Ibu Dedah Dia Sulli Menjauh Selepas Bantah Hubungan Bersama Choiza Netizen Serang Ig Lelaki Itu


Menerusi sebuah dokumentari MBC bertajuk “Why Were You Uncomfortable With Sulli?, salah seorang yang ditemubual ialah ibu kepada Sulli sendiri dan dia meluahkan pelbagai cerita yang mungkin tidak diketahui ramai. Salah satu daripadanya ialah mengenai pendedahan hubungan cinta anak perempuannya itu bersama penyanyi rap terkenal, Choiza (kumpulan Dynamic Duo).
Pada tahun 2015, SM Entertainment mengesahkan bahawa Sulli mempunyai hubungan bersama Choiza meskipun jarak umur sebanyak 14 tahun. Walaupun sering menerima kecaman netizen, pasangan itu berjaya meneruskan hubungan tersebut selama 2 tahun 7 bulan.
Seluruh keluarga kami bahagia sahaja sebelum berita hubungan Sulli didedahkan. Walaupun selepas melihat gambar mereka berdua, saya tak percayakannya. Saya ingatkan ia hanya digembar-gemburkan oleh artikel dan media. Apabila saya menghubungi terus Sulli untuk menanyakan hal tersebut, dia mengakuinya.

Disebabkan oleh perbezaan umur yang ketara, ibu Sulli menjelaskan bahawa dia tidak merestui perhubungan tersebut.
Tiba-tiba mempunyai teman lelaki yang 14 tahun lebih tua bermaksud awak perlu memanjat tangga perhubungan dengan sekaligus banyaknya tanpa mengambil kira langkah di tengahnya. Semuanya berubah, cara awak bermain, budaya minum dan bentuk perbualan.
Malahan ibu Sulli mendedahkan bahawa anaknya kecewa dengan penolakannya mengenai hubungan itu dan meluahkan perasannya,
‘Saya rasa saya sudah cukup bekerja keras sehingga kini untuk memiliki duit ini, jadi tolong fahaminya.’
Bermula daripada bayaran yang diterima daripada agensi seterusnya, Sulli mahukan pendapatanya mula diberikan terus kepadanya dan dia perlukan saya menulis kesemua perbelajaan saya secara jelas untuk menuntut bayaran. Disebabkan saya juga mempunyai personaliti yang tegas, kami selesaikannya ketika itu juga. Selepas itu, kami jarang berbual dan terus tidak berjumpa antara satu sama lain.
Menurut penjelasan wartawan akhbar, hubungan Sulli dan Choiza menyebabkan peningkatan penerimaan komen berbaur jahat. Malah Tiffany (Girls’ Generation) juga menjelaskan bahawa kisah hubungan pasangan itu yang tiba-tiba ‘meletup’ membuatkan semuanya menjadi sukar.
Ke mana-mana pun anda pergi, komen atas talian akan ditulis dan gambar akan dimuat naik. Sejujurnya, mereka hanya bersuka ria ketika janji temu yang normal, namun apabila ia tiba-tiba menjadi sebutan ramai, saya merasakan ia menjadi sukar. Sulli hanya berusia 20 tahun pada ketika itu tetapi kesemua komen yang ditulis membuatkan dia merasa bahawa semua sedang bercakap mengenainya, jadi awak akan mula rasa bersalah.
[Amaran: Perbincangan mengenai cubaan bunuh diri] Jelas ibu Sulli lagi, pada tahun 2016, dia telah menerima panggilan daripada agensi mengenai insiden Sulli yang mencederakan dirinya sendiri.
Disebabkan dia berada di wad kecemasan, sudah pasti akan ada artikel yang ditulis mengenainya. Jadi mereka menghubungi saya supaya tidak terkejut, mereka katakan bahawa semuanya terkawal. Saya memberitahu bahawa saya mahu ke hospital untuk melihatnya namun mereka memaklumkan bahawa artikel yang dikeluarkan menyatakan bahawa Sulli tercedera selepas jatuh di dalam tandas dan ianya tidak dapat diselindung sekiranya saya melawatnya. Disebabkan saya tidak boleh ke hospital, seminggu saya menangis di rumah.

Insiden ini dikhabarkan berlaku apabila Sulli dan Choiza memutuskan hubungan selepas hampir 3 tahun bersama. Jelas ibunya lagi,
Ini mungkin adalah usaha yang terakhir buatnya. Saya merasakan bahawa semuanya kelihatan tidak pasti kepadanya. Lelaki yang dicintai pergi meninggalkannya dan ibunya juga tiada di sisi. Mesti sukar baginya untuk melalui semua ini. Saya juga merasakan bahawa tiada siapa yang mampu bercakap secara jujur kepadanya.
Selepas dokumentari ini ditayangkan, ramai netizen yang nampaknya telah menyerang Choiza di laman media sosialnya.
Sulli baru berusia 19 tahun semasa Choiza mula menjalinkan hubungan dengannya. Dia masih muda untuk mengetahuinya dan dia pula berusia 30 tahun. Dia sepatutnya lebih mengetahui supaya tidak menghebahkan hal tersebut ke seluruh dunia. Dia sepatutnya sedar supaya tidak menulis lagu berunsur seksual mengenainya. Yang pasti, dia rosakkan hidupnya. Adakah dia benar-benar bukan merupakan antara punca kepada kematian Sulli? Sejak bila Sulli menerima kata-kata cacian? Berhenti mempertahankannya. Dia mungkin tidak patut dibenci, tapi dia layak dikritik. Dan dia sepatutnya sedar supaya tidak muncul di TV. Sedar diri dan sila tahu malu.
Walaubagaimanapun, segelintir netizen menyampuk dan menjelaskan bahawa nampaknya tiada siapa belajar daripada kesilapan meninggalkan komen jahat.
Tidak kisah berapa ramai artis Korea yang kalah dengan komen jahat, kita masih lagi tidak belajar dan berubah. Kalian ingat dengan tinggalkan komen buruk seperti ini kepadanya adalah perkara yang patut dilakukan? Adakah kita layak untuk letakkan salah kepada orang lain? Kita sendiri yang patut dikritik. Jadi tolong berhenti semuanya.
Sepatutnya kematian Sulli dan beberapa artis lain dapat membuka mata semua orang bahawa komen jahat mampu merosakkan hidup orang lain.
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter dan Instagram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/ibu-dedah-dia-sulli-menjauh-selepas-bantah-hubungan-bersama-choiza-netizen-serang-ig-lelaki-itu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Mohon Maaf Amp Amat Menyesal Remaja Cium Anak Nora Ariffin Minta Netizen Berhenti Viral Video Itu

Saya Mohon Maaf Amp Amat Menyesal Remaja Cium Anak Nora Ariffin Minta Netizen Berhenti Viral Video Itu

papar berkaitan - pada 5/9/2020 - jumlah : 933 hits
Setelah beberapa hari video kontroversi yang membabitkan anak perempuan penyanyi Nora Ariffin viral di media sosial akhirnya remaja lelaki terbabit tampil bersuara nbsp Assalamualaikum Saya Mohd Zuher ingin memohon maaf terutamanya kepada s...
Tak Sam4n Ibu Abam Pihak Hidayah Dedah Perkara Sebenar Yg Ramai Terkeejut

Tak Sam4n Ibu Abam Pihak Hidayah Dedah Perkara Sebenar Yg Ramai Terkeejut

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 217 hits
Peguam dilantik oleh isteri kepada Allahy4rham Abam Nor Hidayah Mohd Ali iaitu Mohamed Ibrahim Mohamad menafikan anak guamnya ada memfailkan sam4n terhadap ibu mentuanya Sabariah Arshad seperti yang did kwa pelawak Ali Puteh Sebaliknya menu...
Selepas Sifatkan Anak Mati Katak Ibu Sandra Terima Lagi Tuduhan Cabut Alat Pernafasan Arwah

Selepas Sifatkan Anak Mati Katak Ibu Sandra Terima Lagi Tuduhan Cabut Alat Pernafasan Arwah

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 334 hits
Sebelum ni Ohmedia pernah bercerita mengenai komen seorang pengguna media sosial terhadap ibu Alessandra Dianne Ampuria Nor Syakinah Abdullah apabila menyifatkan kematian anaknya sebagai mati katak Kalau korang belum baca boleh klik dekat b...
Hiburan Dituduh Cabut Mesin Hayat Arwah Pada Hari Jumaat Ibu Sandra Dianne Kecewa Difitnah Netizen Bakal Saman Fitnah

Hiburan Dituduh Cabut Mesin Hayat Arwah Pada Hari Jumaat Ibu Sandra Dianne Kecewa Difitnah Netizen Bakal Saman Fitnah

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 565 hits
Ibu kepada Allahyarham Sandra Dianne Nur Syakinah Abdullah sekali lagi meluahkan rasa kekecewaan apabila telah difitnah seorang pengguna Facebook telah menyebabkan kematian anaknya pada jumaat lalu Menurut individu terbabit Syakinah dikatak...
Seorang Kanak Kanak Maut Selepas Balik Mandi Dari Kolam Renang Apa Ibu Bapa Harus Tahu

Seorang Kanak Kanak Maut Selepas Balik Mandi Dari Kolam Renang Apa Ibu Bapa Harus Tahu

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 421 hits
Ibu mangsa tak mengesyaki apa apa bila anaknya Johnny 10 tahun terus masuk tidur selepas keletihan seharian bermain di kolam renang Rupa rupanya Biasalah selepas seharian
Selepas 10 Bulan Kes Tuntut Cer4i Adira Dedah Keadaan Dirinya Sekarang Yg Ramai Tak Tahu

Selepas 10 Bulan Kes Tuntut Cer4i Adira Dedah Keadaan Dirinya Sekarang Yg Ramai Tak Tahu

papar berkaitan - pada 3/9/2020 - jumlah : 205 hits
SEDEKAD dalam kerjaya seni membuatkan penyanyi Adira Suhaimi 29 cukup matang Apatah lagi kini sudah berkeluarga Adira mengatur langkah dalam bidang nyanyian pada 2010 selepas menyertai Akademi Fantasia 8 ketika berusia 19 tahun Berjaya munc...
Guspardi Gaus Nilai Pancasila Itu Jati Diri Warga Minang Ibu Puan Harus Paham Itu

Guspardi Gaus Nilai Pancasila Itu Jati Diri Warga Minang Ibu Puan Harus Paham Itu

papar berkaitan - pada 4/9/2020 - jumlah : 485 hits
Legislator asal Sumatera Barat Guspardi Gaus angkat bicara mengenai pernyataan Ketua DPP PDI Perjuangan Puan Maharani yang menyinggung warga Sumatera Barat Guspardi menyayangkan pernyataan Puan Maharani yang seakan akan menganggap warga Sum...
Mira Filzah Dedah Sesuatu Tentang Suami Sendiri Selepas Mereka Diijabkabulkan Memang Tanggapan Mira Meleset

Mira Filzah Dedah Sesuatu Tentang Suami Sendiri Selepas Mereka Diijabkabulkan Memang Tanggapan Mira Meleset

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 222 hits
Pelakon Mira Filzah selamat menjadi isteri kepada pasangannya Wan Emir Astar Detik bersejarah pasangan itu disaksikan oleh keluarga tercinta kenalan rapat dan rakan media di Sime Darby Convention Centre Bukit Kiara Menerusi Drama Sangat pel...
Video Cemas Itu Saya Berlakon Saja Pengakuan Nabila Dikecam Netizen

Video Cemas Itu Saya Berlakon Saja Pengakuan Nabila Dikecam Netizen

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 314 hits
Ogos lalu pelakon Nabila Huda 36 memuat naik video di Instastory yang mendakwa rumahnya didatangi oleh seorang individu yang mencurigakan Ketika itu suami dan anak perempuannya tiada di rumah Korang Weh serius la weh Saya tak tahu Saya maca...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb