Inilah 16 Khasiat Ajaib Apabila Anda Amalkan Minum Air Rendaman Kacang Bendi Setiap Hari



Ramai antara kita tidak tahu kacang bendi merupakan sayuran semula jadi yang banyak khasiat. Malah, sayur ini mampu merawat kencing manis dan dapat mengekalkan keremajaan kerana ianya mengandungi antioksidan

Kita sering melihat kacang bendi ini dimasukkan dalam masakan gulai dan kari, ini bertujuan untuk memekatkan kuah dan memberi khasiat dalam masakan

Pengguna Facebook, Mayee Nazrich berkongsi khasiat kacang bendi setelah melihat seorang datuk berusia 86 tahun masih kuat dan cergas mengerjakan hasil tanaman. Ini rahsianya yang perlu anda tahu dan cuba untuk kekal sihat dan cergas

Atuk 86 tahun tapi masih kuat
Balik kampung hari tu sembang dengan kawan atuk, umur dah 86 tahun tapi masih kuat lagi, bela lembu kambing, tanam nenas dan cili 5 ekar.

Tiada penyakit seperti adik beradik dia yang lain, tekanan darah ok, gula dalam darah ok, kencing manis xde, kolestrol rendah

Bila aku tanya apa rahsia dia…
Dia kata dia cuma amalkan minum air rendaman bendi setiap hari sejak dia msk umur 30thn
Aku pn dh msk 4 series ni, cuba la buat..arini dh lal ari ke tiga.. InshaAllah semoga aku istiqomah amalkan sampai bila2

Mudah je caranya

Caranya mudah dan murah sj :
1. Beli 1 ikat kacang bendi Rm1 jer2. Potong halus (basuh dulu ya)3. Rendamkan 8-12jam di dalam air mineral supaya lendir bendi td keluar (x perlu rebus)4. Minum mcm biasa, air x rasa apa2 pun5. Bila air dah abis, rendam skali lg (boleh buat sampai 2-3x, sampai likat lendir dia abis)6. Bendi td tu boleh la goreng kicap ke, rebus buat ulam ke atau letak dlm kari…x membazir 
Selamat mencuba

Khasiat Ajaib Kacang Bendi
Buah bendi dikatakan elok untuk perkembangan otak iaitu menguatkan daya memori otak dan kecergasan

Dalam bidang perubatan traditional, biji, akar dan bunga bendi direbus dan diminum, mampu untuk melawaskan pembungan air kecil, mengurangkan bengkak atau radang, mengurangkan masalah susah bersalin, mengubati penyakit gornea dan sifilis

Air rebusannya juga sesuai untuk disapu pada pelbagai jenis kudis dan bisul. Air rebusan yang dicampur gula boleh dibuat sirap ubat dan rawatan sakit kerongkong

Manakala lendir ia boleh digunakan sebagai ubat untuk tujuan menyejukkan dan melembutkan kulit

Biji bendi yang matang juga mempunyai potensi untuk di proses bagi mendapatkan minyak sayuran yang bermutu tinggi dan juga boleh diproses goreng untuk dijadikan bahan minuman sebagai kopi

Daun muda bendi boleh dimakan sebagai sayuran ulaman manakala daun yang tua boleh diproses sebagai bahan kraftangan yang cantik

Mencuci hati

Mengurangkan kekejangan sendi
Menstabilkan kandungan gula dalam darah

Membantu melicinkan bahagian dalam usus besar

Membantu mengelakkan sembelit atau mengurangkan masalah sembelit terutama di kalangan warga tua

Ia membantu pertumbuhan bakteria baik dalam saluran usus

Sejenis sayuran yang amat baik untuk mereka yang murung, keletihan dan rasa tidak selesa

Membantu merawat ulser dan mengurangkan kekejangan pada sendi

Sifat yang beralkali membantu menutralkan asid dalam badan sekaligus membantu mengurangkan masalah penghadaman

Juga ianya dapat membantu mengurangkan radang paru-paru, sakit kerongkong serta kesakitan pada dubur

Air rebusan bendi boleh menyahkan toksik dan disamping itu juga boleh menstabilkan paras gula dan anti diabetes. Rendam 2 batang bendi yang dihiris besar-besar ke dalam segelas air semalaman. Pastikan gelas ditutup

Amal minum selama 2 minggu sebelum sarapan, dikatakan memberi hasil yang Banyak khasiat dan kelebihan pada kacang bendi ini dan tidak ramai antara kita yang tahu terdapat 16 keistimewaan kacang bendi. Anda hanya memerlukan 2 batang bendi dihiris kecil dan direndam dalam air putih. Amalkan dalam masa 2 minggu untuk melihat kesan yang menakjubkan


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sensasi247.blogspot.com/2019/10/inilah-16-khasiat-ajaib-apabila-anda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Kesan Pada Anda Bila Minum Air Kelapa 7 Hari

Apa Kesan Pada Anda Bila Minum Air Kelapa 7 Hari

papar berkaitan - pada 26/10/2019 - jumlah : 84 hits
Apa kesan pada anda bila minum air kelapa 7 hari anda mungkin pernah mendengar tentang minyak kelapa dan beberapa manfaat yang yang terdapatdidalamnya Namun pernahkah anda minum air kelapa selama 7 hari berturut turut Air kelapa sememangnya...
Hendak Kurus Hendak Turunkan Tekanan Darah Tinggi Minum 2 Gelas Jus Tembikai Setiap Hari

Hendak Kurus Hendak Turunkan Tekanan Darah Tinggi Minum 2 Gelas Jus Tembikai Setiap Hari

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 86 hits
Bismillah Sekurang kurangnya minum jus tembikai ada kajian sains yang boleh disandarkan rasa pun lazat dan harga agak murah dan yang terbaik sekali tidak ada kesan sampingan Cuba buat perbandingan dengan apa yang produk komersial mampu beri...
Minumlah Madu Setiap Hari Dan Rasakan 10 Manfaat Ajaib Kepada Tubuh Anda

Minumlah Madu Setiap Hari Dan Rasakan 10 Manfaat Ajaib Kepada Tubuh Anda

papar berkaitan - pada 19/10/2019 - jumlah : 66 hits
Tahukah anda apa yang akan berlaku jika kita mengamalkan untuk meminum madu setiap hari Adakah benar bahawa akan berlaku kesan sampingan yang tidak baik kepada tubuh Jawapannya Tidak Malah oleh kerana madu mempunyai berjuta juta khasiat yan...
Sham Visa Terima 1 000 Mesej Setiap Hari Dari Isteri Orang

Sham Visa Terima 1 000 Mesej Setiap Hari Dari Isteri Orang

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 57 hits
Hampir 15 tahun menyepikan diri namun populariti Sham Visa melonjak naik sebaik sahaja menyertai program realiti Gegar Vaganza 2019 Usia mencecah 47 The post appeared first on
Komplotan Pencuri Asal Lampung Beraksi Di Bogor Setiap Hari Targetkan 5 Motor

Komplotan Pencuri Asal Lampung Beraksi Di Bogor Setiap Hari Targetkan 5 Motor

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 11 hits
Komplotan pelaku pencurian sepeda motor asal Lampung dibekuk jajaran Sat Reskrim Polres Bogor Beraksi sejak 2012 komplotan yang beranggotakan tiga orang ini menargetkan mencuri lima sepeda motor setiap hari
7 Perbuatan Riak Yang Sentiasa Kita Buat Setiap Hari Tanpa Kita Sedar

7 Perbuatan Riak Yang Sentiasa Kita Buat Setiap Hari Tanpa Kita Sedar

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 56 hits
Manusia kadang kadang terlepas pandang perkara penting ini ataupun memang sudah tahu tetapi sengaja hendak menunjuk nunjuk Apa perkara itu Riak Ramai yang berlumba lumba hendak memberitahu apa kelebihan diri pada umum tanpa mengetahui bahaw...
Cukup Ke Susu Baby Minum Sebenarnya Kalau Dia Naik Berat 400g 1kg Setiap Bulan Mama Tak Perlu Risau

Cukup Ke Susu Baby Minum Sebenarnya Kalau Dia Naik Berat 400g 1kg Setiap Bulan Mama Tak Perlu Risau

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 62 hits
Setiap bayi yang masih menyusu memerlukan amaun susu yang secukupnya bagi menjamin tumbesaran dan perkembangan mereka Oleh itu sudah menjadi tugas ibu bapa untuk memastikan perkara ini terjamin Ikuti artikel ini dengan lebih lanjut untuk me...
Setiap Hari Cakap Ibu Sakit Leher Anak Makin Bengkak Makan Nafas Susah

Setiap Hari Cakap Ibu Sakit Leher Anak Makin Bengkak Makan Nafas Susah

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 49 hits
Seorang kanak kanak perempuan Nur Falisya Mardina Fahme Ridzuan hidup dalam penderitaan setelah menghidap penyakit cystic hygroma iaitu gejala abnormal yang terjadi pada leher atau kepala bayi Ibunya Nur Atekah Mohd Yusof berkata bahagian l...
Tips Pantas Menulis Blog 20 Minit Setiap Hari

Tips Pantas Menulis Blog 20 Minit Setiap Hari

papar berkaitan - pada 17/10/2019 - jumlah : 38 hits
Menulis blog 20 minit setiap hari Memiliki sebuah blog memerlukan pemiliknya untuk rajin menulis meng update atau mengemaskinikan blog tersebut Namun tidak semua pemilik blog mempunyai masa lapang untuk menulis blog setiap hari Nah apa perl...
Inilah Janda Putih Teroris Yang Paling Berbahaya

Syukur Calvin Thoo Masuk Islam

Rakyat Mengamuk Di Prk Tanjung Piai

Tanjung Piai Bn Dijangka Menang Besar Sebelum Penamaan Calon Lagi

Kenangan Kartun Kegemaran Ramai Era 80an Mospaeda

Bn Rampas Tanjong Piai

Business Marketing

Buat Duit Sebagai Penjual Di Lazada Dengan Sales 4 Angka Setiap Hari



Operasi Vegetarian Rancangan British Menyerang Jerman Dengan Anthrax

Biodata Izzy Reef Pelakon Drama Dia Yang Ku Cinta

7 Tragedi Tumpahan Minyak Paling Buruk Dalam Sejarah

Biodata Brendan Gan Pemain Bola Sepak Malaysia

6 Sejarah Penting Yang Berlaku Akibat Butterfly Effects


Netflix Bakal Ditapis Oleh Finas

Daulat Filem Realiti Dunia Gelap Politik

Baru Sambut Hari Lahir Lagi Mangsa Maut Dilanggar Pemandu Mabuk

Lelaki Australia Dituduh Sebabkan Kebakaran Hutan

Nazim Othman Enggan Jadi Watak Kedua Jika Hero Tak Semenggah

Tunggu Ibu Bapa Balik Dari Masjid Gadis Temui Ajal Rehat Dalam Kereta