Hiburan Solekan Tak Capuk Tahan Lama Rupanya Ini Tips Mua Yang Ramai Tak Tahu


Bila sebut saja pasal makeup, benda pertama yang akan terlintas dalam fikiran mesti nak makeup tahan lama betul tak?
Mana taknya, setiap kali berpeluh atau kulit berminyak, mesti nak kena touch up balik sebab tak nak nampak bercapuk. Haih, penatlah macam ni…
AdvertisementPernah tak anda terfikir macam mana solekan model-model serta orang yang berkahwin mampu bertahan lama walaupun berpeluh? 
Haa, kalau nak tahu, tips yang digunakan oleh kebanyakan MUA untuk solekan tahan lama adalah dengan menggunakan rangkaian lengkap Rimmel Lasting Finish! Bestnya! Jom tengok kelebihan setiap produk dalam rangkaian Rimmel.
1. Lasting Finish Fix & Go Setting Spray
Sebelum mulakan solekan, semestinya kita akan buat base dulu menggunakan primer.
AdvertisementHaa, dalam rangkaian Lasting Finish Rimmel ni, anda wajib cuba Lasting Finish Fix & Go Setting Spray sebab ia merupakan primer dan setting spray 2 dalam 1 yang dapat membantu memberikan ketahanan yang lebih lama untuk solekan. 
Ia juga berfungsi sebagai primer yang boleh digunakan di bawah solekan atau kalau anda nak pastikan solekan kekal terletak, anda boleh sembur di atas solekan dan ia akan bertahan sehingga 8 jam tau! Menariknya!
Paling best, ia mempunyai tekstur ringan serta tidak berminyak yang dapat membantu untuk menyegarkan dan melembapkan kulit serta-merta. 
Dirumus dengan timun dan ekstrak camomile, setting spray ini dapat membantu solekan anda kelihatan lebih tenang serta dapat melembutkan kulit wajah. 
Kalau anda nak tahu, Lasting Finish Fix & Go Setting Spray ni menjadi antara setting spray yang ‘TOP’ dan menjadi kegemaran ramai tau!
2. Lasting Finish 25HR Foundation
Haa, lepas dah buat base pakai setting spray, barulah pakai foundation. Kalau anda nak tahu, Rimmel ada Lasting Finish 25HR Foundation yang sememangnya menjadi kegilaan ramai wanita!
Foundation ni bukan je kekal lama kat muka, malah boleh tahan sehingga 25 jam tau. Paling best, ia dilengkapi dengan SPF 20. Patutlah ramai wanita suka!
AdvertisementSelain tu, foundation ni je tak mengeringkan kulit kerana ia mengandungi asid Hyaluronik yang dapat memberikan penghidratan secara segara mendalam untuk jangka masa panjang supaya kulit anda kelihatan lebih gebu, lembap dan licin. 
Kandungan vitamin E yang merupakan sumber untuk anti-oksida pula membantu kulit anda menjadi lebih segar dan lembut. 
Kalau risau dengan cela dan kesan jerawat pada kulit, pakai je Lasting Finish Foundation ni sebab ianya full coverage dengan kemasan semula jadi tau! Ia juga tak akan meninggalkan kesan pada mask anda. Ini yang kita mahukan!
Dengan 6 tona menarik iaitu 100 Ivory, 200 soft beige, 201, classic beige, 300 sand, 303 true nude, dan 400 natural beige. Haa, lepas ni tak perlu susah-susah nak cari tona yang sesuai dengan kulit anda!
3. The Multi-tasker Concealer
Tak lengkap solekan kalau tak pakai concealer betul tak? Haa, dalam rangkaian Lasting Finish Rimmel ni anda memang wajib pakai The Multi-Tasker Concealer. 
Concealer ini dapat meratakan tona kulit tak sekata, dengan formula liputan tinggi ultra campuran yang berfungsi untuk memberikan liputan muka yang penuh. 
Paling penting, ia tak meninggalkan sebarang kesan pada mask serta dapat memberikan hidrasi pada kulit wajah selama 24 jam tau!
Hadir dengan 6 tona berbeza iaitu 020 Fair, 030 Light, 040 Ivory, 060 Nude, 070 Honey, dan 080 Tan, tak dinafikan ia dapat membantu untuk menutup cela serta mencerahkan lingkaran hitam pada wajah.
4. Lasting Finish Compact Foundation
Untuk pastikan solekan anda terletak cantik, anda wajib pakai Lasting Finish Compact Foundation, yang juga merupakan keluaran terbaru untuk rangkaian Lasting Finish Rimmel. 
Apa yang best dengan compact foundation ni adalah ia transfer proof, peluh serta kalis air. Lepas ni, tak perlu risau lagi kalau nak pakai mask dan risau makeup hilang! 
Ia juga lengkap dengan soft-touch bedak foundation yang tahan lama serta tekstur ringan yang dapat mengawal sinaran pada kulit tanpa rasa kering. 
4 tona warna iaitu 001 fair porcelain, 002 pearl, 003 sesame dan 005 rose ivory memberikan anda lebih banyak pilihan yang bersesuain dengan tona kulit.
Lagi best, anda yang ada masalah kulit sensitif dah tak perlu risau lagi untuk cari compact foundation yang sesuai dengan kulit sebab Lasting Finish Compact Foundation adalah vegan dan sesuai untuk semua jenis kulit. Bestnya!
Tingkatkan Keyakinan Dengan Rimmel London!Haa, banyakkan kelebihan yang ada pada rangkaian produk Lasting Finish Rimmel London ni? Lepas ni,tak perlu nak touch up solekan banyak kali untuk mengelakkan solekan bercapuk sebab dengan rangkaian ini, solekan anda akan bertahan lebih lama!
Kalau anda berminat untuk cuba rangkaian produk Rimmel, anda boleh dapatkan di platform e-dagang seperti Shopee, Lazada dan Zalora. 
Anda juga boleh beli cawangan farmasi berdekatan atau secara atas talian seperti Watsons dan Guardian. 
Untuk maklumat lanjut, ikuti media sosial Rimmel di Facebook, TikTok dan Instagram. 
The post Solekan Tak Capuk & Tahan Lama, Rupanya Ini Tips MUA Yang Ramai Tak Tahu first appeared on Beautifulnara -Terkini dan Sensasi.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2022/07/hiburan-solekan-tak-capuk-tahan-lama.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Saya Tolak Tawaran Era Sebab Awak Kata Jangan Terima Ajak Shiro Dedah Kisah Lama Shahrol Rupanya Tikam Belakang

Hiburan Saya Tolak Tawaran Era Sebab Awak Kata Jangan Terima Ajak Shiro Dedah Kisah Lama Shahrol Rupanya Tikam Belakang

papar berkaitan - pada 3/8/2022 - jumlah : 172 hits
Sedia maklum penyampai radio Fizi Ali kini telah meninggalkan radio Suria FM dan hal itu telah menarik perhatian pelawak Shahrol Shiro untuk memberi pandangannya Menurut Shahrol pihak pengurusan radio terbabit memang sudah lama tidak bersik...
Make Up Tahan Lebih Lama Sepanjang Hari

Make Up Tahan Lebih Lama Sepanjang Hari

papar berkaitan - pada 27/7/2022 - jumlah : 247 hits
Assalamualaikum Make Up Tahan Lebih Lama Sepanjang Hari Apabila bekerja sepanjang hari kadang kadang dalam aircond kadang kadang di tengah panas boleh menyebabkan make up tidak tahan lama Apatah lagi apabila berpeluh Kalau pakai foundation ...
Mekap Tahan Lama Dengan Slae Cosmetics

Mekap Tahan Lama Dengan Slae Cosmetics

papar berkaitan - pada 27/7/2022 - jumlah : 218 hits
Mekap Tahan Lama dengan SLAE Cosmetics Eyza ni sejenis yang tak suka mekap banyak kali Kalau time tak boleh sembahyang tu memang akan pakai mekap sampai petang Tak banyak kosmetik yang tahan sampai petang Banyak dah Eyza cuba kkdg sekejap j...
Wajah Kekal Cantik Dan Makeup Tahan Lama Dengan Slae Walaupun Seharian Berada Di Luar Rumah

Wajah Kekal Cantik Dan Makeup Tahan Lama Dengan Slae Walaupun Seharian Berada Di Luar Rumah

papar berkaitan - pada 26/7/2022 - jumlah : 372 hits
SLAE THE MAKEUP FOR WORK Kalau anda masih ingat Seri Wangi menggunakan produk makeup SLAE yang sangat sesuai untuk kulit wajah Seri Wangi Apa yang bagusnya makeup SLAE ini Sebabnya Seri Wangi kata bagus makeup SLAE ini paling utama ketahana...
Hiburan Ingat Rocky Rupanya Rokiah Wanita Ini Kongsi Cerita Bercinta Dengan Lelaki Jadian Bikin Netizen Terhibur

Hiburan Ingat Rocky Rupanya Rokiah Wanita Ini Kongsi Cerita Bercinta Dengan Lelaki Jadian Bikin Netizen Terhibur

papar berkaitan - pada 20/7/2022 - jumlah : 145 hits
Setiap pasangan yang bercinta pastinya ingin berkekalan sehingga ke jinjang pelamin namun urusan jodoh pertemuan itu terletak di tangan Tuhan Seperti satu perkongsian ini di TikTok dia ada berkongsi pengalamannya menjalin hubungan cinta den...
Resepi Simple Dan Tahan Lama Hanya Guna 5 Bahan Ibu Kongsi Biskut Bayi Cair Dalam Mulut

Resepi Simple Dan Tahan Lama Hanya Guna 5 Bahan Ibu Kongsi Biskut Bayi Cair Dalam Mulut

papar berkaitan - pada 25/7/2022 - jumlah : 192 hits
BISKUT BAYI CAIR DIMULUT Harini tengku nak share 1 resepi homemade teething biscuit for baby Resepi simple dan tahan lama Resepi ni dah lama tengku simpan Dah tak ingat siapa ownernya Semoga pahala mengalir kepada tuan asal BISKUT BAYI CAIR...
Nak Tahan Lama Dalam Industri Seni Kena Fasih Bahasa Melayu Elizabeth Tan

Nak Tahan Lama Dalam Industri Seni Kena Fasih Bahasa Melayu Elizabeth Tan

papar berkaitan - pada 3/8/2022 - jumlah : 230 hits
Pelakon dan penyanyi Elizabeth Tan memberitahu dirinya tidak menyangka masih bertahan dalam industri hiburan yang didominasi orang Melayu hanya dengan menguasai bahasa Melayu Pun begitu dia mengakui dirinya masih belum benar benar menguasai...
Hiburan Dalam Tak Semenggah Menangis Di Ig Aliff Syukri Rupanya Pembayar Zakat Terbesar Di Selangor Hingga Cecah 1 Juta

Hiburan Dalam Tak Semenggah Menangis Di Ig Aliff Syukri Rupanya Pembayar Zakat Terbesar Di Selangor Hingga Cecah 1 Juta

papar berkaitan - pada 28/7/2022 - jumlah : 184 hits
Jutawan kosmetik terkenal Datuk Aliff Syukri menzahirkan rasa gembira di hati apabila dia dilihat menangis terharu di Instagram miliknya semalam Ini berikutan Aliff telah dikurniakan penghargaan sebagai pembayar zakat terbesar dengan jumlah...
Zte Blade V40 Vita Bateri Tahan Lama Cas Pun Laju

Zte Blade V40 Vita Bateri Tahan Lama Cas Pun Laju

papar berkaitan - pada 4/8/2022 - jumlah : 145 hits
ZTE Blade Vita V40 dilancarkan di Malaysia sekitar 2 bulan lepas Ia dijual kini pada harga RM629 Dari segi harga dapat kita teka ia peranti kelas permulaan atau bajet yang sesuai untuk mereka yang tidak menjadikan telefon sebagai alat haria...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan

Buah Berangan Snek Sihat Keluarga Manfaat Pada Kesihatan

Buah Markisa 8 Khasiat Pada Kesihatan Cara Makan

Bab 2 Ciptakanlah Sesuatu Yang Baru By Dr Hm Rakib S H M Ag Dosen Ak