Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta



Ketua Whip PN, Datuk Seri Takiyuddin Hassan.
I. 'Kerajaan gagal dapat perkenan Majlis Raja-Raja cadangan pinda Perlembagaan berkaitan kewarganegaraan'
KUALA LUMPUR: Perikatan Nasional (PN) mendakwa kegagalan Rang Undang-Undang (RUU) Perlembagaan (Pindaan) 2024 dimuktamadkan di Dewan Rakyat hari ini berpunca akibat kegagalan kerajaan mematuhi kehendak pindaan itu.
Ketua Whip PN, Datuk Seri Takiyuddin Hassan, berkata ia disebabkan kerajaan gagal mendapat perkenan Majlis Raja-Raja bagi cadangan pindaan baharu seperti termaktub dalam Perkara 159(5) Perlembagaan Persekutuan.
Katanya, ia juga menunjukkan kerajaan tidak serius untuk meminda perkara berkaitan kewarganegaraan, selain mempersoal keputusan pentadbiran tidak menyelesaikan urusan kerajaan seperti dinyatakan dalam aturan urusan mesyuarat.
"Kami dapat menghidu kerajaan gagal mematuhi kehendak pindaan Perlembagaan, terutamanya adakah cadangan ini mendapat perkenan Majlis Raya-Raja. Kami mengatakan demikian berasaskan taklimat Kementerian Dalam Negeri (KDN) kepada pelbagai pihak termasuk ahli Parlimen.
"Taklimat berkenaan menyatakan mereka sudah membentang cadangan ini kepada Majlis Raja-Raja pada 26 Oktober 2023 serta 17 dan 24 Februari lalu, tetapi ketika perkenan diperolehi daripada Majlis Raja-Raja membabitkan lapan pindaan.


"Namun, yang dibentangkan hanya tujuh pindaan sahaja. Kami beranggapan cadangan pindaan terbaru masih belum mendapat persetujuan Majlis Raja-Raja," katanya pada sidang media di Parlimen hari ini.


Terdahulu, RUU Perlembagaan (Pindaan) 2024 berkaitan kewarganegaraan yang sepatutnya dimuktamadkan hari ini, hanya sempat dibentangkan bagi bacaan kali kedua.
RUU itu dibentangkan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail itu tidak dibahas dan diputuskan berikutan persidangan Dewan Rakyat ditangguhkan pada jam 5.45 petang.
Sementara itu, Takiyuddin yang juga Ahli Parlimen Kota Bharu, berkata ketiadaan usul daripada kerajaan bagi melanjutkan tempoh persidangan Dewan Rakyat, dianggap disengajakan, bertujuan melindungi kesalahan berkenaan.
"Kami mengatakan ini adalah drama terbaik minggu ini. Rakyat sedang menunggu topik amat penting mengenai pindaan Perlembagaan berkaitan kewarganegaraan.
"Kalau urusan kerajaan disenaraikan dalam aturan urusan mesyuarat perlu diselesaikan walaupun hingga jam 3 pagi. Ketika Parlimen penggal ke-13 dulu kami pernah bersidang sehingga pagi untuk selesaikan urusan kerajaan.
"Kita juga tidak tahu sampai bila RUU Perlembagaan (Pindaan) 2024 ini ditangguhkan, adakah akan dibahaskan pada sidang akan datang atau tahun berikutnya?
"Adakah kerajaan menerima tekanan daripada mana-mana pihak dalam pentadbiran atau pihak lain? Kalau tidak ia tak akan berlaku seperti ini," katanya yang juga Setiausaha Agung PAS. 
BERITA BERKAITANNASIONAL Mac 25, 2024 @ 2:09pmPembangkang cadang RUU Perlembagaan (Pindaan) 2024 dirujuk ke Jawatankuasa Pilihan KhasNASIONAL Mac 27, 2024 @ 1:57pm'Kenapa berhenti jam 1 sedangkan banyak lagi urusan kerajaan', soal TakiyuddinNASIONAL Feb 22, 2024 @ 3:25pmAgong hadir Mesyuarat Majlis Raja-RajaNASIONAL Feb 22, 2024 @ 4:59pmMesyuarat Majlis Raja-Raja bincang hal pentadbiran Islam, RUU berkait polis, kewarganegaraan(BH)
II. 80% sayur Pulau Pinang dari kebun haram 
Pendatang asing mampu membayar sewa tanah yang mahal antara RM250 hingga RM500 sebulan bagi 0.4 hektar tanah. - Foto hiasan BH
JOHOR BAHRU: Pendatang asing yang mengusahakan kebun sayur secara haram di Pulau Pinang didakwa menguasai hampir 80 peratus rantaian perbekalan sayuran di negeri berkenaan sejak lima tahun lalu.
-ADVERTISEMENT-Ads by
Timbalan Pengerusi Persatuan Pekebun Sayur Pulau Pinang, Ibrahim Roslan, berkata ia berikutan mereka menguasai perbekalan sayuran ke semua sektor termasuk borong, peruncitan dan pasar malam, malah mengambil alih perbekalan sayuran ke kantin industri di negeri itu.
Beliau berkata, senario berkenaan menyebabkan kira-kira 30 peratus pengusaha kebun tempatan terjejas dan hampir gulung tikar.

Katanya, terdapat 216 pengusaha kebun tempatan berdaftar di Pulau Pinang, namun disebabkan pelbagai isu termasuk pendatang asing yang mula menguasai perbekalan sayuran di negeri ini sejak 10 tahun lalu, hanya tinggal 60 sahaja pekebun tempatan yang kekal bertahan dan aktif setakat ini.
"Hampir semua sektor perbekalan sayuran di Pulau Pinang dikuasai pendatang asing terutama warga Bangladesh. Mereka hanya gagal menembusi pasaran bagi pasar raya sahaja kerana ia memerlukan syarat ketat terutama Amalan Pertanian Baik Malaysia (myGAP), namun sejak lima tahun lalu keadaan semakin kritikal.
"Pengusaha kebun tempatan kini hanya mampu menembusi antara 20 hingga 40 perbekalan sayuran di Pulau Pinang dan jika ia berterusan tanpa kawalan, sektor sayuran tempatan mungkin lumpuh tidak lama lagi.


"Pendatang asing juga menguasai perbekalan sayuran dan lot niaga termasuk di Pasar Besar Bukit Mertajam, malah kantin industri di negeri ini yang menjadi antara pelanggan terbesar pengusaha tempatan kini dikuasai mereka sepenuhnya kerana menawarkan harga lebih rendah kerana kos lebih murah," katanya kepada BH. 
(Lanjut sila lihat BH hari ini)


III. Polis siasat guru wanita 'bercinta' dengan pelajar  
Foto hiasan 
SEPANG: Polis mengesahkan menerima laporan daripada keluarga remaja lelaki berusia 17 tahun yang didakwa menjalinkan hubungan dengan gurunya.
Ketua Penolong Pengarah Bahagian Siasatan Seksual Wanita dan Kanak-Kanak (D11) Bukit Aman, Senior Asisten Komisioner Siti Kamsiah Hassan berkata laporan polis dibuat Disember tahun lalu dan siasatan lanjut sedang dijalankan.
Menurutnya, semua pihak yang terbabit sudah dipanggil merakam percakapan termasuk remaja dan guru berkenaan.
"Polis sedang melengkapkan kertas siasatan dan akan dirujuk ke Pejabat Timbalan Pendakwa Raya dalam masa terdekat," katanya ketika dihubungi hari ini.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sepang Asisten Komisioner Wan Kamarul Azran Wan Yusof berkata, siasatan dijalankan mengikut Seksyen 14, Akta Kesalahan Seks Terhadap kanak Kanak 2017.  (Lanjut sila lihat BH hari ini) 
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Hari ini, 3 lucu di M'sia. K'jaan gagal, sayur & kisah cinta.Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.





Sekian.
Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 
Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.

Siri kebangkitan 'damai' se dunia Israel/AS berakhir.. 
1. S'pura kutuk HAMAS. DAP,/PAP/S'pura/Israel sama?2. Doa rakyat K'tan-M'sia untuk Paleestin. & DAP/PAP ...3 .Kebangkitan 'damai' se dunia.. & burung unta soro...3. Kepada peminat filem, Gaza karya fiksyen?5. Ada kapal terkait Israel, serang! Ranapkan..6.Tel Aiv diserang HAMAS, Iran, Yaman & +++7. Israel kalah perang di Gaza. & kesan di M'sia..8. AS Tiba-Tiba 'Bela' Hamas, mengapa?9. Gencatan senjata, Israel/HAMAS awal kemenangan Is...10. Rahsia kekuatan HAMAS. & Misteri wanitanya..11. Ini, Mossad Israel, buru HAMAS hingga ke M'sia, ki...12. Ini, Abu Ubaidah jadi hujung tombak Al-Qassam HAMAS.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/03/hari-ini-3-lucu-di-msia-kjaan-gagal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Foto Mesra Tersebar Agensi Kim Soohyun Jawab Kisah Sebenar Gosip Cinta Dengan Kim Saeron

Foto Mesra Tersebar Agensi Kim Soohyun Jawab Kisah Sebenar Gosip Cinta Dengan Kim Saeron

papar berkaitan - pada 24/3/2024 - jumlah : 77 hits
Awal pagi tadi peminat K Drama telah digemparkan dengan foto yang tiba tiba dimuat naik oleh Kim Sae ron ARTIKEL BERKAITAN Oleh kerana foto itu memaparkan adegan intim antara Kim Sae ron dan Kim Soo hyun ramai yang menebak mereka sedang ber...
Kisah Cinta Permainan Atas Talian Moon Gayoung Choi Hyunwook Dilamar Terajui He S The Black Dragon

Kisah Cinta Permainan Atas Talian Moon Gayoung Choi Hyunwook Dilamar Terajui He S The Black Dragon

papar berkaitan - pada 3/4/2024 - jumlah : 73 hits
Moon Ga young dan Choi Hyun wook dikatakan akan membintangi drama baru Artikel Berkaitan Pada 2 April media telah melaporkan bahawa Moon Ga young dan Choi Hyun wook akan membintangi drama adaptasi webtoon He s The Black Dragon yang kini sed...
Kisah Pilu Anak Difabel Terbaring Di Samping Jasad Ibu Sudah Meninggal Beberapa Hari

Kisah Pilu Anak Difabel Terbaring Di Samping Jasad Ibu Sudah Meninggal Beberapa Hari

papar berkaitan - pada 26/3/2024 - jumlah : 57 hits
Peristiwa ini memilukan ini terjadi di sebuah rumah yang ada di Jalan Raung RT 4 RW 3 Kelurahan Singotrunan Banyuwangi
Menu Ramadan Ke 22 Siput Lala Masak Lemak Cili Api Sayur Campur

Menu Ramadan Ke 22 Siput Lala Masak Lemak Cili Api Sayur Campur

papar berkaitan - pada 3/4/2024 - jumlah : 94 hits
Assalamualaikum dan Salam sejahtera Kalau hidangan dalam mangkuk tersusun atas meja macam maksudnya hari ni CCL berbuka dengan family kat rumah Menu hari ni pun simple Yang penting ada menu dari air tangan mak juga Oh haaa ikan merah bakar ...
Sayur Air Pucuk Manis

Sayur Air Pucuk Manis

papar berkaitan - pada 30/3/2024 - jumlah : 71 hits
Sunggu cepat masa berlalu pejam celik pejam celik kita dah berada pada 10 malam terakhir bulan Ramadhan yang mana satu malam adalah malam Lailatul Qadr yang menjanjikan semua kebaikan diberikan ganjaran seolah beribadah lebih dari 1000 bula...
Kerajaan Digesa Ambil Tindakan Segera Cegah Kartel Warga Asing Tentukan Harga Sayur

Kerajaan Digesa Ambil Tindakan Segera Cegah Kartel Warga Asing Tentukan Harga Sayur

papar berkaitan - pada 19/3/2024 - jumlah : 79 hits
Mahani Ishakmahani bh com myPendatang asing mampu bentuk kartel kuasai rantaian bekalan Foto hiasanKUALA LUMPUR Kebun sayur diusahakan pendatang asing yang didakwa semakin meluas sama dengan penguasaan golongan itu dalam rantaian perbekalan...
Tak Payah Buang Dulu Kalau Sayur Dah Layu Ikut Langkah Ni Terus Jadi Segar

Tak Payah Buang Dulu Kalau Sayur Dah Layu Ikut Langkah Ni Terus Jadi Segar

papar berkaitan - pada 30/3/2024 - jumlah : 298 hits
Sayur yang disimpan lama dalam peti ais biasanya akan hilang kesegarannya lebih lebih lagi sayur berdaun hijau Jangan dibuang terlebih dahulu sebaliknya cuba petua yang dikongsikan oleh seorang pengguna Tik Tok ini Memang kembali segar Sayu...
Sayur Pecel Dan Steamboat Untuk Berbuka Puasa

Sayur Pecel Dan Steamboat Untuk Berbuka Puasa

papar berkaitan - pada 3/4/2024 - jumlah : 96 hits
Sayur Pecel Dan Steamboat untuk Berbuka Puasa Dah lama nak buat sayur pecel tapi tulah asyik tak jadi je nak membuatnya Fikir sebab risau tak menjadi Padahal lagi mudah dari buat sambal kacang Sudahnya umi beli je sambal instant tu kat shop...
Kerajaan Terengganu Pimpinan Pas Gagal Urus Belanja Mereka

Kerajaan Terengganu Pimpinan Pas Gagal Urus Belanja Mereka

papar berkaitan - pada 19/3/2024 - jumlah : 114 hits
HarapandailyPemerhati politik Liyana Marzuki mendedahkan bahawa kerajaan Terengganu pimpinan Pas gagal menguruskan perbelanjaan mereka meskipun jumlah penduduk kurang daripada Selangor Terengganu populasi 1 2 juta belanja RM1 86 b Beza Sela...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Utilizing Crowdfunding For Business

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


10 Tempat Sarapan Terbaik Di Selangor

Office Rental Near Kl Sentral Station Advantages For Business Connectivity

Gaji 2005 Yuran Pengalaman 2016

The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul