Impak Pendedahan Rakaman Telefon Kontroversi Rikhat Niffha




Rakaman perbualan telefon kontroversi didakwa membabitkan Najib dan beberapa individu lain sebagaimana didedahkan pihak SPRM, bukan hanya sekadar isu Kak Mah jadi singa semata-mata.

Sebaliknya kita perlu juga beri tumpuan pada intipati daripada perbualan tersebut. Cuba kita teliti apa matlamat tersirat pihak SPRM mendedahkan penemuan terbaru ini.

Di pihak pembangkang, mereka hanya mempertikai kononnya tindakan agensi anti rasuah itu satu tindakan "contempt of court", mencerobohi privasi dan bercanggah dengan undang-undang.

Sebenarnya di sebalik rakaman perbualan ini, tindakan penama-penama berkenaan boleh mendatangkan mudarat dan memberi impak negatif kepada sistem pentadbiran negara. 

Antara yang boleh kita andaikan:- 

1. Terdapat pihak yang disebut namanya yang menjadi sebahagian daripada konspirasi jenayah mencuri wang negara perlu juga dituduh di mahkamah. 

2. Perdana Menteri ketika itu boleh dianggap menggunakan kapasitinya sebagai pemimpin tertinggi negara bagi mempengaruhi ketua-ketua agensi tertentu kerajaan.

3. Perbincangan dalam isu melibatkan pentadbiran kerajaan, turut dicampuri dan dipengaruhi mereka yang tidak berkenaan antaranya isteri kepada pemimpin kerajaan ketika itu.

4. Manipulasi sistem perundangan dilakukan sesuka hati oleh pemimpin negara bagi melindungi hal-hal menjurus kepada perlakuan jenayah tersembunyi.

5. Jawatan tertinggi agensi strategik/penguatkuasa undang-undang dilantik atas kepentingan peribadi, tidak berdasarkan merit dan kelayakan. Ianya boleh dicatur pemimpin tertinggi negara sehingga menganiaya pihak tertentu.

6. Sistem pentadbiran kerajaan melibatkan tiga cabang iaitu Eksekutif, Perundangan dan Kehakiman boleh "collapse" akibat salah satu cabang mencampuri cabang lain.

7. Kes berkait 1MDB sepertimana disentuh dalam perbualan penama-penama disebut SPRM menggambarkan seolah-olah  ia tidak melalui kabinet.

Justeru, mereka ini tidak boleh dibiarkan bebas begitu sahaja dan inilah masa sesuai untuk menghadapkan pengkhianat negara ke muka pengadilan.

Bayangkan jika mereka masih kekal berkuasa sehingga hari ini, entah apa lagi yang mereka akan dan mampu lakukan tanpa kita semua sedari.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/01/impak-pendedahan-rakaman-telefon.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rakaman Audio Disahkan Tulen Pm Tidak Tahu Mengenai Pendedahan Kata Latheefa

Rakaman Audio Disahkan Tulen Pm Tidak Tahu Mengenai Pendedahan Kata Latheefa

papar berkaitan - pada 9/1/2020 - jumlah : 512 hits
PUTRAJAYA Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Latheefa Koya mengesahkan kesemua sembilan rakaman audio yang disifatkan sebagai mengejutkan itu adalah tulen Bercakap dalam sidang media di pejabatnya di sini beliau berkat...
Pendedahan 9 Rakaman Audio Konspirasi Demi Kepentingan Umum Latheefa

Pendedahan 9 Rakaman Audio Konspirasi Demi Kepentingan Umum Latheefa

papar berkaitan - pada 9/1/2020 - jumlah : 238 hits
Ketua Pesuruhjaya SPRM Latheefa Koya bersama Timbalan Ketua Pengarah SPRM Datuk Seri Azam Baki dan Pengarah Pencegahan Penggubahan Wang Haram SPRM Mohamad Zamri Zainul Abidin dalam sidang media khas pendedahan rakaman audio di Putrajaya fot...
Pendedahan Rakaman Suara Oleh Sprm Membunuh Diri Sendiri

Pendedahan Rakaman Suara Oleh Sprm Membunuh Diri Sendiri

papar berkaitan - pada 9/1/2020 - jumlah : 366 hits
BUNUH DIRI Saya telah mendengar sehingga habis kesemua 9 rakaman perbualan antara DSN dan figur2 tertentu yang didedahkan dalam sidang media tadi Tulisan ini adalah dengan anggapan bahawa semua perbualan itu tulen 1 Semua perbualan tersebut...
Rakaman Telefon Najib Meragukan

Rakaman Telefon Najib Meragukan

papar berkaitan - pada 9/1/2020 - jumlah : 258 hits
Nampak pelik pula bila Latheefa Koya buat sidang akhbar dan merujuk kepada rakaman suara yang tidak tahu ketulinannya Kita pun tidak tahu sumbernya Kita baru terima rakaman audio ini kata Lateefa Koya tanpa mendedahkan sumber rakaman itu ya...
Haniff Kadir Rais Bimbang Pendedahan Rakaman Audio Sprm

Haniff Kadir Rais Bimbang Pendedahan Rakaman Audio Sprm

papar berkaitan - pada 9/1/2020 - jumlah : 296 hits
MALAYSIAKINI Tindakan SPRM mendedahkan rakaman perbualan bekas perdana menteri Najib Razak mendapat pujian ramai namun bukan daripada peguam Mohamed Haniff Khatri Abdulla Anggota Majlis Tertinggi Bersatu A Kadir Jasin dan Rais Yatim juga me...
Tiga Soalan Untuk Latheefa Koya Berkenaan Rakaman Telefon Najib Dan Rosmah

Tiga Soalan Untuk Latheefa Koya Berkenaan Rakaman Telefon Najib Dan Rosmah

papar berkaitan - pada 9/1/2020 - jumlah : 408 hits
oleh ISHAM JALIL Pagi tadi Latheefa Koya KP SPRM mendedahkan rakaman perbualan telefon yang dikatakan antara Dato Seri Najib dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansur pada 27 Julai 2016 Saya telah mendengar rakaman tersebut dari awal sehingga ...
Oneplus Mengesahkan Telefon Pintar Akan Datang Mereka Bakal Dilengkapi Skrin 120hz

Oneplus Mengesahkan Telefon Pintar Akan Datang Mereka Bakal Dilengkapi Skrin 120hz

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 283 hits
https ift tt eA8V8J Dengan pelbagai telefon pintar menawarkan spesifikasi yang tinggi pada masa kini pelbagai pengeluar mula bersaing dari segi penawaran kadar segar semula yang tinggi dan beberapa ciri menarik yang lain Melalui perkongsian...
5 Kesalahan Yang Lazim Dibuat Ketika Guna Telefon Pintar

5 Kesalahan Yang Lazim Dibuat Ketika Guna Telefon Pintar

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 190 hits
Meletakkan telefon pintar dekat dengan anda ketika tidur adalah perkara biasa Ini kerana telefon pintar juga berfungsi sebagai penggera dan ada sesetengah daripada pengguna telefon pintar menggunakannya untuk tujuan kesihatan seperti meliha...
Bagaimana Telefon Bimbit Mengubah Cara Hidup Kita

Bagaimana Telefon Bimbit Mengubah Cara Hidup Kita

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 360 hits
SINDIRAN BUAT DIRI SENDIRI Tidak tuaTidak mudaTidak laki lakiTidak perempuanKalau sudah letak HP ditinggal sekejap dilihat lagi ditutup sekejap dibuka lagi Semua sangat sayang dan cinta pada yang bernama HP Pergi kemana mana HP dalam poket ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis