Hearsay Berforensik Vs Hearsay Macai Kedai Kopi



Apakah SHAFEE sudah hilang BIJAKSANA untuk berdepan dengan saksi di mahkamah hingga perlu LOBAKMAN BERDANGDUT diduar mahkamah

Balai polis rosak dengan laporan² bermotif politik..
Kenapa hearsay berpilih
Kena batang hidung sendiri - hearsayKena batang hidung orang lain report polis

Pernah lobakman buat report polis pasal jholo
Semburit lebih penting bagi lobakkman dari isu scandal Negara rugi billions skandal 1MDB.


Jom dengar lirik dangdut lobakman...



KERAHAN UNTUK MEMBUAT LAPORAN POLIS BERAMAI-RAMAI ANJURAN SEKRETARIAT SUARA RAKYAT : MOHON SEBAR CONTOH LAPORAN POLIS KEATAS AMHARI DAN BUAT LAPORAN POLIS SEBANYAK MUNGKIN
Sekretariat Suara Rakyat akan membuat laporan Polis Ke atas Datuk Amhari Efendi Nazaruddin petang ini jam 5.30 di IPD Dang Wangi.  Mohon sesiapa yang berkelapangan turut serta.  Berkumpul dihadapan IPD.  Bagi  teman-teman di negeri dan daerah lain, sila buat di IPD berhampiran kawasan masing-masing. Terima kasih

Dato’ Lokman Noor bin AdamPengerusiSekretariat Suara Rakyat0123320000
Contoh Report
Berdasarkan keterangan Datuk Amhari Efendi Nazaruddin di Mahkamah sepanjang September lalu dalam kes 1MDB yang melibatkan Dato Sri Najib.  Terdapat mengakuan secara jelas yang dibuat oleh Datuk Amhari bahawa beliau secara terang telah terlibat dalam penyalahgunaan kuasa dan rasuah ketika bersekongkol dengan Low Taek Jho (Jho Low) dalam melakukan penipuan dan penyelewengan sehingga mengakibatkan Dato Sri Najib teraniaya kerana perbuatan mereka. Saya membuat laporan ini untuk meminta pihak PDRM dan SPRM untuk menyiasat beliau kerana didakwa terlibat dalam penyalahgunaan kuasa dan rasuah dalam tiga perkara berikut:
1. Datuk Amhari mengakui beliau memiliki dan menerima gaji sebanyak RM25,000 sebulan dari syarikat swasta bernama Orbs Solutions Sdn Bhd semasa beliau masih bekerja sebagai penjawat awam

2. Datuk Amhari mengakui di dalam mahkamah bahawa beliau menerima dana sebanyak US$200,000 (RM840,000) dari Jho Low untuk membeli rumah pada tahun 2010 semasa beliau bekerja sebagai penjawat awam

3. Datuk Amhari juga mengakui dihadapn Yang Arif hakim bahawa beliau telah menerima dana sebanyak US$880,000 (RM3,7 juta) dari Jho Low di dalam akaun bank asing BSI Switzerland  semasa beliau bekerja sebagai penjawat awam

Fakta-fakta yang dikeluarkan oleh Datuk Amhari sendiri di mahkamah jelas menunjukkan bahawa beliau telah melanggar akta SPRM serta Akta AMLA dan terlibat di dalam penyalahgunaan kuasa dan pengubahan wang haram. Adalah tidak masuk akal, Dato Sri Najib orang yang teraniaya akibat namanya digunakan oleh manusia-manusia durjana ini, didakwa dan tercemar imejnya sedangkan mereka yang memperolehi manafaat dari pelakuan jenayah ini bebas dan tidak didakwa pula.  Sekian laporan saya

𝐑𝐔𝐌𝐔𝐒𝐀𝐍 𝐊𝐄𝐒 𝐒𝐑𝐂 𝐃𝐀𝐍 𝟏𝐌𝐃𝐁 𝐌𝐄𝐋𝐈𝐁𝐀𝐓𝐊𝐀𝐍 𝐃𝐒 𝐍𝐀𝐉𝐈𝐁 𝐒𝐄𝐓𝐀𝐊𝐀𝐓 𝐈𝐍𝐈. FB Nabeel Naqie II
Abang kakak semua nampak kan kenapa DSN ke mana-mana dalam keadaan gembira dan seolah-olah langsung tak ada masalah sungguhpun menghadapi pertuduhan demi pertuduhan di mahkamah dan serangan media dikuasai PH saban hari? 
Benda macam ni bukan boleh dibuat-buat. Ia lahir dari jiwa yang bersih kerana sememangnya beliau tidak bersalah. 
Siapa yang ikuti perjalanan kes SRC dan 1MDB pasti dah nampak yang kedua-dua kes ini memang ke longkang dah. 
Mahkamah akan melihat fakta dan bukti. Mahkamah bukan seperti mahakhinzir PH yang boleh beriman dengan persepsi dan fitnah. Beban pembuktian sesuatu pendakwaan itu adalah terletak kepada pasukan pendakwaan dan mereka mestilah memberikan bukti-bukti yang melangkaui keraguan yang munasabah. Ini adalah prinsip undang-undang asas. 
Nabeel simpulkan di sini tentang perkara-perkara utama yang berlaku semasa perbicaraan SRC dan 1MDB setakat ini bagi memudahkan semua faham rumusan kes setakat ini. 
1. Dalam kes SRC, kenyataan saksi pendakwaan utama Joanna Yu Ging Ping (bekas pegawai Ambank) telah membuktikan bahawa Jho Lo adalah penjenayah sebenar yang telah memanipulasi akaun peribadi DSN. 
2. Fakta ini disokong melalui transkrip Blackberry Messanger (BBM) antara Jho Lo dan Joanna Yu yang mana bukti ini telah pada mulanya cuba disorok oleh pasukan pendakwaan. YA! CUBA DISOROK dan kantoi dalam court! Bukti ini diperolehi apabila penguatkuasa Bank Negara Malaysia melakukan serbuan dan merampas Blackberry Joanna Yu pada 6 Julai 2015. 
3. Pihak pembelaan yang tangkas telah berjaya mencungkil bukti ini dan membuktikannya di mahkamah. Pihak pendakwaan terdiam sambil tepuk dahi. 
4. Transkrip perbualan mengandungi arahan Jho Lo kepada Joanna agar jangan sesekali menghantar atau memberitahu apa-apa maklumat berkenaan akaun/transaksi termasuk statement bank akaun Ambank beliau kepada DSN atau Pejabat Perdana Menteri. Joanna Yu telah akur dengan arahan Jho Lo ini dan semuanya telah disorokkan dari DSN sama sekali. 
5. Joanna Yu telah mengaku bahawa DSN tidak mengetahui akan apa yang berlaku dan Jho Lo adalah merupakan individu di setiap manipulasi kewangan melibatkan akaun DSN! 
6. Pengarah Urusan Ihsan Perdana Dr Shamsul Anwar telah memberi kesaksian  bahawa DSN amat terperanjat dan kecewa apabila mendapat tahu bahawa ada seseorang telah transfer RM 42 juta ke dalam akaun beliau tanpa pengetahuan beliau. 
7. Testimoni dari saksi-saksi utama lain seperti CEO KWAP Datuk Azian Mohd Noh, bekas Timbalan Ketua Setiausaha Kabinet Tan Sri Mazidah, dan beberapa saksi lain dari perbendaharaan telah memberi kesaksian yang kuat bahawa DSN tidak pernah menyalahgunakan kuasa beliau dalam isu pinjaman RM 4 billion dari KWAP buat SRC International. 
8. Di dalam perbicaraan yang sama ini, RM 2.6 billion yang dimomokkan oleh PH selama ini sebagai wang yang dirompak Najib dari 1MDB telah dibuktikan adalah merupakan derma politik tulen dari Arab Saudi! Celakalah para pemfitnah selama ini

9. Bekas Pengarah Ambank Cheah Tek Kuang telah memberi kesaksian bahawa beliau sendiri yang telah membantu DSN membuka akaun bagi tujuan memudahkan kemasukan wang derma dari Arab Saudi  pada tahun 2011. 
10. Malah Cheah memberitahu mahkamah bahawa perkara ini telah diberitahu oleh beliau secara rasmi kepada Gabenor Bank Negara ketika itu si Zeti Lahanat Aziz. (Zeti Lahanat Aziz kata tahun lepas, dia tak tahu apa-apa. Tuih!) 
11. Cheah beritahu di mahkamah bahawa Zeti Lahanat Aziz juga yang telah memberi lampu hijau bagi membolehkan wang masuk ke akaun DSN. Babi kan? 
12. Cheah juga memaklumkan yang beliau telah memberikan kepada Zeti Lahanat Aziz dua pucuk surat dari Kerajaan Arab Saudi pada tahun 2011 yang mengesahkan bahawa wang berkenaan adalah merupakan hadiah kerajaan Arab Saudi kepada DSN. 
𝑷𝒊𝒉𝒂𝒌 𝒑𝒆𝒏𝒅𝒂𝒌𝒘𝒂𝒂𝒏 𝒕𝒊𝒅𝒂𝒌 𝒎𝒆𝒎𝒂𝒏𝒈𝒈𝒊𝒍 𝒁𝒆𝒕𝒊 𝑳𝒂𝒉𝒂𝒏𝒂𝒕 𝑨𝒛𝒊𝒛 𝒔𝒆𝒃𝒂𝒈𝒂𝒊 𝒔𝒂𝒌𝒔𝒊 𝒃𝒂𝒈𝒊 𝒎𝒆𝒏𝒄𝒂𝒃𝒂𝒓 𝒌𝒆𝒏𝒚𝒂𝒕𝒂𝒂𝒏 𝑪𝒉𝒆𝒂𝒉 𝒅𝒊 𝒂𝒕𝒂𝒔. 🖕🏼
13. Saksi memberitahu mahkamah bahawa DSN telah mematuhi semua prosedur bagi menerima wang derma ini. 
14. Joanna Yu juga memberitahu bahawa kemasukan wang derma DSN ini bukanlah satu rahsia dalam sektor perbankan (tidak dilakukan secara sorok-sorok) dan Bank Negara Malaysia tahu mengenainya sejak mula. 
15. Pegawai Penyiasat (IO) Rosli Hussain juga telah mengesahkan yang wang tersebut adalah merupakan derma tulen. Rosli dan saksi-saksi utama lain juga telah mengesahkan bahawa DSN telah memulangkan wang derma dana politik yang tidak digunakan kembali ke akaun penghantar asal (return to sender) setelah 4 bulan selepas PRU ke 13. 
16. Seperti Amhari dalam kes 1MDB, Nik Faisal telah didedahkan sebagai balaci utama Jho Lo dalam kes SRC. 
17. Nik Faisal ni adalah individu yang diberi kepercayaan dan kuasa untuk menguruskan akaun Ambank DSN. Dia ni bukan macai. Dia anak Tan Sri Nik Ahmad Kamil, bekas Menteri Besar Kelantan, seorang pejuang kemerdekaan yang turut serta dalam rundingan merdeka bersama Tunku dan Tun Razak di London pada tahun 1956 dan bekas Yang Dipertua Dewan Rakyat! Najib tak kutip dia dari tepi jalan. 
18. Tapi Nik Faisal juga adalah rakan Jho Lo sama seperti Amhari. 🤦🏼‍♂Amhari kita semua tahu dapat wang jutaan ringgit dari Jho Lo belum termasuk aset-aset mewah lain yang diperolehi diluar dari kemampuan pendapatannya sebagai penjawat awam. Amhari kantoi sebab masih ada di Malaysia. Nik Faisal awal-awal dah cabut lari (2 hari sebelum PRU ke 14). Entah berapa banyak dia dapat tak ada siapa yang tahu. Confirm lagi banyak dari macai macam Amhari la kan? 🤣
19. Terdedah di mahkamah oleh saksi pendakwaan R Umadevi (Pengarah Bahagian Ambank) bahawa tandatangan bekas pengarah SRC Datuk Suboh telah dipalsukan dalam dokumen yang diserahkan oleh Nik Faisal. Pihak pembelaan telah membuktikan kepada mahkamah akan pemalsuan tandatangan ini dengan demontrasi mudah di dalam mahkamah dan pihak pendakwaan hanya mampu untuk tunduk pandang ke lantai kerana terbukti mereka bodoh. 
20. Amhari ni tak payah cakap dah. Memang dah hangus menjadi jerebu dikerjakan TS Shafee dan abang kakak semua mesti dah baca dalam post-post Nabeel. Kalau belum, pi lah baca. 
# barua akan copy paste dan buat report Tanpa dia sendiri faham.. polis tolong jangan layan

Jadi abang kakak semua boleh faham kenapa DSN dan pasukan pembelaan diketuai TS Shafee sangat-sangat konfiden dalam kes SRC dan 1MDB setakat ini. Kebenaran jelas memihak kepada DSN sehingga kini.  
# confident tapi gigil macam nak mampuih
Tambahan pula, watak sebenar jenayah ini iaitu Jho Lo dan Nik Faisal gagal dihadapkan ke mahkamah. Bermakna siasatan tidak selesai tetapi Najib Tun Razak telah dijadikan mangsa pendakwaan politik oleh PH demi kelangsungan hayat pemerintahan mereka kerana mereka menang di atas fitnah bahawa Najib adalah penjenayah. 
# alamak kau tuduh najib difitnah tapi dalam masa yg sama kau tuduh dan fitnah jolo dan Nik Faisal.
Kau punya macai memang tarafpariahs...bagi makan anak bini
Thomas menghadapi masalah amat besar untuk membuktikan DSN bersalah kini. 
Para penyokong DSN bolehlah bergembira kerana anda berada di pihak yang benar. 

#Kikikikikikiki....


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kluangmanexpress.blogspot.com/2019/09/hearsay-berforensik-vs-hearsay-macai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ikut Terjun Ke Bisnis Kekinian 11 Figur Publik Ini Punya Kedai Kopi Udah Pernah Nyoba

Ikut Terjun Ke Bisnis Kekinian 11 Figur Publik Ini Punya Kedai Kopi Udah Pernah Nyoba

papar berkaitan - pada 14/9/2019 - jumlah : 283 hits
Setelah kue artis kekinian kini sejumlah figur publik buka kedai kopi Seenak apa nih racikan kopi mereka
Reza Diketahui Tak Makan Nasi Saat Daki Gunung Sibayak Cuma Minum Kopi

Reza Diketahui Tak Makan Nasi Saat Daki Gunung Sibayak Cuma Minum Kopi

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 277 hits
Faktor lain dugaan kita mungkin meninggal karena kedinginan di atas puncak Gunung Sibayak yang kalau malam hari suhu di atas bisa mencapai 15 celsius ujar Natanail
Pantesan Pria Sumedang Tumbang Saat Mau Puaskan Istri Ternyata Kopi Cleng Bisa Bikin Keracunan

Pantesan Pria Sumedang Tumbang Saat Mau Puaskan Istri Ternyata Kopi Cleng Bisa Bikin Keracunan

papar berkaitan - pada 19/9/2019 - jumlah : 245 hits
Para pria di Sumedang berniat memuaskan istri serta pasangan di ranjang tapi malah keracunan usai meminum kopi penambah stamina bermerek Kopi Cleng dan Kopi Jantan Akibatnya mereka harus menjalani perawatan intensif di IGD RSUD Sumedang Sel...
Luckin Kopi Restoran Kopitiam Klasik Tapi Modern

Luckin Kopi Restoran Kopitiam Klasik Tapi Modern

papar berkaitan - pada 21/9/2019 - jumlah : 713 hits
Assalamualaikum Baru baru ni FD saje jalan di Kuala Lumpur Alang alang tu boleh lah cuba makan tengah hari kat Luckin Kopi Mujur kena pulak dengan tarikh soft launching Luckin Kopi Mula mula sampai tu memang pack gila lah orang siap signboa...
Kopi Cap Gantang Kaww Baq Hang

Kopi Cap Gantang Kaww Baq Hang

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 817 hits
Minggu sudah sekembalinya kami dari makan gulai kat utagha nun di Loq Staq nuhh oii hahaha tetiba cakap utara pehal Dah kerasukan mambang utara ke hapa nih hahaha I balik Gerik lalu ikut Gurun pastu terus turun ke Kuala Pegang Kupang dan sa...
Disebabkan Kesempitan Hidup Bayi 14 Bulan Terpaksa Minum 5 Cawan Kopi Sehari

Disebabkan Kesempitan Hidup Bayi 14 Bulan Terpaksa Minum 5 Cawan Kopi Sehari

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 292 hits
Seperti yang kita sedia maklum kanak kanak dan bayi amat memerlukan pemakanan yang berkhasiat supaya perkembangan mereka sihat dan membesar dengan sempurna Sebab itu ibu bapa tidak boleh membiarkan si kecil mengambil makanan kurang nutrisi ...
Cafe Restoran Sedap Dan Terbaik Di Sekitar Kl Luckin Kopi

Cafe Restoran Sedap Dan Terbaik Di Sekitar Kl Luckin Kopi

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 972 hits
Cafe Restoran Sedap Dan Terbaik Di Sekitar KL Luckin Kopi Salam Alhamdulillah ya allah syukur ke hadrat illahi dengan kurniannya uzu diberi kesihatan dan masih bernafas lagi walaupun jerebu tebal p Hehehe Jerebu jerebu pon sempat jalan jala...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional

Crepe Choc Coffee