Hati Hati Pak Arab Kaki Kencing Aktif Di R R Cerita Kononnya Dia Disamun Sebelum Paksa Mangsa Beri Duit


Rakyat Malaysia ni memang terkenal dengan sifat pemurah dan selalu bersangka baik terhadap orang lain malah kita mudah simpati dengan orang walaupun baru kenal tak sampai 5 minit.
Walaupun perkara tersebut adalah sesuatu yang baik namun adakalanya kita perlu lebih berhati-berhati sebab akan ada manusia yang berhati busuk ambil kesempatan diatas kebaikan tersebut.
Sejak dua tiga hari lepas, viral ni media sosial kisah satu keluarga Pak Arab yang menipu orang ramai especially perempuan atau orang tua...kalau jumpa, ketuk je kepala dengan tukul.
Modus operandinya mudah iaitu dengan menjaja cerita yang kononnya dia disamun, lepas tu dia akan tunjukkan ‘bukti’ laporan polis sebelum minta duit sebagai tanda simpati keatas dirinya.
Tempat dia buat ‘kerja kotor’ ni pun bukan biasa-biasa, sebab dia akan pergi ke kawasan tumpuan ramai iaitu Kawasan Rehat dan Rawat (R&R) atau pun stesen minyak terpilih..pandai pulak dia cari sarang!
Part paling best bila dia terasa nak terkantoi sebab ditanya soalan macam-macam, dia akan terus masuk kereta dan memecut laju malah ada kalanya seperti nak melanggar mangsa.
Tau pulak lari bila nak panggil polis!
Posted by Nur Dhila on Monday, January 21, 2019
Kalau korang nak tau kisah ‘real’ yang berlaku, kat sini admin kongsikan status yang dimuat naik seorang wanita, Nur Dhila yang berhadapan situasi tersebut 21 Januari lepas.
Cerita ni agak panjang, tapi tolong ambil masa korang sikit untuk baca supaya tak jadi mangsa lepas ni okay.
Jaja cerita kena samun, tunjuk report polis & minta duit
HATI2.!!
Modus operandi akan tahan kereta minta duit. Die akan minta simpati dgn pelbagai cara.. Most feedback sy dapat dan sy sendiri kena.. die akan tunjuk “report polis” (untuk yakinkan cerita dia) konon2 die kena ragut dan tunjuk anak bini utk raih simpati.
We all dh pernah kena sebelum ni. Die aim kereta area R&R & petrol pam. Sebelum ni die guna myvi putih, kami kena masa di petrol pam bukit gantang.
Die rapat kereta kami minta duit. Bila suami minta tengok detail report polis & nak call polis die laju tekan minyak.. nasib baik suami sempat elak. (Suami syak ada yg x kena sbb die sembunyi nset kt alas kaki kereta tapi husb nampak- smart phone. Kata kena rompak tinggal sehelai spinggang apa xde tapi ade je nset & die agak pushy)
Tadi kali ke 2 die datang minta duit pd husband, die block kereta husb minta duit..kebetulan husband baru alihkan kereta (hujan lebat) nk ambil sy & anak2 di a&w r&r seramban sebab hujan..
Sumber : Facebook Bila dah nak kantoi, lari pecut kereta
Tapi husband sy cam muka pak arab (mau x cam muka orang speeding nk rempuh die). Sy pun cam muka die. Husband suruh die tunggu sekejap.. (nak call polis.. tapi die dh cabut)
Lepas ambil kami.. husb nampak kereta pak arab tu himpit kereta lain (rasa kasihan sbb accord tu dalamnya perempuan) dan ada orang lain juga tengah rakam bgtau husb pak arab tu tgh minta duit kt kereta tu.
Suami cuba rampas kunci kereta n nk report polis. Tapi x berjaya. Lepas die cabut lari, kami sempat tanya mangsa perempuan tu.. die kata “pak arab tu sindiket minta duit” tapi kami x tanya detail sebab hujan makin lebat.
Keychain kunci kereta yang suami sempat rampas
Sumber : Facebook Husband dah buat report PLUS call centre.. hopefully pak arab ni tertangkap.
Pak arab ni akan speeding tekan minyak x fikir panjang. Jadi hati2 kerana pak arab ni merbahaya untuk warga malaysia.
Senang betul cari makan kat malaysia ni kan.. 
x mustahil die “MENJAJA” “report” konon kena ragut tu untuk raih simpati pelancong asing.. Pasti pelancong rasa simpati & pd masa yg sama “mark” malaysia ni teruk/ x selamat.. BUAT MALU MALAYSIA AJE!
senang betul org luar ni buat duit, hidup mewah hasil “kebaikan” dan ehsan orang malaysia.. tp pd masa yang sama senang2 aja orang luar ni jatuhkan maruah rakyat malaysia.
Perkara PENTING yang perlu korang tau
golongan wanita memandu berseorangan/ hanya bersama ank kecil yg menjadi target “keluarga” ni:
Modus operandi sama: jaja report polis kata kena ragut, minta duit, jika x dpt mereka akan “mendesak” dan himpit rapat pintu kereta mangsa.
 pd hari yang sama, “keluarga” ji juga melakukan perkara ni di beberapa lokasi lain: nilai
 pelbagai jenis model kenderaan digunakan oleh “keluarga” yang sama ie : myvi, preve, BLM, Peugeot, exora gold, terbaru 22/01/19 honda city. 
Hebatkan! Makin up grade kereta die guna.

rupanya adik sy pn dh pernah kena.  masa tu Malaysia busy perhimpunan ICERT… 
Seperti biasa banyak rombongan bas membawa makcik2 dan nenek2 dari kampung2 untuk tujuan perhimpunan..
maka buncitlah pak arab ni sekeluarga pusing keliling R&R Kutip duit dari makcik2 dan nenek2 yg bersimpati.. adik saya perhati dengan mata sendiri..
Perkongsian wanita tersebut sehingga kini mendapat 3,202 shares di facebook, malah ramai yang berkongsi kisah yang sama dengan wanita tersebut.
So kepada wanita especially mak-mak atau makcik-makcik di luar sana, jangan mudah simpati dan hulur duit pada orang kita tak kenal.sumber
The post Hati-Hati! Pak Arab ‘Kaki Kencing’ Aktif Di R&R, Cerita Kononnya Dia Disamun Sebelum ‘Paksa’ Mangsa Beri Duit. appeared first on InfoJe.Com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://infoje.com/hati-hati-pak-arab-kaki-kencing-aktif-di-rr-cerita-kononnya-dia-disamun-sebelum-paksa-mangsa-beri-duit/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Pak Arab Nak Diskaun Selepas Servis Tapi Kena Tibai 3 Awek Siam

Video Pak Arab Nak Diskaun Selepas Servis Tapi Kena Tibai 3 Awek Siam

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 1567 hits
Lelaki dari negara Arab semua sedia maklum mereka sangat kasar dan adakalanya agak biadap Namun kebanyakkan mereka ini bukanlah calang calang dan boleh dikatakan mempunyai duit yang banyak namun mereka suka menawarkan diskaun setiap kali be...
Hiba Hati Ibu Jururawat Di Arab Saudi Bayi Perempuan 17 Bulan Dilanggar Suv

Hiba Hati Ibu Jururawat Di Arab Saudi Bayi Perempuan 17 Bulan Dilanggar Suv

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 401 hits
Bayi perempuan dilanggar kenderaan utiliti sukan di garaj kereta di rumah pengasuhnya di Taman Kesedar Putra Gua Musang hari ini Kejadian berlaku pada 5 petang dan mangsa Aamina Inayah Mohd Hafezul 17 bulan meninggal dunia ketika menerima r...
Ummi Takde Duit Semalam Pagi Pun Tak Makan Runtun Hati Bila Dengar Kesusahan Tiga Beradik Ini

Ummi Takde Duit Semalam Pagi Pun Tak Makan Runtun Hati Bila Dengar Kesusahan Tiga Beradik Ini

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 341 hits
Ummi takde duit semalam pagi pun tak makan Runtun hati bila dengar kesusahan tiga beradik iniTatkala murid yang lain sedang membeli makanan di kantin murid ini hanya termenung memerhati sedangkan perutnya sudah berbunyi meminta disuapkan ma...
Pasangan Kebumikan Bayi Mereka Hidup Hidup Kerana Percaya Cakap Bomoh Kononnya Mangsa Dirasuk

Pasangan Kebumikan Bayi Mereka Hidup Hidup Kerana Percaya Cakap Bomoh Kononnya Mangsa Dirasuk

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 405 hits
Pasangan kebumikan bayi mereka hidup hidup kerana percaya cakap bomoh kononnya mangsa dirasukSeorang bayi perempuan ditanam hidup hidup oleh ibu bapanya kerana mereka menyangka dia dirasuk Bayi berusia 20 hari itu dibiarkan mati dalam suhu ...
Cerita Wangi Siti Khadijah Di Rumah Ustaz Maulana Sebelum Kanker Usus Merenggut

Cerita Wangi Siti Khadijah Di Rumah Ustaz Maulana Sebelum Kanker Usus Merenggut

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 379 hits
Pukul 03 00 dini hari pada 21 Januari 2019 Oki Setiana Dewi dan beberapa teman Islam Itu Indah Trans TV tiba di rumah duka Hajjah Nur Aliyah atau disapa Ummi Naura istri dari dai kondang Ustaz Maulana Airmata ini tumpah ruah saat melihat Us...
Bakal Pengantin Buatlah Solat Istikharah Sebelum Tergerak Hati Nak Kahwin

Bakal Pengantin Buatlah Solat Istikharah Sebelum Tergerak Hati Nak Kahwin

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 366 hits
Bakal Pengantin Buatlah Solat Istikharah Sebelum Tergerak Hati Nak Kahwin Mungkin agak janggal kenapa perlu dimulakan dengan istikharah Mengapa bukan dengan mengumpul wang ataupun mencari calon Saya yakin tiada seorang pun di dunia ini yang...
Cara Memesan Tiket Prameks Sebelum H 1

Cara Memesan Tiket Prameks Sebelum H 1

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 359 hits
Cara Memesan Tiket Prameks Sebelum H 1Kereta api Prameks merupakan salah satu moda transportasi yang jadi primadona bagi masyarakat Solo untuk bepergian ke Yogjakarta atau Purworejo biasanya tiket kereta api prameks hanya dapat di beli pada...
Inilah Al Hin Makhluk Yang Tinggal Di Bumi Sebelum Nabi Adam Rileks Media

Inilah Al Hin Makhluk Yang Tinggal Di Bumi Sebelum Nabi Adam Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 996 hits
Siapa Al Hin ini Al Hin adalah makhluk yang hidup di bumi sebelum turunnya Nabi Adam Allah berfirman Wahai malaikat aku akan ciptakan satu makhluk yang bernama manusia yang akan menjadi khalifah di bumi Maka malaikat pun menjawab Ya Allah a...
Adab Sebelum Tidur

Adab Sebelum Tidur

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 268 hits
Dari Al Baraa bin Azib RA Rasulullah SAW bersabda Apabila engkau hendak tidur berwuduklah sebagaimana wuduk ketika hendak solat Kemudian berbaringlah pada lambung sebelah kanan dan bacalah Ya Allah aku tundukkan wajahku kepada Mu aku pasrah...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions