Hampa Ke Ph Tapi Ini Plan Pas T Ganu


  
1. ‘Begitu hampanya mereka kepada kerajaan PH’
GOMBAK: Sokongan bukan Melayu kepada Perikatan Nasional (PN) menunjukkan tanda yang positif, ujar Timbalan Ketua Pemuda Dewan Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Mohd Hafez Sabri.

Beliau berkata, khususnya masyarakat Cina pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Bakap memberikan isyarat yang jelas kepada PN.
“Begitu hampanya dan kecewanya mereka ketika ini kepada kerajaan PH. Dan sokongan yang kita dapat di Sungai Bakap itu sangat penting kepada Perikatan Nasional,” ujarnya.
Beliau berkata demikian beliau ketika sidang media selepas perasmian Muktamar Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor ke-58 di Dewan Beringin di sini, hari ini.
Ini, katanya membuktikan momokan yang dibuat oleh PH selama ini yang seolah-olah PN tidak akan mendapat sokongan daripada bukan Melayu adalah tidak tepat.
“Dan hari ini isu yang kita fokus dari isu rakyat yang terkesan ini bukan hanya orang Melayu, bahkan orang Cina, orang India dan (PRK) Sungai Bakap membuktikan sokongan itu telah pun diberikan kepada kita.
“Dan insya-Allah dalam konteks Selangor kalau keadaan ini masih lagi seperti hari ini dan kerajaan ini saya kira dia tidak boleh buat banyak perubahan kerana pergolakan dalaman mereka pun sangat kuat,” ujarnya yang juga ADUN Manjoi.
Tambahnya, perpecahan dalaman dalam kalangan pemimpin Kerajaan Madani sangat teruk ketika ini menyebabkan mereka tidak boleh bagi tumpuan kepada rakyat.
“Maka saya kira kerajaan ini tidak boleh lagi terus bertahan. Dan bolehlah button itu dipassing kepada PN kerana telah terbukti daripada sejarah kita, kita mampu untuk menguruskan negeri dan juga negara ini dengan sempurna dan baik.
“Dan saya yakin gelombang sokongan daripada rakan-rakan bukan Melayu ini, Cina, India ini akan terus meningkat, insya-Allah,” ujarnya lagi.
Dalam pada itu, beliau berkata negeri Selangor menjadi sasaran untuk dimenangi dan diambil alih daripada PH dalam Pilihan Raya Umum ke-16 nanti.
Beliau berkata perkara ini sedang digerakkan oleh PAS dan Pemuda PAS negeri.
“Dan juga di peringkat nasional juga, saya mewakili Pemuda PAS Malaysia, kita sedang bergerak dengan begitu agresif ketika ini untuk memastikan gelombang sokongan rakyat ini terus berterusan kepada Perikatan Nasional, kepada PAS,” katanya.
Tambahnya, di sosial media seperti TikTok, Instagram dan Facebook pada hari ini, rata-rata anak muda tidak berpuas hati terhadap kerajaan sekarang.
“Dan Selangor atau negeri yang kita sasarkan sokongan itu akan semakin memuncak dan kalau Sungai Bakap pun boleh di Penang, Selangor lagilah boleh, dan itulah antara benda yang kita lihat ketika ini,” kata beliau. – HARAKAHDAILY 14/7/2024
2. Terengganu, kementerian sedia kerangka projek CCUS 

KUALA TERENGGANU: Terengganu bersama Kementerian Ekonomi sedang menyediakan kerangka bagi projek Pemerangkapan, Penggunaan dan Penyimpanan Karbon (carbon capture utilization storage) atau CCUS.
Menteri Besar Terengganu, Dato’ Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, sebelum ini beliau telah mengajukan soalan kepada Menteri Pelaburan, Perdagangan Dan Industri (MITI) berkaitan Pelan Induk Perindustrian Baharu 2030 di Dewan Rakyat.
Beliau mengemukakan pandangan bahawa Terengganu merupakan salah sebuah negeri yang paling strategik untuk untuk menjadi pelopor bagi industri CCUS di Kompleks Petroleum yang sedia ada di negeri ini.
“Kementerian MITI telah memberi jawapan bahawa akan ada satu libat urus untuk membincangkan tentang CCUS ini, maka langkah segera yang diambil, Kementerian Ekonomi melalui Yang Berhormat Menteri telah hadir untuk kita bincangkan berkenaan CCUS.
“Isu ini amat besar dan penting bagi negeri Terengganu supaya ekosistem yang kita buat di negeri Terengganu ini akan memberi pulangan hasil kepada negeri ini sendiri dan tentunya penting juga untuk Malaysia di peringkat antarabangsa,” katanya.(Lanjutnya sila rujuk Harakah hari ini  .  HARAKAHDAILY 14/7/2024)
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah, PAS mahu PN menang PRK Nenggiri macam Sg Bakap. PAS akan berkempen pada Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Nenggiri sebagaimana biasa mengikut jadual yang telah ditetapkan sebaik sahaja selepas penamaan calon pada 3 Ogos depan. 
PRK DUN Nenggiri akan diadakan pada 17 Ogos depan berikutan kerusi terbabit diisytiharkan kosong selepas bekas ADUN, Mohd Azizi didapati melangar Akta Anti Lompat Parti. 
Mari kita berdoa ramai-ramai, supaya Allah SWT memberi kemenangan kepada PAS dan perjuangan Islam, dalam mengambil alih pentadbiran negara ini, insya Allah!
Iklan: Lihat juga 'Orang Cina, kembalilah kepada Islam..' 
Di negara ini, tidak mustahil pemimpin-pemimpin DAP Malaysia boleh menjadi pemimpin rakyat Malaysia, kalau pemimpin Melayu kini masih kekal tebal dengan najis assobiah perkauman sempitnya itu.





....


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/07/hampa-ke-ph-tapi-ini-plan-pas-tganu-ccus.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Akmal Selar Pas Marah Katak Politik Tapi Terima Adun Umno

Akmal Selar Pas Marah Katak Politik Tapi Terima Adun Umno

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 89 hits
Faiz ZainudinKetua Pemuda Umno mempertikaikan tindakan PAS berdiam diri dan menerima Adun Rembia Muhamad Jailani Khamis menyertai parti itu PETALING JAYA Ketua Pemuda Umno Dr Akmal Saleh mempersoalkan tindakan PAS menerima Adun Rembia Muham...
Pas Tak Layan Surat Layang Tapi Ila Rakan Parti Guna Surat Layang Dalam Dewan Mp Pas Baca Qunut Nazilah

Pas Tak Layan Surat Layang Tapi Ila Rakan Parti Guna Surat Layang Dalam Dewan Mp Pas Baca Qunut Nazilah

papar berkaitan - pada 20/7/2024 - jumlah : 137 hits
Pas tak layan surat layang tapi MPnya berhujah guna surat layang hingga melayang 6 bulan dari Parlimen
Israel Telah Kalah Tapi Ini Bukan Kata Pas

Israel Telah Kalah Tapi Ini Bukan Kata Pas

papar berkaitan - pada 4/7/2024 - jumlah : 190 hits
1 Israel telah kalah Tapi ini bukan kata PAS Menteri Pertanian dan Keterjaminan Makanan Mohamad Sabu berucap pada Himpunan Kepung Demi Palestin di Jalan Tun Razak Foto SYADILA AMARI 31 DISEMBER 2023 Israel sebenarnya telah kalah Mat SabuKUA...
Pas Gerakan At Odds Over Non Muslims Rights To Gamble Dap Blamed For Protecting Gaming Operators Interest

Pas Gerakan At Odds Over Non Muslims Rights To Gamble Dap Blamed For Protecting Gaming Operators Interest

papar berkaitan - pada 12/7/2024 - jumlah : 125 hits
When political entities are named as proponents fingers are often pointed at DAP as the mastermind defending gambling PAS information chief Ahmad Fadhli Shaari recently took a swipe at National Gerakan deputy president Oh Tiong Keong for wa...
Menantu Bekas Menteri Pas Disyaki Seleweng Derma Direman

Menantu Bekas Menteri Pas Disyaki Seleweng Derma Direman

papar berkaitan - pada 12/7/2024 - jumlah : 90 hits
HarapandailyMenantu bekas menteri Pas yang disyaki menyeleweng dana derma awam bersama pasangan pempengaruh direman empat hari oleh Mahkamah Majistret Putrajaya semalam Menurut senarai nama yang tersebar individu terbabit ialah Mohamad Basr...
Masa Pas Sedang Pujuk Dan Menghalalkan Cara

Masa Pas Sedang Pujuk Dan Menghalalkan Cara

papar berkaitan - pada 13/7/2024 - jumlah : 84 hits
Jamzuri Ardani Masa ni PAS cuba nak pujuk MP Umno khianati parti Halaluna wa haramukum
Menantu Pemimpin Pas Direman Pemimpin Pas Bagi Amaran Kepada Gelekan

Menantu Pemimpin Pas Direman Pemimpin Pas Bagi Amaran Kepada Gelekan

papar berkaitan - pada 13/7/2024 - jumlah : 127 hits
Heboh di media sosial apabila tersebar beberapa gambar yang memaparkan sekumpulan peserta dalam sebuah kejohanan bina badan di Kedah Mereka terbabit kelihatan bercawat termasuk warna hijau sekaligus mengingatkan warganet tentang negeri itu ...
Pas Umno Enmity A Political Stunt

Pas Umno Enmity A Political Stunt

papar berkaitan - pada 13/7/2024 - jumlah : 148 hits
Politicians can change their stand anytime for their own benefit It would be foolish to say that PAS and Umno could never work together again Ravin Palanisamy TMI HOW much can we read into talk of cooperation between PAS and the unity gover...
Otak Dijajah Bahaya Presiden Pas Negara Ganjil

Petrosains Harga Tiket Masuk Tarikan Utama Wajib Dicuba

Daging Masak Kicap Halia

Shred In Style Budget Friendly Mods For Your Street Legal Dirt Bike

Fitnah Berleluasa

Trapo Malaysia Merdeka Deals Exclusive Offers Just For You

Dap Not A Liability To Umno Zahid

Soal Jawab Tentang Maa Orodesign



Apa Faedah Yang Ditawarkan Kerajaan Russia Kepada Rakyat Mereka

Biodata Adrina Kamaruddin Pelakon Drama Berepisod Perang Nasi Dagang Rahsiamu Selamat Denganku Astro

Akta Lestari Keselamatan Rahsia Belanda Membangunkan Jalanraya Selamat

8 Filem Melayu Malaysia Terbaru Best 2024 Mesti Tonton

Biodata Apich Lo Pelakon Drama Berepisod Mentua TV3


Port Best Kedai Makan Bidadari Turun Malam Bangi

Kemaskini Terbaru Aplikasi Cimb Octo Perkenal Banyak Ciri Keselamatan Baru

Siri Poco F6 Diumumkan Sebagai Rakan Telefon Gaming Rasmi Untuk Pubg

Soal Jawab Tentang Maa Orodesign

Koleksi Sajak Hari Kebangsaan Malaysia

Pelancaran Showroom Ketiga Jubin Cantik Wangsa Melawati Kl