Hiburan Mak Rindu Nak Kumpul Ramai Ramai Antara Permintaan Yang Nampak Mudah Tapi Sukar Ditunaikan


Semasa kecil ibu bapa merupakan segalanya bagi kita, namun bila meningkat dewasa dan sibuk dengan bekerja serta mempunyai keluarga sendiri, kita kadang-kala terlupa ibu bapa turut mahukan perhatian daripada kita.
Tambahan pula, apabila halangan merentas negeri dikuatkuasakan jarak menjadi pemisah antara ibu bapa dan anak yang bekerja di perantauan. 
AdvertisementJadi apabila mereka sakit atau berada dalam kesusahan, sukar buat mereka kongsikan bersama anak-anak kerana tidak mahu menjadi bebanan atau menimbulkan kerisauan. 
Kali ni, kami nak share antara perkara yang ibu bapa susah sangat nak bagitau pada anak mereka. Semak checklist ni, mana tau ibu bapa korang macam ni juga.
Lebih banyak duduk daripada melakukan aktiviti
Kalau selama ni korang tengok ibu bapa korang seorang yang cergas boleh ke kedai, memancing atau berkebun, tapi kalau mereka dah jarang keluar dan lebih banyak duduk daripada membuat aktiviti yang disukai, mungkin mereka sudah mula berasa tidak berdaya atau otot-otot badan mula lemah.
Jika mampu, mungkin korang boleh mengupah pembantu untuk menolong ibu bapa melakukan kerja rumah.
AdvertisementBagi yang tinggal berjauhan minta tolong kenalan yang tinggal berdekatan untuk menjenguk ibu bapa bagi pihak korang.
Rindu nak jumpa tapi tak bagitau
Tipikal bagi ibu bapa untuk menyembunyikan perasaan kerinduan mereka terhadap anak-anak, terutama yang tinggal berjauhan mahupun yang tinggal bersama tapi anak terlampau sibuk dengan kerja sehingga tiada masa untuk bersembang.
Bagi yang tinggal berjauhan, korang boleh menelefon atau membuat panggilan video dengan kerap, ibu bapa hanya mahukan sedikit perhatian dan mengetahui perkembangan semasa korang.
Kalau tinggal bersama pula, cuba luangkan masa dengan ibu bapa pada setiap hujung minggu. Bawa mereka keluar atau menonton televisyen bersama. Janganlah pula asyik dengan telefon 24 jam je.
Teringin nak makan sesuatu tapi takut membebankanIni paling biasa terjadi, apabila ibu bapa melihat sesuatu makanan yang viral di televisyen atau media sosial mereka juga punya keinginan untuk mencuba.
Tapi mereka tak tau bagaimana nak mendapatkannya, apa kata sekali sekala buat kejutan dengan membawa mereka ke tempat yang bukan kebiasaan. Barulah ibu bapa rasa dihargai dan disayangi.
Penglihatan mula kabur tapi tak nak minta tolong
Menjadi sesuatu yang biasa apabila semakin meningkat usia penglihatan menjadi kabur dan memandu waktu malam pula menjadi tidak peka kerana silau.
Cuba berikan perhatian jika ibu bapa mula tunjukkan masalah mata seperti kerap menggosok mata atau mengecilkan mata untuk melihat sesuatu. Jika dibiarkan berlarutan bimbang masalah berkaitan mata akan timbul.
Bagi masalah mata ni kami ada penyelesaian untuk korang.
Diskaun sehingga 50 peratus untuk rangkaian produk berjenama
Korang perasan ibu bapa korang dah mula ada masalah penglihatan tapi tak nak bagitau? Haa.. Ni kami nak share sikit, korang pernah dengar tentang MOG Eyewear? Alah kedai penjagaan optik mata yang terkenal tu.
AdvertisementSempena hari raya yang bakal menjelang, korang boleh miliki cermin mata berjenama eksklusif dengan potongan harga sehingga 50 peratus di  rangkaian MOG / Ooppa / M-Trend / MOG Express seluruh negara.
Paling menarik bila korang berbelanja di MOG Eyewear ni, ibu bapa korang akan mendapat hadiah daripada perbelajaan korang yang lakukan untuk penjagaan mata mereka secara PERCUMA sempena kempen MOG Send Love Home.

Menarik kan? Korang beli penjagaan mata untuk diri sendiri, pada masa yang sama dapat hadiahkan pula untuk ibu bapa. Nak sertai mudah je tau. Ikut step kat bawah ni:
Korang perlu berbelanja minimum RM400 di mana-mana outlet MOG / Ooppa / M-Trend / MOG Express.Scan QR kod dengan mengisikan butiran peribadi ibu bapa dan pra pilih oulet untuk menebus hadiah Korang dan ibu bapa akan menerima kod hadiah dengan butiran penebusan melalui WhatsappIbu bapa boleh walk-in untuk menebus hadiah di cawangan yang dipilih sama ada dengan kehadiran anak atau sebaliknya.Hadiah percuma untuk ibu bapa:
Ujian mata komprehensif bernilai RM100 (disesuaikan untuk 45 tahun ke atas)Bingkai cermin mata bernilai RM68 (min)Baucar lensa RM10Jadi sebagai anak tunjukkan rasa kasih sayang kepada ibu bapa dengan berbelanja di MOG Eyewear dan daftarkan ibu bapa korang untuk hadiah PERCUMA. Bila ibu bapa dapat tahu, korang mesti lagi happy.
Untuk maklumat lanjut korang boleh follow Facebook dan Instagram MOG atau terus klik di SINI.

The post “Mak Rindu Nak Kumpul Ramai-Ramai”, Antara Permintaan Yang Nampak Mudah Tapi Sukar Ditunaikan first appeared on Beautifulnara - Gosip Artis Malaysia Terkini.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2021/04/hiburan-mak-rindu-nak-kumpul-ramai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Rindu Nak Melancong Ini Tips Mudah Untuk Merasai Suasana Di Taiwan

Hiburan Rindu Nak Melancong Ini Tips Mudah Untuk Merasai Suasana Di Taiwan

papar berkaitan - pada 24/4/2021 - jumlah : 258 hits
Sendu kan apabila anda scroll kesemua gambar percutian terdahulu Diam tak diam dah dekat setahun lebih penduduk dunia terjerat di negara sendiri dek situasi pandemik yang meledak dengan tiba tiba Haihhh dah berkurun tak merasa naik pesawat ...
Rindu Nak Staycation Tapi Apakan Daya

Rindu Nak Staycation Tapi Apakan Daya

papar berkaitan - pada 29/4/2021 - jumlah : 456 hits
Hi Korang Seriously dalam masa setahun lebih ni berapa kali korang dapat bercuti Ermm boleh kira dengan jari kan Mana taknya dengan datangnya wabak Pandemik Covid19 ini kehidupan kita agak hectic sampai nak pi bercuti kat pun payah even nak...
Resipi M M Cookies Bahan Mudah Nak Buat Pun Senang Antara Biskut Raya Paling Laris

Resipi M M Cookies Bahan Mudah Nak Buat Pun Senang Antara Biskut Raya Paling Laris

papar berkaitan - pada 28/4/2021 - jumlah : 476 hits
Biskut raya moden yang direka kreatif sememangnya buat kita mudah tertarik Apa lagi jika digabungkan bersama elemen yang enak dan sedap seperti coklat badam dan sebagainya Gabungan coklat m m antara yang cukup menarik perhatian anak anak ki...
30 Petua Dapur Untuk Mak Mak Ringkas Tapi Sangat Membantu

30 Petua Dapur Untuk Mak Mak Ringkas Tapi Sangat Membantu

papar berkaitan - pada 28/4/2021 - jumlah : 334 hits
Bila dah tahu segala petua barulah kurang stress mak mak Setiap masalah ada je penyelesaiannya Bila dah selalu buat pasti ada jalan dan trik mudah bagi menyelesaikan masalah di dapur Jadi jom kita selongkar antara petua petua dapur hebat ya...
Hiburan Viral Gambar Kurus Pucat Isteri Nafi Tuduhan Khalis Ambil Dadah Tapi Sebenarnya

Hiburan Viral Gambar Kurus Pucat Isteri Nafi Tuduhan Khalis Ambil Dadah Tapi Sebenarnya

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 279 hits
Baru baru ini tersebar sekeping gambar menunjukkan adik kepada Allahyarham Achik Spin iaitu Khalis dalam keadaan kurus dan pucat Khalis dilihat diusung masuk ke dalam kereta untuk dibawa ke hospital Mengakui kesahihan gambar tersebut isteri...
Hiburan Semakin Uzur Mat Sentul Rindu Kawan Kawan Sejak Sakit Tiada Yang Datang Melawat

Hiburan Semakin Uzur Mat Sentul Rindu Kawan Kawan Sejak Sakit Tiada Yang Datang Melawat

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 271 hits
Seniman lagenda Mat Sentul dahulunya pernah menjadi penghibur kepada seluruh lapisan masyarakat tidak kiralah yang tua atau muda di Malaysia Sumber Google Mula menjadi bintang penghibur dalam industri seni tempatan sekitar tahun 1960 an dah...
Nak Bisnes Berjaya Tapi Tak Tahu Bagaimana Selepas Kenal Life Tract Resources Segalanya Berubah

Nak Bisnes Berjaya Tapi Tak Tahu Bagaimana Selepas Kenal Life Tract Resources Segalanya Berubah

papar berkaitan - pada 30/4/2021 - jumlah : 296 hits
Nak Bisnes Berjaya Tapi Tak Tahu Bagaimana Selepas Kenal Life Tract Resources Segalanya Berubah Ramai orang ada impian untuk ada bisnes sendiri Saya juga salah seorang yang punya impian sama Buktinya saya telah memiliki sebuah perniagaan se...
Ibu Mana Tak Pernah Menangis Nak Susukan Anak Bukan Mudah Kena Kuat Semangat

Ibu Mana Tak Pernah Menangis Nak Susukan Anak Bukan Mudah Kena Kuat Semangat

papar berkaitan - pada 30/4/2021 - jumlah : 294 hits
Hampir semua wanita menyimpan hasrat untuk memberikan susu ibu secara eksklusif kepada si kecil sehingga usia enam bulan dan meneruskannya sehingga dua tahun Dalam melengkapkan misi ini tentunya banyak cabaran yang perlu dihadapi Setiap cab...
Hiburan Bawa Laju Macam Nak Pergi Perang Kereta Kena Langgar Mila Jirin Terselamat Dari Kemalangan

Hiburan Bawa Laju Macam Nak Pergi Perang Kereta Kena Langgar Mila Jirin Terselamat Dari Kemalangan

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 483 hits
Penyanyi dan juga usahawan Mila Jirin dilaporkan telah terlibat dalam satu kemalangan di mana kereta yang dinaikinya bersama keluarga telah dilanggar oleh sebuah kenderaan lain View this post on InstagramAdvertisementPerkara tersebut dikong...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid