Hiburan Start Dah Leman Open Order Kuih Raya Ni 5 Lagi Perkara Yang Menandakan Syawal Semakin Tiba


Memasuki tahun kedua umat Islam berpuasa dan mungkin menyambut lebaran dalam norma baharu, rasanya ramai mula merindukan suasana kemeriahan Syawal tanpa sebarang Standard Operating Procedure (SOP).
Kalau imbau balik kenangan lama, seronoknya beraya bila ramai sanak-saudara boleh berkumpul bersama, menunaikan solat sunat Hari Raya di masjid dan ziarah-menziarahi.
AdvertisementMemandang tahun ini kita diberi sedikit kelonggaran untuk menyambut Ramadan, pastikan korang terus patuhi SOP yang ditetapkan. Mana tahu, mungkin tahun ni kita boleh balik raya dan merasai semula semua kenangan kita menyambut hari raya seperti zaman sebelum pandemik.
1. Iklan raya kreatif mula bersiaran di radio & televisyen
Tidak kira raya dalam norma baharu atau tidak, iklan raya pasti menjadi perkara yang sentiasa dinantikan semua. Kekreatifan idea yang diterjemahkan dalam bentuk iklan semestinya menaikkan kembali semangat dan makna sebenar hari raya walaupun tidak dapat pulang beraya.
Sekurangnya terubat sikit rindu walaupun beraya di perantauan kan?
2. Dendangan lagu dan hiasan raya menghiasi pusat beli-belah
AdvertisementRaya Melayu, Cina atau India, keunikan Malaysia pastinya semasa musim perayaan, bila semua kaum akan merasai suasana hari raya dan meraikannya bersama-sama.
Bila di pusat membeli-belah, seawal minggu pertama Ramadan korang dah boleh dengar lagu raya. Paling popular semestinya lagu Satu Hari Di Hari Raya nyanyian M. Nasir dan Selamat Hari Raya nyanyian Saloma. Tu belum lagi hiasan raya yang meriah dan berwarna-warni yang menghiasi segenap ruang.
3. Jualan promosi hari raya
Tiba je musim perayaan pasti akan ada pelbagai promosi yang ditawarkan sama ada online atau di mall sebab waktu inilah inilah orang nak tukar perabot baru, beli baju raya dan mungkin juga tukar kereta baru. Barulah rasya lebih bergaya.
Promosi popular yang sering ditawarkan masa hari raya seperti Beli 1 Percuma 1, diskaun atau pulangan rebat. Memang rambang mata dibuatnya!
4. Kemeriahan bazar Ramadan & Syawal
Tahun lepas tiada bazar kerana kita masih dalam Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), nasib baik tahun ni kerajaan bagi kebenaran untuk pembukaan bazar. Dapatlah merasai sedikit suasana Ramadan dan Syawal seperti sebelum ini.
5. Kawan mula open order untuk raya
Mana-mana group pasti akan ada je kawan yang open order untuk kuih raya, daripada kuih raya tradisional ke kuih raya moden. Korang hanya perlu prepare duit dan buat tempahan je.
6. Mak mula beli stok marjerin
Nak raya ni, stok majerin kat pasaran mesti paling laris. Yelah time ni semua orang sibuk nak membuat kuih dan membakar kek.
Kalau mak min dia suka beli stok marjerin menjelang nak raya. Senang katanya tak perlu berebut nanti, ambil dari rak je kalau nak guna.
Pilihan marjerin masa kini pastinya PlantaMarjerin pilihan nombor 1 pilihan ramai pastinya Planta. Tak percaya nanti korang tengok jelah jenama mana yang habis dulu dekat rak di pasaraya.
AdvertisementNak tau kenapa ibu-ibu dan bakers suka gunakan margerin Planta? Sebabnya ia mengandungi vitamin A, D, E, B1,B2, B6, B12, folik acid dan niacin. Dengan khasiat dan kebaikan yang ditawarkan tak hairanlah ia menjadi pilihan di restoran terkenal dan juga para ibu.

Menggunakan Planta, banyak resepi korang boleh cuba seperti nasi Planta, kuih raya, roti dan juga kek. 
Tips sebelum pilih margerin, pastikan korang tengok dulu bahan-bahannya supaya korang tahu khasiat dalam setiap hidangan takdelah nanti tersalah pilih yang mempunyai lemak trans yang tinggi dan tak baik untuk kesihatan.
Nak dapatkan khasiat margerin dalam setiap hidangan, pastikan Planta menjadi pilihan korang. Dengan Planta barulah rasa kemeriahan raya lebih terasa.
Kalau korang nak tau lebih lanjut mengenai Planta, atau nak resepi-resepi terkini menggunakan bahan ini, korang boleh follow Facebook Planta Malaysia.
Planta mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri. Jom Raya Bersama Planta. Jangan lupa untuk patuhi SOP ya!
The post Start Dah Leman Open Order Kuih Raya. Ni 5 Lagi Perkara Yang Menandakan Syawal Semakin Tiba! first appeared on Beautifulnara - Gosip Artis Malaysia Terkini.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2021/04/hiburan-start-dah-leman-open-order-kuih.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Semakin Uzur Mat Sentul Rindu Kawan Kawan Sejak Sakit Tiada Yang Datang Melawat

Hiburan Semakin Uzur Mat Sentul Rindu Kawan Kawan Sejak Sakit Tiada Yang Datang Melawat

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 280 hits
Seniman lagenda Mat Sentul dahulunya pernah menjadi penghibur kepada seluruh lapisan masyarakat tidak kiralah yang tua atau muda di Malaysia Sumber Google Mula menjadi bintang penghibur dalam industri seni tempatan sekitar tahun 1960 an dah...
Now Comes The Raya Kuih Scam

Now Comes The Raya Kuih Scam

papar berkaitan - pada 18/4/2021 - jumlah : 248 hits
Johor police chief Ayob Khan Mydin Pitchay said scammers in Johor were offering additional capital to those taking part in a Raya kuih sales scheme PETALING JAYA Johor police chief Ayob Khan Mydin Pitchay today warned the public against inv...
Polis Siasat Kes Penipuan Perniagaan Kuih Raya

Polis Siasat Kes Penipuan Perniagaan Kuih Raya

papar berkaitan - pada 18/4/2021 - jumlah : 216 hits
Ayob Khan Mydin Pitchay Johor Bahru Polis Kontinjen Johor membuka satu kertas siasatan berhubung kes penipuan peluang perniagaan jualan kuih raya di Kulai pada awal Disember lalu Ketua Polis Johor Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata siasa...
Resepi Choco Ball Milo Nestum Tanpa Bakar Kuih Raya Paling Senang Sedap

Resepi Choco Ball Milo Nestum Tanpa Bakar Kuih Raya Paling Senang Sedap

papar berkaitan - pada 19/4/2021 - jumlah : 579 hits
Resepi Choco Ball Kadang kadang tekak ni teringin nak makan manis juga kan Lagi lagi bila tengok macam macam iklan bulan puasa ni Pernah tak makan choco ball Sebenarnya simple sangat nak buat Kalau buat sendiri kita pun boleh adjust sendiri...
Kuih Biji Ketapang Kudapan Raya Rangup Sedap

Kuih Biji Ketapang Kudapan Raya Rangup Sedap

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 356 hits
Kalau anda sukakan kudapan kering ini satu lagi kudapan yang sesuai dijadikan kuih raya dan paling senang membuatnya Tak perlu bakar goreng je Teringin nak makan terus je buat bahan mudah dan tak perlu tunggu raya KUIH BIJI KETAPANGBAHAN BA...
Nak Raya Ingat Kuih Batang Buruk

Nak Raya Ingat Kuih Batang Buruk

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 183 hits
Bukan orang lama je ye suka Kuih Batang Buruk yang muda pun ramai suka Harga pun setiap tahun naik seiringan dengan harga barang barang yang terus naik Apa kata kita cuba buat sendiri Nampak mudah cara membuat dan bahan yang digunakan pun t...
Hiburan Ekonomi Semakin Rancak Ini Peluang Dapatkan Pengiklanan Digital Sehingga Rm1 Juta

Hiburan Ekonomi Semakin Rancak Ini Peluang Dapatkan Pengiklanan Digital Sehingga Rm1 Juta

papar berkaitan - pada 14/4/2021 - jumlah : 231 hits
Selepas lebih setahun berdepan dengan pandemik Covid 19 Malaysia secara umumnya semakin pulih dari segi ekonomi hari ini Perniagaan kembali rancak rakyat kembali bekerja secara normal trafik tidak lagi lengang dan bermacam lagi petanda menu...
Mercun Raya Tiba Lagi Jual Pelbagai Mercun Dua Lelaki Ditahan Polis

Mercun Raya Tiba Lagi Jual Pelbagai Mercun Dua Lelaki Ditahan Polis

papar berkaitan - pada 20/4/2021 - jumlah : 476 hits
KEMAMAN Padah menjual dan memiliki pelbagai jenis mercun bernilai kira kira RM2 500 dua lelaki ditahan dalam dua serbuan di Kampung Bukit Kuang di sini semalam Ketua Polis Daerah Superintenden Hanyan Ramlan berkata serbuan pertama kira kira...
Hiburan Tragedi Kebakaran Cik B Terkenang Akan Dua Orang Abang Yang Telah Pergi Setiap Kali Hampir Tiba Lebaran

Hiburan Tragedi Kebakaran Cik B Terkenang Akan Dua Orang Abang Yang Telah Pergi Setiap Kali Hampir Tiba Lebaran

papar berkaitan - pada 6/4/2021 - jumlah : 186 hits
Menjelang Ramadan yang bakal menjelma tidak lama lagi personaliti TV Cik B yang merupakan anak perempuan kepada Datuk Seri Vida pasti akan terkenang akan pemergian dua orang abangnya iaitu Allahyarham Muhammad Eddie Zuhdie dan Allahyarham M...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte