Huawei Freebuds 3 Fon Telinga Dengan Latensi Yang Rendah Bersama Pembatalan Hingar Aktif Yang Baik


Jika kita perhatikan situasi setiap hari ketika waktu kemuncak penggunaan kenderaan awam, kita dåapat lihat yang kebanyakkan pengguna kenderaan awam ini memakai fon telinga. Ia bagaikan aksesori penting kepada setiap individu pada era ini, tidak kira samaada menggunakannya untuk mendengar lagu, menonton tayangan video atau juga melayari internet dengan cara tidak mengganggu ketenteraman orang lain di sekeliling. Anda juga semestinya tidak ingin diganggu oleh keadaaan sekeliling yang bising dan ingin fokus dengan tayangan video yang anda sedang tonton.

Oleh itu, Huawei FreeBuds 3 merupakan aksesori telinga yang baik. Hal ini adalah kerana ia dilengkapi dengan fungsi latensi yang rendah, pembatalan hingar yang aktif dan menyokong pengecasan berbalik yang menjadikannya lebih efisien untuk digunakan. Apa yang lebih mengagumkan adalah fon telinga ini boleh didapati pada harga hanya RM679 yang mana ia dikatakan antara yang sangat berbaloi dengan fungsi dan harga yang ditawarkan. Berikut adalah antara sebab mengapa HUAWEI FreeBuds 3 adalah sangat berbaloi untuk dimiliki berbanding fon telinga yang lain.
1. Dikuasakan Oleh Janaan Cip Kirin A1 Yang Dibangunkan Sendiri Oleh HUAWEI
Isyarat Bluetooth merupakan antara fungsi sangat penting untuk sepasang fon telinga nirwayar. Tanpa isyarat Bluetooth yang baik, anda tidak dapat menikmati pengalaman audio yang baik, malah apabila anda menonton video, pergerakkan video akan menjadi tidak selari dengan lantunan audio yang dikeluarkan. Begitu juga apabila anda bermain permua. Semestinya anda akan kecewa apabila anda hanya dapat lihat pihak musuh membunuh anda dan tidak tahu dari mana arah mereka datang kerana terdapat masalah lengah masa antara paparan di telefon pintar dan juga audio di fon telinga. Ini seterusnya akan memberi pengalaman penggunaan yang tidak memuaskan.
Namun, situasi tidak akan berlaku pada HUAWEI FreeBuds 3 kerana ia dikuasakan oleh cip Kirin A1 bersama algoritma latensi yang rendah yang membuatkan audio yang dikeluarkan adalah selari dengan paparan video di telefon pintar. Kebanyakkan fon telinga masa sekarang dilengkapi dengan True Wireless Stereo (TWS) yang berfungsi untuk menghantar audio ke sebelah kiri dan kanan fon telinga pada telefon pintar dalam masa yang sama.

Kemudian, fon telinga pada telefon pintar ini akan menghantar audio pada sub fon telinga yang seterusnya akan menghasilkan bunyi binaural yang berfungsi untuk menerima audio pada frekuensi berbeza untuk telinga sebelah kiri dan kanan. Dengan fungsi ini, ia sekaligus memberi peluang kepada anda untuk mendapatkan pengalaman audio yang imersif. Melalui FreeBuds 3 ini, anda tidak akan mengalami masalah lengah masa antara video dan audio kerana sambungan fon telinga utama dan kedua bekerjasama dengan baik antara satu sama lain. 
Selain menggunakan kaedah sambungan tunggal binaural, terdapat cara lain untuk membuat sambungan fon telinga, iaitu dengan cara telefon pintar akan sambungkan dua fon telinga untuk menghantarkan isyarat audio pada bahagian kiri dan kanan fon telinga. Melalui cara sambungan ini, ia dikatakan mampu untuk menghantar isyarat bunyi yang lebih baik berbanding dengan kaedah sambungan tunggal binaural. Namun, melalui penghantaran isyarat bunyi ini akan menggunakan kuasa yang lebih banyak sekaligus mempercepatkan lagi kehabisan bateri.

Bagi HUAWEI sendiri, mereka menggunakan teknologi penghantaran dwi saluran yang mampu untuk menhantar audio dalam masa yang sama pada FreeBuds 3 mereka. Ini membolehka dua fon telinga untuk menerima isyarat bunyi dalam masa yang serentak terus daripada telefon pintar kepada kedua dua belah kanan dan kiri fon telinga. Melaluinya, anda tidak perlu risau sistem audio anda terganggu kerana ia mampu untuk mengelakkan gangguan antara kedua-dua fon telinga semasa sambungan saluran tunggal binaural dilakukan sekaligus dapat mengurangkan penggunaan bateri pada fon telinga ini.
Jadi kita dapat lihat, dengan teknologi penghantaran dwi saluran serentak yang terbina pada Huawei FreeBuds 3 ini, ia bukan sahaja membolehkan anda untuk mendapatkan audio yang selari dengan video, malah ia juga dapat mengelakkan gangguan isyarat Bluetooth dan WiFi yang sering terjadi di parkir dan LRT bawah tanah yang membuatkan anda sukar untuk dihubungi. Dengan bantuan cip Kirin A1 pada Huawei FreeBuds 3 ini membolehkan anda untuk mendapatkan audio yang lebih jelas dan kini anda boleh menjawab panggilan dengan lebih baik dan jelas.
2. Dilengkapi oleh Pembatalan Hingar Terbuka Yang Aktif Yang Hanya Menggunakan Satu Sentuhan Untuk Membuat Pengurangan Hingar
Jika sebelum ini fon telinga jenis terbuka sering dikatakan akan menyebabkan ketirisan bunyi yang jelas, ia berbeza dengan Huawei FreeBuds 3 kerana ia hadir dengan sokongan pembatalan hingar yang aktif. Menurut Huawei sendiri, mereka menyatakan bahawa fon telinga ini direka mengikut bentuk telinga manusia dan hadir dengan 9 set kategori untuk parameter pengurangan hingar. Dengan hanya satu klik, anda boleh mengaktifkan mod ini pada aplikasi Smart Life mereka dan ia juga boleh ditetapkan mengikut keselesaan telinga pengguna.
Huawei FreeBuds 3 ini juga mampu untuk membuat pembatalan hingar pada latar belakang suara dengan baik. Sekiranya anda sedang berlari, menunggang basikal dan terdapat panggilan telefon yang perlu dijawab, dengan menggunakan Huawei FreeBuds 3 ini anda tidak akan dengar bunyi angin yang bising di belakang. Aplikaso pembatalan hingar Huawei FreeBuds 3 ini boleh dimuat turun melalui aplikasi AI Life mereka yang kini sudahpun ditawarkan melalui Huawei App gallery dan juga Google Play Store. Fon telinga Huawei FreeBuds 3 ini boleh disambungkan kepada aplikasi AI Life yang didaftarkan menggunakan nombor telefon yang aktif sahaja dan ia menyokong untuk membuat sambungan kepada kaca mata Huawei Genter Monster dan produk produk peranti berhubung (IoT) yang lain.
3. Mudah Dan Cukup Sensitif Untuk Disambungkan Kepada Peranti Lain
Dari segi sambungan dan prestasi penggunaan fon telinga ini, setiap kali bekas pengecasan ini terbuka, ia akan disuaikan ke telefon pintar yang telah berjaya disambungkan kepada fon telinga secara automatik. Proses sambungan ini hanya mengambil masa selama 3 saat sahaja. Ini menunjukkan bahawa telefon pintar Android juga mampu untuk mendapatkan sambungan yang pantas.
Dengan hanya klik sebanyak dua kali pada aplikasi Smart Life di telefon pintar, anda boleh menetapkan penggunaan di bahagian kiri dan kanan fon telinga, samaada untuk memainkan audio, mengaktifkan butang pembantu suara atau menghidupkan dan mematikan pembatalan hingar yang aktif. Selepas fon telinga ini disambungkan kepada telefon pintar, anda juga boleh menyemak baki bateri fon telinga ini pada notifikasi di telefon pintar anda.
4. Ketahanan Bateri Yang Lama Dengan Pelbagai Alternatif Pengecasan Yang Memudahkan
Sebagai fon telinga TWS, selain mempunyai prestasi penggunaan yang baik dari segi lengah masa, dan sukar mendapat gangguan bunyi, anda masa pengecasannya juga agak pantas dan mempunyai ketahanan bateri yang lama. Hal ini adalah kerana ia menggunakan teknologi TWS yang sangat membantu dalam pretasi penggunaan bateri sesuatu peranti.
Huawei FreeBuds 3 ini juga hadir dengan bekas pengecasan dan boleh dicas sendiri menggunakan Type-C. Dengan ini, anda tidak perlu membawa pengecas tambahan dan berwayar kerana ia boleh dicas hanya menggunakan bekasnya yang kecil sahaja. Malah, ia juga menyokong untuk menerima pengecasan berbalik daripada telefon pintar, seperti siri Huawei Mate 30. Apabila fon telinga ini dicas penuh, anda boleh menggunakannya dan dapat bertahan sehingga 2.5 jam tanpa henti, malah dengan sentiasa mengecasnya, ia mampu untuk digunakan sehingga 12 jam panggilan.
5. Gabungan Reka Bentuk Dan Teknologi Yang Mengagumkan
Fon telinga Huawei FreeBuds 3 ini membawakan rekaan bulat berbentuk ikan lumba-lumba, mudah dipegang dan dibawa kemana mana. Ia ditawarkan dengan dua pilihan warna, iaitu hitam dan putih. Seperti yang dihuraikan diatas, ia dilengkapi dengan pelbagai fungsi menarik dan teknologi terkini yang membuatkannya sangat berbaloi untuk dimiliki.
Ia hadir dengan janaan cip Kirin A1 dengan kebolehan penghantaran bunyi dwi saluran yang dapat mengurangkan lengah masa pada Huawei FreeBuds 3 ini serendah 190 milisaat. Selain itu, fon telinga ini juga menyokong Bluetooth 5.1  dan Bluetooth kuasa rendah 5.1 yang menjadikan Huawei FreeBuds 3 ini sebagai fon telinga pertama di dunia yang menyokongnya.
Apabila ia disambungkan, peranti yang mengaktifkan Bluetooth ini akan disambungkan dengan cepat, malah penggunaan kuasa juga dapat dikurang sekaligus menjadikan fon telinga ini dapat digunakan dengan lebih lama.
Kesimpulan
Bagi anda yang berminat Huawei FreeBuds 3 ini amat berbaloi untuk dibeli kerana ia dilengkapi dengan latensi yang rendah, fungsi pembatalan hingar yang aktif, sambungan kepada peranti yang pantas, menyokong pengecasan berbalik dan hadir dengan rekaan yang menarik. Anda kini sudah boleh membelinya pada harga hanya RM679 di laman rasmi Huawei atau kedai-kedai rasmi mereka.
Huawei juga turut melancarkan storan awan sebanyak 50GB untuk semua peranti siri Huawei Mate 30. Untuk mendapatkannya, anda boleh menebusnya dengan log masuk menggunakan Huawei ID anda. Storan awan 50GB ini boleh digunakan selama 3 bulan secara percuma. Jadi, jangan lepaskan peluang untuk gunakannya secara percuma.
Beli : Huawei freeBuds 3 Melalui Laman Rasmi Huawei
Penafian: Advertorial daripada Huawei Malaysia


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://penlawak.blogspot.com/2019/12/huawei-freebuds-3-fon-telinga-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Honor Flypods 3 Adalah Tws Dengan Pembatalan Hingar Aktif Yang Berharga Sekitar Rm475

Honor Flypods 3 Adalah Tws Dengan Pembatalan Hingar Aktif Yang Berharga Sekitar Rm475

papar berkaitan - pada 27/11/2019 - jumlah : 207 hits
Honor FlyPods adalah set fon telinga niwayar sebenar dari Honor Ia mula dilancarkan pada tahun lepas dan kemudiannya beberapa variasi turut diperkenalkan Hari ini bersama sama dengan Honor V30 V30 Pro dan Honor Magic Watch 2 Honor turut mel...
Samsung Galaxy Buds Mungkin Menyokong Sistem Pembatalan Hingar

Samsung Galaxy Buds Mungkin Menyokong Sistem Pembatalan Hingar

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 195 hits
Dengan dan penggunaan sistem pembatalan hingar pada fon dalam telinga mula menjadi popular di kalangan pengguna Selepas ini tiba Samsung juga akan turut mengikuti langkah mereka dengan pengenalan Galaxy Buds Ini adalah menurut ciapan evleak...
Nikmati Sistem Audio Yang Lebih Imersif Dengan Huawei Freebuds 3

Nikmati Sistem Audio Yang Lebih Imersif Dengan Huawei Freebuds 3

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 188 hits
Fon telinga merupakan salah satu aksesori yang penting kepada setiap pengguna telefon pintar masa kini Jika dahulu ia merupakan aksesori berwayar kini aksesori ini sudahpun melalui beberapa inovasi dimana kebanyakkan fon telinga masa sekara...
Apple Dilapor Menggandakan Pengeluaran Fon Telinga Airpods Pro

Apple Dilapor Menggandakan Pengeluaran Fon Telinga Airpods Pro

papar berkaitan - pada 30/11/2019 - jumlah : 970 hits
Dari 1 juta kepada 2 juta unit sebulan Apple dilaporkan telah meminta pembekal model terbaru fon telinga AirPods Pro menggandakan pengeluaran mereka dari 1 juta kepada 2 juta unit sebulan Permintaan itu dibuat menerusi CEO Apple sendiri Tim...
Update Perkembangan 4 Orang Mahasiswa Yang Ditahan Dari Gereja Katholik Gembala Baik Abepura

Update Perkembangan 4 Orang Mahasiswa Yang Ditahan Dari Gereja Katholik Gembala Baik Abepura

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 194 hits
PahamPapua Jayapura 01 12 2019UP DATEPERKEMBANGAN 4 ORANG MAHASISWA YANG DITAHAN DARI GEREJA KATHOLIK GEMBALA BAIK ABEPURASetelah diamankan di Polsek Abepura selanjutnya keempat mahasiswa diintrogasi oleh penyidik polsek abepura Sementara d...
Hebatnya Kuasa Peluk Cium Mak Ayah Ia Salah Satu Cara Nak Anak Jadi Pintar Punya Keperibadian Baik

Hebatnya Kuasa Peluk Cium Mak Ayah Ia Salah Satu Cara Nak Anak Jadi Pintar Punya Keperibadian Baik

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 338 hits
Nak membina keperibadian anak anak sememangnya perlu bermula dari awal usia Apabila mempunyai keperibadian yang baik perkembangan minda mereka juga akan lebih baik Dalam hal ini ibu dan ayah memainkan peranan dalam membentuk peribadi si kec...
8 Berita Baik Utk Bumiputra Bawah Kerajaan Ph

8 Berita Baik Utk Bumiputra Bawah Kerajaan Ph

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 277 hits
NOTA Tulang Besi tidak tau siapa yg tulis artikel ini tapi ia adalah artikel yg sangat baik utk dijadikan rujukan 8 BERITA BAIK BUAT BUMIPUTERA MUSLIM YANG KURANG DIGENDANGKAN 1 SENYAP SENYAP SAHAM FGV NAIK 104 69 Saham saham FGV di mana pe...
6 Cara Menilai Dia Benar Benar Baik Atau Tidak Untukmu Jangan Hanya Melihat Perlakuannya Padamu

6 Cara Menilai Dia Benar Benar Baik Atau Tidak Untukmu Jangan Hanya Melihat Perlakuannya Padamu

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 254 hits
Karena hidupnya bukan hanya tentang kamu jangan gegabah memutuskan dia idaman hanya karena dia baik sekali padamu
Nasihat Yang Baik Kepada Azmin Dan Anwar

Nasihat Yang Baik Kepada Azmin Dan Anwar

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 329 hits
And if in the unlikely event that PH collapses as a result of the political wayang kulit the voter who voted for a New Malaysia will be the ultimate loser
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


5 Tips Mudah Rumah Sentiasa Kemas Walaupun Ada Anak Kecil

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Kempen Ramadan Dan Raya 2024 Kuskop Mari Beli Lokal Kembali Lagi

Sustainable And Ethical Practices

Aktiviti Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Yayasan Bekas Anggota Perisikan Tentera Malaysia 04 05 2024

Aktiviti Majlis Perasmian Richiamo Mart Dan Rumah Terbuka Aidilfitri Kumpulan Richiamo 2024 Ppim 05 05 2024