Ini Memorandum Rakyat Daulat Tuanku


 

PAGI semalam satu memorandum rakyat telah dipersembahkan kepada Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara.

Apa kandungan memorandum ni?

Pertama, rakyat menyatakan kekecewaan terhadap sikap Perdana Menteri dan beberapa pemimpin negara dari Pakatan Harapan yang mengaitkan YDPA dengan isu rasuah dan mencemarkan kedudukan YDPA.

Isu ini timbul apabila Perdana Menteri secara tiba-tiba membuat hantaran dalam media sosial mengenai derma yang diterima oleh YDPA bernilai RM500 juta ke RM750 juta. Setelah dipersoal oleh rakyat akan maksud Perdana Menteri, dia terus senyap membisu tanpa sebarang penjelasan.  

Kedua, rakyat meluahkan kekecewaan di atas peningkatan kadar bunuh diri di kalangan orang Melayu akibat tekanan ekonomi yang gagal dikawal oleh Kerajaan Madani.

Perdana Menteri menjanjikan nilai Ringgit akan pulih, namun nilai Ringgit semakin merosot. Ini memberi kesan kepada import barangan keperluan kerana negara mengimport sebanyak RM75.5 bilion bahan makanan. 

Apabila nilai Ringgit merosot berbanding Dollar Amerika maka kos pengimportan ini turut meningkat kerana pembayaran dibuat dalam Dollar Amerika. Apabila kos untuk mengimport meningkat, ia akan ditanggung oleh rakyat.
Ketiga, rakyat meluahkan mengenai pemimpin negara yang tiada integriti dalam menguruskan negara sehingga gagal menyelesaikan pertelingkahan yang berlaku. 

Ini merujuk kepada sikap PH yang langsung tidak melaksanakan segala janji pilihan raya dan juga menyekat peruntukan dan royalti kepada Ahli Parlimen dan Kerajaan Negeri PERIKATAN NASIONAL atas nama dendam politik.

Keempat, rakyat khuatir mengenai pencerobohan kuasa Raja-raja Melayu yang berlaku secara kerap di bawah Kerajaan Madani. Ini merujuk kepada keputusan-keputusan mahkamah yang membenarkan umat Islam dan anak-anak umat Islam dimurtadkan. 

Kelima, rakyat bimbang mengenai keterlibatan agensi perisikan luar negara seperti CIA yang aktif dalam negara kita semenjak Kerajaan Madani berkuasa. Mereka bimbang keselamatan negara dan YDPA serta Raja-raja Melayu.

Keenam, rakyat bimbang akan penghinaan kepada Islam yang semakin berleluasa. Insiden seperti penafsiran al-Quran, cadangan bukan-Islam bantu gubal Undang-undang Syariah. 
Ketujuh, terbaru penggunaan kalimah Ilahi yang dilakukan oleh Ahli Parlimen DAP antara bukti kepada penghinaan Islam di zaman Kerajaan Madani. 

Kelapan, rakyat membangkitkan mengenai kefahaman liberal, pluralisme serta postnormal yang dibawa oleh sebahagian pemimpin semakin mengakar dalam kalangan rakyat.

Kesembilan, rakyat bimbang pemaksaan perubahan-perubahan dasar struktur-struktur Perlembagaan melalui cabang-cabang eksekutif, legislatif dan judisiari yang bakal menjejaskan kepentingan Melayu dan Islam yang dinaungi YDPA dan Raja-raja Melayu.

Di akhir memorandum, rakyat merafak sembah Kebawah Duli Yang Maha Mulia YDPA dan Raja-raja Melayu untuk pertimbangkan tindakan segera yang wajar diambil bagi menyelamatkan negara. 

Apa langkah seterusnya NGO? Mereka akan meneruskan kebangkitan suara rakyat dengan menghantar memorandum kepada Raja-raja Melayu di sembilan Istana Negeri.

Ayuh rakyat semua negeri, kita teruskan momentum kebangkitan rakyat ini. 

Daulat Tuanku
Kekal Tenang

NURUL ISLAM MOHAMED YUSOFF – HARAKAHDAILY 24/1/2024 
Komen  Weblog Ibnu Hasyim: Ini memorandum rakyat, Daulat Tuanku!
(i) ‘Jangan usik Raja Melayu, Melayu dan Islam’


CChegubard dalam program Himpunan Selamatkan Rakyat di depan Pintu 2 Istana Negara, Jalan Changkat Semantan, Kuala Lumpur pada hari ini, 23 Jan 2024.
Di KL: “Kita mengucapkan terima kasih kepada seluruh rakyat Malaysia. Kamu boleh usik semua benda tetapi bumi ini ada tuannya, Raja Melayu-Melayu dan Islam tidak boleh diperkotak-katikkan.”

Itu kata-kata penuh bersemangat Penyelaras Pembela Tanah Air (PETA), Badrul Hisham Shaharin dalam program Himpunan Selamatkan Rakyat di depan Pintu 2 Istana Negara, Jalan Changkat Semantan, di sini, pagi tadi.

Beliau yang popular dikenali sebagai Chegubard menegaskan, PETA tanpa berselindung menyokong sebarang usaha menggembleng dan memperkukuh demokrasi, pertahan kedaulatan raja, rakyat dan tanah air. 

“Rakyat berkumpul hari ini kerana kebiadapan dan kelemahan Anwar Ibrahim dan Zahid telah dipergunakan oleh DAP untuk menunggang Islam,” katanya.


(ii) ‘Tidak pernah jadi 17 orang Melayu bunuh diri’

Tun M hadir dalam program Himpunan Selamatkan Rakyat di depan Pintu 2 Istana Negara, Jalan Changkat Semantan, Kuala Lumpur pada hari ini, 23 Jan 2024, atas dasar simpati dan solidariti terhadap nasib rakyat negara ini. (FOTO: HARAKAHDAILY/J Kemala)


(iii) DAP tidak setia kepada negara.

Sila rujuk 'DAP tidak setia kepada negara' -ABDUL HADI AWANG Presiden PAS Bertarikh: 10 Rajab 1445 / 22 Januari 2024 – HARAKAHDAILY 22/1/2024


Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.
Sekian.
Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 
Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.

Siri kebangkitan 'damai' se dunia Israel/AS berakhir.. 
1. S'pura kutuk HAMAS. DAP,/PAP/S'pura/Israel sama?2. Doa rakyat K'tan-M'sia untuk Paleestin. & DAP/PAP ...3 .Kebangkitan 'damai' se dunia.. & burung unta soro...3. Kepada peminat filem, Gaza karya fiksyen?5. Ada kapal terkait Israel, serang! Ranapkan..6.Tel Aiv diserang HAMAS, Iran, Yaman & +++7. Israel kalah perang di Gaza. & kesan di M'sia..8. AS Tiba-Tiba 'Bela' Hamas, mengapa?9. Gencatan senjata, Israel/HAMAS awal kemenangan Is...10. Rahsia kekuatan HAMAS. & Misteri wanitanya..11. Ini, Mossad Israel, buru HAMAS hingga ke M'sia, ki...12. Ini, Abu Ubaidah jadi hujung tombak Al-Qassam HAMAS.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/01/11-memorandum-rakyat-daulat-tuanku.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Span Hasil Pelarasan Tarif Air Akan Di Kembalikan Kepada Rakyat Melalui Kualiti Perkhidmatan

Span Hasil Pelarasan Tarif Air Akan Di Kembalikan Kepada Rakyat Melalui Kualiti Perkhidmatan

papar berkaitan - pada 18/1/2024 - jumlah : 156 hits
KUALA LUMPUR Syarikat operator bekalan air di Semenanjung dan Wilayah Persekutuan Labuan dijangka memperoleh unjuran pendapatan tambahan setahun antara RM2 4 juta hingga RM105 juta melalui pelarasan tarif air berkuat kuasa 1 Februari ini Ma...
Tindakan Kerajaan Benarkan Warga Asing Membeli Minyak Masak Subsidi Tidak Adil Kepada Rakyat

Tindakan Kerajaan Benarkan Warga Asing Membeli Minyak Masak Subsidi Tidak Adil Kepada Rakyat

papar berkaitan - pada 18/1/2024 - jumlah : 204 hits
KUANTAN Kenyataan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup Datuk Armizan Mohd Ali berhubung tiada larangan untuk warga asing membeli minyak masak peket bersubsidi mengundang rasa kecewa dalam kalangan rakyat negara ini Aktivis ma...
Pengampunan Najib Di Antara Kehendak Rakyat Dan Kehendak Umno

Pengampunan Najib Di Antara Kehendak Rakyat Dan Kehendak Umno

papar berkaitan - pada 18/1/2024 - jumlah : 188 hits
Pengampunan Najib di antara kehendak rakyat dan kehendak Umno ARVE Error src mismatch provider youtube url https youtu be kzNAyjOpZCk src in org https www youtube com embed kzNAyjOpZCk wmode transparent rel 0 feature oembed src in mod https...
2 Rakyat Malaysia Mengaku Subahat Pengebomam Bali Ditahan Di Guantanamo

2 Rakyat Malaysia Mengaku Subahat Pengebomam Bali Ditahan Di Guantanamo

papar berkaitan - pada 18/1/2024 - jumlah : 167 hits
Dua rakyat Malaysia Mohammed Farik Amin 48 dan Mohammed Nazir Lep 47 mengaku bersalah bersubahat dalam kejadian pengeboman Bali pada tahun 2002 semalam Kedua dua mereka kini ditahan di Kem Tahanan Teluk Guantanamo di Cuba sejak 2006 Menurut...
Ucapan Penuh Yab Pm Di Majlis Peluncuran Program Ai Untuk Rakyat 16 Ja

Ucapan Penuh Yab Pm Di Majlis Peluncuran Program Ai Untuk Rakyat 16 Ja

papar berkaitan - pada 16/1/2024 - jumlah : 194 hits
16 Januari 2024 Selasa Pusat Kebudayaan Dan Kesenian Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Universiti Putra Malaysia Disempurnakan oleh YAB Perdana Menteri Dato Seri Anwar Ibrahim
Airlangga Minta Warga Terimakasih Ke Jokowi Timnas Amin Bansos Itu Dari Negara Untuk Rakyat

Airlangga Minta Warga Terimakasih Ke Jokowi Timnas Amin Bansos Itu Dari Negara Untuk Rakyat

papar berkaitan - pada 17/1/2024 - jumlah : 125 hits
Ia pun berjanji apabila pasangan Anies Muhaimin menang dalam Pilpres 2024 Maka jumlahnya akan lebih besar dan ditingkatkan
Ai Untuk Rakyat Daftar Modul Jana Sijil Lencana Digital

Ai Untuk Rakyat Daftar Modul Jana Sijil Lencana Digital

papar berkaitan - pada 17/1/2024 - jumlah : 172 hits
Apa itu AI untuk Rakyat AI untuk Rakyat merupakan program pembelajaran kendiri dalam talian yang direka untuk meningkatkan kesedaran orang ramai tentang Artificial Intelligence di negara ini Ia bertujuan untuk mendedahkan AI kepada orang ra...
Pengerusi Dap Pahang Dakwa Tutup Kasino Genting Jejaskan Ekonomi Mata Pencarian Umat Islam

5 Best Electric Pickup Trucks That Will Break The Market In 2025

Gsk Lancar Shingrix Vaksin Kayap Untuk Rakyat Malaysia

Saifuddin Lepas Jawatan Setiausaha Agung Pkr Fuziah Ambil Alih

Kereta Bergoyang Di Kawasan Parkir Rupanya Janda Dan Suami Orang Sedang Bercucuk Tanam Didalamnya

Zulries D Pojok

Wanita Makan Kucing Hidup Hidup

Wanita Diuji Bila Lelaki Tak Punya Apa Apa Lelaki Diuji Bila Punya Segalanya Betul Ke


echo '';
10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia

10 Fakta Biodata Reedzwann Penyanyi Lagu Tercipta Satu Senyuman Cinta Pandang Pertama Yang Terpalit Kemalangan


Menteri Dap Buat Hal Lagi M Sia S Pura Israel

Taquari House By Est Dio Empena In Brasilia Brazil

Malaysia Day Message From Sam The Ceo

Emulate The Spirit Of Social Cohesion Of Sabah And Sarawak

Man Cendol Outing

Generating Boutique Names