Hamil Tanpa Komplikasi Melahirkan Anak Keenam Di Usia 40an Amalan Hidup Sihat Rahsia Kesuburan Sharifah Shahirah


Hamil tanpa komplikasi & melahirkan anak keenam di usia 40an, amalan hidup sihat rahsia kesuburan pengacara rancangan TV Pa&Ma ini.
Perkahwinan Sharifah Shahirah binti Syed Abu Bakar Al-Khaired atau lebih mesra dengan panggilan Shiera dan suaminya, Ijoy Azhari bahagia dengan kehadiran lima orang anak.

Selebriti yang selalu tampil ceria ini juga pernah melalui kehilangan di mana dia mengalami keguguran pada kehamilan ketiga di mana usia kandungan sudah mencecah 6 bulan. Satu lagi keguguran ialah kehamilan kelimanya, iaitu sebelum dia mengandungkan Adeena.
Shiera kini bersama suaminya, Ijoy Azhari menjadi hos untuk rancangan TV Pa&Ma Musim Kedua yang disiarkan di Astro Prima & Maya HD setiap Selasa jam 12 tengah hari dan siaran ulangan pula disiarkan pada hari yang sama jam 9 malam.

JAMU KELUARGA AL-KHAIRED JADI KEMESTIAN
Bercakap mengenai rutin berpantang, Shiera seperti wanita lain mempunyai amalan kemestian. Jamu buatan keluarganya diambil sepanjang tempoh berpantang.
Apa yang menyeronokkan, jamu ini tidak mempunyai bahan pengawet dan dia rasa serasi mengambilnya. Ia bukan jamu komersial dan dibuat khas oleh pakcik Shiera untuk ahli keluarga Al-Khaired yang melahirkan.

 
“Jamu ini dalam bentuk serbuk. Kalau orang dulu-dulu letak dalam tin Milo. Ia terdiri daripada beberapa jenis yang kena ambil dalam langkah. Yang last saya kena ambil ialah maajun. Ada juga air akar kayu. Saya akan ambil ini untuk 44 hari.
“Kami adik beradik saya akan ambil jamu tersebut selepas bersalin. Adik saya, Sharifah Sakinah paling suka dengan jamu tu,” kata DJ radio Suria FM ini.

TIP KESUBURAN
Hamil tanpa komplikasi & melahirkan anak keenam di usia 40an, amalan hidup sihat menjadi rahsia kesuburan Shiera. Sebelum hamil dan ketika hamil, penjagaan diri amat penting.
“Tips tak adalah, tapi itu semua rezeki Allah bagi. Saya tiada satu amalan khusus seperti memakan jamu atau ubat-ubatan. Saya cuma amalkan cara hidup sihat.
“Apa yang melucukan, saya pun tak tahu saya mengandung ketika itu. Masa mengandungkan Adeena, adik saya, Sharifah Sakinah pun turut hamil. Jadi ia momen yang tak disangka-sangka,” kata Shiera yang merupakan seorang ibu yang tegas.
Foto: shieraijoy
SAKSIKAN SHIERA & IJOY DALAM RANCANGAN TV PA&MA
Anda ingin tahu mengenai malnutrisi, boleh tonton rancangan TV Pa&Ma Musim Kedua pada hari Selasa, 27 November 2018, jam 12 tengah hari dan ulangannya 9 malam di Astro Prima & Astro Maya HD.

Tanda-tanda malnutrisi kepada si kecil yang seringkali tidak disedari oleh ibu bapa, mana tahu sekiranya si kecil anda juga salah seorang yang mengalami nutrisi. Ketahui tip daripada pakar pemakanan dan perkongsian ibu bapa yang melaluinya.

 
The post Hamil Tanpa Komplikasi & Melahirkan Anak Keenam Di Usia 40an, Amalan Hidup Sihat Rahsia Kesuburan Sharifah Shahirah appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/hamil-tanpa-komplikasi-melahirkan-anak-keenam-di-usia-40an-amalan-hidup-sihat-rahsia-kesuburan-sharifah-shahirah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Biarlah Rahsia 8 Bulan Hamil Julia Ziegler Masih Belum Tahu Jantina Anak Nak Suprisekan Masa Lahir

Biarlah Rahsia 8 Bulan Hamil Julia Ziegler Masih Belum Tahu Jantina Anak Nak Suprisekan Masa Lahir

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 540 hits
Mahu jadikan ia sebagai kejutan pelakon Julia Ziegler mengakui tidak melakukan pemeriksaan jantina anak yang dikandung walaupun kini sudah hamil lapan bulan Mungkin bagi sesetengah pasangan lain teruja nak ketahui jantina anak tapi baginya ...
Ingatan Buat Kita Yang Semakin Mencecah Usia 40an Untuk Terus Kekal Sihat

Ingatan Buat Kita Yang Semakin Mencecah Usia 40an Untuk Terus Kekal Sihat

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 352 hits
Pada mereka yang berusia 45 tahun keatas tidak seharusnya fokus memburu makanan tetapi perbanyakkan riadah Kenapa Kerana di usia ini atau ada sesetengah tu di usia yang lebih muda sangat mudah mendapat penyakit akibat pemakanan tak kira lel...
5 Tips Amalan Ibu Untuk Melahirkan Anak Soleh Lagi Hebat

5 Tips Amalan Ibu Untuk Melahirkan Anak Soleh Lagi Hebat

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 711 hits
5 Tips Amalan Ibu Hamil untuk Dapat Anak Soleh dan Hebat InsyaAllah Bacaan kekna pagi ni di blog Puan Aminah Sulaiman founder Quranic Parenting rasa terpanggil nak kongsi dengan semua Walaupun dah hujung kehamilan tapi masih belom terlambat...
Nak Capai Target Susukan Anak Hingga Usia Dua Tahun Lakukan Persediaan Ini Dari Awal

Nak Capai Target Susukan Anak Hingga Usia Dua Tahun Lakukan Persediaan Ini Dari Awal

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 361 hits
TIADA MAGIC untuk meneruskan penyusuan susu ibu Banyak perkara perlu tahu dan banyak tindakan perlu dilaksanakan IA BUKAN SEMUDAH SELAK BAJU DAN SUAKAN PADA ANAK Persediaan yang perlu dilakukan sejak dari peringkat kehamilan lagi Ada keperl...
Jika Anak Ada Dua Pusar Di Kepala Bukan Nakal Tapi Ada Rahsia Lain Yang Korang Tak Tahu

Jika Anak Ada Dua Pusar Di Kepala Bukan Nakal Tapi Ada Rahsia Lain Yang Korang Tak Tahu

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 647 hits
Jika Anak Ada Dua Pusar Di Kepala Bukan Nakal Tapi Ada Rahsia Lain Yang Korang Tak Tahu Anak yang ada dua pusar di kepala selalu sangat dikaitkan dengan sikap nakal keras kepala dan tak dengar cakap Ooo Patutlah dua pusar Bila dengar ada ad...
Amalan Anak Anak Untuk Ibu Bapa Yang Sudah Meninggal

Amalan Anak Anak Untuk Ibu Bapa Yang Sudah Meninggal

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 509 hits
Segala puji bagi Allah Tuhan sekelian alam Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad S A W keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat Sahabat yang dirahmati Allah Ibu bapa ada...
10 000 Steps Banana Walk Didik Masyarakat Amal Gaya Hidup Sihat

10 000 Steps Banana Walk Didik Masyarakat Amal Gaya Hidup Sihat

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 235 hits
LEBIH 1 000 peserta menyertai 10 000 Steps Banana Walk merangkumi jarak sejauh lebih kurang 7 5 kilometer sempena Hari Bebas Kenderaan Cyberjaya anjuran Majlis Perbandaran Sepang baru baru ini Ke garisan sedia mula 8230 Ibu bapa bers
Panduan Penerbangan Kapal Terbang Untuk Penumpang Hamil 3 Tahap Usia Kehamilan Yang Mempunyai Prosedur Berbeza

Panduan Penerbangan Kapal Terbang Untuk Penumpang Hamil 3 Tahap Usia Kehamilan Yang Mempunyai Prosedur Berbeza

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 309 hits
Wanita hamil yang perlu menaiki penerbangan kapal terbang atas pelbagai urusan adakalanya berlaku secara kecemasan dan perjalanan tidak dapat dielakkan Perkongsian info berguna tentang 3 tahap kehamilan dalam proses untuk menaiki penerbanga...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand