Ibu S4rat Hamil Pulang Melopong Gigih Masak Kemudian Bawa 3 Anak Cod Tom Yam Tapi Pelanggan Gh4ib


SIAPA sangka dvgaan menimpa seorang peniaga makanan apabila tempahan jualannya dibatalkan pelanggan pada saat akhir.
Kesed1han itu dilu4hkan menerusi video yang memaparkan lu4han wanita ini yang sedang memandu kereta sambil memelvk anak berusia sembilan bulan bersama makanan yang ditempah pelanggan.
Menurut Asma Amir, 24, dia berasa sed1h apabila pembatalan dibuat setelah makanan yang ditempah siap sekali gus terp4ksa menanggung kerugian sebanyak RM250 ketika itu.
“Saya jual makanan ni masak di rumah je. Saya belum mampu buka kedai makan sendiri. Saya siapkan tempahan sendiri, bermula sediakan bahan sampai siap masak tak minta bantuan siapa-siapa pun. Kemudian saya bungkus dan hantar ke alamat customer.
     View this post on Instagram           A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Masa hari kejadian dalam video tu, saya tengah COD (Cash On Delivery) dekat seorang customer ni. Dia order lebih 20 bekas Tom Yam Kung daripada saya. Saya pun bila dah siapkan order tu, saya drive kereta sendiri hantar dengan bawa anak-anak ikut sekali.
“Bila sampai dekat lokasi customer tu bagi, dia dah tak respon. Saya call banyak kali juga. Saya WhatsApp pun dia tak balas. Saya tunggu lebih setengah jam di luar rumah dia sebelum saya putus asa dan balik rumah,” jelasnya yang mesra disapa Asma.
Menurut wanita yang menetap di Merchang, Marang, Terengganu, ini bukanlah kali pertama dia menghadapi pengalaman pahit seperti ini semasa menjalankan perniagaan makanan.

Wanita ini merupakan ibu kepada tiga orang cahaya mata yang masih kecil.
Jelas ibu kepada tiga cahaya mata ini lagi, dia terp4ksa memberikan makanan tersebut secara percuma kepada jiran dan kenalannya.
“Sebenarnya kalau order banyak macam ni saya nak ambil deposit dulu tapi ada sesetengah customer memang cakap nak bayar penuh masa COD jadi saya percaya saja. Tak sangka bila buat macam ni, saya pula yang kena balik.
“Saya nak ke bandar hantar tempahan agak jauh, sebab tak boleh tinggalkan anak-anak di rumah. Nak minta tolong suami jaga, dia kerja di bengkel. Jadi, nak tak nak, saya kena bawa semua anak.
Saya post video tu sebab sed1h bila kena macam tu. Saya cuma nak lu4hkan saja dan beri peringatan kepada semua orang.ASMA“Susah juga nak bahagi masa uruskan rumah tangga sambil buat bisnes makanan. Bila customer buat macam ni, terk1lan betul saya rasa. Tapi bila customer cancel tu, saya offer dekat orang lain mana tahu ada yang nak beli.
“Tapi selalunya kalau jadi macam ni, saya bagi dekat orang lain makan. Lagipun makanan macam ni tak boleh simpan nanti basi. Saya anggap saja semua tu rezeki orang lain,” ujarnya.
Jelas Asma lagi, dia kini sedang s4rat mengandung tujuh bulan jadi pergerakannya juga terhad terutama melakukan kerja-kerja berat.
Tambah wanita berd4rah kacukan Thailand ini, menu terbaharu yang ditawarkan kepada pelanggannya adalah tom yam kung yang sememangnya popular sebagai makanan yang berasal dari jiran itu.
“Dulu saya kerja kedai makan dengan mak di Ajil. Lebih kurang 11 tahun juga saya dalam bidang masakan. Lepas dua tahun kahwin, saya mengandung anak pertama. Bila dah tak larat nak pergi kerja saya jadi suri rumah saja.

Asma berniaga walaupun sibuk menguruskan rumah tangga demi meringankan beb4n suami.
“Saya mula berniaga dari rumah sejak 2016. Saya jual mi celup lepas habis p4ntang anak pertama yang sekarang ni dah berumur enam tahun. Sekarang saya ada jual macam-macam makanan Thai termasuk menu ready made.
“Alhamdulillah ringan juga beban keluarga sejak berniaga di rumah ni. Sedikit sebanyak boleh juga bantu suami saya cari rezeki.
“Sampai sekarang saya cuma buat jualan online dan ambil tempahan makanan saja. Sekarang pun s4kit badan sejak dah s4rat tujuh bulan ni. Saya fokus hantar makanan dekat kawasan saya mampu pergi saja,” jelasnya lagi.
Berikutan video yang tular di TikTok, Asma tidak menyangka ramai juga suri rumah sepertinya mengalami pengalaman yang sama.

Resepi baharu yang direka oleh Asma dalam perniagaan makanannya.
“Saya post video tu sebab sed1h bila kena macam tu. Saya cuma nak lu4hkan saja dan beri peringatan kepada semua orang.
“Banyak komen bagi kata semangat dekat saya. Terharu juga sampai ada yang luar daripada Terengganu pun tanya di mana saya jual dia nak datang beli,” ujar Asma.
Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network
Sumber: Mstar


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2022/02/ibu-s4rat-hamil-pulang-melopong-gigih.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Risiko Bayi Tanpa Tempurung Kepala Ibu Hamil Ada Gdm Jangan Buat Main Ini Pesanan Doktor

Risiko Bayi Tanpa Tempurung Kepala Ibu Hamil Ada Gdm Jangan Buat Main Ini Pesanan Doktor

papar berkaitan - pada 9/2/2022 - jumlah : 199 hits
Benar kita tidak cukup ilmu mengenai kehamilan yang kita lalui Namun bila mana setiap pemeriksaan bulanan atau apa jua rutin kehamilan yang diminta doktor jangan sekali kita abaikan Setiap temujanji amatlah penting lebih lebih lagi bagi ibu...
Lain Kali Bawa Ja Anak Ke Sekolah Lain Atau Ke Sekolah Swasta Ibu Mengamuk Dan Warning Guru

Lain Kali Bawa Ja Anak Ke Sekolah Lain Atau Ke Sekolah Swasta Ibu Mengamuk Dan Warning Guru

papar berkaitan - pada 20/2/2022 - jumlah : 337 hits
February 19 2022 Prestasi akademi anak tidak memberangsangkan mendorong si ibu menyerang seorang guru anaknya melalui aplikasi WhatsApp lapor OhBulan Selain ibu bapa guru juga memainkan peranan penting dalam membentuk akhlak dan mengajar ki...
Insiden Ibu Hamil Maut Hingga Bayi Terkeluar Anak Arwah Mula Tanya Mana Ibu

Insiden Ibu Hamil Maut Hingga Bayi Terkeluar Anak Arwah Mula Tanya Mana Ibu

papar berkaitan - pada 20/2/2022 - jumlah : 151 hits
Selepas insiden kemalangan membabitkan pertembungan dua motosikal di Kampung Lumpur Pasir Mas Kelantan anak arwah Nor Hasliza Abdul Yazaib 25 dah mula mencari dan bertanya Anak mula rindu ibu Mana abu Pertanyaan itu ternyata mengundang seba...
Selepas 4 Tahun Terpisah Gara Gara C0vldl9 Anak Kena Minta Persetujuan Ibu Nak Salam Bapa Baru Pulang Dari Australia

Selepas 4 Tahun Terpisah Gara Gara C0vldl9 Anak Kena Minta Persetujuan Ibu Nak Salam Bapa Baru Pulang Dari Australia

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 189 hits
SEJAK kerajaan membuka pintu sempadan negara secara selamat penghujung tahun lalu kita dapat menyaksikan perkongsian warganet mengenai momen pertemuan mereka dengan insan tersayang yang terpisah gara gara C0vldl9 Begitu juga pasangan ini ya...
Ibu Hamil 9 Bulan Sering Mengidam Naik Stroller Anak Di Mall Tak Guna Wheelchair Sebab Tak Muat Kereta Sport Suami

Ibu Hamil 9 Bulan Sering Mengidam Naik Stroller Anak Di Mall Tak Guna Wheelchair Sebab Tak Muat Kereta Sport Suami

papar berkaitan - pada 21/2/2022 - jumlah : 662 hits
MENGIDAM sudah menjadi sinonim dengan seorang ibu yang mengandung terutama sekali terhadap makanan pelik pelik atau susah dicari Begitu juga dengan wanita ini Farhana Zahra 32 yang mengidam untuk menaiki kereta sorong bayi sewaktu dia sedan...
Ibu Hamil 9 Bulan Mengidam Naik Stroller Anak Di Mall Titip Pesan Suami Kena Layan Mengidam Isteri Walaupun Pelik

Ibu Hamil 9 Bulan Mengidam Naik Stroller Anak Di Mall Titip Pesan Suami Kena Layan Mengidam Isteri Walaupun Pelik

papar berkaitan - pada 21/2/2022 - jumlah : 145 hits
Bila hamil memang adakalanya isteri akan mengidam yang pelik pelik kadang rasa tak masuk akal tapi itu antara lumrah bila wanita mengandung Seperti yang dilaporkan dalam Mstar yang mana seorang wanita yang dikenali sebagai Farhana Zahra 32 ...
Niat Bawa Anak Isteri Bercuti Dah Mulia Tapi Jangan Biarkan Isteri Buat Semua

Niat Bawa Anak Isteri Bercuti Dah Mulia Tapi Jangan Biarkan Isteri Buat Semua

papar berkaitan - pada 9/2/2022 - jumlah : 146 hits
Apabila menyebut soal bercuti isterilah orang paling gembira bila mana dapat keluar rumah dan merehatkan diri dari kepenatan menguruskan anak Pun begitu persiapan untuk keluar rumah dan bercuti bukanlah mudah Siapkan beg bagasi kelengkapan ...
Hiburan Auto Mata Ibu Masuk Habuk Jugak Anak Nangis Meraung Tak Nak Bapa Pulang Ke Pangkalan

Hiburan Auto Mata Ibu Masuk Habuk Jugak Anak Nangis Meraung Tak Nak Bapa Pulang Ke Pangkalan

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 178 hits
Baru baru ini tular di aplikasi video memaparkan seorang anak perempuan yang menangis meraung ketika bapa kesayangan ingin kembali bertugas pulang ke pangkalan Video yang telah dimuat naik oleh ibu kepada anak anak tersebut telah berjaya me...
Air Tangan Ibu Buat Anak Dengar Kata Waktu Masak Amalkan Perkara Ni

Air Tangan Ibu Buat Anak Dengar Kata Waktu Masak Amalkan Perkara Ni

papar berkaitan - pada 17/2/2022 - jumlah : 133 hits
Bila memasak untuk anak bukan saja nak sedap tapi berkat Mula mula ayah belikan barang mentah kemudian ibu pula masak Rahsia air tangan ibu selain kepakaran menyediakan hidangan yang enak adalah amalan yang ibu buat waktu memasak Artikel Me...
Apa Itu Wang What Is Money

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Dapsy Open Up Uitm S Cardiothoracic Surgery Post Grad To Non Bumi To Prepare For Ageing Population Challenges

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Benarkah Orang Yang Syahid Tidak Merasakan Sakit Mati

Sama Nama Kitabnya Beda Ulama Penulisnya

Definisi Umur Warga Emas

Pangkat Tentera Darat Malaysia Lencana

Sebutkan Satu Ayat Tentang Rahasia Yahudi By Dr Hm Rakib S H M Ag

Ai Team Subscribers Mei 21 2024