Ina Kau Nak Try Tak Dari Bff Ke Jinjang Pelamin Netizen Menangis Baca Ending Kisah Pasangan Ini


The Reporter


Adakalanya seseorang itu terlalu mengejar buah hatinya, tetapi tanpa menyedari jodoh sebenar ada di depan mata. Begitu juga dengan kisah yang dikongsikan oleh Hani Farisha mengenai ibu bapanya. Seronok baca, terasa kebahagiaannya di situ. Dari kawan, mereka menjadi suami isteri. 
Tak nak cerita panjang, nanti spoil pula kan. Korang bacalah sendiri dan hayatilah keindahan cinta sejati ini. Semoga bermanfaat. 
SAYA nak kongsi cerita mengenai ibu dan ayah. Ayah dan ibu berkahwin sejak mereka berusia 21 tahun. Ayah be like the most super cool boyfriend ever to ibu. 
Ibu pernah cerita, waktu sekolah dulu ramai suka dia sebab dia friendly. Orang ramai senang dengan dia dan ibu pun sangat cantik, kurus pula tu, memang cun habis. 
Ayah dan ibu pertama kali bertemu masa sekolah rendah, kalau tak silap. Ibu kelas depan dan ayah kelas belakang. Ibu ada seorang kawan baik, saya panggil dia Cik Sudin atau ibu panggil dia Begok. Sebenarnya ibu dan Begok adalah bersaudara dan sebab itulah mereka agak rapat

Ibu kata, dia perasan ayah masa sekolah dulu tapi yelah kan, dia cakap kenal je tetapi tak pernah bersembang. 
Dipendekkan cerita, ibu masuk ke sekolah pelajar perempuan, manakala ayah masuk ke SMK Mahkota yang dulu sekolah untuk budak-budak nakal. 
Seperkara mengenai ayah, dia tidak pernah nakal. Dia seorang pendiam, pemalu dan jarang bercakap. 
Cerita pasal pakcik Begok, dia selalu datang ke rumah ibu (rumah nenek) sebab nak lepak. Sehingga satu hari itu, Pakcik Begok datang bawah ayah ke rumah dan memperkenalkan ayah kepada ibu

Rupa-rupanya ayah pada masa itu dah ada makwe. Ibu kata dia terkejut sebab makwe dia itu orang pandai-pandai. Ayah agak rapat dengan ibu sebab ayah selalu minta pendapat ibu mengenai girlfriend dia. Mereka bersembang melalui telefon hampir setiap malam. 
Ibu dulu jenis yang kasar tau, bukan jenis yang lembut. Dia kahau. Tetapi ibu juga ada boyfriend, tetapi tua. Ayah tak suka lelaki itu sampai sekarang dan begitu juga dengan saya (Hahaha). 
Satu hari itu, ayah kata pada ibu, "Ina, aku ajak awek aku keluar dating. Macam mana nak buat?" 
Ibu kata, "keluarlah. Apa lagi?" 
Kemudian ayah kata tak tahu nak buat apa. Lagipun ayah malu. Hahaha! comel je ayah masa dulu. 
Jadi, ayah dengan girlfriend, ibu dengan Begok keluar sekali. Diorang enjoy tengok wayang, makan aiskrim, sampailah waktu nak naik eskalator, ibu dan makwe ayah di depan dan ayah dengan Begok di belakang. 
Sekali ibu nak terjatuh, then ayah sambut. OMG! Ini bukan rekaan, ini betul. Ayah masih malu kalau ditanya pasal ni. Ibu buat macam normal sajalah. Bukannya apa pun. Habis dating. 
Selepas itu, ayah call ibu. Ayah kata dia nak meminang awek dia. Masa itu ibu macam, "Ha tunggu apa lagi, cepatlah." 
Anyway, memang girlfriend ayah suruh masuk meminang cepat dan ayah pun buat. Tetapi apabila ayah pergi ke rumah girlfriend dia, sedih bila girlfriend kata dia masih belum bersedia lagi sebab nak sambung study dulu. 
Alahai. Ayah kemudian beritahu ibu mengenai apa yang berlaku. Ibu marah sangat-sangat sebab ayah penat berusaha, sekali itu pula jawab dia (GF ayah). 
Kemudian ayah tanya ibu:
"Ina, kau nak try tak?"
"Try apa?" 
"Alah, aku, kau, kita try" 
Hahaha! Nampak kelakar tetapi ibu kata 'YES!'. Sebab ibu pun dah ada boyfriend

Bermula dari hari itu, ayah selalu datang ke rumah ibu setiap hari bawa makanan tengah hari. Ibu macam, "Seriouslah mamat ni? Pleaselah! Tolonglah". 
Saban hari berlaku, ayah datang untuk hantar lauk. Ibu pun masih tak berhenti OTP dengan ayah. Masa itu, ayah dah habis belajar dan sudah bekerja. 
Satu hari, ibu marah dan merajuk dengan ayah. Tak ingat apa puncanya tetapi ayah pada hari itu tak datang macam biasa. Ibu macam, "Pergi mampus sama kau". 
Tiba-tiba juga hari itu hujan lebat teruk. Memang batang hidung ayah tak ada la. Sekali tiba-tiba ada motosikal buruk berhenti di depan rumah. Ada sekujur tubuh masuk sampai depan pintu. Cuba teka siapa? 
Ayah dengan tangannya yang berdarah sebab terlibat dalam kemalangan. Dia tinggalkan plastik yang didalamnya ada nasi dan lauk sebelum beredar. 
Dalam pada diorang bergaduh tak bercakap itu, tiba-tiba beberapa hari kemudian nenek kata, 
"Ina, kau ni dah jadi tunang orang". 
Ibu macam, "Siapa?" Dia ingatkan boyfriend dia dah masuk meminang tetapi kenapa tak beritahu? Sehinggalah malam itu, ayah call. Hehehehehe! 
Ibu tak bercakap tapi ayah mula bagi salam, "Assalamualaikum tunang". Ayah masuk meminang ibu!! Ibu masih merajuk tak nak bercakap. 
Sesudah itu, atok suruh ayah hantar ibu pergi kerja. Ehek, naik motosikal berdua. 
Ayah juga bawa ibu pergi dating tapi kena bawa adik dia sekali sebab atok yang suruh. Ayah selalu belikan aiskrim Baskin Robin praline flavour walaupun ayah orang susah berbanding ibu. Ayah nak buat ibu happy. 
Kemudian, malam sebelum mereka bakal mengikat pertalian sebagai suami isteri, ibu masi htak berubah dan masih kahau. Jadi, ayah kata pada ibu;
"Ina, kau tak nak tukar ke?" 
"Tukar apa?" 
"Ala, panggil aku abang, aku panggil kau sayang". 
Alahaiiii~ Kennot laaa

Ibu dan ayah pun berkahwin. Ayah kerap bawa ibu melancong dan ibu pergi ke banyak tempat. Perkahwinan mereka dikurniakan enam orang anak dengan pendapatan ayah pula RM3,000 lebih sebulan

Alhamdulillah, ayah ditugaskan di luar negara untuk kerja yang lebih bagus tetapi terpaksa berjauhan dengan ibu

Ibu masih berjumpa dengan ayah contohnya bila hari raya, ayah pulang ke Malaysia. Walaupun ibu dan ayah berjauhan, setiap malam ibu call ayah, tanpa gagal. Ibu pun pergi menunaikan haji. 
Namun, pada 4 Oktober 2017, ibu berpisah dengan ayah buat selamanya. Ibu terlibat dalam kemalangan jalan raya ketika dalam perjalanan pulang dari kerja. 
Sekarang, tinggal ayah dan adik-beradik saya sahaja. Al-fatihah buat ibu saya, yang banyak berkorban mengurusan kami adik beradik sendirian. 
Sumber: Hani Farisha

May 16, 2019 at 04:00AM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://atmknews.blogspot.com/2019/05/ina-kau-nak-try-tak-dari-bff-ke-jinjang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Jangka Saya Akan Kena Marah Tapi Netizen Tersentuh Baca Kisah 2 Doktor Ini Selepas Terlibat Dalam Kemalangan Kecil

Saya Jangka Saya Akan Kena Marah Tapi Netizen Tersentuh Baca Kisah 2 Doktor Ini Selepas Terlibat Dalam Kemalangan Kecil

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 600 hits
The ReporterTatkala membaca perkongsian Dr Aniah ini senyuman terukir di hati dan bangga dengan sikap yang ditonjolkan oleh Dr Aniah dan rakan barunya Dr Loges Semuanya bermula dari satu kemalangan kecil yang tidak disengajakan Ada seseteng...
Suami Nak Isteri Hamil Cepat Isteri Carikan Isteri Untuk Suami Kisah Benar

Suami Nak Isteri Hamil Cepat Isteri Carikan Isteri Untuk Suami Kisah Benar

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 540 hits
Saya perasan banyak betul trafik masuk untuk baca artikel yang Dhia tulis kat blog Magicalips tu Dalam tu si Dhia tulis panjang lebar la petua nak cepat hamil untuk pasangan yang dah lama menanti cahaya mata Ok jangan keliru Saya Adzril dar...
Bawa Cover Lagu Iman Adalah Mutiara Netizen Serba Salah Nak Beritahu Suara Fattah Amin Sebenarnya Sengau

Bawa Cover Lagu Iman Adalah Mutiara Netizen Serba Salah Nak Beritahu Suara Fattah Amin Sebenarnya Sengau

papar berkaitan - pada 18/5/2019 - jumlah : 705 hits
Jika sebelum ini kolaborasi antara Alif Satar dan kumpulan Raihan menerusi lagu Sesungguhnya 2019 mencuri tumpuan netizen Terbaru giliran Fattah Amin pula mencuri perhatian netizen apabila dia memuat naik video cover lagu Iman Mutiara nyany...
Temuduga Spa Dah Dekat Nak Lulus Temuduga Baca 7 Tips Ini Untuk Membantu Anda Lulus Temuduga Kerja Kerajaan

Temuduga Spa Dah Dekat Nak Lulus Temuduga Baca 7 Tips Ini Untuk Membantu Anda Lulus Temuduga Kerja Kerajaan

papar berkaitan - pada 13/5/2019 - jumlah : 778 hits
Anda Perlukan Tips Untuk Lulus Temuduga Baca 7 Tips Ini Untuk Membantu Anda Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Mahupun Swasta Tahniah jika anda adalah calon temuduga bagi mana mana jawatan yang ditawarkan
Suruh Jer Amalina Balik Malaysia Buat Apa Nak Susahkan Keluarga Ainul Netizen Bidas Tweet Lelaki Pintar Ini

Suruh Jer Amalina Balik Malaysia Buat Apa Nak Susahkan Keluarga Ainul Netizen Bidas Tweet Lelaki Pintar Ini

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 1302 hits
Suruh jer Amalina balik Malaysia buat apa nak susahkan keluarga Ainul Netizen bidas tweet lelaki pintar iniBaru baru ini Dr Amalina Bakri dan pakar perubatan di London telah menyatakan persetujuan untuk membantu Ainul Mardhiah yang menghida...
Nak Ubah Hidup Korang Kena Baca Ni

Nak Ubah Hidup Korang Kena Baca Ni

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 587 hits
Nak Ubah Hidup Korang Kena Baca Ni Macam mana nak jadikan bisnes korang berjaya Macam mana nak capai impian dalam hidup Macam mana nak atasi segala masalah kewangan dan hutang piutang keliling pinggang Pernah tak korang terdetik soalan soal...
Jangan Pukul Anak Menangis Bawah Setahun Waktu Itu Mereka Sedang Doakan Kita

Jangan Pukul Anak Menangis Bawah Setahun Waktu Itu Mereka Sedang Doakan Kita

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 490 hits
Peringatan untuk ibu bapa yang ada anak kecil kenapa kita dilarang memukul anak kecil yang sedang menangis Mesti ibu bapa akan rasa habis tu kalau anak mengamuk menjerit tak kan nak biarkan Mesti kena ajar Berdasarkan hadis Rasulullah SAW b...
Vanessa Angel Menangis Ingat Almarhum Ibu Dan Puasa Di Penjara

Vanessa Angel Menangis Ingat Almarhum Ibu Dan Puasa Di Penjara

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 228 hits
Vanessa Angel Menangis Ingat Almarhum Ibu dan Puasa di Penjara Tidak hanya karena berpuasa di dalam penjara saja yang membuatnya sedih Setiap bulan Ramadan ia selalu teringat mendiang ibunya Selama ini ia mengaku selalu nyekar ke makam ibu ...
Isu Rotan Anak Masuk Tv Aliff Syukri Menangis

Isu Rotan Anak Masuk Tv Aliff Syukri Menangis

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 271 hits
Gara gara berkongsi video merotan anak Qadejah El Zahra yang berusi 9 tahun kerana membuka tudung tindakan tegas Datuk Aliff Syukri itu telah The post appeared first on
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven