Hiburan Nikmatilah Oyoshi Untuk Kekal Segar Sambil Makan Makanan Jepun Feveret Anda


Kebanyakkan golongan muda di Malaysia kini mempunyai citarasa yang lebih `global’ dan memilih hidangan Jepun dan Korea sebagai makanan pilihan mereka.

Oleh sebab itu, sudah menjadi trend golongan muda kini yang `gila’ makanan Jepun hingga telah membuka ruang kepada ramai pengusaha makanan membuka restoran sajian makanan negara matahari terbit itu. Sebabnya? Rasanya boleh diterima oleh semua orang di Malaysia.


Makanan Jepun kegemaran semua rakyat Malaysia
Oleh kerana kepopularitian, maka wujudlah kedai serbaneka seperti FamilyMart yang berasal dari Jepun. Siapa tak kenal kan, Oden Family Mart, Aiskrim Green Tea, dan juga yang terbaru, Bubble Tea yang kini masih hangat diperkatakan.

Baru-baru ini, kami telah mengeluarkan satu video yang membuktikan bahawa kandungan gula di dalam bubble-tea memang cukup tinggi. Tak percaya? Tengok video ini.
?Jika anda sukar untuk berhenti mengambil minuman “bubble tea”, anda mungkin boleh mempertimbangkan pelbagai minuman alternatif yang jauh lebih berkhasiat, dan yang paling penting menyegarkan!
Teh hijau beri tenaga ‘fresh’ untuk diri sendiri

Ramai yang berpendapat bahawa minuman teh hijau adalah alternatif yang lebih bagus berbanding denang minuman bergas ataupun…bubble tea. Selain daripada menyegerakan, ia juga dikatakan mampu membuang segala radikal bebas dari badan.
Teh hijau Oyoshi terkenal
Oyoshi adalah jenama teh hijau yang bermaksud ‘lazat’ kini antara teh hijau sedia diminum yang semakin digemari rakyat Malaysia kerana ianya sangat menyegarkan.

Teh hijau telah menjadi semakin popular dalam kalangan golongan yang sentiasa menginginkan khasiatnya. Teh hijau Oyoshi dibuat khas buat pengguna menikmatinya dimana-mana sahaja sambil menikmati makanan Jepun kegemaran semua.
100% dauh teh organik
Oyoshi yang merangkumi manfaat kesihatan teh hijau dengan perisa menarik ini dihasilkan daripada 100% daun teh organik yang ditanam di ladang organik yang mendapat pengiktirafan dan hanya menggunakan bahan semula jadi.
5 perisa teh hijau Oyoshi

Rangkaian teh hijau Oyoshi di negara ini terdiri daripada perisa asli, lemon madu, teh hitam, laici dan sakura strawberi.
Pemadanan perisa teh hijau Oyoshi bersama makanan Jepun
Tidak semua orang tahu bahawa terdapat konsep untuk memadankan perisa teh hijau Oyoshi dengan makanan Jepun kegemaran semua ini.
Kami akan kongsikan tips untuk anda memadankan teh hijau Oyoshi dengan beberapa makanan Jepun kegemaran ramai.
Tips memadankan perisa teh hijau Oyoshi dan makanan kegemaran anda:
OYOSHI Green Tea dan Sushi

Ini kerana teh hijau perisa asli berfungsi untuk membersihkan minyak dalam mulut seseorang setelah makan beberapa jenis sushi.
Teh hijau bertindak sebagai agen pembersih, seperti gari (halia diasinkan) yang juga hidangan yang berfungsi sama seperti teh hijau asli.
OYOSHI Honey Lemon Green Tea dan tempura

Semasa menikmati makanan laut seperti udang tempura, pasti anda terhidu sesuatu yang hanyir. Bagi menghilangkan rasa dan bau hanyir ini, Oyoshi perisa lemon paling sesuai untuk diambil semasa menikmati ‘seafood’.
Apabila anda mengambil asid (seperti asid sitrik dalam jus lemon), ia akan bertindak balas dan membentuk garam ‘Amine’. Garam ‘Amine’ yang tidak mempunyai bau ataupun rasa hanyir. Selepas ini anda bolehlah menikmati tempura udang, tanpa ada rasa dan bau hanyir lagi.
OYOSHI Lychee Green Tea bersama oden

Sambil menikmati oden yang tengah panas dan juga pedas itu, nikmatilah Oyoshi perisa laici untuk menghilangkan kepedasan dari perisa laici ini. Ia mampu menghilangkan kepedasan semasa anda menikmati oden.
OYOSHI Black Tea bersama Takoyaki

Ianya sangat sesuai disajikan dengan takoyaki kegemaran ramai kerana ia memiliki rasa yang seimbang. Beraneka dan mempunyai aroma yang kuat.
Oyoshi Sakura Strawberry bersama kek atau pastry Jepun

Keseimbangan rasanya begitu menyegarkan, dengan rasa manis dan sedikit masam. Paling sesuai dinikmati bersama kek manis atau pastri kurang manis dari Jepun kegemaran ramai.
Kini anda berpeluang menikmati rasa teh hijau asli dari Oyoshi bersama rakan dan keluarga pada bila-bila masa, dimana jua.
Ramuannya menggunakan 100% daun teh hijau asli yang disemai dalam ladang yang dijana secara organik. Dari situlah lahirnya resepi teh hijau sebenar dari Jepun paling mahsyur.

Jangan lupa singgah Pavilion KL Hujung Minggu Ini

Sempena Japan Expo Malaysia yang bakal berlangsung hujung minggu ini, Oyoshi sedang mengadakan promosi dan pelbagai aktiviti menarik di Tingkat 3 (Dekat Pintu Masuk Utama) dan Tingkat 6 (Depan Tokyo Street) di Pavilion Kuala Lumpur.
Boleh menang Nintendo Switch dan pelbagai produk rasmi Oyoshi. Nak try menang? Beli je 2 botol Oyoshi, boleh dapat satu peluang untuk cuba mesin Gatchapon tu, mana la tahu nasib menyebelahi anda hujung minggu ini.
Korang juga boleh dapat lukisan karikatur di kedua-dua booth Oyoshi. Kita jumpa hujung minggu ini!




sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.superpantas.com/2019/07/hiburan-nikmatilah-oyoshi-untuk-kekal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Ingin Mencuba Makanan Halal Yang Lazat Unik Terbanglah Ke Taiwan Hari Ini

Hiburan Ingin Mencuba Makanan Halal Yang Lazat Unik Terbanglah Ke Taiwan Hari Ini

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 225 hits
Baru baru ini satu kaji selidik telah dijalankan ke atas 1000 rakyat Malaysia yang beragama Islam oleh Taiwan Tourism Bureau Para peserta telah diminta menjawab 2 soalan di bawah Apakah kriteria utama apabila memilih destinasi perlancongan ...
Bukan Fear Factor Ini Makanan Tak Boleh Makan Ketika Hamil Untuk Elak Jangkitan Kuman

Bukan Fear Factor Ini Makanan Tak Boleh Makan Ketika Hamil Untuk Elak Jangkitan Kuman

papar berkaitan - pada 19/7/2019 - jumlah : 343 hits
Pengambilan makanan yang berkhasiat dalam kalangan ibu hamil amatlah penting bagi menjamin kesihatan bayi dalam kandungan Kebanyakkan pakar menyarankan bahawa ibu hamil perlu mengelak dari ambil makanan yang tidak dimasak dengan sempurna se...
Petua Simpan Tauge Supaya Kekal Segar Boleh Tahan Sampai 1 Minggu

Petua Simpan Tauge Supaya Kekal Segar Boleh Tahan Sampai 1 Minggu

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 301 hits
Nak petua simpan tauge supaya tahan lama Ini caranya Ramai orang suka sayur ni sebab cara masaknya yang ringkas Walaupun dikategorikan sebagai sayur yang murah namun tauge mempunyai nilai khasiat yang tinggi Ia enak dimasak dengan pelbagai ...
Pm Jepun Diramal Kekal Majoriti Dalam Parlimen

Pm Jepun Diramal Kekal Majoriti Dalam Parlimen

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 156 hits
PM Jepun diramal kekal majoriti dalam Parlimen Dikemas kini 31 minit yang lalu Diterbitkan pada 21 Jul 2019 11 30PM
Pelancong Jepun Teruja Dengar Azan Sampai Ternganga Sambil Rakam

Pelancong Jepun Teruja Dengar Azan Sampai Ternganga Sambil Rakam

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 416 hits
Setiap kali azan berkumandang ia membawa makna bahawa telah masuk waktu solat fardhu bagi setiap umat Islam Walaupun laungan azan ini dikhususkan untuk menyeru umat Islam menyegerakan solat namun bagi golongan beragama lain ada yang turut t...
12 Makanan Yang Tidak Menggemukkan Walaupun Anda Makan Sampai Kenyang

12 Makanan Yang Tidak Menggemukkan Walaupun Anda Makan Sampai Kenyang

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 503 hits
Takutlah nak makan makanan ni nanti gemuklah Memang ramai sebenarnya yang begitu prihatin terhadap makanan yang dimakan kerana tidak mahu saiz badan terjejas apatah lagi sehingga mengganggu kesihatan Kerisauan tersebut menyebabkan anda terl...
Kajian Anak Autism Berpunca Ibu Mengandung Makan Makanan Berikut

Kajian Anak Autism Berpunca Ibu Mengandung Makan Makanan Berikut

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 680 hits
Menurut Laporan Kesihatan Mental Kanak Kanak Remaja Negara Malaysia sebanyak 2 juta kanak kanak berusia 5 hingga 18 tahun mengalami masalah kesihatan mental seperti kecacatan perkembangan gangguan emosi dan tingkah laku Daripada jumlah itu ...
Ini 4 Sayur Kalau Makan Mentah Boleh Sebabkan Kerancunan Makanan

Ini 4 Sayur Kalau Makan Mentah Boleh Sebabkan Kerancunan Makanan

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 317 hits
Anda yang suka makan ulam mahupun salad segar dari sayur sayuran dan buah buahan mentah wajib baca info ni ye Walaupun ada sebahagiannya lebih baik diambil mentah tetapi kena ingat ada beberapa jenis darinya berbahaya jika tidak dimasak leb...
Muka Merah Hingus Meleleh Badan Berpeluh Bila Makan Makanan Pedas Ini Puncanya

Muka Merah Hingus Meleleh Badan Berpeluh Bila Makan Makanan Pedas Ini Puncanya

papar berkaitan - pada 19/7/2019 - jumlah : 305 hits
Bagi penggemar makanan pedas anda mungkin sudah terbiasa dengan kehangatan makanan yang boleh membuatkan orang lain meleleh hidung Asal ada cabaran makanan pedas yang baru pasti anda ingin cuba Tomyam kaw sambal belacan dan ayam penyet past...
Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

7 2567 1 Top 100 By Darlene Ssru Ac Th

Slotxo 3 2567 Xo Slot 24 Top 75 By Tonja Slotxo24hr Win

Rajabhat University 1 Top 73 By Shawnee Ssru Ac Th 8 67