Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen Mesra Wuduk I Sunscreen Terbaik Untuk Kulit Berminyak Dan Mudah Dibasuh Dengan Air


 
Untuk edisi kali ini, AlongMurni (AM) ingin kongsikan pengalaman sunscreen terbaik yang AM gunakan sehingga sekarang. Memandangkan cuaca yang agak panas, semestinya penggunaan sunscreen sangat perlu bagi melindungi kulit wajah dari sinaran UV.

Malahan sebagai wanita muslim, AM selalu memastikan produk yang AM ambil mesra wuduk dan mudah ditanggalkan. Hal ini kerana, jika terdapat pada anggota wuduk suatu bahan kosmetik yang menghalang air wuduk daripada sampai ke kulit, jadi kita wajib tanggalkan dengan sempurna sebelum mengambil wuduk. Jika tidak, wuduk itu tidak sah.

HANSAEGEE NATURE ALOE VERA SUNSCREEN MESRA WUDUKSUNSCREEN TERBAIK UNTUK KULIT BERMINYAK DAN BOLEH BASUH DENGAN AIR AM faham bila kadang-kadang ada yang rasa malas nak pakai sunscreen kerana ingin memudahkan urusan mengambil wuduk. Mana tidaknya, bila pakai alat solekan mesti perlu cuci dengan makeup remover sebelum berwuduk.

Walaubagaimanapun, pemakaian sunscreen sangat perlu bagi melindungi kulit wajah dari sinaran UV. Jadi kita perlu memilih sunscreen yang tepat dan sesuai untuk melindungi kulit wajah dan memudahkan kita untuk berwuduk.

Untuk pengetahuan pembaca blog AlongMurni, AM menggunakan Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen sebagai pilihan sunscreen terbaik dan AM sangat sarankan supaya pembaca blog AM menggunakan sunscreen yang mesra wuduk ini.

Berikut adalah sebab AM sarankan untuk menggunakan sunscreen ini.

SUNSCREEN YANG BOLEH BASUH DENGAN AIR Salah satu keunikan Hansaegee Nature sunscreen adalah tidak kalis air. Sunscren ini mudah sebati dengan air kerana sifatnya yang tidak seperti alat solek atau tinted sunscreen. Jadi sunscreen Hansaegee Nature ini sangat mudah dibersihkan dan dibilas dengan air.

Sunscreen ini bukan sahaja mudah dicuci tetapi ianya juga merupakan sunscreen SPF 50. Walaupun memiliki broad spectrum yang tinggi tetapi tekstur sunscreen yang ‘light weight’ dan tidak melekit menjadi pilihan utama AM.
AM rasa sunscreen ini sangat memudahkan tanpa perlu AM menggunakan makeup remover atau pencuci wajah. Teksture sunscreen ini sebati dengan air dan memudahkan AM untuk mencuci muka dan terus menunaikan tanggungjawab sebagai seorang muslim bersolat.

Tidak perlu ambil masa yang lama untuk mencuci kerana sunscreen Hansaegee Nature sememangnya mesra wuduk. Jadi AM sangat yakin untuk berwuduk dan sunscreen ini mudah dipakai semula selepas menunaikan solat.  

Sememangnya sunscreen ini mesra wuduk untuk reapply semula selepas dicuci dan ianya tidak meninggalkan kesan melekit pada kulit.

TEKSTUR YANG RINGAN DAN BEBAS BAHAN KIMIA Yang paling AM suka perihal Sunscreen Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen ini adalah teksturnya lebih ringan dan tidak padat seperti menggunakan bahan kosmetik. Sangat sesuai bagi pengguna macam AM yang mempunyai kulit sensetif dan berminyak.

Texture Sunscreen Aloe Vera ini sangat ‘light weight’ dan mudah meresap pada kulit. Ianya juga tidak menyebabkan keradangan kerana bahan utamanya adalah aloe vera yang bersifat anti-inflammation.

AM sentiasa menggunakan sunscreen ini setiap hari dari pagi sehingga petang dan AM reapply semula setiap 2 – 4 jam. AM merasakan sangat selesa kerana sunscreen ini membuatkan kulit tidak berminyak.
Hal ini berikutan ada sesetengah suncreen yang menutup terus lapisan kulit dan tak kalis air. Jadi bila kita pakai terasa sunscreen yang tebal menempel pada kulit wajah. Malahan sunscreen yang bersifat kimia tidak sesuai untuk pengguna jenis kulit sensitif kerana bahan kimia ini boleh menyebabkan pori-pori tersumbat dalam kulit wajah.

SUNSCREEN TERBAIK UNTUK KULIT BERMINYAK – ALOE VERA SUNSCREEN HANSAEGEE NATURE Sememangnya sunscreen yang berminyak amat susah untuk dibersihkan sehingga sebelum mengambil wuduk, wajah perlu bebas dari sebarang yang menghalang air. Sunscreen yang berminyak tidak boleh dibersihkan dengan hanya menggunakan air kerana ianya perlu dibersihkan dengan lebih teliti.

Sunscreen ini sangat sesuai untuk kulit berminyak kerana teksturnya yang ringan dan tidak berminyak. Ianya tidak akan memberikan rasa ketidakselesaan pada kulit kerana ianya mudah meresap ke dalam kulit wajah.

Aloe Vera Sunscreen Hansaegee Nature ini merupakan krim siang terbaik bagi yang mempunyak masalah kulit berminyak seperti AM.
Namun dengan adanya Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen, AM tidak lagi rasa ragu untuk membersihkan wajah sebelum mengambil wuduk. Sangat mudah kerana sunscreen ini mudah dibilas dan larut bersama air ketika membersihkan wajah.

SUNSCREEN TIADA WHITE CAST White cast adalah kesan putih yang ditinggalkan selepas diblend pada sesuatu krim. Ianya juga dapat menyebabkan pori tersumbat jika tidak dibersihkan dengan betul.

Salah satu keunikan yang ada pada Sunscreen Hansaegee Nature ini adalah mudah meresap pada kulit. AM hanya perlu apply dan ianya meresap sekata pada kulit. Memang best sebab tiada kesan tompokan dan tiada kesan white cast ketika penggunaan sunscreen ini.

Memandangkan sunscreen ini merupakan tanpa white cast, ianya mudah disapu rata pada kulit dan meresap ke dalam kulit tanpa meninggalkan apa-apa kesan pada kulit wajah. Hal ini demikian, membuatkan sunscreen ini mudah dicuci dengan air sahaja tanpa perlu menggunkan micellar water atau makeup remover. 
Jadi AM sangat selesa terutamanya bila bekerja di luar. Walaupun berpeluh, kesan dari sunscreen ini menjadikan kulit AM jadi glowing dan solekan pun nipis dan tidak terlalu tebal. Malahan jika tiada white cast dan sangat mudah diratakan, ianya akan membuatkan urusan seharian AM tidak memerlukan waktu yang lama untuk memakai sunscreen.

AM merasa sangat mudah untuk keluar bekerja sehari-hari untuk reapply semula sunscreen tanpa perlu menghabiskan waktu yang lama untuk bersiap semula terutamanya selepas selesai melakukan solat Zohor mahupun solat Asar.

Untuk pengetahuan semua pembaca blog AM, sunscreen adalah produk penjagaan kulit wajah yang perlu direapply semula jika ingin mendapatkan hasil dan kesan terbaik. Ianya perlu di reapply setiap 2-4 jam mengikut keberadaan kita.

Misalnya jika kita berada di pejabat hanya perlu reapply setiap 4 jam, namun jika kita terdedah kepada aktiviti luar dan Cahaya matahari perlu reapply setiap 2 jam. Sebab itu, AM memilih sunscreen terbaik iaitu Hansaegee ini yang mudah dicuci, mudah di reapply semula dan mesra wuduk.

Info lanjut berkaitan Sunscreen Hansaegee ini boleh rujuk di

Brand : Hansaegee Nature

Website: www.hansaegee.com/shop

IG page: https://www.instagram.com/hansaegeenature/

FB page: https://www.facebook.com/HansaegeeNature

Youtube page: https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia

KATA ALONGMURNI Sunscreen Hansaegee Nature ini bukan sahaja boleh melindungi kulit dari sinaran UV, tapi boleh berikan kelembapan juga pada kulit kita. Dengan ciri-ciri unik iaitu tanpa white cast, tanpa paraben dan oil-free, memang sesuai untuk kulit berminyak seperti AM.

Yang paling penting, jangan lupa juga sunscreen ini untuk melindungi kulit dari sinaran UV. Barulah boleh tampil yakin dan menarik di waktu dan musim perayaan ni. Jom ramai-ramai gunakan Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen dan raikan bersama keluarga tersayang.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.alongmurni.com/2024/06/hansaegee-nature-aloe-vera-sunscreen-mesra-wuduk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hybrid Sunscreen Terbaik Sunscreen Jenis Aloe Vera Texture Lightweight Dan Tidak Berminyak

Hybrid Sunscreen Terbaik Sunscreen Jenis Aloe Vera Texture Lightweight Dan Tidak Berminyak

papar berkaitan - pada 15/6/2024 - jumlah : 91 hits
Sejak akhir akhir ini cuaca panas luar biasa dari kebiasaan jadi perlukan sunscreen terbaik untuk lindungi kulit Nak keluar rumah pun fikir 2 3 kali sebab pukul 9 atau 10 pagi panasnya dah membahang macam pukul 1 petang Kalau keluar rumah d...
Pencuci Muka Terbaik Mengandungi Aloe Vera Tea Tree Oil Mencuci Bersih Hingga Ke Liang Pori

Pencuci Muka Terbaik Mengandungi Aloe Vera Tea Tree Oil Mencuci Bersih Hingga Ke Liang Pori

papar berkaitan - pada 15/6/2024 - jumlah : 80 hits
Pencuci muka terbaik Hansaegee Nature ALOE AC CLEAN Bubble Cleanser Memang Best Mencuci muka memang asas penjagaan muka paling penting sekali Tak guna kalau kita amalkan 9 steps skincare yang lain tanpa mencuci terlebih dahulu kan Ada hari ...
Plaster Silicon Parut Terbaik Untuk Kulit Anda Panduan Lengkap

Plaster Silicon Parut Terbaik Untuk Kulit Anda Panduan Lengkap

papar berkaitan - pada 13/6/2024 - jumlah : 62 hits
Plaster silikon parut adalah salah satu penyelesaian terbaik untuk mengurangkan penampilan parut pada kulit Artikel ini akan membincangkan dengan mendalam mengenai plaster silikon parut terbaik yang terdapat di pasaran cara penggunaannya da...
Rekomendasi Sabun Muka Untuk Pria Kulit Berminyak Dan Berjerawat Dari Kahf

Rekomendasi Sabun Muka Untuk Pria Kulit Berminyak Dan Berjerawat Dari Kahf

papar berkaitan - pada 22/6/2024 - jumlah : 106 hits
BloggerBorneo com Kulit pria umumnya lebih tebal dan lebih berminyak daripada kulit wanita Hal ini disebabkan oleh kadar hormon testosteron yang lebih tinggi pada pria Testosteron menstimulasi produksi kelenjar sebaceous yang menghasilkan m...
Portugal Mudah Jinakkan Turkiye Mara Ke Pusingan 16 Terbaik

Portugal Mudah Jinakkan Turkiye Mara Ke Pusingan 16 Terbaik

papar berkaitan - pada 23/6/2024 - jumlah : 86 hits
DORTMUND Portugal mengesahkan tempat ke pusingan 16 terakhir Euro 2024 sebagai juara Kumpulan F selepas menang 3 0 ke atas Turkiye di BVB Stadion sebentar tadi Jaringan Bernardo Silva pada minit ke 21 gol sendiri daripada Samet Akaydin dan ...
12 Makeup Remover Terbaik Untuk Semua Jenis Kulit 2024

12 Makeup Remover Terbaik Untuk Semua Jenis Kulit 2024

papar berkaitan - pada 26/6/2024 - jumlah : 62 hits
Apakah makeup remover terbaik yang boleh anda beli pada tahun 2024 ini Dalam artikel ini kami akan kongsikan 12 makeup remover terbaik untuk memudahkan anda membuat perbandingan Baca juga Micellar Water Garnier Micellar Cleansing Water Pros...
Jabatan Kesihatan Terengganu Nafi Jangkitan Kencing Tikus Di Air Terjun Menderu

Jabatan Kesihatan Terengganu Nafi Jangkitan Kencing Tikus Di Air Terjun Menderu

papar berkaitan - pada 22/6/2024 - jumlah : 81 hits
KUALA TERENGGANU Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu menafikan dakwaan yang tular di media sosial kononnya terdapat 16 kes jangkitan Leptospirosis atau kencing tikus yang dikaitkan dengan aktiviti mandi manda di kawasan rekreasi Air Terjun ...
Perlu Pengawasan Supaya Pelajar Ums Tidak Lagi Sukar Mendapat Air

Perlu Pengawasan Supaya Pelajar Ums Tidak Lagi Sukar Mendapat Air

papar berkaitan - pada 19/6/2024 - jumlah : 44 hits
RMS Sambungan paip haram menjadi punca masalah air di UMS Setel dah cuma aku cadangkan perlu letakkan pengawal keselamatan bagi memastikan setinggan disana tidak dapat buat sambungan semula
Laws On Caning Make Ratifying Un Convention Hard Says Saifuddin

Unseen Power Of The Administrative State

Ada Apa Sebenarnya Dengan Ikhlas

Seludup Dadah Dari Luar Negara Guna Kurier

Anwar Lebih Untung Dari Sunak Dan Biden

Bitcoin Bull Market Is Over

Malaysia Perlu Anjakan Sektor Pelancongan Kata Pm

Palestin Hancur M Sia Masih Konsert S Norhaliza



Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok


Pemandu E Hailing Didakwa Heret Penumpang Keluar Tinggalkan Di Tengah Lebuh Raya

Happy Birthday Rania Izzara Turns One

Kerajaan Tak Kawal Tiktok Kementerian Komunikasi

42 Wanita Warga Asing Ditahan Dalam Op Noda Khas Di Seremban

Telefon Pintar Kingkong Ini Dilengkapi Skrin Sentuh Kedua Di Belakang

Mom Tukar Corak Logo Pakaian Kontinjen Negara