Ibu Lebih Yakin Dengan Friso Gold Track Easy


Friso Gold® merupakan salah satu jenama susu tepung yang diformulasikan mengikut keperluan nutrisi ibu hamil (Frisomum Gold®) serta anak-anak yang sedang membesar (Friso Gold® Langkah 3 & 4). Uniknya jenama Friso Gold adalah kerana mereka menitikberatkan soal pembuatan susu yang berkualiti.
Bahan-bahan yang digunakan untuk menghasilkan susu Friso Gold® diambil segar dari ladang mereka di Netherlands dan ditambah baik dengan teknologi sains terkini.  Selain bahan semulajadi yang digunakan dalam pembuatan susu Friso Gold®, jenama ini juga menggunakan teknologi LocNutri yang membantu pencernaan dan penyerapan nutrisi dengan mudah.
Dewasa ini, para ibu di Malaysia lebih prihatin terhadap sumber makanan yang diberikan kepada anak-anak mereka. Menurut kajian yang dijalankan dari Disember 2019 sehingga Februari 2020 ke atas 400 orang ibu membuktikan kebanyakan ibu-ibu mengharapkan jenama susu formula lebih terbuka dan telus untuk berkongsi tentang ketulenan dan kualiti produk.

Selain itu, kajian tersebut juga menunjukkan 96 peratus ibu megambil berat soal pemeriksaan kualiti ketika penghasilan makanan, manakala 92 peratus mahu tahu tentang jenis kawalan kualiti yang dibuat. Menurut mereka, maklumat pada pek produk sahaja tidak mencukupi.
Friso Gold® Track Easy
Bagi menghargai keprihatinan para ibu dalam memilih jenama susu formula yang lebih baik untuk anak-anak mereka,  Friso Gold® telah melancarkan inovasi pembungkusan pintar pertama di Malaysia. Friso Gold® Track Easy membolehkan anda menjejak perjalanan lengkap tin Friso Gold® bermula dari sumber di Netherlands.
Para ibu dapat melihat sendiri aktiviti audit lembu dan ladang, pengumpulan susu, proses pembungkusan, pemeriksaan kualiti akhir, tarikh kelulusan eksport dan tarikh tiba di Malaysia.
“Di Friso Gold®, kami dapat mencipta pengalaman unik ini kerana kami memiliki lebih dari 11,000 ladang dan mempunyai kawalan penuh terhadap satu proses pembuatan lengkap dari rumput ke gelas,” kata Claire Daphne Dominic, Pengurus Pemasaran, Friso Gold® Malaysia.

Bagi memenuhi permintaan ibu untuk mengakses perjalan lengkap susu dari sumber, Friso Gold melancarkan inovasi pembungkusan pintar pertama, TrackEasy pada 20 Jun lalu. Pelancaran dibuat secara maya di laman Facebook dan YouTube Friso Gold Malaysia, dihoskan oleh Aishah Sinclair membolehkan ibu bapa menambah pengetahuan tentang kesahihan, keselamatan serta kualiti produk.
Caranya mudah sahaja. Ibu hanya perlu mengimbas kod QR di bawah tin 900 gram (g) untuk mengakses perjalanan lengkap Frisomum Gold® dan Friso Gold® dari awal proses pembuatan susu mereka.

Anda akan dapat melihat bagaimana proses pembuatan susu dibuat bermula dari pemeriksaan ladang (lokasi ladang serta kesihatan lembu-lembu), pengumpulan susu (kualiti susu terbaik pada suhu tidak melebihi 4°s untuk kesegaran optimum sebelum keluar dari ladang) dan pembungkusan (menggunakan teknologi LocNutri di mana susu diproses dengan kepanasan sederhana untuk menghasilkan susu tepung dan dibungkus dengan pemeriksaan yang ketat) sehinggalah pemeriksaan kualiti terakhir serta ketika ketibaan dan kelulusan eksportnya. Anda juga akan dapat menjejak tarikh penghantaran, nombor siri produk dan tarikh luput susu.

Pengarah Urusan Dutch Lady Milk Industries Berhad (DLMI), Mr Tarang Gupta berkata, “Kod QR TrackEasy membolehkan ibu bapa menelusuri perjalanan lengkap produk Friso Gold® bermula dari ladang kami di Netherlands, berasa lebih yakin dengan kesahihan, keselamatan dan kualiti Friso Gold®, dan memberi penekanan tentang keselamatan makanan. Ini memberi jaminan kepada semua ibu tentang bagaimana produk kami dibuat, dengan kualiti terbaik”
Selain itu, Aishah Sinclair juga turut mengatakan yang ibu hari bukan sekadar seorang ibu. “Hari ini, kita bukan ibu sahaja. Kita juga detektif, akan meneliti segala aspek bagi memastikan anak-anak berada dalam keadaan yang sihat selalu. Adakah mereka makan dan minum benda yang betul dan cukupkah nutrisi untuk mereka?”.
Kata Aishah lagi, ibu bapa mahukan setiap apa yang diberikan kepada anak-anak adalah yang terbaik. “Dengan teknologi yang terbaharu yang, Friso Gold® mengambil serius kegusaran ibu milenial dan menjadikan ia sebagai satu peluang untuk menjadi lebih telus dalam menyampaikan informasi yang mereka pasti akan kualitinya.”
Anda Mahu Jadi Top 50 Friso Gold Mombassador?
Sempena dengan pelancaran TrackEasy, Friso Gold®d menganjurkan pencarian Top 50 Friso Gold® TrackEasy Mombassador.

Ingin peluang memenangi hadiah wang tunai RM5,000 dan produk Friso Gold(R) bernilai sehingga RM450?
Hanya perlu ikut 4 langkah mudah ini:
LANGKAH 1: Beli produk Friso Gold® dengan TrackEasy dari Friso Gold® Official stores @ Shopee :  https://shopee.com.my/friso.os atau Lazada :  https://www.lazada.com.my/shop/friso-gold-official-store/ atau kedai-kedai tersenarai di https://tinyurl.com/yb8k9637.
LANGKAH 2: Imbas kod QR Friso Gold® dan poskan foto atau video berserta kapsyen pengalaman anda menggunakan TrackEasy serta mengapa anda mengesyorkan kepada ibu bapa lain.
LANGKAH 3: Sertakan dengan hashtags #FrisoGoldMombassador dan #FrisoGoldTrackEasy. Jangan lupa tag @frisogoldmy di post anda.
LANGKAH 4: Pastikan pos anda berada dalam mod PUBLIC.
Cepat sertai, 50 penyertaan pertama akan memenangi baucer Shopee & produk Friso Gold.
Untuk maklumat lanjut tentang Mombassador, dapat tahu di sini.
Juga dapatkan sampel PERCUMA hari ini di Friso Gold.
The post Ibu Lebih Yakin Dengan Friso Gold® Track Easy appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/ibu-lebih-yakin-dengan-friso-gold-track-easy/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Friso Gold Uses Groundbreaking Smart Packaging So You Can Track Formula Milk From Source

Friso Gold Uses Groundbreaking Smart Packaging So You Can Track Formula Milk From Source

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 313 hits
A recent survey on Malaysian mums revealed their concerns regarding formulated milk powder for children and maternal milk powder products More people are beginning to take the time to learn about where their food comes from and how it s pro...
Trackeasy Aplikasi Pembungkusan Pintar Pertama Malaysia Friso Gold Buat Mak Ayah Rasa Yakin

Trackeasy Aplikasi Pembungkusan Pintar Pertama Malaysia Friso Gold Buat Mak Ayah Rasa Yakin

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 265 hits
So apa nasihat solution terbaik yg Cikgu blh share kpd dua2 pihak iaitu murid parents cikgu Jika anda memilih susu Friso Gold anda tidak perlu khuatir kerana Aplikasi Pembungkusan Pintar yang dilancarkannya bakal memberi jawapan kepada semu...
Ibu Terkejut Jumpa Mayat Anak Di Rumah Selepas Lebih Dua Hari

Ibu Terkejut Jumpa Mayat Anak Di Rumah Selepas Lebih Dua Hari

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 528 hits
RAWANG Seorang ibu yang berkunjung ke rumah anaknya malam tadi terkejut apabila menemui anaknya itu dalam keadaan tidak bernyawa dipercayai telah meninggal dunia lebih dua hari Ibu tersebut menemui mayat mangsa kira kira jam 8 malam ketika ...
Yakin Menang Lebih 60 Kerusi Punca Pkr Tolak Tun Mahathir

Yakin Menang Lebih 60 Kerusi Punca Pkr Tolak Tun Mahathir

papar berkaitan - pada 6/7/2020 - jumlah : 326 hits
Menerusi sesi Facebook live Presiden PKR Anwar Ibrahim beberapa kali menolak cadangan Opsyen 2 menetapkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri selama 6 bulan dan Anwar menjawat Timbalan Perdana Menteri Sesi live ke udara hampir setiap hari ...
Ketahui 5 Tanda Perahan Susu Ibu Sudah Expired Termasuk Simpan Dalam Peti Sejuk Lebih 3 Hari

Ketahui 5 Tanda Perahan Susu Ibu Sudah Expired Termasuk Simpan Dalam Peti Sejuk Lebih 3 Hari

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 259 hits
Macam mana nak tahu perahan susu badan dah expired atau masih boleh diberikan kepada bayi Ini 5 tanda tempoh hayat susu ibu telah tamat Penting untuk mommies tahu Perahan susu badan boleh tamat tempoh Tiada apa yang lebih menyedihkan para i...
Jaga Hubungan Kita Dengan Ibu Bapa Barulah Hidup Lebih Berkat Deep

Jaga Hubungan Kita Dengan Ibu Bapa Barulah Hidup Lebih Berkat Deep

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 316 hits
Pastinya peranan seorang anak adalah sentiasa mengutamakan kedua ibu bapanya walaupun sudah berusia Anak yang sentiasa mendahulukan ibu bapa sudah tentu hidupnya lebih diberkati Tambahan pula ibu bapa sentiasa mendoakan anaknya tanpa henti ...
Lebih 7 Bulan Suami Menghilang Ibu Hamil Banting Tulang Cari Duit Bersalin

Lebih 7 Bulan Suami Menghilang Ibu Hamil Banting Tulang Cari Duit Bersalin

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 364 hits
Setiap individu diuji dengan dugaan mereka yang tersendiri Pastinya ujian yang mendatang tersebut hadir untuk memberi pengajaran dan ada hikmahnya tersendiri disebalik perkara yang berlaku Di Twittter perkongsian salah seorang laman tersebu...
Intip 5 Ide Produktif Di Rumah Supaya Waktumu Lebih Bermanfaat

Intip 5 Ide Produktif Di Rumah Supaya Waktumu Lebih Bermanfaat

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 330 hits
Di rumah aja juga bisa bikin kamu produktif kok jangan malas cari inspirasi
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor