Hael Husaini Sinaran Industri Hiburan



SELAMAT datang 2021. Semoga kehadiran tahun baharu ini akan memberi kita semua kesejahteraan serta kehidupan lebih baik. Pelbagai kenangan 2020 biarkan berlalu.
Untuk industri hiburan tanah air, apa yang diharapkan semoga lebih bersinar dan menyerlah walaupun ketika ini segala aktiviti hiburan dan rutin kehidupan perlu dijalani secara norma baharu.
Justeru, bagi pencapaian 2021 yang mungkin lebih baik dan cemerlang, sisipan RAP memilih komposer dan penyanyi, Hael Husaini serta pelakon, penyanyi, Siti Nordiana bakal memastikan kejayaan mereka terus utuh.
Bagi filem tempatan pula, pasti yang akan menarik perhatian penonton tahun ini agak banyak. Namun, empat filem iaitu Munafik 3, Polis Evo 3 serta dua karya animasi, Ejen Ali The Movie 2 dan Mechamato Movie dijangka mampu menarik
ramai penonton.
Hael Husaini terus menyerlah sebagai komposer
Bakat seni jejaka berusia 33 tahun ini tidak perlu disangkal lagi. Ditambah, namanya juga sudah menjadi sebutan ramai.
Ketika pandemik Covid-19 menular di negara ini tahun lalu, karya lagu ciptaan Hael cukup menyerlah dan menjadi pilihan pendengar.
Justeru, tidak hairan apabila tiga lagu ciptaannya iaitu Hati, Belenggu Rindu dan Peluang Kedua mara ke Anugerah Juara Lagu Ke-35 (AJL35) yang berlangsung pada 7 Februari depan.
Kehebatan Hael dalam penciptaan lagu juga membuatkan ramai penyanyi lama dan baharu teringin menjalin kerjasama, tetapi permintaan yang banyak menyebabkan ada antaranya perlu menunggu giliran.
Pembabitan Hael dalam industri muzik sudah lama, cuma 'tuah' mula dinikmatinya selepas menyertai Akademi Fantasia 2013 (AF 2013) secara duo dikenali AzHael dan dinobatkan naib juara.
Memilih bergerak solo sejak 2017 ternyata makin membawa rezeki buat Hael apabila popular dengan lagu Jampi ciptaannya. Ia juga muncul juara AJL32 pada 2018.
Pencapaian Hael diteruskan dengan menyanyi duet bersama penghibur Dayang Nurfaizah menerusi lagu Haram. Gandingan serasi mereka turut mencetuskan gosip cinta, namun yang pasti lagu Haram dinobatkan pemenang AJL33 pada
2019.
Sejak GV2, Siti Nordiana tak toleh ke belakang lagi
Nama Siti Nordiana Alias atau dikenali Nana, 36, sudah mekar dalam industri muzik tanah air sekitar penghujung 1990-an ketika berusia belasan tahun. Selain menyanyi solo, Nana juga popular dengan pasangan duetnya, Alllahyarham Achik Spin.
Bagaimanapun, selepas mendirikan rumah tangga pada 2006 bersama bekas suami yang juga pelakon, Allahyarham Faizal Yusof, dia memilih memperlahankan kerjaya seni ketika itu hingga terus 'menyepi'.
Namun, penyertaan Nana dalam pertandingan Gegar Vaganza musim kedua (GV2) pada 2015 membawa sinar baharu dan peluang kedua buatnya memahat nama di hati peminat. Selepas dinobatkan juara GV2, Nana juga kembali berlakon dan popular dengan drama Dia Semanis Honey.
Kini selama lima tahun aktif semula, Nana sudah menempa pelbagai kejayaan terutama mengumpul banyak anugerah hasil undian peminat setia yang menyokongnya.
Kalau dulu, siapa Nana untuk naik ke pentas Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) untuk menerima trofi, sekarang boleh dikata setiap tahun kelihatan Nana hadir pada acara itu untuk menerima anugerahnya.
Tahun lalu, Nana merangkul tiga anugerah di ABPBH 33 menerusi kategori Artis Versatil Popular, Artis Kolaborasi/Duo/Berkumpulan Popular (duet Khai Bahar) dan Anugerah FC #Fantastik Popular (Siti Nordiana FC).
Kecemerlangan Nana diteruskannya dengan kemenangan kali kedua berturut-turut untuk Anugerah Top Top MeleTop Wanita di Anugerah MeleTop Era 2020 (AME 2020) pada 20 Disember lalu. Terdahulu, anugerah sama dimenangi Nana pada 2019.
Munafik 3 bakal 'box-office'
Bagi penggemar filem sentuhan pengarah berbakat, Syamsul Yusof pastinya sudah lama menunggu tayangan karya 'magisnya' iaitu Munafik 3 yang dijangka lebih mantap dan menarik.
Terdahulu Munafik 2 yang ditayangkan pada 2018 mencipta rekod apabila muncul sebagai filem tempatan paling laris sepanjang zaman dengan kutipan sebanyak RM37.8 juta.
Munafik 3 sepatutnya ditayangkan tahun lalu, tetapi ditunda akibat Covid-19 dan ia dijangka menemui penonton tahun ini.
Selain Syamsul sebagai bintang utama, Munafik 3 turut menampilkan lakonan Datuk Rahim Razali dan Datuk Fizz Fairuz.
Ejen Ali The Movie 2 bakal fenomena
Karya animasi buatan Malaysia ini juga bukan calang-calang. Ia sudah dibuktikan dengan kutipan pecah panggung luar jangka membabitkan beberapa filem animasi yang kini menjadi perhatian masyarakat.
Untuk tahun ini, filem animasi dijangka paling ditunggu-tunggu ialah Ejen Ali The Movie 2 terbitan WAU Animation. Terdahulu, Ejen Ali: The Movie yang ditayang pawagam pada November 2019 mencatat kutipan lebih RM30 juta, sekali gus mencipta rekod sebagai filem animasi tempatan paling laris.
Ternyatata, Ejen Ali yang mulanya ditayangkan secara bersiri di TV3 sangat menarik minat penonton terutama kanak-kanak. Hingga kini, siri animasi Ejen Ali juga dikenali di beberapa negara jiran termasuk bakal ditayangkan di China.
Mechamato Movie prekuel BoboiBoy
Satu lagi produk filem animasi tempatan yang bakal ditayangkan tahun ini adalah Mechamato Movie. Filem terbaharu ini hasil terbitan Animonsta Studio yang popular dengan siri animasi BoBoiBoy.
Mengikut laporan awal, animasi Mechamato Movie mulanya mahu ditayangkan di TV untuk pengenalan. Bagaimanapun, perancangan itu akhirnya diubah kepada tayangan di layar perak.
Mechamato dikatakan sebagai prekuel kepada siri BoBoiBoy yang mana paparan kisahnya terarah mengenai bapa BoBoiBoy pula. Ia sekali gus turut menjawab persoalan mengapa BoBoiBoy dijaga Tok Abah.
Polis Evo 3 kali ini terima sentuhan Syafiq Yusof
Filem ini turut jadi perhatian dan kali ini mendapat sentuhan pengarah muda berbakat, Syafiq Yusof.
Ia antara filem terbaik negara apabila dua filem terdahulunya, Polis Evo pada 2015 mencatat kutipan RM17.8 juta, manakala Polis Evo 2 (2018) meraih kutipan RM20 juta.
Bagi siri filem terbaharu ini menampilkan pelakon asal iaitu Shaheizy Sam, Zizan Razak, Nora Danish dan Eyka Farhana bersama beberapa muka baharu seperti Syafiq Kyle, Fauzi Nawawi, Farali Khan dan Elizabeth Tan.
 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://artismeletop.blogspot.com/2021/01/hael-husaini-sinaran-industri-hiburan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Kacak Sangat Ke Saya Sampai Dituduh Buat Pembedahan Wajah Hael Husaini

Hiburan Kacak Sangat Ke Saya Sampai Dituduh Buat Pembedahan Wajah Hael Husaini

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 372 hits
Siapa sahaja tak kenal dengan Hael Husaini Merupakan antara pelapis penyanyi yang berbakat besar sudah pasti setiap gerak gerinya akan sentiasa menjadi perhatian ramai Sentiasa tampil kemas daripada hujung rambut hingga hujung kaki terserla...
Hiburan Kini Jual Pisang Saharul Ridzwan Tenang Jawab Dakwaan Dirinya Semakin Sendu Dalam Industri Seni

Hiburan Kini Jual Pisang Saharul Ridzwan Tenang Jawab Dakwaan Dirinya Semakin Sendu Dalam Industri Seni

papar berkaitan - pada 2/1/2021 - jumlah : 270 hits
Pelakon Saharul Ridzwan mengakui berasa agak kecewa kerana masih ada individu yang berfikiran cetek apabila tampil memperlekehkan usahanya mencari rezeki lebih apabila dia kini mula menceburi perusahaan menjual pisang Sumber Instagram Sahar...
Hiburan Cico Bukan Disihir Tapi Penyanyi 70 An Uji Rashid Dedah Perkara Sebenar Menimpa Anak Lelakinya

Hiburan Cico Bukan Disihir Tapi Penyanyi 70 An Uji Rashid Dedah Perkara Sebenar Menimpa Anak Lelakinya

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 365 hits
Penyanyi lagenda yang terkenal ketika era 1970 an seniwati Uji Rashid mendedahkan kisah sebenar yang menimpa anak lelakinya Cico yang khabarnya telah menghidap penyakit misteri Dia yang ditemui dalams sebuah program khas anjuran Prof Datuk ...
Hiburan Tasha Shila Umum Kini Hamil Lima Bulan

Hiburan Tasha Shila Umum Kini Hamil Lima Bulan

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 239 hits
Pelakon cantik Tasha Shila baru baru ini telah mengumumkan berita gembira bahawa dirinya kini hamil lima bulan Pengumuman itu telah dibuat pelakon itu menerusi akaun Instagram miliknya sebentar tadi Difahamkan juga kandungan Tasha Shila sud...
Hiburan Antara Yang Pertama Sasha Saidin Selamat Terima Vaksin Covid 19

Hiburan Antara Yang Pertama Sasha Saidin Selamat Terima Vaksin Covid 19

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 306 hits
Penyanyi dan pelakon Sasha Saidin menjadi antara rakyat Malaysia yang pertama mendapat suntikan vaksin COVID 19 baru baru ini Menurut Sasha dia dan suaminya iaitu Sirhan Wahab yang kini berada di Emiriah Arab Bersatu telah mendapat suntikan...
Hiburan Kini Bergelar Isteri Dayana Roza Tak Sangka Jodoh Hanya Di Depan Mata

Hiburan Kini Bergelar Isteri Dayana Roza Tak Sangka Jodoh Hanya Di Depan Mata

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 597 hits
Pelakon Dayana Roza dilaporkan telah selamat mendirikan rumah tangga dengan lelaki pilihna dan juga usahawan A dale Aadham Ayahudin 33 bertempat di Masjid Negara Kuala Lumpur pada pukul 8 57 pagi semalam Dayana Roza dan suami telah dinikahk...
Hiburan Foto Merisik Sudah Tiada Di Instagram Netizen Dakwa Neelofa Dan Pu Riz Sudah Berpisah

Hiburan Foto Merisik Sudah Tiada Di Instagram Netizen Dakwa Neelofa Dan Pu Riz Sudah Berpisah

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 390 hits
Hangat di media sosal khususnya Twitter netizen mendakwa bahawa Neelofa dan PU Riz kini sedang dilanda sesuatu yang tidak menyenangkan dalam perhubungan mereka Spekulasi itu mula timbul dalam kalangan pengguna media sosial dan ada yang mend...
Pusat Hiburan Degil Diserbu 18 Dikompaun

Pusat Hiburan Degil Diserbu 18 Dikompaun

papar berkaitan - pada 27/12/2020 - jumlah : 246 hits
Oleh Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal PETALING JAYA Sebuah pusat hiburan di Jalan PJU 7 3 di sini yang beroperasi ketika Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat diserbu dan 18 individu termasuk pemili...
Hiburan Terinspirasi Dengan Anak Norman Hakim Bangga Berjaya Khatam Al Quran Pada Tahun 2020

Hiburan Terinspirasi Dengan Anak Norman Hakim Bangga Berjaya Khatam Al Quran Pada Tahun 2020

papar berkaitan - pada 27/12/2020 - jumlah : 387 hits
Pelakon Norman Hakim baru baru ini telah berkongsikan berita gembira di mana dia khabarnya telah berjaya khatam naskah suci Al Quran pertama kali untuk tahun ini menerusi akaun Instagramnnya Meskipun tahun ini hanya sekali dia berjaya khata...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Perlis Tak Ada Airport Tapi Ada Flight

Selamat Hari Raya Aidilfitri Kepada Sahabat Ksdd Yang Tercinta

Barangan Wanita Rosak Selepas Tiga Jam Mencari Di Lapangan Terbang

Malaysian Tigers Senaraikan Dua Pemain Muda

Sekarang Umno Pula Bawa Masuk Dap Ke Selangor Noh Omar

Kerana Terima Isteri Mesej Dari Sayang Suami Nekad Cangkul Isteri Sampai Mati