Idea Terima Bersatu Kembali Dalam Ph Tak Bermaruah Amk




Pemuda PKR (AMK) membidas kenyataan Timbalan Presiden Amanah, Salahudin Ayub yang menyatakan Pakatan Harapan (PH) sedia menerima kembali Bersatu Johor.
Setiausaha AMK, Ahmad Syukri Bin Che Ab Razab berkata AMK secara tegas menolak idea untuk menerima kembali Bersatu sebagai anggota PH.
“AMK juga menyifatkan mana-mana idea untuk menerima kembali Bersatu ke dalam PH sebagai tidak bermaruah dan idea ini perlu ditolak oleh Majlis Presiden PH,” katanya.
Ahmad Syukri juga menggesa pemimpin PH yang mahu menubuhkan kerajaan bersama Bersatu meninggalkan parti.
“AMK juga menggesa jika masih ada pemimpin dalam PH yang masih bermimpi untuk kembali menjadi kerajaan bersama Bersatu sama ada di peringkat pusat atau negeri, maka pemimpin tersebut boleh meninggalkan PH dan melompat ke Bersatu, Umno, PAS atau bersama gerombolan Azmin Ali,” katanya.
Ahmad Syukri berkata demikian sebagai respons terhadap kenyataan Salahuddin yang berkata PH bersedia menerima Bersatu Johor yang menurutnya dipinggirkan oleh pemimpin Umno dalam gabungan Perikatan Nasional (PN).
Salahuddin membuat kenyataan itu semalam di tengah-tengah ketegangan antara Umno dan Bersatu di Johor susulan rasa tidak puas hati terhadap pelantikan politik di agensi kerajaan.
Bersatu Johor sebelum ini mendakwa pelantikan politik, termasuk untuk syarikat berkaitan kerajaan (GLC) negeri, tidak dilakukan secara adil dan menuduh Umno mengetepikannya.
Dalam kenyataan sama hari ini, Ahmad Syukri berkata pandangan Salahuddin itu adalah pandangan peribadi beliau dan tidak mewakili PH.
Katanya, sebarang keputusan atau pendirian berhubung jaringan strategik PH perlulah melalui Majlis Presiden PH.
“AMK juga menganggap kenyataan Salahudin itu sebagai tidak sensitif terhadap kekecewaan pendokong dan penyokong PH yang masih tidak boleh melupakan pengkhianatan sebilangan individu yang telah menyebabkan tumbangnya Kerajaan yang dipilih secara sah dalam pilihan raya umum yang lalu.
“Bersatu sendiri telah memilih untuk keluar daripada PH bagi menjayakan pengkhianatan yang digerakkan oleh Mohamed Azmin Ali dan gerombolannya.
“Oleh itu adalah amat tidak wajar untuk Salahuddin secara mudah membuat kenyataan untuk menerima kembali Bersatu,” katanya.
Sebaliknya, kata Ahmad Syukri, PH seharusnya menumpukan usaha untuk menjadi pembangkang yang kuat bagi memastikan mereka dapat kembali memerintah Malaysia tanpa ada risiko sabotaj daripada parti atau kumpulan yang kemaruk kuasa.
“Kekuatan PH ini perlu digarap di semua peringkat agar dapat menyentuh kembali akar umbi yang semakin keliru dengan pentadbiran Kerajaan hari ini yang dilihat bercelaru terutamanya pada masa negara berhadapan dengan ancaman wabak berbahaya,” katanya.
Mkini




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/05/02/idea-terima-bersatu-kembali-dalam-ph-tak-bermaruah-amk/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=idea-terima-bersatu-kembali-dalam-ph-tak-bermaruah-amk

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rentasan 675 Panas Ph Terima Kembali Bersatu Dengan Dua Syarat Utama

Rentasan 675 Panas Ph Terima Kembali Bersatu Dengan Dua Syarat Utama

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 297 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 6751 TERIMA SEMULA BERSATU DAH HABIS FIKIR 2 PN GAGAL UJIAN PERTAMA DAPATKAN SOKONGAN 3 PULAU PINANG TIDAK GENTAR ANCAMAN AZMIN 4 BELUM TIGA BULAN KERAJAAN PN SUDAH TERPALIT RASUAH
Yang Pelik Tak Ada Isu Nak Masuk Semula Ph Tapi Pemuda Pkr Tolak Idea Terima Semula Bersatu

Yang Pelik Tak Ada Isu Nak Masuk Semula Ph Tapi Pemuda Pkr Tolak Idea Terima Semula Bersatu

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 346 hits
Tiada isu atau gosip berkenaan BERSATU akan kembali semula ke PH Tapi isu ini dimainkan seolah olah BERSATU akan kembali semula kepada PH Ada banyak pendapat idea nak cetus perkara ini datangnya daripada Anwar sendiri setelah gagal usaha me...
Bersatu Hanya Dapat Kembali Kepada Ph Jika Kem Muhyiddin Tewas Kepada Kem Mahathir

Bersatu Hanya Dapat Kembali Kepada Ph Jika Kem Muhyiddin Tewas Kepada Kem Mahathir

papar berkaitan - pada 6/5/2020 - jumlah : 281 hits
Anwar Ibrahim sekali lagi memperlihatkan sifat pemaaf dan jiwa besarnya terhadap Tun Mahathir Mohamad Walaupun pernah dikhianati dan juga dikecam oleh Tun Mahathir kononnya beliau tidak diterima oleh orang Melayu kerana dikatakan seorang ya...
Bersatu Boleh Kembali Bersama Ph Salahuddin Ayub

Bersatu Boleh Kembali Bersama Ph Salahuddin Ayub

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 239 hits
Kerajaan Perikatan Nasional Johor yang semakin bergolak memungkinkan berlakunya pembubaran Dewan Undangan Negeri sebagaimana yang diinginkan Umno Namun Pakatan Harapan Johor menawarkan pilihan yang lebih mudah iaitu Bersatu kembali membentu...
Untuk Apa Mukhriz Rayu Rakyat Terima Kembali Pemerintahan Ph Apakah Dia Lupa

Untuk Apa Mukhriz Rayu Rakyat Terima Kembali Pemerintahan Ph Apakah Dia Lupa

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 236 hits
Apakah maksud Mukhriz agar semua rakyat Malaysia menerima kembali pemerintahan kerajaan PH dan akan menerima semua DAP sebagai Menteri terutama Menteri Kewangan Rakyat ingin tahu adakah Mukhriz masih ingin kekalkan PH untuk memerintah kemba...
Jepun Terima Padah Henti Perintah Berkurung Terlalu Awal Covid 19 Kembali Mengganas

Jepun Terima Padah Henti Perintah Berkurung Terlalu Awal Covid 19 Kembali Mengganas

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 374 hits
Jepun terima padah henti perintah berkurung terlalu awal COVID 19 kembali mengganasPara saintis bimbang Covid 19 tidak hilang seperti SARS Foto NEIL HALL EPA EFE REXPadah henti perintah berkurung terlalu awal COVID 19 kembali mengganasPulau...
Kembali Ke Umno Adalah Jalan Paling Mulia Bagi Pengkhianat Bersatu

Kembali Ke Umno Adalah Jalan Paling Mulia Bagi Pengkhianat Bersatu

papar berkaitan - pada 3/5/2020 - jumlah : 275 hits
Sudah ada suara yang MENGHENTAM AHLI BERSATU yang TIDAK MENYOKONG KERAJAAN PN ini Yang sebuk MENGHENTAM AHLI YANG MENENTANG PENGKHIANATAN TERSEBUT sebenarnya TIDAK SEDAR DIRI kerana mereka TELAH DI PERGUNAKAN OLEH MUHYIDDIN untuk MENCAPAI M...
Terima Semula Bersatu Dah Habis Fikir

Terima Semula Bersatu Dah Habis Fikir

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 245 hits
BERSATU juga diingatkan tidak lagi mengulangi pengkhianatan dahulu Kenyataan Anwar itu sebagai mengulas seruan Dato Seri Mukhriz Mahathir sebelum ini yang menyeru BERSATU agar kembali kepada PAKATAN HARAPAN Kata Mukhriz BERSATU hanya ada sa...
Menjawab Tulisan Isham Jalil Bersatu Kekal Dalam Pn Atau Kembali Kepada Ph

Menjawab Tulisan Isham Jalil Bersatu Kekal Dalam Pn Atau Kembali Kepada Ph

papar berkaitan - pada 6/5/2020 - jumlah : 229 hits
Saya ingin merujuk kepada satu tulisan oleh Sdr Isham Jalil bertajuk Cadangan Mukhriz adalah Political Suicide Buat Bersatu bertarikh 04 Mei 2020 Bukan niat saya untuk mengulas berkali kali tentang wajar atau tidak Bersatu kembali kepada PH...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malaysia Bersedih Kehilangan 10 Wira Negara



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun

Mb S Son Five Others Remanded In Rm600 000 False Claim Probe Under Macc

Dilema Calun Prk Kkb Melayu Atau Cina

Beli Rak Rempah 3 Tingkat