Hospital Pakar Wanita Kanak Kanak Avisena Hospital Pakar Seumpamanya Terbesar Di Malaysia


Kumpulan Avisena membuka Hospital Pakar Wanita & Kanak-Kanak Avisena menjadikannya hospital pakar swasta terbesar untuk wanita dan kanak-kanak di Malaysia dengan kemudahan 133 katil dan 52 doktor pakar.
Upacara perasmian disempurnakan oleh Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Al-Haj Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Al-Haj. Turut hadir ialah Tengku Permaisuri Norashikin dan Raja Muda Selangor, Tengku Amir Shah Ibni Sultan Sharafuddin Idris Shah. Menteri Besar Selangor, Tuan Amiruddin Shari turut hadir.
Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Avisena, Datuk Dr Omar Abdul Hamid berkata hospital ini mendapat sambutan yang menggalakkan sejak dibuka kepada orang ramai Mei 2019 lalu.

BERKONSEPKAN HOTEL BUTIK
Konsep hotel butik yang memberikan layanan peribadi kepada pesakit disamping kemudahan empat buah dewan bedah, Unit Rawatan Rapi (ICU) mesra kanak-kanak yang lengkap, Unit Kritikal Untuk Bayi (NICU) dan Unit Separa  Kritikal (HDU). Pembukaan hospital ini diharapkan dapat membantu meningkatkan tahap pemberian rawatan untuk wanita dan kanak-kanak di negeri ini.
KEPAKARAN O&G LENGKAP BUAT WANITA, REMAJA & KANAK-KANAK
“Hospital Pakar Wanita & Pakar Kanak-Kanak ini bukan sahaja dilengkapkan dengan teknologi dan peralatan perubatan terkini, bahkan ia juga turut menyediakan kepakaran dalam bidang obstetrik dan ginekologi serta kepakaran tambahan seperti gineonkologi, ginekologi kanak-kanak dan remaja, uroginekologi dan ubat-ubatan fetomaternal (janin dalam kandungan ibu); pusat infertiliti, pediatrik umum dengan kepakaran tambahan dalam kardiologi, gastroenterologi, ENT dan dermatologi.

PUSAT PEDIATRIK TAWAR PERKHIDMATAN MENYELURUH
“Pusat pediatrik juga menawarkan kepakaran dalam neonatalogi, pembedahan pediatrik dengan kepakaran tambahan dalam prosedur laparoskopi, ortopedik dan pengurusan kesan terbakar di samping perkhidmatan gigi pediatrik secara menyeluruh,” kata beliau dalam majlis pembukaan di samping memaklumkan bidang aestetik dan plastik akan ditawarkan dalam masa terdekat.

SEPERTI BERADA DI RUMAH
Direka khusus untuk wanita dan kanak-kanak, hospital ini mewujudkan sebuah bilik khas untuk ibu pesakit pediatrik yang dipanggil Anjung Bonda. Bilik ini khas untuk para ibu berehat dan memulihkan diri. Tidak seperti bilik bersalin di hospital lain, bilik bersalin di Hospital Pakar Wanita & Kanak-Kanak Avisena direka bagi mewujudkan rasa tenang, nyaman dan seperti berada di rumah.

KITTY SCANNER & SUITE DENGAN PEMBANTU
Untuk mengelakkan rasa takut pada kanak-kanak ketika menjalani prosedur radiologi, sebuah mesin pengimbas olok-olok dipanggil kitten scanner disediakan. Hospital juga mewujudkan sebuah taman permainan di atas bumbung bangunan dan bilik mainan dengan alat permainan terapi di setiap wad pediatrik.
Di tingkat 11 pula terdapat ruang santai, Sutera Lounge, bilik menunggu yang boleh digunakan oleh pesakit dan pelawat. Avisena mempunyai sejumlah 16 bilik suite dan bilik eksekutif yang lengkap dengan khidmat seorang pembantu.

PUSAT PERKEMBANGAN KANAK-KANAK TERMODEN SEDANG DIBANGUNKAN
Datuk Dr Omar juga berkata Hospital Pakar Wanita & Kanak-Kanak Avisena dalam peringkat terakhir menyiapkan Pusat Perkembangan Kanak-Kanak termoden bersifat sehenti yang menyediakan khidmat penilaian dan penghantaran untuk kanak-kanak dengan keperluan khas termasuk Pakar Perkembangan Kanak-Kanak, Pakar Terapi Pertuturan, Pakar Terapi Occupational, Psikologis Klinikal, Pakar Pemakanan, Pakar Terapi Permianan serta kelengkapan Bilik Sensori/ Snoezelen yang akan dilancarkan pada penghujung tahun ini.

TERUS TEROKAI PELANCONGAN KESIHATAN
Beliau berkata Kumpulan Avisena akan terus menerokai industri pelancongan kesihatan dan menarik pelancong terutamanya dari Australia, Indonesia dan Asia Barat dengan kerjasama Hotel Marriot. Ini termasuk pembinaan hospital dengan 250 katil di Lembah Klang dan memperluaskan rangkaiannya di beberapa buah lokasi di Selangor pada masa hadapan. Kumpulan ini juga berharap untuk disenaraikan di Bursa Malaysia dalam masa tempoh 3 tahun dari sekarang.

SUMBANGAN RM25K UNTUK 2 PEMBEDAHAN PESAKIT KANAK-KANAK
Dalam majlis pelancaran ini, Hospital Pakar Wanita & Kanak-Kanak Avisena menaja sepenuhnya kos dua pembedahan berjumlah RM25, 000 yang dilakukan ke atas seorang kanak-kanak berusia lima tahun bagi prosedur laparoskopi (inguinal hernia) dan pembedahan klef lelangit bagi bayi berusia 10 bulan. Ibu bapa kedua-dua pesakit hadir bagi menerima cek.
Kumpulan Avisena turut mempunyai sebuah lagi Hospital Pakar Avisena yang memuatkan 118 katil dengan jarak hanya kira-kira 200 meter daripada Hospital Pakar Wanita & Kanak-Kanak ini.
The post Hospital Pakar Wanita & Kanak-Kanak Avisena Hospital Pakar Seumpamanya Terbesar Di Malaysia appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/hospital-pakar-wanita-kanak-kanak-avisena-hospital-pakar-seumpamanya-terbesar-di-malaysia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sultan Selangor Rasmi Hospital Pakar Wanita Dan Kanak Kanak Avisena

Sultan Selangor Rasmi Hospital Pakar Wanita Dan Kanak Kanak Avisena

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 459 hits
Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini merasmikan Hospital Pakar Wanita dan Kanak kanak Avisena yang mula beroperasi di Seksyen 14 di sini sejak Mei lalu JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube...
Hospital Khas Untuk Wanita Dan Kanak Kanak Dirasmikan Oleh Sultan Selangor

Hospital Khas Untuk Wanita Dan Kanak Kanak Dirasmikan Oleh Sultan Selangor

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 266 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Safi Shayla Pakar Rambut Untuk Wanita Bertudung Yang Istimewa

Safi Shayla Pakar Rambut Untuk Wanita Bertudung Yang Istimewa

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 485 hits
Safi Shayla Pakar Rambut Untuk Wanita Bertudung Yang Istimewa Bila sebut nama SAFI mesti semua orang kenal kan Daku juga adalah salah seorang pengguna setia produk jenama Safi Antara yang sering ku gunakan adalah dari rangkaian Safi Shayla ...
Memandu Tanpa Lesen Sah Cuai Sehingga Menyebab Kematian Wanita Warga Malaysia Berdepan Hukuman Penjara 10 Tahun

Memandu Tanpa Lesen Sah Cuai Sehingga Menyebab Kematian Wanita Warga Malaysia Berdepan Hukuman Penjara 10 Tahun

papar berkaitan - pada 15/8/2019 - jumlah : 395 hits
The ReporterBaru baru ini seorang wanita warga Malaysia terbabit dalam kemalangan di Thailand sehingga mengorbankan lima pemotong rumput dan seorang cedera parah yang sedang berehat di tepi jalan Semalam adik kepada pemandu berkenaan tampil...
250 Kanak Kanak Didakwa Dibius Dan Didera Secara Seksual Oleh Seorang Doktor Pakar Lebih 3 Dekad

250 Kanak Kanak Didakwa Dibius Dan Didera Secara Seksual Oleh Seorang Doktor Pakar Lebih 3 Dekad

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 267 hits
Seorang pakar bedah dari Perancis telah disyaki menyeksa beratus ratus kanak kanak secara seksual dan ia dikhuatiri menjadi skandal pedofilia terburuk bagi negara berkenaan Pakar bedah terbabit didakwa telah melakukan kesalahan itu kepada k...
Safi Shayla Pakar Rambut Wanita Bertudung Anti Kelemumur

Safi Shayla Pakar Rambut Wanita Bertudung Anti Kelemumur

papar berkaitan - pada 13/8/2019 - jumlah : 537 hits
Safi Shayla Pakar Rambut Wanita Bertudung Anti KelemumurRambut merupakan mahkota berharga bagi seorang wanita tak kira yang memakai hijap atau pun tidak Tapi zaman yang moden sekarang rambut bukan sahaja mahkota wanita tetapi untuk lelaki j...
Penganjuran Program Nanoteknologi Terbesar Di Malaysia Nanosummit Malaysia Conference And Expo

Penganjuran Program Nanoteknologi Terbesar Di Malaysia Nanosummit Malaysia Conference And Expo

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 288 hits
PUTRAJAYA Bertempat di Hotel Marriot Putrajaya berlansung satu acara nanoteknologi terbesar di Malaysia NanoSummit Malaysia Conference and Expo yang menghimpunkan pemain industri saintis penyelidik jurutera ahli akademi serta pembuat dasar ...
Kelas Renang Kanak Kanak Dan Wanita Bersama Swimrush Academy Sekitar Kl Selangor

Kelas Renang Kanak Kanak Dan Wanita Bersama Swimrush Academy Sekitar Kl Selangor

papar berkaitan - pada 19/8/2019 - jumlah : 616 hits
hai assalammualaikumKelas Renang Untuk Kanak Kanak Dan Wanita Bersama Akademi SwimRush Nad tau mesti ramai yang ingin belajar berenang Siapa yang tak suka berenang kan Nad sendiri ada keinginan nak belajar berenang nak buat gaya kuak lentan...
Swim Rush Academy Menawarkan Kelas Renang Khas Buat Wanita Mulimah Kanak Kanak

Swim Rush Academy Menawarkan Kelas Renang Khas Buat Wanita Mulimah Kanak Kanak

papar berkaitan - pada 26/8/2019 - jumlah : 262 hits
Salam to all readersBuat apa hujung minggu ini Kalau tak kemana mana meylah baca coretan di blog aku yang sendu ini Ada tak dekat sini teringin ataupun suka berenang terutama wanita muslimah seperti aku Perghh muslimah kau Aku suka berenang...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord