Hanya Rm1 Sehari Masa Depan Anak Lebih Terjamin


Sebaik sahaja seorang anak itu lahir, menjadi tanggungjawab ibu bapa melakukan sesuatu sebagai persediaan jaminan masa depan anak.
Bukan hanya bertanggungjawab menyediakan tempat tinggal, makan dan pakaian tetapi pada masa sama memikirkan masa depan anak jika ingin menyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi.

Dalam membuat tabungan terutama untuk pendidikan, produk simpanan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) iaitu Skim Simpanan Pendidikan Nasional (SSPN) adalah yang terbaik dan perlu dilakukan sejak dari awal.
Lebih awal anda membuka akaun simpanan, lebih besar manfaat yang akan diperoleh anak-anak. Ibu bapa yang telah menyimpan di awal usia anak-anak untuk masa depan mereka tidak perlu lagi untuk meminjam dan berhutang atau hanya meminjam dalam amaun yang kecil apabila anak melangkah ke Institusi Pendidikan Tinggi.

SSPN Terbaik Untuk Masa Depan Anak
Sejak anak lahir dan mendapat MyKid, anda dah boleh buka akaun SSPN. Akaun SSPN adalah pilihan tepat untuk pastikan anak-anak yang belajar ke peringkat tertinggi tidak perlu lagi meminjam dan berhutang.
Bayangkan jika amalan menabung ini dimulakan dengan simpanan serendah RM1 sehari berapa banyak boleh dikumpulkan hingga sampai tempoh untuk belajar.
Walaupun simpanan kecil iaitu hanya RM30 sebulan tetapi dengan tempoh simpanan yang konsisten dan lama serta dividen yang diterima, jumlah itu akan bertambah.
Bila mencapai usia 18 tahun, automatik anak telah mempunyai sejumlah simpanan yang mampu menampung pelajarannya. Walaupun tidak boleh menampung sehingga selesai pelajaran di IPT sekurang-kurangnya dalam tempoh separuh pengajian simpanan tersebut dapat digunakan. Jadi tidaklah terbeban untuk anak-anak kita membayar semula hutang belajarnya apabila bergraduat.Jangan harap bantuan
Sebagai ibu bapa yang prihatin dengan masa depan anak, sudah tiba masanya anda ubah fikiran dengan tidak mengharapkan bantuan kerajaan atau mana-mana pihak untuk membiayai pendidikan anak.
Mungkin sebelum ini kita merasakan bahawa simpanan pendidikan tidak penting atau terlepas pandang berkenaan perkara ini, tetapi kini sudah tiba masanya perancangan kewangan pendidikan dititikberatkan dan menjadi perancangan pertama untuk masa depan anak-anak.
Perancangan kewangan pendidikan anak boleh dibuat dengan hanya komitmen serendah RM30 sebulan atau hanya RM1 sehari untuk SSPN-i Plus. Pelbagai manfaat simpanan akan diperoleh oleh ibu bapa sekiranya membuat simpanan untuk anak-anak seperti dividen, pelepasan taksiran cukai sehingga RM8,000, perlindungan takaful sehingga RM1 juta dan banyak lagi. Hebatkan!Cabutan SSPN 2019
Pada tahun ini, semua pendeposit SSPN sedia ada mahupun yang baharu berpeluang memenangi pelbagai hadiah menarik melebihi RM1.1 juta melalui promosi cabutan hadiah SSPN 2019. Tujuannya untuk menghargai pengorbanan ibu bapa sebagai pendeposit yang komited memulakan penabungan dan merancang untuk masa depan pendidikan anak-anak.
Berbeza dengan tahun sebelumnya, kali ini PTPTN menyediakan dua kategori hadiah iaitu Cabutan WOW! untuk pendeposit SSPN-i Plus dan Cabutan 15 Tahun untuk pendeposit SSPN-i.
Hadiah utama yang ditawarkan Cabutan WOW! SSPN-i Plus adalah berupa kereta Proton X70 Premium manakala untuk Cabutan 15 Tahun SSPN-i adalah berupa wang tunai lebih RM151 ribu.
Kedua-dua cabutan ini menawarkan dua kategori cabutan iaitu Cabutan Siri dan Cabutan Tahunan.
Untuk kategori Cabutan Siri, masih terdapat Cabutan Siri Ke-3 iaitu tempoh promosi bermula November hingga Disember 2019 manakala Cabutan Tahunan tempoh promosinya sejak Januari lalu hingga Disember tahun ini.
Ayuh! Mulakan sekarang untuk simpanan anak-anak anda bagi mencapai cita-cita mereka. Maklumat lanjut, boleh diperolehi melalui www.lovesspn.com. “Simpan, Simpan, Simpan, Jaminan Masa Depan!”.
The post Hanya RM1 Sehari, Masa Depan Anak Lebih Terjamin! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/hanya-rm1-sehari-masa-depan-anak-lebih-terjamin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Perjanjian Syaitan Dapat Rm1 Juta Dalam Masa Lima Hari

Anak Perjanjian Syaitan Dapat Rm1 Juta Dalam Masa Lima Hari

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 252 hits
WALAUPUN tidak menampilkan nama besar filem Anak Perjanjian Syaitan berjaya mencipta kejayaan tersendiri apabila mencatat kutipan sebanyak RM1 01 juta dalam tempoh lima hari tayangan Penerbitnya Saifulhaq Anani berkata pihaknya sendiri tida...
Kalau Nak Gigi Anak Cantik Bukan Hanya Jaga Makan Tapi Jaga Juga Waktu Tidurnya

Kalau Nak Gigi Anak Cantik Bukan Hanya Jaga Makan Tapi Jaga Juga Waktu Tidurnya

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 342 hits
Ramai ibu bapa yang inginkan gigi anak mereka cantik sihat dan bersih Namun tak ramai yang mementingkan pemakanan yang betul cara penjagaan yang sebenar dan juga kualiti tidur yang baik buat anak mereka Tidak ada cara yang singkat untuk mem...
Ambillah Seberapa Banyak Masa Dengan Anak Anak Di Waktu Mereka Masih Perlukan Kita Tataplah Wajahnya

Ambillah Seberapa Banyak Masa Dengan Anak Anak Di Waktu Mereka Masih Perlukan Kita Tataplah Wajahnya

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 261 hits
Peranan seorang ayah sebagai ketua keluarga sangat penting Jika ayah mengambil berat apa yang berlaku setiap hari dirumah pasti keluarga tersebut menjadi sebuah keluarga yang harmoni Penglibatan ayah dalam mendidik dan menjaga anak anak jug...
Masa Kahwin Hanya Ada Basikal Lelaki Ini Nekad Usaha Keras Selama 9 Tahun Untuk Beli Banglo Idaman Isteri

Masa Kahwin Hanya Ada Basikal Lelaki Ini Nekad Usaha Keras Selama 9 Tahun Untuk Beli Banglo Idaman Isteri

papar berkaitan - pada 3/11/2019 - jumlah : 734 hits
Setiap suami pasti mempunyai hasrat yang ingin direalisasikan untuk pasangan mereka setelah melihat si isteri sentiasa bersama dikala susah mahupun senang Bagi Amir Faisal Khairi dia nekad bekerja keras selama sembilan tahun bagi menunaikan...
Anak Yang Nakal Masa Kecil Itulah Kelak Yang Pandai Cari Duit Bila Besar

Anak Yang Nakal Masa Kecil Itulah Kelak Yang Pandai Cari Duit Bila Besar

papar berkaitan - pada 12/11/2019 - jumlah : 326 hits
Anak kecil sebenarnya mempunyai imaginasi yang besar Dan imaginasi yang besar itulah kelak memandaikan anak belajar cari duit bila besar Wanita ini usahawan Bidara Lab Farlina Abdul Rahaman berkongsi cerita bagaimana dari sebuah imaginasi d...
Pamer Bawa Pistol Di Depan Umum Bupati Rokan Hulu Mengaku Hanya Untuk Gaya

Pamer Bawa Pistol Di Depan Umum Bupati Rokan Hulu Mengaku Hanya Untuk Gaya

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 172 hits
Bupati Rokan Hulu Sukiman menjadi perbincangan hangat di Provinsi Riau Dia tertangkap kamera saat membawa pistol di pinggang Menurutnya senjata itu adalah air softgun dan hanya untuk gaya gayaan
Dekati Dan Bantu Budak Basikal Lajak Mungkin Mereka Juara Masa Depan

Dekati Dan Bantu Budak Basikal Lajak Mungkin Mereka Juara Masa Depan

papar berkaitan - pada 8/11/2019 - jumlah : 493 hits
Kuala Terengganu Ramai jaguh sukan berbasikal tanah air termasuk Azizulhasni Awang Anuar Manan dan Mohd Harrif Saleh lahir daripada geng basikal nyamuk atau basikal lajak dan meskipun hakikat itu tidak manis dikenang tetapi sejarah permulaa...
Tersungkur Redah Banjir Lumpur Guru Tak Kisah Demi Masa Depan Orang Asli

Tersungkur Redah Banjir Lumpur Guru Tak Kisah Demi Masa Depan Orang Asli

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 385 hits
Menjadi seorang tenaga pengajar di sekolah sekolah pedalaman bukanlah sesuatu yang mudah Jauh dari pembangunan dan kesibukkan kota anak anak Orang Asli ini sememangnya dahagakan ilmu dan juga perhatian dari seorang guru Seperti lilin yang m...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah