Ibu Gundah Anak Gadisnya Siti Nur Fatiha Mahadi Diculik



“Tolong kakak, tolong Baby…”

Itulah jeritan terakhir seorang pelajar Tingkatan Tiga, Siti Nur Fatiha Mahadi, 15 dari Taman Tas 6, di sini dipercayai diculik oleh dua lelaki dan seorang wanita tidak dikenali, kelmarin.

Sebelum kejadian, mangsa bersama dua adiknya ke kedai telekomunikasi di taman terbabit, kira-kira jam 3 petang.

Malah keterujaan remaja itu untuk kembali ke sekolah bersama rakan-rakannya, selepas cuti penggal pertama selama seminggu, musnah akibat kejadian tersebut.

Anak sulung kepada pasangan Mahadi Muda, 40, dan Nor Mala Mohd Lazin, 33, dipercayai pergi ke kedai terbabit kira-kira 100 meter dari rumahnya untuk membeli kad tambah nilai pra bayar bersama dua adiknya, Muhamad Syahmi Aiman dan Siti Nurul Aishah, 11.

Adiknya, Siti memberitahu, dia dan Syahmi tersentak, apabila melihat kakaknya ditarik masuk oleh seorang lelaki yang keluar dari kende­raan dipercayai jenis Honda warna ungu ketika dalam perjalanan menuju ke kedai terbabit.

Menurutnya, dua lelaki berada di tempat duduk belakang dan pemandunya adalah wanita dan salah seorang lelaki terbabit membuka pintu belakang sebelum menarik Fatiha serta sempat mengantuk kepala kakaknya sebanyak dua kali.

“Saya dan Syahmi cuba membantu menarik kakak, tapi tak terdaya dan nyaris tersepit di pintu kereta, sebelum mendengar jeritan meminta tolong daripada kakak sebelum kereta itu terus memecut meninggalkan kami.

“Kami berdua terus pulang ke rumah dan memberitahu kejadian yang menimpa kakak kepada ibu,” katanya.

Nurul Aishah ditemui ketika menceritakan semula kejadian terbabit ketika keluarga itu kunjungan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Teruntum, Chang Hong Seong di rumahnya, di sini, semalam.

Fatiha tiada musuh

Sementara itu, Nor Mala Mohd Lazin, dia terkejut apabila mendapati kedua-dua anaknya itu pulang tergesa-gesa ke rumah sambil menangis.

“Saya yang tidak sedap hati terus bertanya kenapa mereka menangis sebelum terperanjat sekali lagi apabila diberitahu kakak mereka Fatihah dilarikan orang” katanya.

Menceritakan sebelum detik kehilangan anak sulungnya itu, Nor Mala memberitahu, sehari sebelum kejadian terbabit, Fatiha ada meluahkan perasaan tidak sedap hatinya sebelum dipujuk olehnya.

“Malah sebelum keluar, dia sempat berkata, ‘hati tak sedap, macam sakit jantung je’ sebelum bersama-sama adiknya pergi ke kedai itu.

“Dia seorang anak yang baik, ceria dan peramah, tak punya musuh, aktif dalam sukan olahraga dan berhasrat menjadi anggota polis,” katanya.

Dakwanya, sepanjang masa anaknya memang rapat dengan dengannya dan menafikan jika anaknya ada mempunyai hubungan istimewa dengan sebarang lelaki.

Keluarga sedih, tertekan

Menurutnya, dia dan keluarganya kini berasa amat sedih dan tertekan dengan kehilangan Fatiha kerana risau dengan keselamatan anaknya itu.

“Sebelum ini, dia tidak pernah menunjukkan sebarang perubahan, Fatiha anak yang baik, dia juga tidak akan ke mana-mana tanpa saya dan keluarga.

“Tolong pulangkan anak saya, jangan apa-apakan dia, saya rayu kembalikan Fatiha ke pangkuan kami,” dakwanya ada merujuk pada pengamal perubatan tradisional dan mendakwa Fatiha masih dalam kawasan Kuantan.

Nor Mala kemudiannya membuat laporan polis di Balai Polis Jaya Gading di sini kira-kira jam 4 petang, hari yang sama (Ahad).

Dalam pada itu, Mahadi yang juga seorang pemandu lori sudah menghubungi talian telefon bimbit anaknya, namun sudah dimatikan selain berusaha mencarinya dengan merujuk kepada kawan-kawannya tetapi usaha itu gagal menemui sebarang petunjuk setakat ini.

“Saya mendapat panggilan daripada isteri ketika berada di Paka, Terengganu atas urusan kerja, sebaik mendapat tahu kejadian yang menimpa anak sulung, saya terus pulang ke sini,” katanya.

Mahadi merayu pada orang ramai yang mengenali dan menjumpai anaknya supaya berhubung dengannya di talian 019-9897807/019-9813361 ataupun menghubungi balai polis berhampiran.

Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan, Deputi Superintedan Kamaruzzaman Jaafar mengesahkan pihaknya ada menerima laporan berkenaan kes tersebut kira-kira jam 4 petang.

Katanya, pihaknya kini sedang menjalankan siasatan lanjut berhubung kes berkenaan.

“Kita juga sedang menyiasat sama ada pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Pandan itu mengenali suspek atau pun tidak.

“Bagaimanapun, siasatan masih diteruskan dan akan disiasat di bawah Seksyen 363 Kanun Keseksaan di atas kesalahan menculik daripada penjaga yang sah,” katanya

Sumber:Sinar Harian

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://akubegini.blogspot.com/2012/03/ibu-gundah-anak-gadisnya-siti-nur.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Make School A Safer Place Jadi Penjenayah Kerana Anak Murid

Make School A Safer Place Jadi Penjenayah Kerana Anak Murid

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 329 hits
Hashtag cerita anak murid lawan cikgu ni bukan benda baru Cumanya kalau nak bantai cikgu tak cukup kalau setakat jadi juara isu kena ada kabel kuat duit banyak dan kekal konfiden walaupun bukannya betul pun Shining Eun soo Still Loving You ...
Ibu Terpaksa Mencuri Demi Derita Anak

Ibu Terpaksa Mencuri Demi Derita Anak

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 117 hits
NANJING CHINA Selepas kisah seorang ibu yang terpaksa mencuri ayam dan beberapa buah buku untuk dihadiahkan kepada anaknya telah menarik simpati netizen malah sebuah laman diwujudkan bagi meraih derma bagi membantu mereka Liu Jinxia mempuny...
7 Kesilapan Besar Yang Lazim Dilakukan Ibu Bapa Dalam Mendidik Anak

7 Kesilapan Besar Yang Lazim Dilakukan Ibu Bapa Dalam Mendidik Anak

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 172 hits
Mendidik anak anak adalah perkara yang sering memeningkan kepala ramai ibu bapa Tidak ada seorang ibu pun yang mahukan anak anak mereka membesar menjadi orang gagal dan bermasalah Sebagai ibu bapa kita perlu ingat anak anak adalah amanah Tu...
Ibu Mujahid Bangga Hantar 4 Anak Berjihad

Ibu Mujahid Bangga Hantar 4 Anak Berjihad

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 139 hits
Ummu Nidhal atau dikenali juga sebagai Khansa Palestin Beliau adalah seorang ibu sejati yang telah menyerahkan kesemua anaknya untuk menentang musuh dan didoakan agar mereka memperoleh syahid di bumi barakah Palestin Tiga daripada empat ana...
Tips Ibu Bapa Bila Anak Anak Masuk Tadika

Tips Ibu Bapa Bila Anak Anak Masuk Tadika

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 189 hits
TIPS IBU BAPA BILA ANAK ANAK MASUK TADIKA Alhamdulillah Mek Icha dah umur 4 tahun Hari hari cakap nak ke sekolah jadi ummi dan papa mencari tadika yang sesuai untuk anak sulung belajar Kebetulan Mek Cah terjumpa tips ini untuk ibu bapa mema...
Baru Anak Tak Jemu Rasa Bubur Macam Ala Mushroom Soup Ibu Ini Kongsi Resipi

Baru Anak Tak Jemu Rasa Bubur Macam Ala Mushroom Soup Ibu Ini Kongsi Resipi

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 286 hits
Bila anak dah masuk 7 bulan mama pun dah perkenalkan jenis jenis makanan pada bayi jadi boleh lah mama campurkan beberapa bahan di dalam bubur supaya anak tak mudah jemu Yang penting anak tiada alahan terhadap bahan yang dikongsi ini Jika a...
Anak Kelar Leher Ibu Sampai Mati Sebelum Maut Digilis Lori

Anak Kelar Leher Ibu Sampai Mati Sebelum Maut Digilis Lori

papar berkaitan - pada 10/11/2021 - jumlah : 268 hits
The ReporterSarah Jon warga emas berusia 70 tahun ditemui maut akibat dikelar di bahagian leher di kediaman mereka di Kampung Batu 5 hari ini Ketua Polis Daerah Kuala Muda Asisten Komisioner Adzli Abu Shah berkata mayat mangsa ditemui terle...
Anak Kecil Cepat Terganggu Hilang Daya Fokus Ibu Ayah Perlu Bijak Tarik Minat Anak

Anak Kecil Cepat Terganggu Hilang Daya Fokus Ibu Ayah Perlu Bijak Tarik Minat Anak

papar berkaitan - pada 10/11/2021 - jumlah : 238 hits
Ramai ibu dan guru guru yang selalu mengeluh kerana anak anak kecil sukar untuk memberi fokus kepada apa yang sedang dilakukan Daya fokus kanak kanak sebenarnya adalah agak singkat iaitu antara 10 hingga 15 minit sahaja Jadi sebagai ibubapa...
Selepas Dua Anak Baru Tahu Ibu Ayah Tak Pernah Bernikah

Selepas Dua Anak Baru Tahu Ibu Ayah Tak Pernah Bernikah

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 215 hits
NUR HUDA MUSAPETALING JAYA Seorang wanita terkedu apabila mengetahui ibu dan bapanya tidak pernah bernikah secara sah dan memalsukan sijil pernikahan Peguam Syarie dan Konsultan Perundangan Islam Fahmi Ramli melalui satu hantaran di laman F...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran