Inilah Wanita Paling Jahat Dalam Sejarah Dunia


INILAH WANITA PALING JAHAT DALAM SEJARAH DUNIA |  Siapa wanita paling jahat yang korang pernah kenal ? Dalam hidup korang mungkin korang ada kenal seorang wanita yang  boleh dikatakan sebagai wanita paling jahat. Saya pun ada kenal . Tapi jangan terkejut kerana sebenarnya wanita paling jahat bukan lah wanita yang kita kenal itu. Wanita paling jahat di dunia dikenali sebagai   Belle Gunness aka Hell's Belle.



Belle Gunness berhijrah ke Amerika Syarikat dari Norway. Nama sebenarnya ialah Bella Paulsdatter atau Brynhild Paulsdatter Størseth, pada 11 November 1859 di Norway. Dia berhijrah ke Chicago, Illinois pada tahun 1881. Akhirnya dia menetap di sebuah rumah pertanian kecil yang dibelinya di La Porte, Indiana.
Permulaan kisah terdedahnya kejahatan Belle  bermula pada kematiannya. Pada 28 April 1908, pasukan keselamatan mendapat panggilan berlaku kebakaran. Setelah api dipadamkan polis menemui mayat wanita dewasa dan tiga kanak-kanak.
Dengan mengandaikan bahawa mayat itu adalah Belle dan anak-anaknya, dia kemudiannya digambarkan sebagai wanita berani dan berusaha menyelamatkan anak-anaknya sehingga diri sendiri terkorban. Namun siasatan tidak menunggu lama untuk mendedahkan perkara sebenar
Sebelum tu korang patut tahu sejarah perkahwinan Belle. Belle berkahwin untuk pertama kalinya pada tahun 1884, dengan seorang lelaki bernama Mads Sorenson. Belle dan Mads memiliki sebuah kedai gula-gula kecil. 
Satu hari kedai gula-gula dan rumah pasangan itu terbakar dan mereka menerima insurans yang sangat tinggi pada waktu itu. Tidak lama selepas menerima wang insurans, Mr. Sorenson meninggal dunia dipercayai mengalami gegaran otak, Sekali lagi Belle menerima wang insurans kematian suaminya. 
Syarikat insurans yang berasa curiga mula melakukan siasatan tetapi tidak dapat menemui bukti bahawa kejadian tersebut bukan kemalangan atau dirancang, jadi mereka menghentikan penyiasatan.
Tidak lama kemudian Belle berkahwin  dengan Peter Gunness. Mereka berkahwin pada awal 1901.  Lapan bulan setelah menikahi Belle, Peter meninggal akibat  penggiling daging jatuh di kepalanya, sehingga patah tengkoraknya. Itulah kisah yang diberitahu oleh Belle kepada polis. Sekali lagi, polis tidak dapat menemui bukti untuk membuktikan kejadian itu satu pembunuhan terancang.
Berbalik semula kepada kejadian sejurus selepas kematian Belle. Seorang lelaki datang ke ladang untuk mencari petunjuk mengenai abangnya yang hilang setelah dia menemui surat-surat antara abangnya dan Belle. 



Setelah mencari di sekitar,  dia melihat ada tanah yang seperti baru digali di kandang babi tersebut. Lelaki itu mula menggali dan menemui tangan, kaki, dan lebih mengerikan lagi dia menemui kepala abangnya yang putus dipenggal.
Lelaki itu menghubungi polis dan setelah pencarian lebih lanjut,  polis menemui banyak tulang manusia di tanam di kawasan ladang tersebut.
Sebahagian di kandang babi, di tepi tasik di lokasi, dan ada yang berada tepat di tepi rumah di halaman depan. Polis mengesahkan menemui tulang-tulang untuk sebelas orang yang berbeza. Semua nya dibunuh dengan cara yang sama, kepala dipenggal dan anggota badan di potong.
Belle tidak melakukan nya sendirian. Dia mengupah seorang lelaki dikenali sebagai Ray Lamphere untuk melakukan kerja-kerja kotornya itu. Ray Lamphere akhirnya ditangkap atas semua pembunuhan itu, termasuk yang dilakukan oleh Belle dan anak-anaknya. Ray memberikan pernyataan terperinci kepada polis yang dia diupah untuk melakukan setiap pembunuhan itu , tetapi mengatakan bahawa dalang di sebalik pembunuhan itu adalah Belle sendiri.
Dia memberitahu polis seluruh cerita dalam pengakuan. Dia memberitahu mereka bahawa Belle akan memasang iklan di surat khabar yang berbeza yang meminta lelaki untuk berteman. 
Setelah lelaki tersebut datang ke rumah Belle, dia akan membunuh mereka, merompaknya, dan dia akan menguburkan bahagian-bahagian badan mereka di kawasan halaman. 
Lamphere juga mendedahkan Belle membayarnya untuk menggali mayat seorang wanita, meletakkannya di rumahnya, dan membakarnya, bersama anak-anaknya sendiri di dalamnya rumah tersebut.


Belle telah melarikan diri dan Lamphere tidak tahu di mana dia berada. Satu-satunya masalah dengan pengakuanLampheres adalah kekurangan motif. Kebanyakan Lelaki yang tertarik dengan iklan yang buat oleh Belle, tidak kaya dan tidak membawa banyak harta dalam kebanyakan kes.
Seorang wartawan tempatan bernama Edward Bechly dipujuk oleh polis untuk mencuba dan mendapatkan pengakuan kedua dari Lamphere secara rahsia. 
Dalam pengakuan kedua, Lamphere mengatakan bahawa dia dan Belle sama-sama terlibat dalam pembunuhan itu, tetapi dia akhirnya membunuh Belle dan anak-anaknya dengan alasan yang tidak diketahui, dan kemudian membakar rumah itu untuk mencuba dan memusnahkan bukti. 
Dia juga mendedahkan mempunyai rakan subahat iaitu seorang wanita bernama Elisabeth Smith, yang kemudian ditangkap tapi ternyata itu adalah pengakuan palsu. 
Adakah Belle berjaya melepas kan diri? Berapa jumlah lelaki yang dibunuhnya? Apa motif di sebalik pembunuhan dan rompakan lelaki-lelaki yang menjadi mangsanya? Ini adalah soalan-soalan yang tidak akan pernah kita dapat jawapannya. 
Apa yang  pasti adalah kenyataan bahawa Belle adalah pembunuh dan salah satu wanita paling jahat dalam sejarah. Belle juga dikenalli sebagai pembunuh bersiri wanita pertama di Amerika. 
Fakta lain yang mengukuhkan tanggapan Belle sebagai wanita paling jahat ialah dia membunuh banyak lelaki tanpa sebab, hanya untuk beberapa dolar dan dia sedar apa yang dia lakukan. Dia juga membunuh anak-anaknya sendiri dengan cara yang paling jahat dan kejam.
Terima Kasih kerana membaca artikel Inilah Wanita paling Jahat dalam Sejarah Dunia. Semoga artikel ini memberi pengajaran kepada kita semua.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.dianarashid.com/2020/10/inilah-wanita-paling-jahat-dalam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lagi Di Rias Pengantin Wanita Ini Tiba Tiba Meninggal Dunia Sebelum Ijab Kabul Innalillahi

Lagi Di Rias Pengantin Wanita Ini Tiba Tiba Meninggal Dunia Sebelum Ijab Kabul Innalillahi

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 257 hits
Nasib manusia tidak ada yang tahu manusia sebagai hamba hanya bisa berencana dan semuanya ditentukan oleh Allah yang Maha Menentukan segalanya Salah satu contohnya adalah pasangan ini mereka berencana untuk menikah Pesta pernikahan sudah di...
Belajarlah Dari Sejarah Kemajuan Dan Kehebatan Dunia Yang Tidak Dijiwai Dengan Akhirat Tidak Diberkati

Belajarlah Dari Sejarah Kemajuan Dan Kehebatan Dunia Yang Tidak Dijiwai Dengan Akhirat Tidak Diberkati

papar berkaitan - pada 2/10/2020 - jumlah : 236 hits
Buatlah dan hiduplah kerana Allah swt tapi bukan hanya di mulut mesti dijiwai sekali Banyak bukti silam menunjukkan tamadun yang jatuh apabila berlaku kezaliman terhadap Allah swt Terdapat juga kisah Al Quran yang menceritakan kekayaan Qaru...
Ini Adalah Gambar Paling Rare Di Dunia

Ini Adalah Gambar Paling Rare Di Dunia

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 472 hits
INI ADALAH GAMBAR PALING RARE DI DUNIA Roller coaster paling tua di dunia adalah Leap The Dips di AS yang usianya112 tahun dan dibuat dari kayu Agaknya macam mana la cara pembuatan roller coaster pada zaman dulu Dulu bukan ada perAlatan dan...
Malaysia Negara Islam Paling Damai Di Dunia

Malaysia Negara Islam Paling Damai Di Dunia

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 269 hits
JAKARTA Malaysia menjadi negara Islam paling damai di dunia mengatasi beberapa negara lain termasuk Indonesia dan Arab Saudi Republika melaporkan Indeks Kedamaian Global 2020 yang dikeluarkan oleh Institut Ekonomi dan Kedamaian menunjukkan ...
Iphone 12 Harga Murah Bateri Tahan Lama 5g Dan Bersaiz Paling Kecil Di Dunia

Iphone 12 Harga Murah Bateri Tahan Lama 5g Dan Bersaiz Paling Kecil Di Dunia

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 954 hits
13 Oktober 2020 hari yang dinantikan oleh peminat iPhone Itu dia kemunculan siri iPhone 12 2020 iPhone 12 release date dikatakan pada 23 atau 24 Oktober 2020 Boleh lah berkira kira menabung membeli iPhone Tapi janganlah sampai nak menjual b...
3 Sebab Kenapa Wanita Paling Ramai Menjadi Penghuni Neraka

3 Sebab Kenapa Wanita Paling Ramai Menjadi Penghuni Neraka

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 293 hits
3 Sebab Kenapa Wanita Paling Ramai Menjadi Penghuni Neraka hi there fuh sebut sahaja nama neraka boleh rasa kecut gila gila seram sejuk Tak terbayang siksaan di dalam neraka jahannam aduhai wanita sungguh kita dimuliakan namun kaum kitalah ...
Malaysia Tangga Ke 82 Paling Bahagia Di Dunia Tahun 2020

Malaysia Tangga Ke 82 Paling Bahagia Di Dunia Tahun 2020

papar berkaitan - pada 8/10/2020 - jumlah : 402 hits
Dalam satu kajian terbaharu yang dikeluarkan oleh World Happines Report pada bulan Mac 2020 negara Malaysia hanya mampu menduduki tangga ke 82 daripada senarai 153 negara paling bahagia di dunia Finland berjaya menduduki tangga pertama seba...
Hiburan Orang Ingat Abang Jahat Saya Wanita Teraniaya Lisdawati Dedah Posting Di Instagram Bukan Dituju Kepada Suami

Hiburan Orang Ingat Abang Jahat Saya Wanita Teraniaya Lisdawati Dedah Posting Di Instagram Bukan Dituju Kepada Suami

papar berkaitan - pada 29/9/2020 - jumlah : 1085 hits
Menjelaskan status Instagram yang dimuat naik hanya menceritakan soal komunikasi dalam keluarga dan bukanlah berkaitan keretakan rumah tangga pelakon Lisdawati akui ia merupakan ilmu yang doiperolehnya ketika membintangi drama bersiri Light...
Paling Tinggi Dalam Sejarah 287 Kes Baharu Covid 19 Dan Semuanya Kes Tempatan

Paling Tinggi Dalam Sejarah 287 Kes Baharu Covid 19 Dan Semuanya Kes Tempatan

papar berkaitan - pada 2/10/2020 - jumlah : 294 hits
Menerusi sidang media Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah memaklumkan bahawa terdapat sebanyak 81 kes yang telah pulih dan discaj dari hospital pada hari ini Ini menjadikan jumlah kumulatif kes pulih adalah sebanyak 10 ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis