Hujan Lebat Beberapa Jalan Terpaksa Di Tutup Akibat Insiden Tanah Runtuh Banjir Di Pahang


 

KUANTAN -- Hujan lebat berterusan sejak semalam, menyebabkan beberapa jalan di Pahang terpaksa ditutup akibat tanah runtuh atau dinaiki air.
Ketua Polis Daerah Raub Supt Kama Azural Mohamed berkata Jalan Raub-Bukit Fraser ditutup kepada semua kenderaan pada tengah hari ini ekoran tanah runtuh di Km4 dan Km6 yang menyebabkan laluan di lokasi itu terhalang oleh longgokan tanah serta pokok tumbang.
"Bagaimanapun tiada kemalangan jiwa dilaporkan berlaku dalam kejadian itu dan buat masa ini pihak berwajib sedang melakukan kerja pembersihan jalan, serta meletakkan papan tanda amaran bagi menghalang pengguna jalan raya memasuki laluan itu," katanya semasa dihubungi di sini, hari ini.
Di Bentong, Ketua Polis Daerah Supt Zaiham Mohd Kahar mengesahkan jalan lama Bentong-Raub juga ditutup kepada semua pengguna jalan raya ekoran tanah runtuh berhampiran Sang Lee sekitar pukul 11.50 pagi tadi, yang menyebabkan ia terputus dua.
Sementara itu, laluan Km198 Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 (LPT1) antara Gambang dan Sri Jaya di Kuantan, yang dinaiki air pagi tadi, dibuka semula pada pukul 3.30 petang kepada semua kenderaan.

Pemegang konsesi LPT1, ANIH Berhad menerusi kenyataan media memaklumkan dua lorong ke arah Timur dibuka sepenuhnya manakala bagi laluan ke Kuala Lumpur, hanya lorong laju dibenarkan dilalui kenderaan buat masa ini.

"Pengguna lebuh raya diminta untuk patuh kepada arahan petugas di lokasi bagi memastikan kelancaran perjalanan dan dinasihatkan untuk mengikuti perkembangan semasa di Twitter @LPTTrafik dan Facebook Lebuhraya Pantai Timur," menurut kenyataan itu.
Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya, Pengangkutan dan Kesihatan Pahang Datuk Seri Norolazali Sulaiman berkata 15 jalan di daerah Maran ditutup sepenuhnya kepada semua kenderaan akibat dinaiki air.
Antara terlibat ialah jalan di sekitar bandar Maran dan bandar Sri Jaya yang dinaiki air mulai pagi ini, selain jalan di sekitar Felda Jengka iaitu di Jengka 3, Jengka 5, Jengka 8, Jengka 13, Jengka 15 dan 16 serta di laluan ke Kolej Matrikulasi Jengka.
"Pengguna jalan raya dinasihatkan untuk peka dengan pengumuman dan amaran pihak berkuasa mengenai penutupan jalan ini kerana hujan yang masih berlaku berkemungkinan menyebabkan lebih banyak jalan terpaksa ditutup untuk keselamatan. 
"Kita berharap semua pengguna jalan raya dapat mematuhi arahan dan tidak mengambil risiko untuk menyeberangi jalan kerana dikhuatiri membawa kepada kejadian tidak diingini," katanya.
Norolazali berkata di Jerantut, empat Jalan Persekutuan yang ditutup ialah Jalan Jerantut-Maran, Jalan Padang Piol-Sungai Rentang, Jalan Kota Gelanggi dan Jalan Ulu Retang ke Merting.
Sementara itu Jalan Ulu Gali dan Jalan Ulu Jelu di Raub serta Jalan Pintasan Kampung Aur, Jalan Simpang Sepayang dan Jalan Paya Sepayang di Rompin turut ditutup kerana dinaiki air. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://pahangdaily.blogspot.com/2021/01/beberapa-jalan-tutup-akibat-tanah.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/LWFdy+(Pahang+Daily+Online)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Metmalaysia Amaran Cuaca Hujan Yang Amat Lebat Di Beberapa Kawasan Di Johor Pahang

Metmalaysia Amaran Cuaca Hujan Yang Amat Lebat Di Beberapa Kawasan Di Johor Pahang

papar berkaitan - pada 2/1/2021 - jumlah : 401 hits
nbsp KUALA LUMPUR Jabatan Meteorologi Malaysia hari ini mengeluarkan amaran cuaca bahaya di beberapa kawasan di Johor dan Pahang MetMalaysia dalam kenyataan memaklumkan hujan sangat lebat dijangka berterusan hari ini di Johor iai
Tnb Tutup 91 Pencawang Akibat Banjir Di Pahang Dan Johor

Tnb Tutup 91 Pencawang Akibat Banjir Di Pahang Dan Johor

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 467 hits
Oleh Media Mulia PETALING JAYA Tenaga Nasional Berhad telah menutup sementara bekalan ke 91 pencawang elektrik di Pahang dan Johor berikutan banjir akibat hujan lebat yang berterusan Sehingga pukul 6 petang ini 67 pencawang elektrik di Jeng...
Paip Banjir Sebanyak 17 Loji Rawatan Air Di Tujuh Daerah Di Pahang Terpaksa Di Tutup

Paip Banjir Sebanyak 17 Loji Rawatan Air Di Tujuh Daerah Di Pahang Terpaksa Di Tutup

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 459 hits
KUANTAN Sebanyak 17 loji rawatan air di tujuh daerah di Pahang terpaksa ditutup ekoran banjir menurut Pengurusan Air Pahang Berhad PAIP menerusi kenyataan di sini hari ini memaklumkan secara keseluruhan 26 LRA terjejas akibat banjir namun s...
Johor Bahru Dilanda Banjir Hujan Lebat Hampir 12 Jam

Johor Bahru Dilanda Banjir Hujan Lebat Hampir 12 Jam

papar berkaitan - pada 2/1/2021 - jumlah : 272 hits
Oleh Anggota bomba membantu memindahkan mangsa banjir yang sakit di Kampung Pasir Johor Bahru hari ini NSTP ZAIN AHMED JOHOR BAHRU Dua pusat pemindahan sementara dibuka di daerah ini petang tadi selepas hujan lebat hampir 12 jam menyebabkan...
Beberapa Kawasan Di Sekitar Bandar Raub Di Naiki Air Akibat Hujan Berterusan Petang Tadi

Beberapa Kawasan Di Sekitar Bandar Raub Di Naiki Air Akibat Hujan Berterusan Petang Tadi

papar berkaitan - pada 27/12/2020 - jumlah : 401 hits
KUANTAN Hujan lebat berterusan sejak lewat petang tadi mengakibatkan beberapa kawasan di daerah Raub kira kira 198 kilometer dari sini dinaiki air Ketua Polis Daerah Raub Supt Kama Azural Mohamed berkata hujan lebat yang bermula kira kira 6...
Banjir Di Pahang Ragut Nyawa Keenam Akibat Bot Terbalik

Banjir Di Pahang Ragut Nyawa Keenam Akibat Bot Terbalik

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 318 hits
KUANTAN Mayat remaja perempuan yang menjadi mangsa bot terbalik di Sungai Jelai Lipis Isnin lalu ditemui pagi tadi kira kira 11km dari lokasi kejadian Ketua Polis Lipis Azli Mohd Noor berkata mayat Nur Zakirah Ahmad Hussin 19 yang merupakan...
Dua Buah Rumah Di Taman Gambang Damai Musnah Akibat Tanah Runtuh Awal Pagi Tadi

Dua Buah Rumah Di Taman Gambang Damai Musnah Akibat Tanah Runtuh Awal Pagi Tadi

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 508 hits
KUANTAN Dua rumah musnah dalam kejadian tanah runtuh di Taman Gambang Damai di sini awal pagi Selasa Kejadian yang dilaporkan jam 3 40 pagi itu bagaimanapun tidak melibatkan sebarang kecederaan atau kehilangan jiwa Exco Perumahan dan Keraja...
Pengguna Lebuhraya Terpaksa Berpatah Balik Tunda Perjalanan Akibat Km198 Lpt Di Tutup

Pengguna Lebuhraya Terpaksa Berpatah Balik Tunda Perjalanan Akibat Km198 Lpt Di Tutup

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 267 hits
KUANTAN Pengguna Lebuhraya Pantai Timur terpaksa berpatah balik dan menunda perjalanan mereka susulan penutupan jalan di Kilometer 198 8 arah Timur dan Barat dekat Gambang dan Sri Jaya sekitar 8 30 pagi tadi Pesara Mohamed Radhi Samat 64 be...
Banjir Beberapa Daerah Di Pahang Belum Surut Jumlah Mangsa Menurun

Banjir Beberapa Daerah Di Pahang Belum Surut Jumlah Mangsa Menurun

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 333 hits
Pemandangan udara menunjukkan sebahagian kawasan Temerloh yang masih dilanda banjir yang belum surut sepenuhnya KUANTAN Ibarat lautan teh tarik itulah gambaran beberapa daerah di Pahang selepas negeri ini dilanda banjir sejak Ahad lepas Ban...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools