Ini 5 Tips Selamat Dan Jimat Beli Produk Kosmetik Online


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم  (Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Ini 5 Tips Penting Beli Produk Kosmetik Online | Wanita dan kecantikan tak boleh dipisahkan. Rasanya wanita normal dia pasti nak lihat dirinya cantik. Tak kiralah orang peduli ke tak pasal dia, tapi sebagai wanita mesti dia nak lihat diri dia cantik.

MF tak terkecuali juga bab nak cantik nih... Walaupun korang nampak disebalik kucing hitam je kan... Tapi MF sebagai wanita ye, bukan kucing tetap nak cantik... Eh, kucing pun sentiasa nak bulu dia cantik gak kan.

Masa zaman sekolah dulu, MF biasa dah jaga kecantikan... Zaman sekolah mana ada lagi produk online nih... Jadi, direct je beli kat kedai... Apa jual kat kedai, itulah MF akan beli.

Tapi sekarang ni, nak cantik tak payah susah payah sangat dah... Produk kecantikan banyak dah sekarang, macam-macam jenama ada... Nak putih, nak licin nak muka lonjong, nak hidung mancung semua ada. Sebab sekarang ni semuanya dihujung jari. Online aje nak beli produk kecantikan.

MF sekarang ni memang banyak beli online. Sebab mak anak empat kot, tak mampu nak usung anak semata-mata nak beli krim muka ataupun celak mata. Beli online je senang.

Tapi kalau nak beli produk kosmetik online ni, kena juga tau caranya. Kalau tak membazir wang dan masa je dok belek webshop online tu.


Ini 5 Tips Selamat dan Jimat Beli Produk Kosmetik Online
1. Beli di Official Stores Produk Produk kosmetik online ni, kita tak payah pening nak beli kat website jenama tu... Memang takde jual. Tapi kita beli je kat Official Stores produk tu sama ada di Lazada atau Shopee. Eh, kenapa dua ni yang MF sebut? Sebab dua ni paling popular di Malaysia. Siapa tak kenal Lazada dan Shopee, anak MF umur 3 tahun dah kenal sangat dah... siap nyanyi lagi...

Kat Lazada dan Shopee memang banyak Official Stores produk kosmetik nih. Pilih sahaja jenama apa kita suka, beli direct terus dari situ.

Apa kelebihannya? 
Lebihnya, kita rasa lebih yakin dan selamat dari terkena produk tiruan atau produk yang hampir tarikh tamat tempoh.



Dan lebihnya, senang kita nak returned barang yang salah hantar. Macam pengalaman MF beli produk Cosmoderm di Official Store Lazada. MF direct chat dan dia respond dan terus dia pos barang yang baru kat MF, dan rezeki MF tak kena pulangkan pun produk yang dia salah hantar tu.

Nak jimat banyak gunakan Lazada Voucher produk-produk dari Official Store nih. Save banyak tau!


2. Lihat review Beli online, apa barang sekalipun jangan pernah culas untuk baca review. Kena study sikit bab nih. Review nih penting sangat. Ini sebagai petunjuk untuk kita pilih produk tu... Kalau yang banyak review lagi bagus, sebab kita boleh buat pilihan dengan lebih tepat.

3. Pilih ikut kategori yang betul Nak memudahkan kita memilih, pilihlah ikut kategori yang kita nak. Kalau nak beli produk dengan  jenama tertentu, pun boleh... Kenapa kena ikut kategori, supaya kita buat pilihan yang selamat dan tak salah produk.

4. Pastikan semak produk kosmetik sebelum beli. Lambakan produk kosmetik sekarang ni, buatkan kita kena lebih berhati-hati. Sebelum beli sesuatu produk, sila semak dulu produk tu ada KKM Approved ataupun Halal JAKIM. Tapi memang jarang jumpa produk kosmetik ada logo halal kecuali beberapa produk seperti Safi, Shokubutsu, Garnier dan beberapa produk lain. Tapi kalau takde halal pun, pastikan ada kelulusan KKM atau NPRA. Itu lebih meyakinkan.

5. Beli di Official Store yang jual produk kosmetik Tips kelima ni penting untuk kita beli produk kosmetik dengan lebih jimat dan selamat. Jika secara offline, kat mana kita boleh dapatkan produk kosmetik? Mestinya terlintas di minda kita Watson kan... Bagi yang tak mampu nak walk in ke watson, boleh je jengah ke Watson Online.

Watson online ni antara tempat shopping produk kosmetik pilihan MF la... Sebab kalau nak bandingkan harga memang jimat gila...



Contoh, MF nak beli produk Nutox ni kat Shopee... MF compare juga dengan Official Store, memang jauh beza... Bezanya sebab Watson bagi promo diskaun... Tu yang best. Lagipun beli kat Watson lebih dipercayai berbanding kita beli kat orang persendirian atau kiosk-kiosk kecil online atau kedai jamu kan.

Tapi lagi jimat kalau guna Watson Promotion untuk beli produk kosmetik di Watson. MF guna pun memang jimat banyak. Rugi kalau tak guna..

MF rasa, cukuplah kot lima tips tu... Apa pun dari pengalaman MF, memang jimat banyak beli produk kosmetik online ni. Jimat masa, jimat tenaga dan jimat juga poket.. Jadi, memang MF tak kan ragu-ragu untuk beli produk kosmetik online.

Sekian, semoga bermanfaat.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mariafirdz.com/2019/08/ini-5-tips-selamat-dan-jimat-beli-produk-kosmetik-online.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Tips Jimat Berbelanja Online Dan Berbaloi

5 Tips Jimat Berbelanja Online Dan Berbaloi

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 624 hits
Berbelanja online atau shopping online memang seronok kalau tengah ada bajet untuk berbelanja Tapi yang tak seronoknya kalau ada bajet ciput je Rasa macam serba salah nak berbelanja Nak beli ke tidak nak beli ke tidak Situasi macam ni berla...
7 Produk Kosmetik Diharamkan Serta Merta

7 Produk Kosmetik Diharamkan Serta Merta

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 306 hits
7 Produk Kosmetik diharamkan serta Merta Berita tentang produk kosmetik yang diharamkan serta merta pengguna kena ambil serius Umi The post appeared first on
Buah Dokong Manis Beli Secara Online

Buah Dokong Manis Beli Secara Online

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 614 hits
Buah Dokong Manis Beli Secara Online Buah dokong antara buah kegemaran kami terutamanya bila dibelah tak ada bijinya Juicy lembut dalam mulut dan terus ke tekak Memang sedap Kalau setakat 3 kilo sekejap je habis Kalau tak habis saya kopek s...
Puas Hati Dapat Jimat Beli Cermin Mata Di Kedai Eye Pro Vision Sungei Wang Plaza

Puas Hati Dapat Jimat Beli Cermin Mata Di Kedai Eye Pro Vision Sungei Wang Plaza

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 572 hits
Buat kali pertama aku rasa aku teruja nak buat cermin mata baru Cermin mata yang lebih murah dari cermin mata yang kebiasaannya aku buat cermin mata bingkai okay sikit harga paling murah dalam RM80 00 belum campur lagi dengan blueray atau n...
Amal 3 Tips Ini Supaya Selamat Menaiki Kenderaan Ketika Perjalanan Balik Kampung Atau Bercuti

Amal 3 Tips Ini Supaya Selamat Menaiki Kenderaan Ketika Perjalanan Balik Kampung Atau Bercuti

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 828 hits
TIPS SUPAYA SELAMAT KETIKA MENAIKI KENDERAAN PERJALANAN BALIK KAMPUNG DOA NAIK KENDERAANAssalamualaikum Sedikit tips supaya kita semua selemat ketika perjalanan balik kampung atau ke sesuatu tempat Dimana kita sering mendengar kes kemalanga...
Henti Guna 7 Produk Kosmetik Mengandungi Racun Kkm

Henti Guna 7 Produk Kosmetik Mengandungi Racun Kkm

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 229 hits
BANGI 5 Zulhijjah 1440H Selasa Kementerian Kesihatan menggesa orang awam untuk mengelakkan daripada membeli dan menggunakan tujuh jenis produk kosmetik kerana dikesan mengandungi racun Tujuh produk berkenaan adalah Fjura Face Polish Dnars G...
Tujuh Produk Kosmetik Dikesan Ada Racun

Tujuh Produk Kosmetik Dikesan Ada Racun

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 377 hits
06 Ogos 2019 12 37 PMKosmetik yang mempunyai racun berjadual KUALA LUMPUR Kementerian Kesihatan hari ini membatalkan notifikasi terhadap tujuh produk kosmetik yang dikesan mengandungi racun berjadual Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor H...
Tips Bagaimana Cek Tarikh Luput Kosmetik

Tips Bagaimana Cek Tarikh Luput Kosmetik

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 202 hits
Wanita mana yang tidak suka dengan barangan mekap namun bukan semua daripada mereka tahu bagaimana untuk memeriksa tarikh luput barang kosmetik mereka Akhirnya ia boleh memberi kesan buruk seperti alahan atau iritasi pada kulit Tahukah anda...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun

Mad Science A Harley Sportster Grand Prix Racer By A Nuclear Chemist