Hiburan Tular Kes Gangguan Seksual Ini Kronologi Dan Susur Masa Babitkan Pendakwah Ebit Lew


Semakin hangat, kes gangguan seksual melibatkan pendakwah terkenal Ebit Lew dilaporkan masih dalam siasatan Polis Diraja Malaysia sehingga ke saat ini.

ARTIKEL BERKAITAN Simpan Rahsia Besar Tentang Misi Gaza, Ini Kronologi Luahan Perasaan Caprice Buat Ustaz Ebit LewAdvertisementBerikutan itu, isu sensitif seperti gangguan secara seksual ini nampaknya akan terus menjadi tajuk berita utama media tempatan kerana ia melibatkan ramai nama pendakwah dan juga selebriti yang dikatakan sedang berusaha untuk membongkar kegiatan tidak bertanggungjawab ini.
Tular Video Tidak Senonoh Mirip Ebit LewSecara kronologi, segala pendedahan yang telah menjadi kekecohan di media sosial ini bermula apabila tularnya video seorang individu mirip Ebit Lew yang berkelakuan tidak senonoh di atas katil.
Namun timbul pula dakwaan dalam kalangan netizen yang mengatakan ada usaha dalam kalangan pendakwah selebriti untuk menjatuhkan imej Ebit Lew berikutan tersebarnya video terbabit.
Sumber : Google  Meskipun begitu, Ebit Lew masih lagi tidak memberi respon kepada dakwaan yang berlegar di media sosial pada ketika itu walaupun ianya semakin rancak dibincangkan oleh pengguna media sosial.
AdvertisementAntara nama pendakwah yang kemudiannya tampil membuat pendedahan mengenai isu gangguan seksual itu media sosial masing-masing adalah PU Rahmat, Dr Ridhuan Tee Abdullah dan Firdaus Wong.
Pendedahan Pendakwah Selebriti Isu Gangguan Seksual Dalam Kalangan AgamawanSementelah itu, semakin ramai pendakwah selebriti mula memberi ‘hint’ mengenai sikap agamawan yang berlindung di sebalik status dan juga amal kebajikan untuk melindungi diri sendiri setelah melakukan perkara yang jahat terhadap orang lain.
Antara pendakwah yang tampil membuat kenyataan tentang isu ketaksuban orang ramai terhadap figura agamawan adalah Dr Ridhuan Tee Abdullah di mana dia ada menulis “Jangan berlindung di sebalik misi bantuan kemanusiaan untuk kepentingan diri”.
AKHI FAIRUZ AL-JENGKAWI juga turut sama memuat naik post berkenaan gangguan seksual oleh pendakwah selebriti terkenal.
Sekali lagi disebut ayat "JIJIK & MEMUALKAN".
Jika anda juga pernah menjadi mangsa pendakwah selebriti ini, klik sini ?? https://t.co/DcHBoiy7Vt pic.twitter.com/L7F8gCSGGZ
— Ferdaus ?? Palestine Warrior (@ferdaus____) July 26, 2021

AdvertisementSebenarnya, Firdaus Wong dah dedahkan mengenai isu ni sejak 30 Mei 2021 lagi. Namun, tiada siapa tahu siapakah 'ustaz' yang dimaksudkan.
Yang pasti ustaz selebriti berkenaan bukanlah Imam Muda, bukan Pencetus Ummah dan bukan juga Dai'e. pic.twitter.com/Sn1ropk5RY
— Ferdaus ?? Palestine Warrior (@ferdaus____) July 26, 2021

Ia kemudian disahut dengan kenyataan PU Rahmat menerusi beberapa siri hantaran di Facebook yang mula menyentuh dengan lebih dalam lagi mengenai isu gangguan seksual melibatkan pendakwah terkenal itu dan turut dipersetujui oleh Akhi Fairuz Al-Jengkawi yang aktif terlibat dalam memberi kesedaran mengenai isu seksualiti dan kekeluargaan di media sosial.
Difahamkan juga, Firdaus Wong sebenarnya sudah lama mendedahkan mengenai sisi gelap ustaz selebriti ini di media sosial sejak Mei 2021 lagi.
Ramai Saksi Tampil Membuat Kenyataan Polis Beserta BuktiSusulan daripada pendedahan demi pendedahan itu, PU Rahmat melaporkan bahawa dia telah menerima ramai kehadiran saksi yang turut tampil dengan bukti diganggu secara seksual oleh pendakwah tersebut.
Sumber : Facebook PU Rahmat  Namun, pada Julai 30 yang lalu, Facebook milik Firdaus Wong dilaporkan telah lenyap berikutan ada pihak yang telah membuat laporan mengenai pendedahan tersebut meskipun dia sebelum ini tidak pernah menyebut nama ustaz selebriti yang terlibat.
Meskipun begitu, aktiviti pembongkaran aktiviti keji itu tidak berkakhir apabila Firdaus Wong dan PU Rahmat melancarkan aplikasi Telegram khas buat mereka yang ingin tampil memberikan bukti mengenai gangguan seksual tersebut.
Ebit Lew Dipanggil Ke Bukit Aman Untuk Siasatan Kes Gangguan SeksualPada 19 Ogos, media tempatan melaporkan seorang pendakwah selebriti terkenal telah dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Diraja Malaysia Bukit Aman untuk membantu siasatan kes gangguan seksual.

Pendakwah yang berusia 30-an itu hadir sekitar jam 8.59 pagi waktu tempatan untuk memberi kenyataan.
Tanggal 24 Ogos 2021, pihak polis melaporkan telah merekodkan keterangan mangsa gangguan seksual Ebit Lew dan masih menunggu saksi-saksi lain untuk tampil membantu siasatan.
Sumber : Utusan Malaysia  Dalam pada itu, Firdaus Wong menerusi saluran Telegram ada mengemas kini mengenai laporan mangsa gangguan seksual pendakwah tersebut berserta tangkap layar perbualan antara dia dan mangsa.
Tular Lagi Video Ebit Lew Minta Mangsa Tunjuk Badan Dan KakiTerbaru, masyarakat dikejutkan lagi dengan berita tularnya video pesanan suara mirip Ebit yang meminta mangsa agar menunjukkan badan dan kaki.
Rakaman suara Ebit Lew yang minta mangsa tunjuk badan atau kaki.
Sumber : Channel Telegram Firdaus Wonghttps://t.co/l2ipO3cZSB pic.twitter.com/HPg0HU96Z0
— Ferdaus ?? Palestine Warrior (@ferdaus____) September 21, 2021

Tidak cukup dengan itu, tangkap layar perbualan lucah individu dipercayai Ebit turut tersebar dengan meluas di media sosial.
Siasatan Kes Gangguan Seksual Babitkan Ebit Lew DiteruskanPengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Abd Jalil Hassan memaklumkan bahawa pihak polis kini masih lagi melengkapkan kertas siasatan berhubung kes gangguan seksual serta sedang mengambil keterangan mangsa yang terlibat.
“Kita masih teruskan siasatan lagi,” katanya kepada Harian Metro.
Dalam pada itu, Firdaus Wong berkata pendedahan yang dilakukan ini adalah untuk menggalakkan lebih ramai mangsa tampil membuat laporan polis.
Dia dalam pada itu turut menegaskan bahawa segala bukti yang telah didedahkan kepada umum adalah permintaan daripada mangsa sendiri dan telah pun mendapat kebenaran pihak terbabit.
Diharap masyarakat di luar sana tidak sesekali menyebarkan info atau maklumat palsu yang dapat menganggu siasatan polis. Sama-sama kita nantikan perkembangan kes ini nanti.
Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.
The post Tular Kes Gangguan Seksual , Ini Kronologi Dan Susur Masa Babitkan Pendakwah Ebit Lew first appeared on Beautifulnara - Gosip Artis Malaysia Terkini.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2021/09/hiburan-tular-kes-gangguan-seksual-ini.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Kes Gangguan Seksual Ebit Lew Dan Isteri Dipanggil Ke Bukit Aman

Hiburan Kes Gangguan Seksual Ebit Lew Dan Isteri Dipanggil Ke Bukit Aman

papar berkaitan - pada 2/10/2021 - jumlah : 377 hits
Pendakwah dan aktivis kemanusiaan Ebit Lew khabarnya telah dipanggil polis hadir ke Bukit Aman untuk diambil keterangan pada hari Jumaat yang lalu ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementDifahamkan turut diminta hadir ke balai polis tersebut adalah ...
Hiburan Pu Abu Minta Henti Kaitkan Dirinya Dengan Kes Gangguan Seksual Pendakwah Terkenal

Hiburan Pu Abu Minta Henti Kaitkan Dirinya Dengan Kes Gangguan Seksual Pendakwah Terkenal

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 252 hits
Kenapa nama PU Abu pula yang dikaitkan dengan isu gangguan seksual Apa yang berlaku ke atas Pencetus Ummah Abu atau nama sebenarnya Muhammad Abu Sufyan sebelum ini tidak ada persamaan sama sekali Masalah keluarga yang menimpa PU Abu sebelum...
Biarlah Jelas Buktinya Ustaz Firdaus Wong Pula Dedah Bukti Gangguan Seksual Babitkan Ustaz Ebit Liew

Biarlah Jelas Buktinya Ustaz Firdaus Wong Pula Dedah Bukti Gangguan Seksual Babitkan Ustaz Ebit Liew

papar berkaitan - pada 22/9/2021 - jumlah : 453 hits
September 22 2021 Polis sedang melengkapkan kertas siasatan berhubung kes gangguan seksual membabitkan pendakwah popular Ustaz Ebit Lew Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Seri Abd Jalil Hassan berkata siasatan masih dijalank...
Firdaus Wong Gesa Ramai Tampil Dedah Dakwaan Gangguan Seksual Pendakwah

Firdaus Wong Gesa Ramai Tampil Dedah Dakwaan Gangguan Seksual Pendakwah

papar berkaitan - pada 22/9/2021 - jumlah : 295 hits
Firdaus Wong gesa ramai tampil dedah dakwaan gangguan seksual pendakwah Pendakwah bebas Firdaus Wong Wai Hung mengajak orang ramai tampil membuat pendedahkan berhubung kes gangguan seksual didakwa membabitkan seorang lagi pendakwah popular ...
Ni Pendakwah Apa Nih Diana Buat Pengakuan Terbuka Jadi Mangsa Gangguan Seksual Ustaz Popular

Ni Pendakwah Apa Nih Diana Buat Pengakuan Terbuka Jadi Mangsa Gangguan Seksual Ustaz Popular

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 362 hits
September 21 2021 Menerusi program bual bicara Analisis Finaz Yunus seorang wanita dikenali sebagai Diana membuat pengakuan telah menjadi mangsa jenayah seksual kepada seorang pendakwah terkenal Dalam wawancara itu Diana mengaku menghubungi...
Abang Sumpah Laknat Dakwa Adik Mangsa Gangguan Seksual Pendakwah Terkenal

Abang Sumpah Laknat Dakwa Adik Mangsa Gangguan Seksual Pendakwah Terkenal

papar berkaitan - pada 24/9/2021 - jumlah : 251 hits
Malaysiakini Seorang individu yang mendakwa abang kepada mangsa gangguan seksual melibatkan seorang pendakwah terkenal melakukan mubahalah terhadap gangguan yang didakwa dialami adiknya Wallahi wabillahi watallahi saya bunyi tapisan bersump...
Hiburan Pernah Kena Gangguan Seksual Rafidah Ibrahim Minta Wanita Di Luar Sana Agar Lebih Berhati Hati

Hiburan Pernah Kena Gangguan Seksual Rafidah Ibrahim Minta Wanita Di Luar Sana Agar Lebih Berhati Hati

papar berkaitan - pada 28/9/2021 - jumlah : 196 hits
Pelakon dan penyanyi yang baru sahaja mendirikan rumah tangga Rafidah Ibrahim tampil menyampaikan pesanan kepada kaum wanita di luar sana agar lebih berhati hati supaya tidak terpedaya dan menjadi mangsa gangguan seksual kaum lelaki ARTIKEL...
Hiburan Ig Penuh Gambar Nam Ron Terima Gangguan Seksual Gara Gara Foto Tidak Berbaju

Hiburan Ig Penuh Gambar Nam Ron Terima Gangguan Seksual Gara Gara Foto Tidak Berbaju

papar berkaitan - pada 2/10/2021 - jumlah : 229 hits
Pelakon versatil Nam Ron mendedahkan bahawa dia ada menerima kiriman foto berunsurkan gangguan seksual gara gara gambar tidak berbaju yang dimuat naik olehnya di media sosial ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementUjar Nam Ron atau nama sebenarnya ...
Menteri Rina Harun Lembab Luluskan Ruu Anti Gangguan Seksual

Menteri Rina Harun Lembab Luluskan Ruu Anti Gangguan Seksual

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 396 hits
Jangkaan Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Rina Harun bahawa Rang Undang undang Anti Gangguan Seksual akan dibentang pada tahun ini tidak boleh diterima Menurut Pengerusi Biro Guaman dan Pembangunan Komuniti Wani...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

The Evolution Of Adult Entertainment

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16