ni

Nak Sarapan Berbeza Di Rumah Jom Cuba Sup Cendawan Dan Roti Bawang Putih Ni

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 327 hits
Sesekali ubah selera Sedap juga sarapan gaya Inggeris macam ni Nak membuat pun tidaklah sesusah mana Asyik makan nasi goreng je kan Jom try roti bawang putih dengan sup cendawan ROTI BAWANG PUTIH SUP CENDAWANROTI BAWANG PUTIHBAHAN BAHAN Baw...
Telefilem Cucu Nek Putih Lakonan Nad Zainal Remy Ishak

Telefilem Cucu Nek Putih Lakonan Nad Zainal Remy Ishak

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 709 hits
Saksikan telefilem Cucu Nek Putih lakonan Nad Zainal Remy Ishak dan ramai lagi Telefilem ini akan ditayangkan pada 31 Oktober 2020 jam 9 malam hanya di Astro Citra dan live streaming di Astro GO
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami