Ini Amaran Tunku Mahkota Johor Kepada Ahli Ahli Politik





"Dah merosakkan negara jangan sibuk nak merosakkan bola sepak,".. Amaran Tunku Mahkota Johor (TMJ) kepada Ahli-ahli politik negara kita..
Selain dari amaran kepada ahli-ahli Politik itu, TMJ sewajarnya memberikan juga amaran kepada individu-individu yang ada dalam FAM supaya tidak berpolitik dalam persatuan tersebut.
Dalam persatuan sebenarnya ada unsur-unsur politik, walaupun mereka menafikan mereka dari golongan politik.
Tetapi berhati-hatilah kerana yang bermati-matian menafikan tidak berpolitik ini, jangan mudah kita percaya.
Adakalanya lebih dahsyat politik mereka dari orang politik itu sendiri.
Yang mahukan jawatan akan membuat gerakan sendiri sama ada baik atau tidak baik bagi memastikan hajatnya tercapai.
Bagi yang tidak baik, kita maklum, mungkin geram kerana kewangan kukuh persatuan atau dendam dengan seseorang.. dan bagi yang baik dan amanah pula insya-Allah kerana ingin memajukan persatuan mungkin disebabkan kelemahan pengurusan yang ada.
Kita semenjak awal lagi, telah melihat keberadaan ahli politik dalam persatuan sukan ini.. sehingga kini, mereka menguasai kebanyakan persatuan sukan di Malaysia.
KUALA LUMPUR: Bekas Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Tunku Ismail Sultan Ibrahim memberi amaran keras kepada ahli politik supaya tidak merosakkan bola sepak negara.
Amaran itu disuarakan Tunku Ismail yang juga Tunku Mahkota Johor (TMJ) ketika menjawab soalan peminat bola sepak tanah air pada sesi soal jawab santai menerusi akaun Instagram Story miliknya, semalam.
"Dah merosakkan negara jangan sibuk nak merosakkan bola sepak," kata TMJ selepas diajukan soalan apa pendapat beliau mengenai ahli politik yang mahu bertanding dalam Kongres FAM yang akan datang.
Kongres FAM ke-57 dijadualkan berlangsung di Kuala Lumpur pada 13 Mac ini dan akan menyaksikan pemilihan barisan kepimpinan baharu badan induk itu.
Sebelum ini, Presiden FAM, Datuk Hamidin Mohd Amin mengesahkan sedia untuk dicalonkan semula bagi mempertahankan jawatan yang disandangnya itu pada pemilihan akan datang.
Hamidin berkata, keputusan itu sudah dimaklumkan kepada EXCO badan induk berkenaan dan ia dibuat selepas perbincangan bersama beberapa pihak termasuk keluarga dan rakan dalam arena bola sepak.
Timbalan Presiden FAM, Datuk Mohd Yusoff Mahadi turut menawarkan diri untuk mempertahankan jawatannya pada kongres itu nanti.
Dalam perkembangan lain, TMJ yang juga pemilik Kelab Bolasepak Johor Darul Ta'zim (JDT) turut menjelaskan sasaran realistik diletakkan ke atas skuad Harimau Selatan dalam saingan Liga Juara-Juara Asia (ACL) musim ini.
"Melepasi peringkat kumpulan dan berharap ke suku akhir, sasaran yang realistik. Ia sukar, tapi tiada perkara yang mustahil," katanya lapor Berita Harian
Dalam bola sepak, nama-nama seperti Dato’ Mazlan Harun – Selangor, Dato Raja Ahmad Zainudin – Perak, Dato’ Rastom Ahmad Maher, Tan Sri Annuar Musa, Tan Sri Ahmad Rithauden, Dato’ Takiyuddin, – Kelantan, Dato Seri Shahidan Kassim – Perlis, Dato Ahmad Basri Ahmad – Kedah, Dato Seri Mohamad Hasan – NS, Dato Taha – Sarawak, Tan Sri Wan Mokhtar Ahmad, Dato’ Abu Bakar Daud, Dato’ Yahya Hashim, YAB Dr Ahmad Samsuri, YB Hishamuddin Abdul Karim – Terengganu.
Mereka semua ini adalah antara yang menduduki atau bekas menduduki jawatankuasa tertinggi persatuan bola sepak negeri masing-masing dan juga menjawat posisi teratas dalam hierarki parti politik mereka sertai.
Jika dilihat dari sudut negatifnya kehadiran mereka sebagai pemimpin persatuan sukan ini, boleh saya kisahkan kembali beberapa contoh perkara yang pernah berlaku dahulu di Terengganu kerana saya lebih terdedah dengan cerita dalam persatuan sukan di sana. 
Pasukan Terengganu pernah mempunyai seorang jurulatih Abdullah Mohamad atau nama gelarannya Dillah. 
Seterusnya silalah sambung bacaan anda di SINI


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2021/02/ini-amaran-tunku-mahkota-johor-kepada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengerusi Glc Antara Jawatan Yang Diidam Ahli Politik

Pengerusi Glc Antara Jawatan Yang Diidam Ahli Politik

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 238 hits
KUALA LUMPUR Jawatan pengerusi di syarikat berkaitan kerajaan antara yang diidamkan sesetengah ahli politik di negara ini Presiden Persatuan Pemeriksaan Penipuan Bertauliah Malaysia Datuk Seri Akhbar Satar berkata ini kerana banyak kelebiha...
Benda Macam Ni Buat Rakyat Marah Kalau Ahli Politik Kerajaan Didenda Sedikit Atau Dilepaskan

Benda Macam Ni Buat Rakyat Marah Kalau Ahli Politik Kerajaan Didenda Sedikit Atau Dilepaskan

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 299 hits
0 00 2 20Ada seperkara yg kami nak tanya pada Ketua Polis Johor sdra Ayub Khan Mydin Pitchay berkenaan seorang perempuan yang didenda RM1 000 kerana tidak memakai pelitup muka ketika mengeluarkan anaknya dari kereta Sdra menyatakan siasatan...
Isteri Ahli Politik Berdepan Hukuman Mati Atau Penjara 30 Tahun Atas Tuduhan Edar Ganja

Isteri Ahli Politik Berdepan Hukuman Mati Atau Penjara 30 Tahun Atas Tuduhan Edar Ganja

papar berkaitan - pada 2/2/2021 - jumlah : 347 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Isteri kepada seorang pemimpin sayap Pemuda PPBM berdepan hukuman mati setelah dia didakwa di Mahkamah Majistret atas dua tuduhan mengedar ganja di rumahnya bulan lalu Lyiana Roslee 34 didakwa mengedar 1 580 4gm g...
Ahli Politik Ditahan Jual Proses Sendiri Dadah

Ahli Politik Ditahan Jual Proses Sendiri Dadah

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 359 hits
461 total views 461 views today Seorang ahli perniagaan yang juga bekas calon Pilihan Raya Umum ke 14 lalu ditahan polis selepas disyaki mengedar dadah yang diproses sendiri di rumah Suspek yang pernah bertanding jawatan Naib Ketua Pemuda s...
Ini Senarai 30 Ahli Politik Kena Covid 19 Selepas Prn Sabah

Ini Senarai 30 Ahli Politik Kena Covid 19 Selepas Prn Sabah

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 227 hits
Bob KelanangPenularan Covid 19 memang tidak mengenal siapa termasuk ahli politik Virus berasal dari Wuhan China itu juga tidak peduli parti mana yang dianut ahli politik Pola jangkitan Covid 19 dalam kalangan ahli politik melonjak selepas P...
16 Ahli Politik Dijangkiti Covid 19

16 Ahli Politik Dijangkiti Covid 19

papar berkaitan - pada 20/1/2021 - jumlah : 228 hits
Oleh MOHD FADHLI MOHD SULAIMAN KUALA LUMPUR Kes jangkitan positif Covid 19 yang merekodkan sebanyak 165 371 kes secara keseluruhan dengan 39 464 kes aktif sejak pertama kali pandemik itu melanda negara awal tahun lalu nyata ia bukan suatu p...
Mahkamah Khas Untuk Percepatkan Kes Rasuah Melibatkan Ahli Politik

Mahkamah Khas Untuk Percepatkan Kes Rasuah Melibatkan Ahli Politik

papar berkaitan - pada 20/1/2021 - jumlah : 264 hits
themalaysialife comSeorang peguam kanan mencadangkan mahkamah khas untuk mempercepatkan kes kes melibatkan ahli politik mengatakan tempoh darurat waktu yang terbaik untuk melaksanakannya Haniff Khatri Abdullah berkata penubuhan mahkamah kha...
Isteri Ahli Politik Didakwa Edar 1 58kg Tanam Ganja Di Rumah

Isteri Ahli Politik Didakwa Edar 1 58kg Tanam Ganja Di Rumah

papar berkaitan - pada 1/2/2021 - jumlah : 471 hits
1 144 total views 1 144 views today Isteri seorang ahli politik hari ini dihadapkan ke Mahkamah Majistret Ampang di Kuala Lumpur atas tiga pertuduhan mengedar dan menanam dadah jenis kanabis di rumahnya Tiada pengakuan direkodkan daripada L...
Edar Ganja Isteri Ahli Politik Berdepan Hukuman Mati

Edar Ganja Isteri Ahli Politik Berdepan Hukuman Mati

papar berkaitan - pada 2/2/2021 - jumlah : 800 hits
PETALING JAYA Isteri kepada seorang pemimpin sayap Pemuda PPBM berdepan hukuman mati setelah dia didakwa di Mahkamah Majistret atas dua tuduhan mengedar ganja di rumahnya bulan lalu Lyiana Roslee 34 didakwa mengedar 1 580 4gm ganja dengan i...
All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Iranian President Raisi Feared Dead As Helicopter Wreckage Found

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Tutorial Cara Daftar Asb Online Dan Cara Semak Asb Guna Ic

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Ucapan Kepada Saudara Dan Sahabat Yang Akan Pergi Menunaikan Haji

Apa Itu Wang What Is Money

Zamree Sendiri Kesepian Chord

Eda Ezrin Nyut Nyut Saye Sengoti Chord

Design The Next Bike Exif T Shirt

Cubaan Baca Novel Yang Gagal