Hiburan Mimpi Ex Dunia Nak Kiamat Pembaca Kongsi Mimpi Ganjil Yang Meresahkah


Setiap daripada kita mesti pernah mempunyai pengalaman bermimpi ketika tidur. Ada mimpi yang indah, menakutkan, stress atau pelik. 
Sering kali mimpi dikatakan sebagai mainan tidur dan konsep yang diterima umum mimpi merupakan proses emosi dari amygdala (pusat emotional otak) yang aktif ketika tidur.
AdvertisementDalam Islam juga menerangkan bahawa untuk mentafsir mimpi ini agak sukar, ia perlu berlandaskan kebenaran serta pengalaman bukannya tafsiran secara logik semata.
Imam Ibnu Sirin, dalam bukunya ‘Tafsir Mimpi Menurut Islam’, ada menyatakan, tidak semua mimpi dapat ditafsirkan makna yang terkandung di dalamnya. Ada mimpi bagaikan angin lalu namun ada yang benar-benar menjadi kenyataan.
Bercakap tentang mimpi baru-baru ini, kami ada meminta followers berkongsikan mimpi GANJIL mereka. Respon yang kami terima memang macam-macamlah!
1. Mimpikan ex (bekas kekasih)
AdvertisementHmmm.. Ni maksudnya tak move on lagi. Boleh jadi anda yang mimpikan ex ni masih mempunyai perasaan pada bekas pasangan atau terlalu banyak momen-momen indah bersama yang sukar untuk dilupakan.
Bertabahlah.. Semoga diberikan pengganti yang lebih baik dan pengakhiran yang indah.
2. Mimpi dating dengan Lee Min Ho & artis Kpop
Rasanya ni banyak sangat tengok kdrama sampai bawa dalam mimpi. Selain Lee Min Ho, kami juga terima respon yang mimpikan idol kegemaran mereka seperti BTS, Blackpink dan NCT. Haishhh..
Tak salah nak sukakan seseorang asalkan tak berlebihan dan berpada-pada ya.
3. Berjumpa dengan ahli keluarga & rakan yang telah meninggal
Kebiasaanya bermimpikan seseorang yang telah meninggal dunia merupakan petanda kita merindukan mereka. Minda bawah sedar kita mengingati kenangan yang pernah dilalui bersama dan memainkannya kembali pada waktu kita sedar tidur.
Walaupun ada yang mengatakan mimpi bertemu mereka yang telah ‘pergi’ memberi isyarat bahawa si pemimpi mungkin akan menyusul. Namun itu semua mitos kerana, ajal dan maut merupakan kuasa Tuhan.
Advertisement4. Student semua hantar homework
Kami yakin yang mimpi ni mesti seorang tenaga pengajar. Mungkin cikgu stress sangat pelajar susah nak hantar kerja rumah sepanjang proses Pengajaran Dan Pembelajaran Di Rumah (PdPR) sampai terbawa ke mimpi.
Kami harap sekolah dah buka ni tiada lagi student yang mengelat nak buat homework. Kesian kat cikgu.
5. Langit runtuh & terasa dunia berakhir
Antara respon yang banyak kami terima ialah bermimpikan tentang kiamat atau hari pengakhiran. Siapa tak takut kan kalau mimpi dunia ni berakhir kan?
Dari sudut psikologi bermimpi tentang hari kiamat bermaksud kita terlalu memikirkan masa depan dan persaingan. Sebagai umat Islam percaya kepada hari Kiamat merupakan salah satu rukun iman. Jadi sama-sama kita perbaiki diri dan ibadat mungkin ia juga tanda daripada Tuhan untuk kita kembali kepadanya.
6. Dikejar zombie lepas main game zombie tsunami
Ni berapa lama agaknya main game ni sampai masuk mimpi ya? Persoalan kami, yang mimpi ni berubah sekali jadi zombie sekali tak agaknya?
7. Borak dengan KJ sembang merentas negeri
Bukan main-main mimpi borak dengan Khairy Jamaluddin. Dah tau belum bila boleh rentas negeri, tak sabar nak bungkus baju balik kampung. 
Mimpi paling GANJIL semestinya pertemuan Amry & Nabila
  GANJIL merupakan satu siri original terbaru daripada Viu Malaysia yang mengangkat mimpi sebagai plot pertemuan watak utamanya.
Bayangkan jumpa orang yang tak pernah anda kenali di alam nyata dalam mimpi. Bukan sekali malah berkali-kali. Sehingga anda rasa selesa dengan orang tu. 
Bermula dengan tindakan Amry menyelamatkan Nabila daripada terjatuh gaung, takdir mempertemukan mereka berulang kali sehingga mereka menyedari kewujudan satu sama lain di alam nyata.
Menampilkan Fattah Amin (Amry) dan Diana Danielle (Nabila) sebagai teraju utama. Bersama mereka menyingkap keGANJILan dalam dunia mimpi.
Tapi persoalannya apakah maksud mimpi tu? Adakah ia mainan tidur atau alam ingin menyampaikan sesuatu kepada mereka?
Dua episod pertama GANJIL telah mula bersiaran dan boleh distrim di Viu. Untuk yang tak nak terlepas siri yang lain daripada yang lain ni jangan lupa untuk muat turun Viu hari ni juga.
Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.
The post Mimpi Ex & Dunia Nak Kiamat. Pembaca Kongsi Mimpi GANJIL Yang Meresahkah first appeared on Beautifulnara - Gosip Artis Malaysia Terkini.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2021/10/hiburan-mimpi-ex-dunia-nak-kiamat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Nak Kongsi Kasih Mental Kena Kuat Zarina Zainuddin Beri Nasihat Pedas Buat Isteri Muda Di Luar Sana

Hiburan Nak Kongsi Kasih Mental Kena Kuat Zarina Zainuddin Beri Nasihat Pedas Buat Isteri Muda Di Luar Sana

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 340 hits
Berikutan kisah poligami yang tular di media sosial baru baru ini pelakon senior Zarina Zainuddin tampil memberikan sedikit nasihat buat mereka yang baru sahaja bergelar isteri muda serta yang telah hidup bermadu ARTIKEL BERKAITAN Advertise...
Hiburan Akhirnya Terungkai Ini 5 Tafsir Mimpi Ganjil Ramai Tak Tahu

Hiburan Akhirnya Terungkai Ini 5 Tafsir Mimpi Ganjil Ramai Tak Tahu

papar berkaitan - pada 7/10/2021 - jumlah : 262 hits
Mimpi adalah mainan tidur Ada mimpi yang boleh diingati selepas terjaga dan ada juga mimpi yang kekal misteri kerana keannya Tapi apa sebenarnya maksud mimpi tersebut Adakah benar ada maksud tersirat Atau sekadar mainan perasaan semata Ini ...
Hiburan Demi Kebahagiaan Aleesya Erra Fazira Kongsi Cerita Kekuatan Lepaskan Penjagaan Anak

Hiburan Demi Kebahagiaan Aleesya Erra Fazira Kongsi Cerita Kekuatan Lepaskan Penjagaan Anak

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 356 hits
Perkongsian penyanyi dan pelakon popular Erra Fazira mengenai kekuatan melepaskan anak perempuannya Engku Aleesya kepada bekas suami Engku Emran ketika bercerai pada 2014 menjentik perasaan ramai pihak ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMenerus...
Hiburan Saya Tak Cakap Nak Lelaki Gentleman Yang Kena Buka Pintu Kereta Tarik Kerusi King Coco

Hiburan Saya Tak Cakap Nak Lelaki Gentleman Yang Kena Buka Pintu Kereta Tarik Kerusi King Coco

papar berkaitan - pada 10/10/2021 - jumlah : 260 hits
Selebriti media sosial sensasi King Coco menjelaskan secara terperinci mengenai ciri ciri lelaki gentleman yang dimaksudkan dan diidamkan olehnya ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMenerusi Instagram Stories milik beliau sebelum ini King Coco a...
Hiburan Teruja Nak Rentas Negeri Ini Peringatan Daripada Mira Filzah

Hiburan Teruja Nak Rentas Negeri Ini Peringatan Daripada Mira Filzah

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 311 hits
Pelakon Mira Filzah menerusi Instagram Story miliknya ada menitipkan sedikit pesanan buat mereka yang teruja untuk memulakan perjalanan rentas negeri susulan daripada pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri semalam Ujar Mira atau...
Hiburan Teman Suami Memandu Wanita Ini Kongsi Tips Tukar Suara Asal Waze Kepada Suara Sendiri

Hiburan Teman Suami Memandu Wanita Ini Kongsi Tips Tukar Suara Asal Waze Kepada Suara Sendiri

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 259 hits
Pastinya ramai sudah sedia maklum dengan kewujudan aplikasi seperti Waze dan Google Maps yang sangat berguna untuk mereka yang ingin mendapatkan petunjuk jalan dan mengelakkan kawasan sesak ataupun sekatan jalan raya Dan sudah tentu anda te...
Hiburan Tak Sabarnya Nak Balik Kampung Pm Ismail Sabri Bakal Umum Kebenaran Rentas Negeri Dalam Masa Terdekat

Hiburan Tak Sabarnya Nak Balik Kampung Pm Ismail Sabri Bakal Umum Kebenaran Rentas Negeri Dalam Masa Terdekat

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 297 hits
Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri baru baru ini ada membuat pengumuman khas mengenai kebenaran rentas negeri yang dilaporkan akan dimaklumkan tidak lama sahaja lagi ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementUjar Ismail Sabri kebenaran itu akan d...
Hiburan 4 Tahun Berumah Tangga Hazama Dan Isteri Tidak Bercadang Nak Ambil Anak Angkat

Hiburan 4 Tahun Berumah Tangga Hazama Dan Isteri Tidak Bercadang Nak Ambil Anak Angkat

papar berkaitan - pada 8/10/2021 - jumlah : 222 hits
Penyanyi popular Hazama berkata dia dan isteri Genervie Kam tidak mempertimbangkan untuk mengambil anak angkat meskipun sudah hampir empat tahun membina mahligai rumah tangga bersama tanpa kehadiran cahaya mata ARTIKEL BERKAITAN Advertiseme...
Hiburan Nak Watak Sampingan Je Dulu Nana Sheme Teringin Nak Jadi Pelakon

Hiburan Nak Watak Sampingan Je Dulu Nana Sheme Teringin Nak Jadi Pelakon

papar berkaitan - pada 8/10/2021 - jumlah : 321 hits
Setelah sekian lama berada dalam industri seni sebagai seorang penyanyi kini Nana Sheme bertekad untuk mencuba sesuatu baharu dan menceburi bidang lakonan pula ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementNana atau nama sebenarnya Nur Nabilah Hashimi ber...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors