Influencer Cupcake Aisyah Hadiahkan Mak 10 Ribu



Influencer Cupcake Aisyah Hadiahkan Mak 10 Ribu
Masa aku tengok IGTV orang sibuk share Influencer terkenal, Cupcake Aisyah hadiahkan 10 ribu ringgit untuk mak dia memang sangat-sangat menyentuh perasaan. Untuk yang tak pernah tengok video tu, cerita dia macam ni, si Aisyah ni main game “What’s in the box challenge” bersama ibu dia. Siapa yang familiar dengan game ni, caranya mudah je nak main. Kena teka apa ada dalam kotak yang bertutup tu. Dapat teka dikira pemenang.

Selalu kita tengok orang main permainan ni akan menjerit sebab imagine benda bukan-bukan. Nak pula yang penakut dan geli dengan binatang terutama katak, tikus, lipas dan macam-macam lagi la. Dia buat surprise letak duit dalam kotak bertutup dan suruh mak dia teka apa ada dalam kotak tu. Apa yang cute about this video adalah reaksi mak dia bila Aisyah suruh masukan tangan, sentuh apa dia rasa dan teka apa benda tu.

Geram juga nak tunggu moment mak dia pegang “benda” tu, sebab kalau aku sendiri pun bukan boleh percaya takut anak-anak nak kenakan mak sendiri. Tapi kelakar la. Bila mak dia berjaya teka “benda” tu duit, Aisyah dan mak dia dah mula menangis. Sweet la anak beranak ni.


Biodata Cupcake Aisyah
Aku follow Aisyah ni secara tak sengaja masa zaman dia berkawan dengan Johanis. Bakal menyambut ulang tahun ke 20 pada 24 Ogos 2020. Masa tu juga aku follow Youtuber Nisha Ezzati dan beberapa lagi youtuber popular. Lama kelamaan minat aku berubah. Ikut peredaran usia, aku cari content yang lebih serius.

Anak-anak muda baru nak up memang suka la follow Aisyah Cupcake. Content vlog dia berkisar lifestyle, tempat dia study, fashion dan keluarga. Pendek kata video kisah seharian dan dia juga banyak kongsi tentang cabaran dia hadapi ketika melancong. Selain tu, dia juga bijak bergaya. Memang ikut perkembangan trend semasa. Memang cukup pakej la bagi aku, bijak, berharta, dan ada rupa. Benda lain tak mahu comment.

Rupa-rupanya Aisyah start business jual ‘squishy toys’ pada umur dia 15 tahun. Oleh sebab dia selalu melancong ke luar negara dan hobi dia kumpul permainan tu dan secara tak sengaja menarik minat peminat dia juga.

Apa yang aku nak highlight tentang Aisyah ni family is always number one bagi dia. Suka sangat bila mak dia jadi best friend, dia juga rapat dengan adik-beradik dia. Aku appreciate benda-benda kecil macam tu dan hopefully one day, semua anak-anak aku akan jadikan aku best friend mereka. 


Positive And Good Influences
Aku kagum gila-gila bila baca comment yang pengikut Cupcake Aisyah di Youtube tinggalkan mostly semua terharu, positif, dan terbukti apa yang dia buat dapat beri good influence kepada anak muda lain. Tahniah. Tak jumpa lagi yang kata dia show off tunjuk dia kaya atau dia dah padam negative comment, itu aku tak pasti. Cukuplah aku husnuzon yang apa dia buat memberi inspirasi kepada anak-anak lain untuk layan mak mereka dengan baik juga. 

Satu petanda baik bila semua komen yang dilemparkan adalah komen yang berhemah. Tak ada pergaduhan dan sindiri menyindir. Personally, bagi aku tak kisah siapa sahaja yang memakai title Influencer harus la ada ciri-ciri berkualiti dan dapat influence orang dengan perkara baik.

Aku doakan juga agar mereka-mereka yang menghebahkan benda baik, buat ibu bapa gembira, menghargai adik beradik dan kawan-kawan supaya sentiasa berada di bawah lindungan Allah. Terhindar dari hasad dengki manusia dan niat jahat mereka yang memandang. Semoga budaya berbuat baik ni menjadi ikutan berpanjangan. Aamiin.

Cupcake Aisyah pernah memenangi Top Lifestyle Influencer Award di Anugerah Influence Asia 2017. Aisyah juga pernah merangkul anugerah Instafamous Paling Ohsem di Anugerah Instafamous 2017 serta tersenarai sebagai 25 Remaja Paling Menyerlah 2017 oleh Majalah Remaja.

Kesimpulan

Berapa saja nilai wang atau pemberian yang korang hadiahkan untuk ibu bapa bukanlah perkara utama. Point dia ialah penghargaan anak-anak dan juga kasih sayang terhadap ibu bapa di atas segala pengorbanan dan tenaga yang ibu bapa curahkan dalam membesarkan kita. 
Hampir 9 tahun aku bergelar ibu, segala perkara kecil yang anak-anak buat dah cukup untuk buat aku tersentuh. Ibu bapa ni bukan minta harta benda sebagai balasan tapi ingatan dan penghargaan tu adalah segala-galanya. Kalau tak percaya cuba korang hadiahkan sesuatu untuk mak ayah. Tengok reaksi mereka dapat sesuatu yang mereka suka.

Semoga aku tergolong dalam golongan mereka yang berjaya buat ibu bapa bahagia. Aku doakan perkara yang sama untuk korang juga. Jumpa lagi di lain entri.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2020/02/influencer-cupcake-aisyah-hadiahkan-mak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Raja Salman Hadiahkan 20 Ribu Naskhah Al Quran Dan Terjemahan Di Malaysia

Raja Salman Hadiahkan 20 Ribu Naskhah Al Quran Dan Terjemahan Di Malaysia

papar berkaitan - pada 10/2/2020 - jumlah : 318 hits
KUALA LUMPUR Pejabat Penasihat Islam Kedutaan Arab Saudi di Kuala Lumpur bakal mengagihkan sejumlah 20 000 naskhah Al Quran dan terjemahan hasil sumbangan Raja Arab Saudi Raja Salman bin Abdulaziz Al Saud pada tahun ini di seluruh Malaysia ...
Suami Jual Istri Rp 50 Ribu Per Kencan Ancam Cerai Bila Tak Dituruti

Suami Jual Istri Rp 50 Ribu Per Kencan Ancam Cerai Bila Tak Dituruti

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 218 hits
Moch Sabik Salim Setiyawan warga Kecamatan Rejoso Kabupaten Pasuruan menjual istri dan merekam perbuatan mesum tersebut membenarkan jika dirinya mengancam F jika korban tidak menuruti permintaannya Saya tidak mukul Tapi mengancam pisah ranj...
Tangkap Penjual Sparepart Motor Polisi Amankan 10 Ribu Pil Yarindu

Tangkap Penjual Sparepart Motor Polisi Amankan 10 Ribu Pil Yarindu

papar berkaitan - pada 14/2/2020 - jumlah : 190 hits
Wadirresnarkoba Polda DIY AKBP Bakti Andriyono mengatakan tersangka EM ditangkap di daerah Gedongkuning pada yang lalu EM dibekuk saat sedang menunggu jemputan ojek online untuk mengambil kiriman Pil Yarindu tersebut
Pengantin Perempuan Didakwa Terima Hantaran Lebih Rm 900 Ribu Majlis Kahwin Pasangan Ini Jadi Viral

Pengantin Perempuan Didakwa Terima Hantaran Lebih Rm 900 Ribu Majlis Kahwin Pasangan Ini Jadi Viral

papar berkaitan - pada 11/2/2020 - jumlah : 555 hits
Makassar 11 Feb Seorang wanita menjadi sebutan netizen setelah didakwa menerima wang hantaran bernilai 3 miliyar rupiah bersamaan kira kira RM906 787 Dalam majlis membincangkan persetujuan pernikahan antara kedua mempelai calon pengantin le...
Mengaku Tidak Bisa Puaskan Nafsu Pria Di Pasuruan Jual Istri Rp50 Ribu

Mengaku Tidak Bisa Puaskan Nafsu Pria Di Pasuruan Jual Istri Rp50 Ribu

papar berkaitan - pada 11/2/2020 - jumlah : 201 hits
Beralasan tidak bisa memuaskan nafsu sang istri seorang suami di Pasuruan malah nekat menjual pasangannya tersebut kepada empat temannya Akibatnya dia pun harus mendekam di jeruji besi usai diringkus polisi
Apa Jadi Janji 1 Juta Peluang Pekerjaan Untuk Rakyat 150 Ribu Warga Pakistan Ph Bawa Masuk

Apa Jadi Janji 1 Juta Peluang Pekerjaan Untuk Rakyat 150 Ribu Warga Pakistan Ph Bawa Masuk

papar berkaitan - pada 11/2/2020 - jumlah : 289 hits
Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mendesak kerajaan Pakatan Harapan agar hentikan kemasukan warga asing Kata Ketuanya Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki PH perlu hentikan sandiwara dan berterusan menipu rakyat demi kepentingan yang hanya akan memba...
Kencan Singkat Suami Jual Istri Ke Pria Hidung Belang Seharga Rp 25 Ribu

Kencan Singkat Suami Jual Istri Ke Pria Hidung Belang Seharga Rp 25 Ribu

papar berkaitan - pada 11/2/2020 - jumlah : 404 hits
Muncul lagi kasus suami jual istri untuk dijadikan sebagai pelacur Kali ini peristiwa tersebut terjadi di Pasuruan Jawa Timur Terkait kasus ini polisi pun telah meringkus SS lelaki asal Desa Sambirejo Kecamatan Rejoso Kabupaten Pasuruan yan...
Dprd Sesalkan Siswa Sd Di Singkawang Menonton Cap Go Meh Didenda Rp 30 Ribu

Dprd Sesalkan Siswa Sd Di Singkawang Menonton Cap Go Meh Didenda Rp 30 Ribu

papar berkaitan - pada 14/2/2020 - jumlah : 115 hits
Anggota DPRD Kota Singkawang dari Partai Solidaritas Indonesia Tio Nurita menyesalkan sanksi berupa denda kepada sejumlah siswa yang menyaksikan perayaan Cap Go Meh oleh guru agama SD Negeri 43 Singkawang Menurut dia kejadian ini mencermink...
Baru Ditahan Lucinta Luna Langsung Punya Utang Rp300 Ribu Abash Sampai Kaget

Baru Ditahan Lucinta Luna Langsung Punya Utang Rp300 Ribu Abash Sampai Kaget

papar berkaitan - pada 16/2/2020 - jumlah : 171 hits
Setelah ditetapkan sebagai tersangka kasus penyalahgunaan narkoba kini Lucinta Luna harus mendekam di rumah tahanan Polda Metro Jaya Abash menceritakan kondisi Lucinta Luna selama di dalam rumah tahanan Ia mengatakan Luna meminta dibawakan ...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin

Menginap Di Swiss Garden Hotel Melaka