Hiburan Pembeli Rumah Tertarik Dengan Serambi Villa Rumah Berdekatan Tasik Diinspirasi Daripada Seni Bina Melayu


Rumah adalah satu aset penting dalam kehidupan kita dan pastinya ramai antara anda yang bekerja keras untuk memiliki rumah yang diidamkan betul tak?
Semestinya, rumah yang diimpikan tu mestilah dapat beri keselesaan dan ketenangan pada kita serta keluarga, bukan saja sekadar untuk berteduh. Rekaan yang unik dan lain dari yang lain juga satu kelebihan untuk rumah idaman.
AdvertisementTapi, anda dah jumpa ke belum rumah yang sesuai untuk didiami? Kalau belum, meh kami share dengan anda satu kawasan perumahan yang besar dan tenang untuk didiami.
 
Serambi Yang Mementingkan Kedamaian Dengan Alam
Faktor utama konsep ‘rumahku syurgaku’ adalah ketenangan yang boleh didapati dari kawasan sekitar.
AdvertisementMemahami konsep tersebut, Serambi Villa telah dibangunkan di kawasan perumahan yang mesra alam yang mempunyai tasik dan taman di kawasan persekitaran rumah. 
Kalau anda nak tau, Serambi Villa terletak bersebelahan dengan Lake of Reflection iaitu sebuah pusat rekreasi bertasik yang berada betul-betul di tengah Setia Alamsari.

Lake of Reflection ini merupakan refleksi air terjun yang dikelilingi dengan tumbuhan hijau serta mempunyai laluan pejalan kaki, gazebo serta pavilion air yang menarik! 
Jadi kalau anda rasa stress dan perlukan ketenangan, anda dah tak perlu risau lagi untuk pergi jauh-jauh sebab anda boleh bersiar-siar di kawasan perumahan saja dan nikmati keindahan alam.
 
Kawasan Strategik Serta Mesra Pengguna
Kalau anda nak tahu, Serambi Villa ini terletak di kedudukan strategik yang dilengkapi dengan pelbagai kemudahan seperti stesen Komuter Universiti Kebangsaan Malaysia(UKM) untuk akses mudah ke sana sini, disamping dekat juga dengan Bangi Gateway, Pasaraya Lotus, Setia Ecohill Walk di Semenyih dan IOI City Mall untuk kemudahan beli belah juga. Seronoknya!
AdvertisementSelain itu, kawasan perumahan ini juga berdekatan dengan fasiliti pendidikan seperti Sekolah Rendah Sri Al-Amin Bangi, Sekolah Antarabangsa Rafflesia, Institut Jerman-Malaysia dan UKM selain dari pilihan sekolah rendah & menengah kebangsaan yang berhampiran
Paling penting, kawasan ini turut terletak berhampiran dengan kemudahan perubatan seperti Hospital Kajang, Hospital Pakar KPJ Kajang, Hospital Serdang dan Hospital Putrajaya. Anda dah tak perlu risau lagi dah lepas ni kalau ada berlakunya kecemasan. 

 
Ilham Daripada Seni Bina Melayu, Ruang Dalaman Rumah Lebih Luas & Selesa
Bila nak memilih rumah ni, perkara penting yang akan dititikberatkan mestilah keluasan dalaman rumah tersebut selain tampak luaran yang bergaya dan evergreen. 
Jadi, mengetahui kehendak pelanggan, Serambi Villa dibangunkan oleh S P Setia Bhd dengan ciri keluasan dalaman yang bakal mengujakan!

Serambi Villa yang terletak di Setia Alamsari, Kajang ini mempunyai dua jenis perumahan dengan inspirasi seni bina melayu moden iaitu Banglo dan Rumah Berkembar Serambi Villa.

Banglo Serambi Villa ia mempunyai keluasan 60 kaki x 100 kaki  dengan luas bina dari 3,829 sehingga 4,022 kaki persegi. Haa, anda  boleh muatkan macam-macam tau dengan keluasan rumah ni!

Bagi Rumah Berkembar Serambi Villa, ia mempunyai keluasan 40 kaki x 80 kaki dengan luas binaan dari 3,318 hingga 3,404 kaki persegi.

Semua unit ini menyediakan pilihan empat atau lima bilik tidur yang dilengkapi dengan bilik mandi serta alat pemanas. Terbaiklah!

Anda juga boleh memilih unit yang menawarkan bilik tidur utama, ruang tamu, ruang makan, dewan keluarga serta balkoni yang menghadap ke tasik Lake of Reflection. Menarik!
Haa, jadi kalau anda berminat untuk mendapatkan rumah di Serambi Villa ni, layari laman web rasmi mereka di Setia Alamsari atau anda juga boleh hubungi mereka di talian 03-8736 2255.
The post Pembeli Rumah Tertarik Dengan Serambi Villa, Rumah Berdekatan Tasik & Diinspirasi Daripada Seni Bina Melayu first appeared on Beautifulnara -Terkini dan Sensasi.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2022/03/hiburan-pembeli-rumah-tertarik-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Datang Wedding Orang Tanpa Izin Untuk Makan Free Netizen Suruh Tuan Rumah Anggap Macam Sedekah

Hiburan Datang Wedding Orang Tanpa Izin Untuk Makan Free Netizen Suruh Tuan Rumah Anggap Macam Sedekah

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 133 hits
Rasanya ramai yang tidak peka dengan hukum datang ke majlis perkahwinan seseorang tanpa izin dan hanya ingin makan secara percuma adalah sama sekali Seperti video yang dikongsikan di TikTok ini kelihatan dua orang individu ini telah singgah...
Bina Ayat Bahasa Melayu

Bina Ayat Bahasa Melayu

papar berkaitan - pada 23/3/2022 - jumlah : 200 hits
Hai kawan Tedi yang dikasihi semua Terima kasih kerana sudi membaca Selain sibuk dengan lukisan Tedi juga sedang sibuk membina ayat daripada perkataan perkataan yang telah dipilih oleh cikgu Bahasa Melayu seperti kulinari Tengoklah jika raj...
Hiburan Sudah Tiba Masanya Pelajar Asing Menuntut Dalam Negara Wajib Belajar Bahasa Melayu

Hiburan Sudah Tiba Masanya Pelajar Asing Menuntut Dalam Negara Wajib Belajar Bahasa Melayu

papar berkaitan - pada 21/3/2022 - jumlah : 173 hits
Baru baru ini Perdana Menteri Malaysia iaitu Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata pelajar asing akan diwajibkan untuk pelajari Bahasa Melayu jika mereka berdaftar dalam universiti negara ini Menurut beliau Menteri Pengajian Tinggi Noraini...
Hiburan Gaji Kalah Engineer Wanita Ini Cari Pembantu Rumah Offer Gaji Rm3 800 Sebulan

Hiburan Gaji Kalah Engineer Wanita Ini Cari Pembantu Rumah Offer Gaji Rm3 800 Sebulan

papar berkaitan - pada 12/3/2022 - jumlah : 197 hits
Sebuah perkongsian daripada seorang individu yang sedang mencari pembantu rumah di telah berjaya mencuri perhatian warga maya apabila rata ratanya terpegun dengan gaji yang ditawarkan individu itu Dalam hantaran tersebut wanita tersebut men...
Hiburan Kisah Seram Podcast Noktah Misteri Minggu Ini Rumah Sewa Jahanam

Hiburan Kisah Seram Podcast Noktah Misteri Minggu Ini Rumah Sewa Jahanam

papar berkaitan - pada 10/3/2022 - jumlah : 162 hits
Adat hidup menyewa pasti ada saja cerita dan kisah yang mungkin dilalui oleh penyewa tidak kiralah pengalaman suka duka ataupun yang menyeramkan Namun apa yang terjadi pada wanita ini mungkin akan membuatkan meremang bulu roma kerana dia ad...
Semoga Suami Kau Mereput Dalam Tanah Padah Mulut Laser Jiran Bina Tembok Tinggi Tutup Laluan Rumah Warga Emas

Semoga Suami Kau Mereput Dalam Tanah Padah Mulut Laser Jiran Bina Tembok Tinggi Tutup Laluan Rumah Warga Emas

papar berkaitan - pada 10/3/2022 - jumlah : 453 hits
Sutikah 55 wanita warga emas di Desa Mejobo Jawa Tengah Indonesia hanya mampu pasrah setelah rumahnya dihadang dengan tembok yang dibina oleh jirannya sendiri Sunarsih 63 Tembok sepanjang 10 meter dengan ketinggian 2 3 meter itu sengaja dib...
Hiburan Siap Bawak Anak Bini Beli Rumah Tapi Pekerja Asing Tinggal Dulu Owner Dakwa Sudah Lama Bayar Ansuran Bulanan

Hiburan Siap Bawak Anak Bini Beli Rumah Tapi Pekerja Asing Tinggal Dulu Owner Dakwa Sudah Lama Bayar Ansuran Bulanan

papar berkaitan - pada 9/3/2022 - jumlah : 122 hits
Tular di media sosial apabila seorang pengguna mendedahkan sebuah tangkap layar memaparkan pemilik rumah PR1MA merungut kerana rumah yang dibelinya telah didiami oleh pekerja pembinaan terlebih dahulu Kata wanita itu dia telah membeli rumah...
Hiburan Hanya Kerana Rm4 Remaja 11 Tahun Dipukul Hingga Maut Di Rumah Anak Yatim

Hiburan Hanya Kerana Rm4 Remaja 11 Tahun Dipukul Hingga Maut Di Rumah Anak Yatim

papar berkaitan - pada 22/3/2022 - jumlah : 208 hits
Hanya kerana wang bernilai RM4 seorang penghuni sebuah rumah anak yatim dilaporkan telah dipukul rakannya sehingga maut di Kuantan Pahang Mangsa yang baru sahaja berusia 11 tahun itu dipercayai telah disepak dicekik dan dihempas ke lantai s...
Hiburan Kejadian Tanah Runtuh Di Ampang 4 Mangsa Terkorban 15 Buah Rumah Rosak

Hiburan Kejadian Tanah Runtuh Di Ampang 4 Mangsa Terkorban 15 Buah Rumah Rosak

papar berkaitan - pada 11/3/2022 - jumlah : 113 hits
Tular di laman video memaparkan kejadian tanah runtuh di Jalan Teratai 1 2J Taman Bukit Permai Ampang Selangor petang semalam Menurut laporan Kosmo kira kira 15 buah rumah dan 10 kenderaan mengalami kerosakan akibat kejadian itu Advertiseme...
Aeon Bank Bank Digital Patuh Syariah Pertama Malaysia

Gkb Eurycozin Pilihan Terbaik Untuk Kesihatan Lelaki

Best Dividend Stock Malaysia 2024 Highest Yield

4 Syarikat Multinasional Henti Operasi Di Malaysia

Gip Blackrock Khazanah Jawapan Pmx Hmmmmmm

Mengenali Jenis Panadol Dan Fungsinya

Permohonan Kursus Ai Utm Percuma Berserta Sijil Pengiktirafan Peserta

Produk Gkb Lion S Mane Mushroom Baik Untuk Kesihatan Otak



Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok


Najib Kekal Dipenjara

Miker Pizza Tolong Buka Banyak Cawangan Yer Pizza Korang Memang Sedap

Oo My Viva A Day To Remember

Bermalam Di Hotel Legend Inn Taiping

Ww Tapau Jer

Alat Untuk Pendidikan Seni