Hukum Perempuan Tidak Menutup Aurat Dan Mendedahkan Aurat


Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya, dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya Dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan, dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka, dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, Wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya. (Surah An Nur Ayat 31)

Rasulullah s.a.w. bersabda dalam hadis yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah, yang bermaksud: “Ada dua golongan dari ahli neraka yang belum pernah saya lihat keduanya itu:

1. Kaum yang membawa cambuk seperti ekor sapi yang mereka pakai buat memukul orang (penguasa yang kejam).

2. Perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencenderungkan orang lain kepada perbuatan maksiat, rambutnya sebesar punuk unta. Mereka ini tidak akan boleh masuk syurga, serta tidak dapat akan mencium bau syurga, padahal bau syurga itu tercium sejauh perjalanan demikian dan demikian. (Riwayat Muslim)

Balasan bagi orang yang melanggar larangan Allah, ialah azab yang amat pedih, antaranya balasan wanita yang membuka rambut kepalanya selain suaminya, akan digantung dengan rambutnya di atas api neraka sehingga menggelegak otaknya, berterusan selama ia tidak menutupnya. Dada yang sengaja dibuka atau ditonjolkan supaya kelihatan seksi, akan di gantung atas api neraka dengan pusat dan buah dadanya diikat dengan rantai neraka sebagai penggantungnya betis dan paha yang terselak-selak, sedia untuk dipanggang, pedihnya tidak terkira.

Peristiwa Mi’raj

1. Wanita menangis sambil meminta pertolongan tetapi tiada yang sanggup membantu. Gambaran balasan wanita yang berhias bukan kerana suaminya.

2. Wanita tergantung pada rambutnya, otaknya menggelegak dalam periuk. Balasan wanita yang tidak menutup auratnya (rambut)

3. Wanita berkepala seperti babi, badannya seperti kaldai dan menerima berbagai balasan wanita yang suka membuat fitnah, bermusuh dengan jiran dan membuat dusta.

4. Wanita yang mukanya hitam dan memamah isi perutnya sendiri. Balasan wanita yang mengoda dan menghairahkan lelaki.

5. Lelaki dan wanita yang ditarik kemaluannya ke depan dan ke belakang serta dilontar mukanya ke api neraka. Kemudian ditarik dan dipukul hingga keluar api dari badannya. Balasan orang yang membesarkan diri dan takabur kepada orang ramai.

6. Lelaki dan wanita dimasukkan besi pembakar daging dari duburnya, keluar hingga ke mulutnya. Balasan orang yang membuat fitnah, mengejek dan mencaci.

7. Wanita tergantung rambutnya di pohon Zakkum, api neraka membakarnya lalu kering kecut dagingnya terbakar. Balasan wanita yang minum ubat untuk membunuh janin.

8. Wanita dibelenggu dengan api neraka, mulutnya terbuka luas, keluar api dari perutnya. Balasan wanita yang menjadi penyanyi tidak sempat bertaubat.

9. Lelaki dan wanita yang masuk api ke dalam perut dari duburnya lalu keluar dari mulut. Balasan orang yang makan harta anak yatim.

10. Lelaki dan wanita kepalanya terbenam dalam api, dituang pula air panas ke badannya lalu melecur seluruh tubuhnya. Balasan orang yang berusaha ke arah pergaduhan sesama manusia.

Semoga catatan diatas dapat memberi manfaat untuk kita bersama dan dapat dijadikan pengajaran, iktibar dan peringatan yang telah diberikan kepada kita semua.  Entri copy paste sahaja. Sumber kredit kepada : sufri82.wordpress.com
Wassalam, Wa'allahhualam.
 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://akuanakpahang.blogspot.com/2019/02/hukum-tidak-menutup-aurat-dan-buka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Akhirnya Sufian Buka Mulut Mengenai Gambarnya Dengan Perempuan Misteri

Akhirnya Sufian Buka Mulut Mengenai Gambarnya Dengan Perempuan Misteri

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 87 hits
BELUM pun reda dengan kontroversi pelamin di Anugerah Juara Lagu ke 33 nama Sufian Suhaimi terus mendapat perhatian netizen apabila foto seakan akan dirinya sedang tidur bersama seorang wanita tersebar di laman sosial Menerusi foto yang di ...
Dear Mama Ingin Hamil Anak Perempuan 6 Trik Jitu Ini Layak Dicoba Bersama Suami Tercinta

Dear Mama Ingin Hamil Anak Perempuan 6 Trik Jitu Ini Layak Dicoba Bersama Suami Tercinta

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 66 hits
Meski mau cewek atau cowok sama sama harus bersyukur tetap kan pasti penasaran gimana sih caranya biar bisa cepet hamil anak perempuan
Jumpa Bayi Perempuan Di Kesas

Jumpa Bayi Perempuan Di Kesas

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 78 hits
MOHD YUNUS YAKKUB 05 Februari 2019 11 04 PM KLANG Seorang bayi perempuan yang masih bertali pusat ditemui ditinggalkan di tepi jalan persimpangan Lebuh Raya Shah A
Kisah Benar Datuk Jadikan Perempuan Simpanan Sebagai Teman Sekatil Sahaja

Kisah Benar Datuk Jadikan Perempuan Simpanan Sebagai Teman Sekatil Sahaja

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 139 hits
Foto sekadar hiasan Aina hanya layak jadi teman rnjang sahaja Bercerita mengenai teman baru Datin X yang seorang ini memang pening kepala dibuatnya Aina yang dulunya berasal dari Perak duduk di perkampungan Felda kini nasib hidupnya berubah...
Komnas Perempuan Tak Ada Soal Lgbt Seks Bebas Dalam Ruu Pks

Komnas Perempuan Tak Ada Soal Lgbt Seks Bebas Dalam Ruu Pks

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 56 hits
Komisi Nasional Anti Kekerasan Terhadap Perempuan mengatakan tidak ada soal LGBT dan seks bebas di atur dalam Rancangan Undang Undang Penghapusan Kekerasan Seksual
Komnas Perempuan Sayangkan Langkah Pa 212 Laporkan Psi

Komnas Perempuan Sayangkan Langkah Pa 212 Laporkan Psi

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 68 hits
Dia mengatakan visi misi suatu partai tidak ada bedanya dengan organisasi Terlebih visi misi tersebut hanya ditekankan kepada anggota partai bukan seluruh warga Indonesia
Perempuan Nepal Sedang Menstruasi Tewas Di Gubuk Pengasingan

Perempuan Nepal Sedang Menstruasi Tewas Di Gubuk Pengasingan

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 26 hits
Seorang perempuan di Nepal Parbati Bogati meninggal dunia setelah diasingkan di gubuk pengasingan karena sedang menstruasi Ini merupakan tradisi kuno Hindu ratusan abad lalu Tradisi ini telah dilarang sejak 2005 lalu
Selamba Jer Budak Perempuan Melayu Dap Ni Kata Manusia Umpama Babi

Selamba Jer Budak Perempuan Melayu Dap Ni Kata Manusia Umpama Babi

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 118 hits
Inilah yang dikatakan bodoh tak leh diajar Setiap kejadian yang Allah ciptakan mempunyai kelebihan dan kekurangan masing masing Manusia dengan cara manusia dan binatang dengan cara binatang Tapi pelik juga bila ada yang masih tidak boleh me...
Rusak Ornamen Patung Catur Muka Denpasar Bule Perempuan Dibawa Ke Rs Jiwa

Rusak Ornamen Patung Catur Muka Denpasar Bule Perempuan Dibawa Ke Rs Jiwa

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 55 hits
10 dari 16 kelopak teratai ornamen di Patung Catur Muka rusak Hal yang sama juga terjadi pada ornamen bebadungan lainya dan pipa air mancur di kawasan tersebut
Dapat Pingat Dato Ke Haha

Ada Video Dari Indonesia Video Apa Tu Hishammuddin Rais

Benarkah Beliau Seorang Homoseks

Aliff Aziz Ditahan Polis Didakwa Mencuri Duit Artis Indonesia

Mesir Lebih Selamat Tanpa Morsi

Malam Ada Siangnya Hilang Jangan Berhenti Jika Nampak Warung Di Kuala Pegang

Kini Menduda Ariff Aziz Dedah Digoda Ramai Wanita

Ali Jumaat Bukti Ilmu Tasawuff Adalah Dusta



Benarkah Sakit Demam Itu Penghapus Dosa

Kebaikan Dan Keburukan Implan Payudara

Iquitos Bandar Terbesar Dunia Yang Tidak Boleh Diakses Melalui Jalan Darat

Sejarah Dan Sumbangan Besar Sultan Abdul Hamid Halim Shah Terhadap Kedah

Rujuk Ariff Aziz Rasa Nak Muntah


Kementerian Industri Utama Pecat Haziq Abdullah

Strong Quake Hits Indonesia No Reports Of Damage

Latheefa Pays Dr M A Visit

Witness Nik Faisal Involved In Cabinet Memo

Lari Ke Bangkok Sebab Rasa Takut Dengan Najib

Wish You Were Gay By Billie Eilish