Ini Akan Terjadi Jika Anda Lakukan Kesilapan Ketika Cukur Bahagian Intim


Ramai wanita yang lebih gemar jika bahagian intimnya bebas daripada bulu dan akan membuang bulu di kawasan tersebut dengan pisau cukur ataupun teknik waxing. 

Bagaimanapun, masih ramai yang mengambil remeh perihal kebersihan semasa proses bercukur atau waxing sehingga menyebabkan jangkitan kuman!

Begitulah yang berlaku kepada seorang wanita yang hampir kehilangan nyawanya apabila dia dijangkiti bakteria setelah mencukur bulu kemaluan.
Dana Sedgewick yang berasal dari United Kingdom telah mengalami jangkitan kuman yang teruk, dua hari selepas dia mencukur bahagian intimnya dengan menggunakan pisau cukur yang baru!
Foto: Metro.uk
Dia dipercayai mencukur bahagian intimnya walaupun terdapat ruam jerawat pada bahagian tersebut yang telah menyebabkan ruam tersebut berdarah dan seterusnya menyebabkan jangkitan.
Contoh ruam yang sering terjadi pada bahagian intim. (Foto: Carian Google)
"Saya tidak memikirkannya sangat sebab selama ini saya memang akan selalu rasa gatal-gatal dan naik ruam selepas bercukur," jelas Dana kepada Metro UK. 
Tanpa disedari, ruam tersebut telah menyebabkan jangkitan yang teruk di bahagian lain yang dipanggil necrotizing fascitis,iaitu sejenis jangkitan yang memakan daging atau organ. 
Menceritakan kembali peristiwa yang berlaku pada tahun 2012 itu, Dana berkata pada mulaya dia mengalami mual dan pening selepas dua hari bercukur. Dia kemudiannya berjumpa doktor di mana sampel di kawasan intimnya di ambil bagi mengenalpasti antibiotik yang sesuai. Keesokan harinya dia ditemui terbaring dengan kaki penuh dengan ruam merah oleh anak perempuan sulungnya. Dalam masa yang sama, doktor yang merawatnya juga menghubunginya memberitahu bahawa jangkitan yang dialaminya agak teruk dan memintanya untuk segera kembali ke hospital bagi pemeriksaan lanjut  . 
Tiba di bahagian surgeri, dia pengsan sebelum dikejarkan ke unit trauma dengan menaiki ambulans. Kakinya juga sudah mula menghitam seakan-akan daging busuk.
Foto: Metro.ukDoktor yang merawatnya mengesahkan yang jangkitan bakteria tersebut berpunca dari luka kecil pada bahagian intimnya. 
Disebabkan keadaannya yang agak parah, doktor terpaksa memberikan suntikan untuk meletakkannya dalam keadaan koma selama 9 hari. Malah, doktor juga mengatakan yang dia hanya ada 30% peluang untuk hidup. 
Foto: Metro.ukDia bagaimanapun berjaya melepasi waktu kritikal dan berjaya diselamatkan. Selepas menjalani hampir 21 pembedahan Dana kini masih lagi dalam proses pemulihan.
Foto : Metro.ukKisah ini boleh dijadikan tauladan kepada kita. Tak salah untuk bercukur atau melakukan waxing di bahagian intim, tetapi haruslah mengikut teknik yang betul. Jangan sesekali menggunakan pisau pencukur yang sama, pastikan tiada luka, ruam atau jerawat pada kawasan yang hendak dicukur bagi mengelakkan jangkitan.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kinistylo.blogspot.com/2018/04/ini-akan-terjadi-jika-anda-lakukan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Subhanallah Ketika Umat Islam Sedang Menunaikan Solat Jumaat Perhatikan Apa Yang Mereka Lakukan

Subhanallah Ketika Umat Islam Sedang Menunaikan Solat Jumaat Perhatikan Apa Yang Mereka Lakukan

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 538 hits
Menerusi siaran langsung itu dunia dapat melihat masyarakat New Zealand bersatu padu menentang kegan4san yang kini menjadi sejarah hitam buat mereka Hal ini kerana sewaktu khutbah dibaca ketika solat Jumaat ribuan hadir bukan hanya dikalang...
Amalkan 3 Doa Ini Dalam Solat Ketika Sujud Terakhir Insya Allah Besar Manfaatnya

Amalkan 3 Doa Ini Dalam Solat Ketika Sujud Terakhir Insya Allah Besar Manfaatnya

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 659 hits
Sujud membawa maksud perbuatan meletakkan dahi hidung kedua dua telapak tangan kedua dua lutut dan kedua dua perut anak jari jari kaki pada keadaan serentak di lantai dengan tujuan tertentu kerana Allah S W T pada waktu dan masa masa terten...
Mengapa Suara Seseorang Ketika Bersin Bisa Berbeda Beda

Mengapa Suara Seseorang Ketika Bersin Bisa Berbeda Beda

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 192 hits
Dr Hirsch menyebut bahwa sebagian orang tertawa sangat keras dan yang lain pelan Jadi bersin pada dasarnya sama seperti sifat tertawa yang berbeda beda pada setiap orang
Bolehkah Saya Menyusu Anak Ketika Saya Tidak Sihat Anda Perlu Tahu Bila Waktu Sesuai Untuk Menyusu

Bolehkah Saya Menyusu Anak Ketika Saya Tidak Sihat Anda Perlu Tahu Bila Waktu Sesuai Untuk Menyusu

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 266 hits
Sakit ketika anda dalam fasa menyusukan anak adalah satu perkara yang menyusahkan dan memenatkan Namun yang demikian percaya atau tidak menyusu anak anda ketika anda tidak sihat adalah selamat untuk anak anda bahkan boleh jadi bermanfaat ke...
Penipuan Yang Sering Dilakukan Ketika Marathon

Penipuan Yang Sering Dilakukan Ketika Marathon

papar berkaitan - pada 30/3/2019 - jumlah : 391 hits
Lama betul Jamal tak menulis di sini Untuk artikel kali ini Jamal nak berkongsi isu tentang penipuan yang sering berlaku ketika acara larian Marathon Tak kiralah samada jarak marathon ataupun hanya 5 kilometer Fun Run Memang ada je pelari y...
Menegur Pakaian Imam Yang Terdapat Najis Ketika Solat

Menegur Pakaian Imam Yang Terdapat Najis Ketika Solat

papar berkaitan - pada 30/3/2019 - jumlah : 254 hits
Soalan Ketika imam sedang solat jemaah makmum terlihat pakaian imam terkena najis Bagaimanakah caranya makmum hendak menegur imam Jawapan Syarat sah solat adalah mereka yang bersih daripada najis Ia merangkumi kebersihan badan kebersihan te...
Adakah Doa Ketika Naik Turun Tangga

Adakah Doa Ketika Naik Turun Tangga

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 240 hits
Dianjurkan Takbir dan Tahmid ketika Naik Turun Tangga Apakah dianjurkan membaca takbir dan tahmid ketika naik turun tangga di rumah Jawab Bismillah was shalatu was salamu ala Rasulillah wa ba du Mengenai anjuran untuk bertakbir ketika melew...
Mula Mula 3cm 8cm Masuk Labour Room Asyalliee Guna Teknik Mindset Ketika Bersalinkan Anak Kedua

Mula Mula 3cm 8cm Masuk Labour Room Asyalliee Guna Teknik Mindset Ketika Bersalinkan Anak Kedua

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 392 hits
Minda ibu sangat kuat Dalam melalui proses kelahiran anak kedua instafamous Asyalliee menggunakan teknik mindset dan tidak menyangka teknik ini menjadi Asyalliee berkongsi tentang kelahiran anak keduanya yang dinamakan Ros pada 26 Mac lalu ...
Selangor Terus Bantu Masjid Ketika Ramadan

Selangor Terus Bantu Masjid Ketika Ramadan

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 215 hits
KEADILAN DAILYJabatan Agama Islam Selangor akan terus menyalurkan sumbangan moreh kepada masjid dan surau kariah yang mempunyai kebenaran untuk melaksanakan solat Jumaat Menteri Besar Amirudin Shari berkata nilai sumbangan itu adalah RM1250...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024