Ibu Bapa Hanya Menumpang Rezeki Anak Ada Cabaran Nya Juga


Setiap kali saya menerima ghostwriting job, pasti saya akan belanjakan sebahagian untuk anak-anak. Ada beberapa sumber yang mengatakan bahawa, ibu bapa hanya menumpang rezeki anak. Ya, memang betul. Ibu mana yang tidak sayangkan anaknda nya kan? tiada. Sedikit atau banyak belanja, bukanlah ukuran bagi anak-anak. Walaupun mempunyai suami, tetapi sering saya tanamkan dalam diri bahawa jangan sesekali kedekut untuk anak kecil kita. Mereka adalah ladang kita untuk membuat kebaikan. Jangan sesekali nafikan hak mereka walaupun tidak diminta.


Keluarga saya adalah Strong why untuk ke hadapan





Firman Allah dalam Surah Al-Isra` ayat 31 maksudnya: "Dan janganlah kamu membunuh anak-anak mu karena takut miskin. Kamilah yang akan menanggung rezeki mereka dan juga (rezeki) bagimu."


Hasil duit Ghostwriting Job 

Setiap kali ghostwriting job yang diterima bulanan terkumpul, saya sentiasa belanjakan untuk anak-anak. Selain makan-makan di luar bersama keluarga, juga saya belikan mereka dengan susu Lazz Kambing. Saya rasa lapang setiap kali dapat belanja anak-anak dan keluarga kecil kami. 

Paling best, anak-anak sentiasa mendoakan kerezekian saya. Masya Allah, tabarakallah. Saya selaku sebagai seorang mama rasa mahu sahaja berjurai airmata. Kadang tu, boleh berpeluk saya dengan anak-anak asbab mereka.

Kadang-kadang perkara itu kecil dimata kita, tetapi anak-anak menganggapnya begitu besar. Jika kalian yang ada anak-anak, pasti boleh related kan perkara ini? kalian yang tidak pernah merasai suasana begini, lepas baca ini terus cuba ya. 

Mustajab doa anak-anak ini, cepat atau lambat sahaja pasti Allah SWT makbulkan. Allahuakbar! The powerful doa daripada anak kecil. 



Sebelum dapat menumpang rezeki anak

Sebelum dapatkan ghostwriting job, cabaran nya memang banyak. Selaku individu yang menjadi penulis upahan atau Ghostwriter secara sepenuh masa, tipu lah saya tidak diuji oleh Allah. Terlalu banyak. 

Antaranya ujian mahu mendapatkan rezeki :


1. Mati idea untuk menulis 15 artikel setiap bulan. Jujurnya, mood kadang kala akan mati untuk menulis niche yang sama setiap hari. Memerlukan panjang Artikel SEO yang ditulis sebanyak 1500 patah perkataan . Boleh terbawa-bawa dalam mimpi tau setiap tajuk yang saya kupas tu. 
Antara cara kontra keadaan diatas, saya akan buat free writing di platform media sosial sendiri. Perlu muntahkan  idea atau pendapat yang ada dalam kepala segera mungkin. 


2. Masalah teknikal 

Selain mengambil upah menulis artikel SEO, turut mengadakan kelas untuk penulis. Khusus buat mereka yang ingin belajar penulisan Search Engine Optimization ( SEO ) . 
Dah siap recording, boleh pula recording tidak berjaya. Akhirnya, terpaksa saya korbankan masa untuk lakukan recording secara sendirian pula. Ini telah membazirkan masa saya antara ghostwriting job dan kelas. 


3. Berlari 

Semasa sesi Kelas Basic SEO berlangsung, boleh pula anak-anak bergaduh dalam Zoom Meeting. Haha. Jadinya, terpaksa saya take 5. Kalian bayangkan, terpaksa ada adegan behind the scene kelas. Sempat saya kejar anak-anak dengan hanger baju bagi mendiamkan mereka. 



4. Aktif 

Orang cakap, teknik saya merugikan sebab saya tidak fokus kepada platform media sosial. Bagi saya sungguh berbaloi dengan apa yang saya lakukan sekarang. Tidak perlu fokus kepada 1 medium sahaja. 

Tambahan lagi, saya menggunakan zero marketing. Jadi, wajar agresif di pelbagai platform media sosial seperti di Blog, website, Instagram, Facebook, TikTok, Whatsapp, Telegram, dan Youtube. Walaupun hasilnya tidak nampak sekarang, Insya Allah. Kita berserah kepada Allah SWT. 


Secara keseluruhnnya, ibu bapa yang inginkan rezeki luas. Jangan lupakan anak-anak. Kerana ibu bapa hanya menumpang rezeki anak sahaja.  Jangan bersedih jika tidak dapat belanja anak banyak, sedikit pun boleh. 


P/S :  Jika ada antara pembaca yang minat menulis, dalam masa yang sama tidak tahu cara bagaimana mahu dapatkan pelanggan Ghostwriter atau serta mahu baca study case daripada 13 orang Ghostwriter. Boleh dapatkan  buku Unseen Writer   . 




Isi kandungan Buku Unseen Writer







Feedback buku Unseen Writer







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ehbelogaku.com/2023/11/ibu-bapa-hanya-menumpang-rezeki-anak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Berinteraksi Ibu Bapa Pengaruhi Adab Anak Oleh Itu Pastikan

Cara Berinteraksi Ibu Bapa Pengaruhi Adab Anak Oleh Itu Pastikan

papar berkaitan - pada 19/11/2023 - jumlah : 190 hits
Anak anak adalah sebersih kain putih Setelah lahir ke dunia ibu bapalah yang bertanggungjawab untuk mendidik membesarkan anak anak dengan baik menurut perintah Allah SWT Apabila mendidik anak anak kita mahu anak anak menjadi insan berguna d...
Pegang Erat Anak Anakmu Wahai Ibu Bapa

Pegang Erat Anak Anakmu Wahai Ibu Bapa

papar berkaitan - pada 4/12/2023 - jumlah : 160 hits
PEGANG ERAT ERAT ANAK KITA DUHAI IBU BAPA Dunia sudah semakin tua entah bila kita semua akan kembali selamanya Ketika ada masa ketika masih ada sisa harapan Peganglah anak kita erat erat Pimpin bersama menuju jalan akhir yang diredhai Darip...
Anak Selalu Meragam Bila Dengan Ibu Dengan Bapa Elok Sahaja Baik

Anak Selalu Meragam Bila Dengan Ibu Dengan Bapa Elok Sahaja Baik

papar berkaitan - pada 30/11/2023 - jumlah : 186 hits
Anak selalunya kuat meragam bila bersama ibunya Memang rata rata ramai ibu ibu mengalami masalah ini Anak akan menjadi lebih baik bila bersama bapanya elok sahaja duduk diam Bukan sedikit ibu ibu yang terpaksa melalui situasi ini Anak anak ...
Anak Umur Bawah 3 Tahun Sudah Boleh Mula Nampak Ciri Autisme Ibu Bapa Perhatikan

Anak Umur Bawah 3 Tahun Sudah Boleh Mula Nampak Ciri Autisme Ibu Bapa Perhatikan

papar berkaitan - pada 7/12/2023 - jumlah : 98 hits
Anak anak di bawah usia 3 tahun sudah mula dapat dilihat ciri ciri autisme jika anda Sebab itulah amat penting untuk ibu bapa memerhatikan perkembangan anak anak Autisme adalah gangguan perkembangan neuro sepanjang hayat Ini bermakna autism...
Ibu Bapa Tanpa Sedar Tidak Berlaku Adil Dengan Anak Anak

Ibu Bapa Tanpa Sedar Tidak Berlaku Adil Dengan Anak Anak

papar berkaitan - pada 4/12/2023 - jumlah : 123 hits
Ilmu keibubapaan perlu dipelajari Kemahiran keibubapaan dan gaya asuhan yang tepat dilihat mampu memberi penyelesaian secara menyeluruh khususnya dalam mendidik anak anak dengan sempurna Ibu bapa juga perlu sabar dalam proses mendidik anak ...
Anak Sulung Kuat Sentap Ibu Bapa Jangan Mudah Marah Marah

Anak Sulung Kuat Sentap Ibu Bapa Jangan Mudah Marah Marah

papar berkaitan - pada 20/11/2023 - jumlah : 97 hits
Lahirnya anak kedua di dalam suatu keluarga kadang kala membuatkan terasa seperti dipinggirkan Padanya adik itu seakan akan mengambil tempat dirinya Anak sulung biasanya dilihat menjadi subjek eksperimen yang pertama kali membesarkan anak s...
Pilu Ibu Dua Anak Di Bogor Dicerai Suami Gara Gara Ayam Mati Begini Ceritanya

Pilu Ibu Dua Anak Di Bogor Dicerai Suami Gara Gara Ayam Mati Begini Ceritanya

papar berkaitan - pada 17/11/2023 - jumlah : 158 hits
Ibu di Bogor diceraikan suaminya hanya karena anak ayam peliharaan sang suami mati
Tak Putus Doa Nak Pastikan Anak Bijak Dan Dengar Kata Ibu Amalkan Ni Masa Hamil

Tak Putus Doa Nak Pastikan Anak Bijak Dan Dengar Kata Ibu Amalkan Ni Masa Hamil

papar berkaitan - pada 22/11/2023 - jumlah : 158 hits
Matlamat untuk menjadikan anak bijak dan dengar kata serta tidak bermasalah sebenarnya harus bermula daripada awal iaitu ketika mengandung lagi Kata Datuk Dr Fadzilah Kamsah Semua anak dilahirkan pintar tetapi yang memberi impak ialah cara ...
Asyik Tarik Tangan Ibu Bila Nak Sesuatu Mak Ayah Perlu Risau Petanda Anak Lambat Bercakap

Asyik Tarik Tangan Ibu Bila Nak Sesuatu Mak Ayah Perlu Risau Petanda Anak Lambat Bercakap

papar berkaitan - pada 30/11/2023 - jumlah : 102 hits
Kanak kanak biasanya akan menunjuk dengan jari bila mahukan sesuatu ditambah dengan bunyi bunyian di hujung hujungnya Namun jika anak hanya menarik tangan ibu dan menunjukkan apa dia mahu tanpa mengeluarkan suaranya ada baiknya anak diperik...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Nostalgia Bedak Sejuk

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Unveiling The Efficiency Of Delta 8 Gummies An Extensive Guideline

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Adira Suhaimi Kasih Chord

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats