Inilah 16 Khasiat Ajaib Apabila Anda Amalkan Minum Air Rendaman Kacang Bendi Setiap Hari



Ramai antara kita tidak tahu kacang bendi merupakan sayuran semula jadi yang banyak khasiat. Malah, sayur ini mampu merawat kencing manis dan dapat mengekalkan keremajaan kerana ianya mengandungi antioksidan

Kita sering melihat kacang bendi ini dimasukkan dalam masakan gulai dan kari, ini bertujuan untuk memekatkan kuah dan memberi khasiat dalam masakan

Pengguna Facebook, Mayee Nazrich berkongsi khasiat kacang bendi setelah melihat seorang datuk berusia 86 tahun masih kuat dan cergas mengerjakan hasil tanaman. Ini rahsianya yang perlu anda tahu dan cuba untuk kekal sihat dan cergas

Atuk 86 tahun tapi masih kuat
Balik kampung hari tu sembang dengan kawan atuk, umur dah 86 tahun tapi masih kuat lagi, bela lembu kambing, tanam nenas dan cili 5 ekar.

Tiada penyakit seperti adik beradik dia yang lain, tekanan darah ok, gula dalam darah ok, kencing manis xde, kolestrol rendah

Bila aku tanya apa rahsia dia…
Dia kata dia cuma amalkan minum air rendaman bendi setiap hari sejak dia msk umur 30thn
Aku pn dh msk 4 series ni, cuba la buat..arini dh lal ari ke tiga.. InshaAllah semoga aku istiqomah amalkan sampai bila2

Mudah je caranya

Caranya mudah dan murah sj :
1. Beli 1 ikat kacang bendi Rm1 jer2. Potong halus (basuh dulu ya)3. Rendamkan 8-12jam di dalam air mineral supaya lendir bendi td keluar (x perlu rebus)4. Minum mcm biasa, air x rasa apa2 pun5. Bila air dah abis, rendam skali lg (boleh buat sampai 2-3x, sampai likat lendir dia abis)6. Bendi td tu boleh la goreng kicap ke, rebus buat ulam ke atau letak dlm kari…x membazir 
Selamat mencuba

Khasiat Ajaib Kacang Bendi
Buah bendi dikatakan elok untuk perkembangan otak iaitu menguatkan daya memori otak dan kecergasan

Dalam bidang perubatan traditional, biji, akar dan bunga bendi direbus dan diminum, mampu untuk melawaskan pembungan air kecil, mengurangkan bengkak atau radang, mengurangkan masalah susah bersalin, mengubati penyakit gornea dan sifilis

Air rebusannya juga sesuai untuk disapu pada pelbagai jenis kudis dan bisul. Air rebusan yang dicampur gula boleh dibuat sirap ubat dan rawatan sakit kerongkong

Manakala lendir ia boleh digunakan sebagai ubat untuk tujuan menyejukkan dan melembutkan kulit

Biji bendi yang matang juga mempunyai potensi untuk di proses bagi mendapatkan minyak sayuran yang bermutu tinggi dan juga boleh diproses goreng untuk dijadikan bahan minuman sebagai kopi

Daun muda bendi boleh dimakan sebagai sayuran ulaman manakala daun yang tua boleh diproses sebagai bahan kraftangan yang cantik

Mencuci hati

Mengurangkan kekejangan sendi
Menstabilkan kandungan gula dalam darah

Membantu melicinkan bahagian dalam usus besar

Membantu mengelakkan sembelit atau mengurangkan masalah sembelit terutama di kalangan warga tua

Ia membantu pertumbuhan bakteria baik dalam saluran usus

Sejenis sayuran yang amat baik untuk mereka yang murung, keletihan dan rasa tidak selesa

Membantu merawat ulser dan mengurangkan kekejangan pada sendi

Sifat yang beralkali membantu menutralkan asid dalam badan sekaligus membantu mengurangkan masalah penghadaman

Juga ianya dapat membantu mengurangkan radang paru-paru, sakit kerongkong serta kesakitan pada dubur

Air rebusan bendi boleh menyahkan toksik dan disamping itu juga boleh menstabilkan paras gula dan anti diabetes. Rendam 2 batang bendi yang dihiris besar-besar ke dalam segelas air semalaman. Pastikan gelas ditutup

Amal minum selama 2 minggu sebelum sarapan, dikatakan memberi hasil yang Banyak khasiat dan kelebihan pada kacang bendi ini dan tidak ramai antara kita yang tahu terdapat 16 keistimewaan kacang bendi. Anda hanya memerlukan 2 batang bendi dihiris kecil dan direndam dalam air putih. Amalkan dalam masa 2 minggu untuk melihat kesan yang menakjubkan


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sensasi247.blogspot.com/2019/10/inilah-16-khasiat-ajaib-apabila-anda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Kesan Pada Anda Bila Minum Air Kelapa 7 Hari

Apa Kesan Pada Anda Bila Minum Air Kelapa 7 Hari

papar berkaitan - pada 26/10/2019 - jumlah : 150 hits
Apa kesan pada anda bila minum air kelapa 7 hari anda mungkin pernah mendengar tentang minyak kelapa dan beberapa manfaat yang yang terdapatdidalamnya Namun pernahkah anda minum air kelapa selama 7 hari berturut turut Air kelapa sememangnya...
Hendak Kurus Hendak Turunkan Tekanan Darah Tinggi Minum 2 Gelas Jus Tembikai Setiap Hari

Hendak Kurus Hendak Turunkan Tekanan Darah Tinggi Minum 2 Gelas Jus Tembikai Setiap Hari

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 606 hits
Bismillah Sekurang kurangnya minum jus tembikai ada kajian sains yang boleh disandarkan rasa pun lazat dan harga agak murah dan yang terbaik sekali tidak ada kesan sampingan Cuba buat perbandingan dengan apa yang produk komersial mampu beri...
Minumlah Madu Setiap Hari Dan Rasakan 10 Manfaat Ajaib Kepada Tubuh Anda

Minumlah Madu Setiap Hari Dan Rasakan 10 Manfaat Ajaib Kepada Tubuh Anda

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 144 hits
Tahukah anda apa yang akan berlaku jika kita mengamalkan untuk meminum madu setiap hari Adakah benar bahawa akan berlaku kesan sampingan yang tidak baik kepada tubuh Jawapannya Tidak Malah oleh kerana madu mempunyai berjuta juta khasiat yan...
Empat Amalan Setiap Hari Kita Akan Jadi Happy Dan Tenang

Empat Amalan Setiap Hari Kita Akan Jadi Happy Dan Tenang

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 188 hits
Sahabat saya Ustaz Khairul Anuar Basri kongsi di Facebooknya Empat Amalan Buat Setiap Hari Kita Akan Jadi Happy dan Tenang Jom kita amalkan bersama Rupa rupanya kalau kita boleh buat 4 amalan ni pada setiap hari kita akan jadi happy dan ten...
Sham Visa Terima 1 000 Mesej Setiap Hari Dari Isteri Orang

Sham Visa Terima 1 000 Mesej Setiap Hari Dari Isteri Orang

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 141 hits
Hampir 15 tahun menyepikan diri namun populariti Sham Visa melonjak naik sebaik sahaja menyertai program realiti Gegar Vaganza 2019 Usia mencecah 47 The post appeared first on
Cukup Ke Susu Baby Minum Sebenarnya Kalau Dia Naik Berat 400g 1kg Setiap Bulan Mama Tak Perlu Risau

Cukup Ke Susu Baby Minum Sebenarnya Kalau Dia Naik Berat 400g 1kg Setiap Bulan Mama Tak Perlu Risau

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 165 hits
Setiap bayi yang masih menyusu memerlukan amaun susu yang secukupnya bagi menjamin tumbesaran dan perkembangan mereka Oleh itu sudah menjadi tugas ibu bapa untuk memastikan perkara ini terjamin Ikuti artikel ini dengan lebih lanjut untuk me...
Awasi Bacaan Gula Apabila Minum Minuman Ini

Awasi Bacaan Gula Apabila Minum Minuman Ini

papar berkaitan - pada 22/10/2019 - jumlah : 310 hits
Minuman dalam tin dan dalam kotak memang terkenal dengan rasa manis yang tinggi Kalau tak manis tak sedap Bak kata saudara Kevin Zahri makanan seperti cereal pun manis dan tak berkhasiat sebenarnya Kalau makanan yang berkhasiat biasanya ras...
Boleh Ke Tidak Bayi Minum Air Mineral Ini Jawapan Pakar

Boleh Ke Tidak Bayi Minum Air Mineral Ini Jawapan Pakar

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 81 hits
Seperti yang kita tahu minum air kosong khususnya air mineral adalah bagus untuk meneutralisasikan sistem dalam badan Namun mungkin ramai dalam kalangan ibu bapa yang masih tertanya tanya sama ada sesuai atau tidak untuk bayi minum air mine...
3 Hari Telah Dikubur Bayi Ajaib Ini Ditemui Masih Hidup

3 Hari Telah Dikubur Bayi Ajaib Ini Ditemui Masih Hidup

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 103 hits
SEORANG bayi lelaki di Afrika Selatan mengejutkan masyarakat dunia apabila ditemui masih lagi bernafas meskipun telah ditanam secara hidup hidup oleh ibunya sendiri Bayi luar biasa itu ditemukan oleh seorang pekerja kilang kayu tempat ibuny...
Bung Moktar Mengamuk Bersatu Mungkir Janji

Ahli Parlimen Batu Sapi Dalam Keadaan Koma

Niat Nak Bunuh Isteri Curang Terbunuh Pula Bayi Sendiri

Adam Ahmad Kau Pergi Jua Chord

Jangan Melampau Amaran Pemuda Umno Kepada Pemuda Ber

Strategi Mula Makan Diri

Pbb Sarawak Tiada Hasrat Sertai Bn

Ayatul Syifa Penyembuh Segala Penyakit



5 Calon Perdana Menteri Malaysia Untuk Masa Hadapan

Biodata Penyanyi Haslinda Peserta Gegar Vaganza Musim 7 GV7 2020

Biodata Penyanyi Linda Nanuwil Peserta Gegar Vaganza Musim 7 GV7 2020

Biodata Penyanyi Oja Peserta Gegar Vaganza Musim 7 GV7 2020

Resepi Sultana Scone Paling Mudah


Nak Kulit Cantik Dan Licin Wajib Amalkan Bedak Sejuk

Najib Ingatkan Ketua Pemuda Bersatu Jangan Melampau

Moratorium Tamat Tidak Dilanjut Kerajaan Tunduk Kepada Bank

Panas Ferdinand Hutahaean Tegur Najwa Shihab Ini Tidak Patut

Ramalan Soeharto Nasib Indonesia Tahun 2020 Tidak Meleset Pak Harto Orang Tidak Bisa Bekerja

Kena Phk Dan Ingin Cari Modal Usaha Nih Bantuan Kur Pinjaman Bunga 0 Persen Syaratnya Gampang Banget