Hormon Lelaki Yang Lebih Banyak Dalam Diri Makcik Misai Janggut Tumbuh Lebih Cepat Dari Orang Lelaki


Kehidupan wanita warga emas itu bertambah sukar apabila diserang angin ahmar sejak lapan tahun lalu.
'Saya wanita tulen'

Seorang wanita warga emas dibelenggu dengan kehidupan yang 'aneh' apabila mengalami pertumbuhan misai dan janggut seperti orang lelaki.

Malah pertumbuhan bulu di bahagian wajah Che Halimah Che Mood, 62, dikatakan lebih cepat berbanding orang lelaki.

Ibarat sudah jatuh ditimpa tangga, hidupnya bertambah sukar apabila diserang angin ahmar sejak lapan tahun lalu sekali gus terpaksa dibantu orang lain termasuk untuk mencukur misai dan janggut setiap tiga kali seminggu.

Menurutnya, pertumbuhan misai dan janggut di wajahnya itu berlaku sejak di usia belasan tahun iaitu selepas baligh sekali gus menyebabkan wajahnya kelihatan seperti lelaki.

"Sejak berpuluh-puluh tahun rutin mak cik seperti orang lelaki kerana perlu mencukur misai dan janggut. Rutin itu terpaksa dibuat selalu kerana ia tumbuh dengan cepat berbanding kebiasaan orang lelaki.

"Sebelum ini tak apa sebab boleh cukur sendiri, namun kini terpaksa dibantu ahli keluarga apabila kena stroke (angin ahmar) separuh badan sebelah kiri sejak lapan tahun lalu," katanya ketika ditemui di kediamannya dan keluarga di Kampung Batu Karang, Pasir Mas, Kelantan, semalam.
CHE Halimah mempunyai kadar hormon testosteron yang tinggi menyebabkan wajahnya mempunyai misai dan janggut. FOTO Syaherah Mustafa Che Halimah pernah berkahwin sebanyak dua kali, namun semuanya berakhir dengan kegagalan dan tidak dikurniakan zuriat.

Kini dia menumpang kasih dengan seorang adik, Mohammad Kamaruddin Abdullah, 42, dan isteri, Nur Asmira Che Hussin, 36, yang sanggup menjaga segala makan dan minumnya serta ibu mereka, Kalsom Mamat, 93.

"Mujurlah ada Nur Asmira (adik ipar) yang menjaga keperluan diri mak cik termasuk mencukurkan misai dan janggut agar tidak kelihatan seperti orang lelaki," jelasnya.

Terdahulu Che Halimah sekeluarga dikunjungi wakil Yayasan Raja Shamri (YRS), Tuan Zaimah Raja Omar, yang tampil menyampaikan sumbangan kewangan, barangan keperluan, serta lampin pakai buang.

Sebagai rekod, wanita itu juga bergantung hidup dengan bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) sebanyak RM350.

"Kadang-kala datang rasa sedih dan terkilan juga kerana terpaksa menyusahkan adik sekeluarga, namun berterima kasih terutama kepada adik ipar (Nur Asmira ) yang tidak pernah menyisihkan mak cik dan emak.

"Dia jaga kami seperti darah dagingnya sendiri, mak cik hanya mampu berdoa agar Allah membalas segala kebaikannya. Sebolehnya tidak mahu menyusahkan orang lain, namun apakan daya kini hanya mampu terbaring.

"Ketika masih sihat dan muda, mak cik banyak merantau mencari rezeki termasuk beberapa tahun bekerja di Singapura sebagai tukang masak," katanya yang sebelum ini disahkan doktor memiliki hormon lelaki yang lebih banyak dalam dirinya.

Sementara itu bagi mereka yang sudi menghulurkan bantuan buat Che Halimah dan keluarganya boleh membuat sumbangan melalui nombor akaun 0301241000143628 (Bank Islam) Che Halimah Che Mood.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://beritaup2date.blogspot.com/2021/08/hormon-lelaki-yang-lebih-banyak-dalam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Varian Delta Miliki Kandungan Virus 300 Kali Lebih Banyak

Varian Delta Miliki Kandungan Virus 300 Kali Lebih Banyak

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 141 hits
Varian Delta miliki kandungan virus 300 kali lebih banyak SEOUL Satu kajian mendapati individu yang dijangkiti varian Delta Covid 19 memiliki kandungan virus 300 kali lebih banyak berbanding varian asal lapor portal berita kelmarin Kajian o...
Spin Bike Flywheel Senaman Kardio Bakar Kalori Lebih Cepat Tanpa Sedar Di Rumah

Spin Bike Flywheel Senaman Kardio Bakar Kalori Lebih Cepat Tanpa Sedar Di Rumah

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 378 hits
Premium spin bike flywheel home workout dah selamat sampai alhamdulilah Hanya kerana sebuah basikal banyak malam dah aku tidur tak lena Kacau habis tidur deep sleep Tak elok untuk kesihatan tapi malam je aku ada masa tenang nak buat carian ...
Masak Ikan Siakap Stim Limau Guna Kuali Sedap Cepat Kuah Banyak

Masak Ikan Siakap Stim Limau Guna Kuali Sedap Cepat Kuah Banyak

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 252 hits
Ikan Stim Limau memang sangat sedap Kombinasi rasa pedas masam dan masinnya memang sekata sempurna Biasanya hidangan ni dimasak dengan cara kukus atau stim Namun bagi yang tak ada anda boleh masak dengan menggunakan kuali je Lebih mudah sam...
Najib Suruh Kerajaan Lebih Banyak Tunai Pada Rakyat

Najib Suruh Kerajaan Lebih Banyak Tunai Pada Rakyat

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 312 hits
Najib Suruh Kerajaan Lebih Banyak Tunai Pada Rakyat Najib Razak menggesa kerajaan meningkatkan kitaran wang tunai dengan memberi lebih banyak bantuan kepada rakyat selepas medan selera berusia 22 tahun di pusat beli belah Suria KLCC menamat...
Finger Food Untuk Anak Yang Dah Tumbuh Gigi Hanya 3 Bahan Cepat Mudah Disediakan

Finger Food Untuk Anak Yang Dah Tumbuh Gigi Hanya 3 Bahan Cepat Mudah Disediakan

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 223 hits
Bila anak dah tumbuh gigi dan pandai suap makanan sendiri pasti mama teruja nak pelbagaikan menu makanan anak Mama boleh cuba resipi finger food kentang rangup ini untuk si manja Namun bagi bayi yang belum tumbuh gigi mama perlu lebih berha...
Bekalkan Lebih Banyak Vaksin Ke Kedah Sultan

Bekalkan Lebih Banyak Vaksin Ke Kedah Sultan

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 178 hits
Dukacita kadar jangkitan COVID 19 setiap hari kekal empat angka ALOR SETAR Sultan Kedah Al Aminul Karim Sultan Sallehuddin Sultan Badlishah menitahkan agar jumlah vaksin yang banyak dapat dibekalkan oleh Kerajaan Persekutuan bagi membolehka...
Lebih Baik Buktikan Dari Banyak Cakap

Lebih Baik Buktikan Dari Banyak Cakap

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 233 hits
Nor HishamKita nak lihat pemimpin yang banyak berkerja bukan banyak bercakap pas sudah berjaya bentuk kerajaan perkasakan Islam dengan kadar segera sebelum tumbang ruu 355 hudud yang di politikkan selama ni pas harus buktikan sekarang untuk...
Lebih Banyak Klinik Lapor Golongan Anti Vaksin Sanggup Bayar Untuk Elak Sistem

Lebih Banyak Klinik Lapor Golongan Anti Vaksin Sanggup Bayar Untuk Elak Sistem

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 227 hits
Seorang doktor berkata golongan yang mendekatinya untuk dapatkan sijil palsu kebanyakannya adalah penduduk bandar yang berpendidikan tinggi Seorang wanita melihat perbandingan dua sijil digital vaksinasi di dalam aplikasi Mysejahtera pada d...
Siapa Yang Boleh Sangkal Cabaran Kepada Ismail Lebih Besar Dan Kegagalannya Akan Lebih Cepat Dan Besar

Siapa Yang Boleh Sangkal Cabaran Kepada Ismail Lebih Besar Dan Kegagalannya Akan Lebih Cepat Dan Besar

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 217 hits
Dengan siapa Ismail akan memperkongsi masalah dan cabarannya tanpa seorang TPM Apakah MP BERSATU akan menjadikan Ismail pemimpin yang lebih hebat dan sukses dari Presiden mereka dan seterusnya membiarkan UMNO menguasai kerajaan sekarang Jik...
The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kedai Mamak Sorok Minyak Masak And Then

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Aafiyah Minta Datuk Siti Nurhaliza Doa Supaya Dapat Adik Perempuan Di Makkah Curi Perhatian Warga Maya

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Bocah Smp Nekat Curi Motor Rx King Polisi