Hampir 11 Bulan Terlantar Koma Jahidah Mula Bagi Respon Bila Orang Bercakap


Setelah hampir setahun koma dan terlantar akibat dianiaya suami sendiri, akhirnya Jahidah Nordin dah mula memberi reaksi positif apabila orang bercakap dengannya. Momen ini antara yang ditunggu-tunggu oleh ahli keluarganya selama ini.
Menurut adik Jahidah, Fauziah Nordin yang menjaganya selepas peristiwa hitam itu, ini adalah permulaan yang baik untuk kakak Jahidah. Dah lama tunggu saat ini. Kebetulan kunjungan seorang NGO yang dikenali sebagai Tok Ma Zara itu membuat kami yakin, kakak boleh sihat dengan izin Allah.

Viral Video Tok ma yang melawat kak Jahidah dan kakak ada respon gerakkan mata dia bila Tok ma bercakap dengan dia. Alhamdulillah mungkin ini permulaan yang baik bila orang bercakap dengan dia, dia ada respon.
@tokmazara #tokmazara. Mangsa dera suami. Doa kan Allah permudahkan segala urusan buat puan jahidah. @ziahzara15 ♬ Suratan Atau Kebetulan – Kenny, Remy And Martin Kena selalu berinteraksi dengan dia. Semalam bagi Nufail dekat dengan muka dia pun, dia seakan nak senyum tapi tak boleh. Sebelah biji mata dia bergerak-gerak nak tengok Nufail.
Tapi hakikatnya, dia menahan sakit teramat sangat. Lubang belakang badan dia makin ke dalam. Dari punggung sebelah dah sampai ke punggung sebelah dalamnya. Tulang jangan cakap lah, boleh pegang, boleh nampak tulang dia.

Nurse peribadi yang hari-hari datang tolong mandikan, dressing, jaga kakak, tahu dari mula dressing lubang belakang dia sampai hari ni apa perbezaan dia. Bukan makin elok, makin makan dalam isinya
Mungkin kuman dah makan cepat daging-daging kakak. Matron yang dari tahun lepas tolong rawat bedsore dia sampai sembuh pun sedih, bila dia datang lagi kali ni tengok sendiri teruk lubang belakang dia.
Ni keadaan lubang besar macam tu bukan sebulan dua nak pulih ya, mungkin bertahun? Sebab dia minum susu je, bukan boleh makan apa-apa pun. Kalau dia tak tahan? Kalau kuman lagi merosakkan badan dia?
Harap sangat kakak Jahidah terus kuat dan Nufail yang baru berusia 3 bulan diberi kesempatan untuk terus mendapat kasih ibu.
@ziah_zara11 kita sama-sama jaga ibu ya Nufail …#babyajaib #mangsaderasuamidayus #braindamage #ziahzara #eshannufail ♬ bunyi asal – CCTV.Music🎼 – CCTVMUSIC 🎼 Jahidah merupakan seorang penjawat awam yang bertugas di sebuah jabatan kerajaan di Johor dikejarkan ke Hospital Sultanah Aminah (HSA), Johor Bharu, Johor selepas dipercayai dicederakan suaminya pada 4 Mei tahun lalu.
Bagaimanapun, sewaktu dia terlantar koma, Jahidah baru beberapa minggu hamil tetapi bayi dalam kandungannya sangat kuat dan sihat sehingga selamat dilahirkan secara pembedahan pada 30 November 2021.
Kredit: FB Fauziah Nordin & TikTok tokmazara
BACA [Isteri Mandikan Bayi Guna Pemanas Air, Sekeluarga Maut Kena Renjatan Elektrik]
BACA JUGA [Basuh Beras Jangan Kosong. Ibu Selitlah Doa Ini Untuk Anak, Besar Manfaatnya!]

Dah tak ada idea nak masakkan apa untuk anak, semua dia tolak. Tak tahulah di mana silapnya padahal dah cuba macam-macam resipi. Untuk mommies yang ada masalah anak susah makan, jom segera dapatkan e-book 100++ Resipi Si Manja & Tip Untuk Mama!
Hanya RM20, memang berbaloi dengan pelbagai resipi menarik serta info pemakanan anak. Klik saja https://toko.ideaktiv.com/product/e-book-resipiselerasimanja/ untuk dapatkan e-book istimewa ini!

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!)
The post Hampir 11 Bulan Terlantar Koma, Jahidah Mula Bagi Respon Bila Orang Bercakap appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/hampir-11-bulan-terlantar-koma-jahidah-mula-bagi-respon-bila-orang-bercakap/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muka Bayi Hampir Setiap Bulan Berubah Jangan Judge Warna Janji Anak Sihat

Muka Bayi Hampir Setiap Bulan Berubah Jangan Judge Warna Janji Anak Sihat

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 146 hits
Masa lahir kemerahan selepas beberapa minggu agak gelap dan beberapa bulan lamanya cerah pula Ini antara kekeliruan yang sering dipersoalkan oleh ibu bapa yang baru menimang cahaya mata Adakah ini normal Menerusi perkongsian warna kulit bay...
Kec0h D4kwaan Dah Berkahwin Ini Respon Ruhainies Dalam Bulan Ini Insyaallah Saya Ceritakan Semua

Kec0h D4kwaan Dah Berkahwin Ini Respon Ruhainies Dalam Bulan Ini Insyaallah Saya Ceritakan Semua

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 150 hits
Pelakon jelita Ruhainies mended4hkan bahawa dia sedang menanti waktu tepat untuk menjawab desas desus yang mend4kwa dia sudah berkahwin dengan jejaka pilihannya Pemilik nama sebenar Nur Ruhainies Farehah Zainul Ilyas memberitahu bahawa dia ...
Usia Kandungan Cecah 5 Bulan Fazeera Rancang Buat Modul Motivasi Sambung Master Lepas Bersalin

Usia Kandungan Cecah 5 Bulan Fazeera Rancang Buat Modul Motivasi Sambung Master Lepas Bersalin

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 196 hits
Diam tak diam dah lima bulan usia kandungan Fazeera Nazri Azrai yang juga isteri kepada selebriti popular Fizo Omar ini Mula menyesuaikan diri dengan tempias dunia glamor selepas bergelar isteri Fizo penampilan dan kehidupan Fazeera atau me...
Soal Usulan Tarif Terintegrasi Transportasi Jakarta Akan Diputuskan Bulan Ini

Soal Usulan Tarif Terintegrasi Transportasi Jakarta Akan Diputuskan Bulan Ini

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 122 hits
Karena beberapa pimpinan BUMD absen Komisi B akhirnya sepakat hanya akan mendengarkan paparan baru yakni hasil kajian tarif integrasi dari Dewan Transportasi Kota Jakarta
Bayi Setahun 11 Bulan Maut Akibat Didera Ibu Kandung Yang Tertekan Dengan Suara Tangisannya

Bayi Setahun 11 Bulan Maut Akibat Didera Ibu Kandung Yang Tertekan Dengan Suara Tangisannya

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 242 hits
Polis menahan seorang wanita yang disyaki mendera anak kandungnya berusia setahun 11 bulan sehingga mati pada 9 Mac lalu Ketua Polis Daerah Hilir Perak Asisten Komisioner Ahmad Adnan Basri berkata suspek berusia 33 tahun tampil menyerah dir...
Ketua Balai Bomba Peramu Pekan Di Hukum Penjara 18 Bulan Dan Denda Rm194 062 10

Ketua Balai Bomba Peramu Pekan Di Hukum Penjara 18 Bulan Dan Denda Rm194 062 10

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 117 hits
KUANTAN Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Peramu di Pekan dihukum penjara selama 18 bulan dan denda RM194 062 10 oleh Mahkamah Sesyen Kuantan pada Rabu selepas didapati bersalah atas 10 pertuduhan memberi kontrak pembekalan makanan bernilai ...
Persiapan Bulan Puasa

Persiapan Bulan Puasa

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 158 hits
Alhamdulillah some of my kids dah start bayar puasa hari ni jadi InshaAllah ramadhan nanti mereka tak terkejut sangat Aritu ada yg bertanya bagaimana untuk mengajar anak kecil berpuasa di negara omputeh ni Harapnya Allah permudahkan saudara...
Cerita Jokowi Berkemah Di Ikn Langit Malam Cerah Jelang Bulan Purnama

Cerita Jokowi Berkemah Di Ikn Langit Malam Cerah Jelang Bulan Purnama

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 99 hits
Mereka pun hanyut dalam perbincangan tepat di bawah bulan purnama sempurna langit malam IKN
Tak Boleh Sembunyi Dah Perut Makin Besar Stacy Umum Hamil 4 Bulan

Tak Boleh Sembunyi Dah Perut Makin Besar Stacy Umum Hamil 4 Bulan

papar berkaitan - pada 16/3/2022 - jumlah : 202 hits
Teka teki peminat sebelum ini yang bertanya sama ada penyanyi Stacy sedang hamil akhirnya terjawab apabila empunya diri dah buat pengakuan secara eksklusif di rancangan MeleTOP Sebelum ini ramai yang dah mengagak isteri Akim Ahmad itu menga...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Bila Duit Nak Masuk

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Nak Tau 5 Langkah Menjadi Insan Hebat

Vanny Vabiola Sudahi Saja Chord

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Faisal Halim Alami Kecederaan Disimbah Asid

Lemas Tiga Beranak Ditemukan Tidak Lagi Bernyawa Selepas Mandi Manda Di Sungai Balak