Ikan Hanyir Kuah Rasa Mcm Jilaker Anak Terkilan Kedai Makan Ayahnya Dihina Pelanggan Biadap


The Reporter


Sudah menjadi kebiasaan pelanggan memberi kritik positif atau negatif terhadap produk makanan peniaga sama ada secara lisan atau secara online. Tetapi kata orang, mengkritik itu biarlah beradab dan bukannya berniat menjatuhkan perniagaan orang. 
Luahan anak peniaga ini membuatkan hati rasa terkilan apabila ada seorang pelanggan ini memilih untuk memberi kritikan negatif berbaur penghinaan terhadap perniagaan ikan bakar keluarga ini. 
GUYS, aku nak cerita pasal mungkin jutawan kosmetik, mungkin korang kenal atau sebaliknya. Produk dia lancarkan yang nama 'Jenama Sendiri'. Boleh cari di Instagram atau Facebook. Aku percaya kuasa viral boleh selamatkan segelintir rakyat Malaysia

Ayah aku bukan orang senang. Kami nak naikkan kedai ayah aku ini sangatlah susah dengan keadaan ekonomi sekarang. Semua orang cari makan. Ada jatuh, ada naik tapi tak perlu nak menjatuhkan rezeki orang lain. 
Aku tak marah pada sesetengah pihak yang buat food review. Kami terima seadanya. Hak untuk complaint memang ada. For me, complaint untuk memperbaiki masakan kedai tersebut, bukan untuk menjatuhkan. Kita sama-sama Melayu. 
But this guy is too much. Aku ambil order dia makan, orang yang baik, segak dan tampan 100 peratus. Tetapi sayang, itu semua hanya depan aku. 
Aku jarang nak salahkan orang complaint sebab diorang ada hak. Tapi kali ini aku rasa aku boleh selamatkan orang yang berniaga dari insan ini. 
Kedai aku kedai ikan bakar, D'Anjung Ikan Bakar yang terletak di Anjung Batu Melaka. Yang tahu dan pernah datang itu, tahulah masakan kami. 
Aku rasa aku perlu viralkan sampai tuan empunya badan sendiri tengok. Aku ada hari boleh menangis tengok ayah aku hari-hari pergi pasar. Cuba untuk naikkan kedai ini, banyak dugaan. Tapi untuk hidup aku faham dan kitorang adik beradik selalu support. 


Complaint aku boleh terima tetapi dengan makian dan cacian, sorry, it's too much. Aku terkejut, terfikir tentang parents aku. Kalau semua kedai dia pergi tak kena dengan selera dia, mahu semua kedai dia maki. Mungkin semua orang tak mampu bersuara. 
Mana yang parents dia berniaga, dia akan tahu perasaan ini macam mana. Tak perlu maki dengan cacian. Aku susah tak apa tapi please jangan buat kat parent aku. Aku minta korang retweet benda ni sampai viral dan sampai tuan empunya complaint ini baca. Dia bukan siapa-siapa bagi aku. 


Aku berani untuk berdiri demi ayah aku. Please guys, tolong viralkan. Kena kat aku tak apa. Aku pasti dia berani sebab tiada orang yang tentang dia. Selebriti? I really don't care. Melayu sama Melayu macam ni, tak sangka. 
Aku tak ada niat nak menjatuhkan bisnes kosmetik kau bro. Tapi aku nak selamatkan orang lain dari kena tempias dari kau punya perangai. Aku tak pernah cuba kosmetik kau tapi bagi aku mungkin perfect. Congrates! 
Aku dengan pihak keluarga tidak pernah malu dengan complaint yang diberi sebab regular customer dan orang yang pernah datang tahu macam mana masakan kitorang. Mungkin ada kesilapan sampai dia complaint macam tu. Tapi aku pelik, makan habis beb. Licin. 
Dia dah delete gambar makanan licin dan mungkin mula sedar tapi masih biadab bagi aku. 




Selepas delete gambar makanan licin, dia block comment member aku. Berani kerana benar bro. Aku masih respect dia sebagai customer. Both comment dah disekat. 


Kami sekeluarga ucap terima kasih kepada semua yang memberi sokongan moral. Sebelum ini kalau buat complaint, memang kami akan pertimbangkan dan akan bagi diskaun. Kami jaga customer 100 peratus sebab customer always right bagi kami. 
Hari ini (23 Mac 2019) birthday ayah aku dan dia beritahu kat anak-anak dia, mungkin ini hadiah harijadi dia. Dia minta maaf sebab sampai jadi macam ni dan anak-anak kena tempias. Nak menitis air mata aku. Dad, 1 Malaysia support you. Keep fighting and all the best. Kami ada beradik support. 
Sumber: Faris Muhammad

March 25, 2019 at 08:23AM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://atmknews.blogspot.com/2019/03/ikan-hanyir-kuah-rasa-mcm-jilaker-anak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bagi Anak Gajet Waktu Makan Sebab Anak Tak Duduk Diam Sebenarnya Salah Ada 7 Cara Atasinya

Bagi Anak Gajet Waktu Makan Sebab Anak Tak Duduk Diam Sebenarnya Salah Ada 7 Cara Atasinya

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 341 hits
Menjadi kebiasaan sesetengah ibu bapa sekarang memberikan anak anak gajet tidak kira masa asalkan dapat menenangkan anak anak dari tantrum Ada juga yang memberikan gajet dan bangga anak dapat menggunakan gajet di usia yang sangat muda Bila ...
Memberi Makan Anak Sejak Kecil Dengan Berbagai Makanan Bisa Tekan Potensi Alergi

Memberi Makan Anak Sejak Kecil Dengan Berbagai Makanan Bisa Tekan Potensi Alergi

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 250 hits
Sebaiknya orang tua mengenalkan anak pada sejumlah bahan makanan saat usia masih sangat dini Ini termasuk pada sejumlah bahan makanan yang bisa menyebabkan alergi dan dimulai pada usia enam bulan ketika anak mulai makan
Apa Berlaku Setelah Kerajaan Ph Haramkan Merokok Di Semua Kedai Makan

Apa Berlaku Setelah Kerajaan Ph Haramkan Merokok Di Semua Kedai Makan

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 290 hits
Antara perkara yang paling terasa terutamanya kepada para perokok sejak kerajaan Pakatan Harapan ambil alih pemerintahan negara adalah pengharaman merokok di semua premis makanan di negara kita Itu salah satu usaha Kementerian Kesihatan men...
Masuk Trimester Kedua Shila Amzah Masih Mabuk Makan Ubat Dengan Jus Delima Potong Rasa Nak Muntah

Masuk Trimester Kedua Shila Amzah Masih Mabuk Makan Ubat Dengan Jus Delima Potong Rasa Nak Muntah

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 505 hits
Memasuki trimester kedua selalunya alahan kehamilan akan beransur hilang Namun ada sesetengah ibu masih mengalaminya Kandungan penyanyi Shila Amzah kini sudah pun menginjak ke trimester kedua Shila dalam posting Instagram memaklumkan yang d...
Pujuk Anak Makan Bersama Ibu Ini Wujudkan Sistem Makan Dalam Talam Hasilnya Anak Makan Berebut

Pujuk Anak Makan Bersama Ibu Ini Wujudkan Sistem Makan Dalam Talam Hasilnya Anak Makan Berebut

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 568 hits
Ibu ini mencari jalan untuk pikat selera anaknya yang agak cerewet Kata Pn Suzana Othman anaknya gemarkan makanan berasaskan tepung seperti mi spageti dan roti Sebagai ibu dia risau dan ketika itulah dia memutuskan untuk mencari pelbagai re...
Ini 4 Jenis Sambal Ikan Cili Padi Terlajar Sedap Gerenti Makan Tak Cukup Sepinggan

Ini 4 Jenis Sambal Ikan Cili Padi Terlajar Sedap Gerenti Makan Tak Cukup Sepinggan

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 733 hits
Sebut je sambal cili padi tidak kiralah untuk apa masakan yang memang terbaik Apa lagi kalau dipadankan dengan apa jenis ikan Cukup asam garamnya memang terangkat sedap biarpun pedas ia tetap menjadi pilihan sebagai hidangan pemikat selera ...
Tinggalkan Anak Atas Motor Ayah Masuk Kedai Apa Apa Boleh Berlaku Dalam Beberapa Minit

Tinggalkan Anak Atas Motor Ayah Masuk Kedai Apa Apa Boleh Berlaku Dalam Beberapa Minit

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 505 hits
Ramai ibu bapa ambil risiko dengan tinggalkan sekejap anak anak dalam kereta atau motosikal dengan niat tak mahu rasa susah kerana nak membeli barang Bukan itu sahaja ada juga yang membiarkan anak ketika di stesen minyak dengan enjin masih ...
Makan Kedai Tepi Jalan Nasi Lemak Rm1 Tapi Kena Ketuk Sampai Rm100

Makan Kedai Tepi Jalan Nasi Lemak Rm1 Tapi Kena Ketuk Sampai Rm100

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 558 hits
Boleh dikatakan banyak peniaga sekarang hanya fikir untuk mengaut keuntungan sahaja Tetapi bagaimana pula dengan persekitaran kedai kebersihan kualiti makanan sama ada sedap atau tidak dan layanan kepada pelanggan Baru baru ini seorang peng...
Sebak Terbayang Anak Sendiri Que Haidar Belanja Anak Anak Syria Makan Video Ini Bukan Riak Tapi Contoh Kata Netizen

Sebak Terbayang Anak Sendiri Que Haidar Belanja Anak Anak Syria Makan Video Ini Bukan Riak Tapi Contoh Kata Netizen

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 411 hits
Pelakon Johan Ariff telah memuatnaik dua buah video di instagramnya Video tersebut memaparkan seorang pelakon terkenal Que Haidar sedang memujuk anak Syria di tepi jalan di Turki untuk makan bersamanya Video kedua dimuatnaik semasa anak ana...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau