Hiburan Bukan Niat Untuk Mengaibkan Anak To Ki Perjelas Isu Dakwaan Tak Ingat Ayah


Jika sebelum ini tular mengenai kisah hidup yang dihadapi penyanyi terkenal era 90-an, To’ki yang dilaporkan tinggal di sebuah pondok usang di pinggir hutan, kini lain pula isu yang dibangkitkan oleh netizen.
“Di mana anak-anak To’ki?”, begitulah persoalan yang dilontarkan warga maya setelah kisah To’ki itu menjadi tumpuan warga maya. Namun, persoalan tersebut mungkin telah dijawab apabila anak kandung penyanyi tersebut itu sendiri tampil untuk memberi penjelasan.

AdvertisementNoor Hidayah,27, yang merupakan anak kedua hasil daripada pernikahan To’ki dengan isteri terdahulu baru-baru ini ada memuat naik luahan perasaan mengenai apa yang sebenarnya terjadi antara mereka di laman Instagram peribadi miliknya dan telah menjadi tular.
Ianya dimuat naik setelah netizen seolah mempertikaikan dimanakah anak-anak To’ki berada dan seolah-olah mereka ini telah mengabaikan tanggungjawab sebagai seorang anak.
Setelah teruk dikecam, Yaya terpaksa tampil untuk bersuara demi melindungi maruah ibu dan adik-beradiknya yang lain daripada terus dituduh dengan tuduhan yang melampau.
“Orang cakap kami tidak ingat ayah dan lupa diri selepas hidup senang. Tapi mereka tidak tahu apa yang kami lalui sebelum ini. Saya harap apa yang saya luahkan ini dapat memberi penjelasan kepada orang ramai bahawa kami bukanlah seperti apa yang dianggap mereka,”
Pada awalnya, Noor Hidayah yang lebih mesra disapa sebagai Yaya ini mahu berdiam diri dan membiarkan perkara ini reda dengan sendirinya namun ramai yang mula membuat tanggapan negatif terhadap keluarganya. Tiada niat untuk memalukan bapa kandung, sebaliknya dia merasakan itu perkara yang terbaik.
AdvertisementMenurut Yaya, kali pertama dan terakhir dia bertemu To’ki adalah ketika penyanyi tersebut menjadi wali nikahnya empat tahun yang lalu. Sejak kali pertama ayahnya itu berpisah dengan ibunya sejak 16 tahun lalu, itu merupakan kali pertama dia menatap wajah To’ki.
“Sejujurnya, saya dan adik-beradik yang lain baru dapat tahu keadaan ayah selepas berita disiarkan.. barulah tahu ayah sudah berkahwin lain. Selepas ditinggalkan ayah, memang terkejut sebab tak sangka ayah hidup dalam keadaan begitu. Sebelum ini ada lihat ayah buat live Fb, tapi tak sangka begitu sekali keadaan tempat tinggalnya,”
Menurutnya lagi, dia dan adik beradik lain yang berjumlah lima orang hasil perkahwinan To’ki dengan ibunya itu tidak pernah menyimpan dendam dan mendoakan yang terbaik buat ayah kandungnya itu. Yaya turut merasakan itu merupakan jalan yang To’ki pilih dan mungkin juga salah satu dugaan atas apa yang pernah dilakukan ayahnya suatu ketika dahulu kepada mereka.
Manakala ketika ditemui Berita Harian, To’ki memberi maklum balas mengenai isu terbabit dan memberitahu bahawa dia selalu sahaja mengambil tahu perkembangan anak-anak. Namun, dia menyangkal tuduhan bahawa dirinya tidak menghiraukan keadaan mereka sebagai tidak benar sama sekali.
Nama To’ki yang tiba-tiba sahaja menjadi tular dan perhatian ramai turut memohon kepada orang luar supaya tidak menulis perkara yang tidak sahih dan fitnah ke atas dirinya dan keluarganya.
Memiliki lima orang anak hasil perkahwinan terdahulu, anak sulungnya kini berusia 28 tahun iaitu Mohd Hafizi, Noor Hidayah,27, Noor Husna,22, Noor Aishah,21, dan Mohd Hairi Hanis, 18.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2020/07/hiburan-bukan-niat-untuk-mengaibkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ditudvh Tak Ingat Ayah Anak To Ki Jawab T0hmahan Ped4s Netizen

Ditudvh Tak Ingat Ayah Anak To Ki Jawab T0hmahan Ped4s Netizen

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 334 hits
Kisah kehidupan penyanyi terkenal era 90an To ki atau nama sebenarnya Mohd Zaki bin Mansur yang hidup dipondok usang bersama isterinya telah tular di media sosial Ditudvh Tak Ingat Ayah Anak To ki Jawab T0hmahan Ped4s Netizen
Susulan Dakwaan To Ki Langsung Tak Jenguk Dan Beri Nafkah Pada Anak Adik To Ki Tampil Buka Mulut

Susulan Dakwaan To Ki Langsung Tak Jenguk Dan Beri Nafkah Pada Anak Adik To Ki Tampil Buka Mulut

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 338 hits
Sejak seminggu lalu kisah tentang To ki penyanyi yang pernah popular suatu masa dahulu dan kini tinggal di sebuah pondok mencvri perhatian masyarakat Kemudian timbul kenyataan anak perempuan To ki yang mend kwa bapanya itu telah membuang di...
Isu Panas Al Jazeera Nafi Dakwaan Dokumentari Tidak Adil

Isu Panas Al Jazeera Nafi Dakwaan Dokumentari Tidak Adil

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 367 hits
Al Jazeera nafi dakwaan dokumentari tidak adil Foto AFPDOHA Rangkaian Media Al Jazeera menafikan dakwaan yang dibuat oleh pihak berkuasa Malaysia bahawa satu dokumentari siasatan disiarkan pada minggu lalu mengenai tangkapan sejumlah pekerj...
Berselera Anak Makan Sambil Tengok Gajet Tapi Ini Bahaya Yang Mak Ayah Perlu Tahu

Berselera Anak Makan Sambil Tengok Gajet Tapi Ini Bahaya Yang Mak Ayah Perlu Tahu

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 442 hits
Bila anak dah mula makan macam macam benda yang ibu lakukan untuk menarik minat si kecil untuk berselera Bukan sahaja mencuba pelbagai resipi yang enak malah juga buat pelbagai cara untuk anak boleh duduk diam dan makan dengan tenang Salah ...
Nak Anak Petah Cakap Paling Penting Mak Ayah Kena Libatkan Diri Baru Lebih Berkesan

Nak Anak Petah Cakap Paling Penting Mak Ayah Kena Libatkan Diri Baru Lebih Berkesan

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 339 hits
Seronoknya mama papa bila dengar perkataan pertama si kecil tersayang Ada yang siap rekodkan video bila anak sebuat perkataan pertama dan ada juga tulis dalam jurnal untuk dijadikan sebagai kenangan bila mereka besar nanti Kemahiran anak un...
Besarnya Pengaruh Ayah Pada Anak Anak Pakar Psikologi Senaraikan 10 Kesan Positif Bila Si Kecil Rapat Dengan Ayah

Besarnya Pengaruh Ayah Pada Anak Anak Pakar Psikologi Senaraikan 10 Kesan Positif Bila Si Kecil Rapat Dengan Ayah

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 338 hits
Biasa kita lihat anak anak lebih rapat dengan ibu Tetapi ada kajian yang dilakukan mendapati pengaruh ayah turut memainkan peranan penting mendidik anak genius Bila si ayah suka mengambil tahu tentang perkembangan anaknya ia sebenarnya memb...
Anak Boleh Jadi Pendendam Kalau Tak Kena Gaya Nak Elak Jadi Mak Ayah Kena Tahu Benda Ni

Anak Boleh Jadi Pendendam Kalau Tak Kena Gaya Nak Elak Jadi Mak Ayah Kena Tahu Benda Ni

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 273 hits
Mendidik anak anak sehingga mereka membesar dan menjadi dewasa satu proses yang bukan mudah sedikit sebanyak ibu bapa juga memerlukan ilmu supaya dapat menjadi panduan Ilmu ilmu keibu bapaan ini boleh didapati secara semulajadi iaitu melalu...
Install Apps Ini Di Hp Ibu Ayah Untuk Kawal Aktiviti Penggunaan Harian Anak Senang

Install Apps Ini Di Hp Ibu Ayah Untuk Kawal Aktiviti Penggunaan Harian Anak Senang

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 341 hits
Keadaan hari ini memaksa anak anak kita berdepan dengan gajet Malah seawal usia dua tahun pun anak dah didedahkan dengan kecanggihan teknologi ini Walaupun hanya menonton rancangan kartun atau bermain game keadaan ini jika tak dikawal boleh...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Potong Ikan Keluar Api

Asan Lembu The Movie

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Packing Barang Kucing Kesayangan

Subconscious Mind

Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air