Israel Telah Kalah Tapi Ini Bukan Kata Pas


 

1. Israel telah kalah! Tapi, ini bukan kata PAS..
PALESTIN | Netanyahu Akui Tentera Israel Kalah Di GazaMenteri Pertanian dan Keterjaminan Makanan, Mohamad Sabu berucap pada Himpunan Kepung Demi Palestin di Jalan Tun Razak. Foto SYADILA AMARI, 31 DISEMBER 2023.
Israel sebenarnya telah kalah – Mat SabuKUALA LUMPUR – Israel sebenarnya telah kalah selepas sehingga kini gagal mengalahkan Hamas dan kumpulan jihad Islam yang hanya merupakan pertubuhan.
Presiden Amanah, Mohamad Sabu berkata, selama lebih tiga bulan Israel masih menggunakan alasan memburu pejuang jihad Islam yang akhirnya membunuh puluhan ribu rakyat Palestin yang tidak berdosa.
“Sebenarnya Israel telah kalah, mereka bertarung dengan Hamas kumpulan jihad. Mereka hanya pertubuhan, Israel nak melanyak hamas, dalam masa seminggu atau dua sekarang sudah tiga bulan, Hamas tidak dapat dikalahkan.
“Siapa yang mereka bunuh? Kanak-kanak, wanita. Lebih kurang 22,000 penduduk Gaza dibunuh, 2/3 daripadanya merupakan kanak-kanak dan wanita. Israel tidak dapat mengalahkan pejuang Hamas dan sekarang mereka berperang pula dengan Hezbollah di sempadan sebelah Utara dan kumpulan jihad Islam lebih keci,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di Himpunan Kepung Demi Palestin yang diadakan berhampiran Kedutaan Amerika Syarikat (AS) di Jalan Tun Razak.
Himpunan berkenaan yang disertai pelbagai aktivis, badan bukan kerajaan (NGO) dan wakil parti politik mula berkemah di kawasan tersebut sejak 26 Disember lalu.
Aksi selama enam hari itu merupakan respon terhadap tindakan AS yang berterusan menggunakan kuasa veto untuk mensabotaj usaha perdamaian di Palestin.
Walaubagaimanapun, Mat Sabu yang juga Menteri Pertanian dan Keterjaminan Makanan yakin Palestin akan mencapai kemerdekaan daripada rajin zionis melalui kesepaduan dunia.
Jumaat lalu, harapan masyarakat dunia untuk menyaksikan Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNSC) mengakhiri perang di Gaza menerusi resolusi gencatan senjata gagal apabila badan dunia itu hanya meluluskan resolusi berkaitan bantuan kemanusiaan.-MalaysiaGazette


2. Ustaz Dr Mat Rofa -Israel telah kalah. 

Ustaz Dr. Mat Rofa - Isra3l Telah KalahYouTubehttps://www.youtube.com › watch
1:10:43Ustaz Dr. Mat Rofa - Isra3l Telah Kalah. 35K views · 2 days ago #alkahfiproduction #ceramah #kuliah ...more. Al-Kahfi Production. 450K


Tentang Dr.MRI
Prof. Madya Dr. Mat Rofa bin Ismail dilahirkan pada 12 November 1956 di Pasir Bandar, Pulai Chondong, Kelantan dan mendapat pendidikan awal di kampungnya sebelum melanjutkan pelajarannya ke Sekolah Alam Shah, Cheras, Kuala Lumpur
Setelah menamatkan alam persekolahan, beliau menyambung peljaran pada peringkat lebih tinggi dan memperoleh ijazah Serjana Muda Matematik daripada Universiti Kebangsaan Malaysia pada tahun 1979. Beliau kemudiannya meneruskan pengajian sarjana di University of Wales, United Kingdom, dan memperolehi Master Sains dalam bidang Matematik pada tahun 1982.
Pada tahun 1985, beliau meneruskan pengajian pada peringkat PhD di University Southampton dalam bidang yang dikenali sebagai Singularan, tetapi terpaksa berhenti kerana masalah kesihatan. Pada tahun 1993, beliau dianugerahi ijazah PhD dalam bidang Falsafah dan Sejarah Matematik daripada Universiti Malaya. Seterusnya beliau dilantik sebagai tutor di Jabatan Matematik, Fakulti Sains, Universiti Putra Malaysia pada tahun 1979 dan menjadi pensyarah pada tahun 1982. 
Beliau disahkan sebagai pensyarah di Jabatan Matematik, Fakulti Sains pada tahun 1984. Kemudian dinaikkan menjadi Profesor Madya pada tahun 2001. Beliau dilantik sebagai Ketua Laboratori Etnomatematik dan Didaktik bermula dari tahun 2010 dan menjadi penyelidik bersekutu dari awal penubuhan INSPEM.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah, Israel sudah kalah. Semoga dinasti Zionis akan berakhir di sini. Semoga karat-karat kepala otak zionis akan lekang sepenuhnya dari negara yang masih mengaku beragama Islam seperti negara ini dan kuncu-kuncunya.
Sekian.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/07/israel-telah-kalah-tapi-ini-bukan-kata_4.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Inilah Israel Bom Sumbangan M Sia Tapi Nak Hubungan

Inilah Israel Bom Sumbangan M Sia Tapi Nak Hubungan

papar berkaitan - pada 25/6/2024 - jumlah : 86 hits
Antara kem perlindungan yang dibina hasil sumbangan rakyat Malaysia dibom Israel 1 Kem perlindungan di Gaza sumbangan rakyat Malaysia dibom IsraelJOHOR BAHRU Serangan berterusan rejim Zionis di Gaza menyaksikan kem perlindungan dibina sumba...
Memang Ada Perbincangan Pas Dan Kerajaan Perpaduan Kata Menteri

Memang Ada Perbincangan Pas Dan Kerajaan Perpaduan Kata Menteri

papar berkaitan - pada 23/6/2024 - jumlah : 85 hits
MENTERI Komunikasi Fahmi Fadzil tidak menafikan dan tidak juga mengesahkan khabar angin berkenaan musuh ketatnya dalam politik PAS akan menyertai kerajaan perpaduan Beliau berkata ada banyak perbincangan antara kerajaan dan pembangkang teru...
Pemimpin Umno Kata Pujukan Fadhli Bukti Pas Terdesak Pertahan Sg Bakap

Pemimpin Umno Kata Pujukan Fadhli Bukti Pas Terdesak Pertahan Sg Bakap

papar berkaitan - pada 1/7/2024 - jumlah : 95 hits
Mohamad FadliPETALING JAYA Ketua Penerangan PAS Ahmad Fadhli Shaari disifatkan terdesak apabila memujuk ahli Umno menyokong Perikatan Nasional termasuk pada PRK Sungai Bakap dengan alasan untuk menyelamatkan parti itu Ahli Majlis Kerja Tert...
Konsert Pro Israel Anti Hijab Pas

Konsert Pro Israel Anti Hijab Pas

papar berkaitan - pada 23/6/2024 - jumlah : 135 hits
Ahmad Yahaya menyifatkan penganjuran konsert Bruno Mars di Kuala Lumpur dalam masa terdekat ini menggambarkan Malaysia sebagai tidak sensitif dengan isu Palestin 1 Boikot konsert pro Israel di KLKUALA LUMPUR Dewan Ulamak PAS Pusat menggesa ...
Penulis Terkenal Israel Kata Israel Tak Pernah Dan Tak Akan Menang Di Gaza

Penulis Terkenal Israel Kata Israel Tak Pernah Dan Tak Akan Menang Di Gaza

papar berkaitan - pada 27/6/2024 - jumlah : 59 hits
AGENSIBAITULMAQDIS Penulis terkenal Israel Gideon Levy mencemuh rancangan Tel Aviv untuk mengisytiharkan kemenangan di Gaza dalam beberapa hari lagi selepas kononnya berjaya menghapuskan Briged Al Qassam sayap tentera Hamas Beliau antara la...
Peguam Kepada Lelaki Israel Dengan 6 Pucuk Pistol Pas Didesak Ambil Sikap

Peguam Kepada Lelaki Israel Dengan 6 Pucuk Pistol Pas Didesak Ambil Sikap

papar berkaitan - pada 5/7/2024 - jumlah : 36 hits
HarapandailyPas didesak menyatakan pendirian berhubung isu Datuk Naran Singh sebagai peguam kepada seorang lelaki warga Israel yang didakwa memiliki ratusan butir peluru dan enam pistol Timbalan Presiden PKR Rafizi Ramli berkata Naran Singh...
Abang Jo Hints At July 19 Signing For Bank Takeover

Covid 19 No More Quarantine Orders From July 15

M Sia Tong Sampah Pelacur Orang Cina X Problem

Majukan Diri Tanpa Hutang

Penstrukturan Semula Ptptn Jadual Bayaran Balik 2024

Silala Mogok Jangan Ugut Kerajaan

The Indian Problem Revisited

Buat Pancang Para Junjung Trellis Di Raised Bed



8 Fakta Biodata Scha Elinnea Pelakon Drama Berepisod Nuh Dan Nayla TV3 Gandingan Jazmy Juma Khan

Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda


Food For Thought The Impact Of Corporate Dining On Employee Recruitment And Retention

Hassan Karim Najib Kalah Kerana Gst Ph Dengan Penyasaran Subsidi

Mca Youth Gets 173 Appeals From Rejected 10as Students

Ph Tewas Kerana Tak Puas Hati Dengan Dasar Kerajaan Kata Chow

Anak Kucing Gila Makan Durian Curi Hati Netizen

Aksi Dramatik Selangor Fc Mara Ke Separuh Akhir Piala Fa