Hadi Awang Adalah Pembohong Bersiri




Bob Kelanang


"Benar adalah amanah, bohong adalah khianat. Dimana rakyat diminta bercakap benar. Kalau pemimpin itu tak betul, beritahu tak betul, pemimpin itu salah, beritahu salah!"


Maka izinkan saya untuk memberitahu kepada Hadi  dan semua wal'auntanya bahawa terlalu banyak perkara yang tidak betul atau salah yang telah Hadi  lakukan selama ini.


Terlalu banyak pembohongan yang keluar dari mulut seorang yang bernama Hadi , seorang yang diakui sebagai Tok Alim. Malah ada yang mengangkatnya sebagai Tok Wali yang mempunyai karamah… 


Apa-apalah yang korang mahu 'ampu' mengenainya. Cuma nak ajak korang sama-sama fikirkan apakah senarai penipuan Hadi  yang saya paparkan di sini ada kebenarannya atau semata-mata fitnah. Apa yang dipaparkan di sini hanyalah sekelumit sahaja yang mampu saya utarakan.


1) Hadi  memfitnah gunapakai nama al-Qaradhawi kononnya telah berkata, tubuh parti Islam ke-2 adalah haram.


Sampai sekarang dia tidak mampu tunjuk bukti mengenai dakwaannya tersebut apabila dicabar. Waima, kenyataan al-Qaradhawi adalah sebaliknya.


Menurut Ustaz Ghani Shamsudin, dalam pertemuannya dengan Syaikh Ali Qaradaghi di Hotel Westin di KL Awal bulan 11/2015 yang lalu, beliau antara lain telah menegaskan bahawa:


Tidak ada fatwa bertulis oleh Syaikh Yusuf Al Qaradhawi tentang pengharaman parti Amanah Negara di Malaysia seperti yang diwarwarkan oleh orang orang tertentu.


2) Hadi  pernah akui sewaktu mesyuarat JKPP nak curi adun PKR untuk bentuk kerajaan Pas-Umno di bawah Khalid Ibrahim; Hj Hadi menawarkan jawatan MB Selangor kepada Azmin. Cerita ini telah dilaporkan oleh Malaysian Insider.


Siapa bohong? Hadi atau Malaysian Insider. Kalau Malaysian Insider berbohong, kenapa Setiausaha Politiknya sekadar buat kenyataan penafian tetapi tidak berani ambil tindakan mahkamah ketika itu?


3) Dato Husam juga turut mencabar Hadi mengenai isu ini tapi Hadi  tidak berani untuk menafikannya kerana Husam ada ramai saksi kerana kejadian itu berlaku sewaktu dalam mesyuarat JKPP. 


4) Hadi berbohong bila berkata, PAS tidak pelahap nak jadi MB Selangor, bilamana dia sendiri telah menghantar tiga nama ahli PAS ke Istana sebagai calon MB Selangor. 


5) Hadi  mengatakan bahawa Unity Government (UG) lontaran ideanya itu telah dibincangkan dan dipersetujui di dalam dialog di kalangan kepimpinan Pas Pusat. Tapi Almarhum TGNA telah menafikannya seraya berkata “Ini bukan datang daripada Pas tetapi lontaran (idea) daripada peribadi tertentu. Bukan dari Pas.” Terbukti, Hadi Bewok berbohong.


6) Hadi  mendakwa Unity Government lontaran ideanya itu telah dibincangkan dan dipersetujui bersama oleh PKR dan DAP. Tetapi Anwar dan LKS telah menafikannya. 


7) Pada 28 Jan 2012 lalu, dia tawarkan diri untuk berundur, tapi tetap juga bertanding pada PRU13 dan kekal sampai sekarang sebagai ahli parlimen.


8 ) Dalam Amanatnya, dia berkata: 


“Kita menentang Umno bukan kerana nama dia Umno, kita menentang BN, bukan kerana BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliah. Oleh sebab itu kita menentang mereka ….”


Tetapi KINI dia mempertahankan perlembagaan tersebut kerana setiap Ahli Parlimen kena mengangkat dan menandatangani sumpah bahawa akan memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaan Persekutuan.
Apa hukumnya Hadi  menyokong untuk mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliah?


9) Hadi  pernah berkata, “DAP Berhak Tolak Hudud”. Dia adalah berbohong kerana apabila DAP menolak hudud ditempelaknya tuduh DAP memusuhi Islam. Malah mereka dituduh sebagai anjing dan serigala yang menyalak.


10) Dia suruh golongan profesional yang tidak sehaluan dengannya supaya keluar parti dan tubuh parti sendiri.
Tetapi bila mereka keluar dan tubuh parti baru Amanah, Hadi  jadi menggelabah lalu menuduh mereka sebagai pengkhianat yang perlu bertaubat atau dihapuskan.
Adakah bila seseorang itu masuk Pas, maka dia tidak boleh lagi keluar dari parti tersebut? Kalau keluar Pas, maka orang itu jadi penghkianat!
Ternyata Hadi  telah berbohong kerana dalam perlembagaan Pas Fasal 15, jelas menyebut tiga sebab yang membolehkan seseorang itu berhenti menjadi ahli Pas iaitu atas permintaan sendiri, dipecat atau mengisytihar diri keluar Pas atau menyertai parti politik lain.


11) Hadi  fitnah calon PKR sebagai penjual pil kuda, komunis bagai. Tetapi Hadi Bewok terlepas dari dakwaan mahkamah kerana tidak menyebut sebarang nama, namun mahkamah mendapati kata-kata yang disebutnya dalam ucapannya pada malam berkenaan adalah berunsur fitnah. 


12) Hadi  menuduh Saari Sungib dan Hasnul Baharudin sebagai pengkhianat walhal yang sebenarnya Hadi Bewok sendiri yang berkhianat untuk mengUGkan Selangor dalam kemelut MB Selangor dulu!!!
Selangor hampir 'kembali' semula kepangkuan Umno jika tidak kerana Saari Sungib dan Hasnul menyokong Dr Wan Azizah. Mereka berdua adalah penyelamat kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor. Hadi Bewok adalah pengkhianat yang sebenarnya.


13) Hadi  kata mahu membela rakyat tetapi ternyata dia berbohong kerana sering ponteng persidangan Dewan Rakyat. Dia gagal melaksanakan tanggungjawabnya sebagai wakil rakyat di parlimen. 


14) Dia pernah berkata, bekerjasama dengan Umno umpama memikul biawak hidup!
“Pepatah Melayu mengatakan, kalau memikul biawak hidup, menyakitkan kita, kuku dia, dia gigit kita… lebih baik kita bersendirian… " kata Hadi .
Tapi dia KINI semakin tergila-gila nak pikul biawak hidup merangkap mahu menjadi penasihat pula! Hadi Bewok pelawok besar! 


15) Dia berbohong dengan tidak mengaku telah berjumpa dan berbincang dengan Umno secara gelap. Tapi tembelangnya pecah kerana Abdullah Ahmad Badawi sendiri telah mengaku telah menemuinya sebanyak tiga kali untuk bincang pasal UG.


16) Ketika kunjungan Pemuda PR pada 12 Sept. 2014, Hadi membuat pengakuan "Pas kekal bersama PR, tiada kerjasama dengan Umno."
Ternyata kata-katanya itu adalah bohong semata!
Hadi  yang arahkan secara terus Ketua JK Usul Muktamar untuk pastikan "muktamar mesti terima tanpa bahas" usul tergempar Dewan Ulamak PAS utk "putuskan hubungan dengan DAP." 


17) Hadi  kata, "Berlaku pertindihan calon PAS dengan PKR pada PRU13 ini adalah untuk menyelamatkan Pakatan Rakyat."
Hadi  berbohong bila mana keputusan adalah sebaliknya. Tindakan Hadi itu telah memberikan kemenangan kepada Umno akibah perpecahan undi dalam pertandingan tiga penjuru tersebut.


18) TPPA dimulakan oleh Umno dan bukan DAP tetapi Hadi  berbohong dengan menuduh bahawa DAP sokong TPPA kerana orang cina dikatakan menguasai perdagangan di negara ini. Kenapa Hadi tidak mengecam Umno tetapi sebaliknya mengecam DAP?


19)  Ketika kempen pemilihan, Ustaz Ahmad Awang mencabar Hadi Hadi sebagai presiden parti. Hadi telah memfitnah Ustaz Ahmad Awang sebagai pemimpin pilihan DAP. Antara kata-kata fitnah Hj Hadi :
"Dua-dua ada ulama'; cuma hok satunya DAP nok. Hok dua sajer. Satunya DAP tak nok. Saya nak beri peluang kepada pilih samaada yang hok DAP nak ker, hok kita sendiri kita nok. Saya beri bebas kepada orang Pas samada pilih pemimpin yang DAP nok cara dia ataupun kita sendiri. 


20) Hadi  telah mengelirukan rakyat dengan RUU yang mahu dibentangkan di parlimen itu adalah hudud. Hadi Bewok dengan bertegas mahu melaksanakan hudud di Malaysia hingga menyebabkan Pakatan Rakyat berbalah sesama sendiri dan akhirnya berpecah.
  
Malah Pas sendiri berpecah dan ramai ahlinya yang keluar parti kerana mahu isu hudud ditangguhkan dahulu dan menumpukan soal-soal keadilan sosial dan kebajikan rakyat terlebih dahulu.


Ternyata Hadi  berbohong ketika dia berkata "Akan bentangkan draf perlaksanaan hukum hudud di parlimen sebelum 9 April 2015!"
Setelah berbohong RUU yang mahu beliau dibentangkan itu hudud, kini berhempas pulas menjelaskan RUU itu bukan hudud tetapi hanyalah untuk meminda hukuman dera dan denda akta 355.


21) Tetapi ketika mengumumkan mahu berkawan dengan parti 'Ikatan', Hadi  mengakui mahu menangguhkan hudud dengan berkata, "Hudud kita fikir kemudian, apa yang dibentangkan di parlimen bukan untuk melaksanakan hudud...


22) Pada majlis pelancaran manifesto Pilihanraya Negeri Sarawak yang baru lalu, Hadi Bewok  berkata, walaupun bertanding pada PRN kali ini, parti itu tidak berminat merampas kuasa, sebaliknya mahu memperkukuhkan ‘sistem semak dan imbang’ dalam urus tadbir kerajaan negeri.
Bagaimana mahu memperkukuhkan ‘sistem semak dan imbang’ urus tadbir di Sarawak sedangkan Pas hanya yakin akan menang satu kerusi sahaja?


Hadi  berbohong ! Dia sebenarnya hanya mahu mengacau daun sebab Amanah bertanding sama.


23)  “PAS bukan parti pengampu,” parti itu akan menentang habis-habisan jika dasar yang mahu dilaksanakan menekan rakyat.
Kata-kata Hadi  itu adalah bohong! Di Terengganu Hadi  dan PAS gagal melaksanakan ‘sistem semak dan imbang’ walaupun PAS mempunyai 14 kerusi berbanding Umno/BN yang mempunyai 17 kerusi.


24) Hadi  berbohong dengan tujuan mahu menakut-nakutkan ahli partinya supaya terus taat kepadanya. Dia kata, "Tidak taat pada Pas, (baca tidak taat kepada Hj Hadi), seperti hilang akidah!"


Hadi  jadi menggelabah kerana ramai ahli Pas keluar parti untuk menyertai Amanah, yang sebelum ini dianggapnya sebagai parti nyamuk...


25) Hadi mendakwa bahawa partinya akan menyokong perkara yang benar dan menyanggah apa yang salah.


Ternyata Hadi  berbohong apabila sanggup menyokong Perdana Menteri Najib Tun Razak dalam skandal RM2.6 bilion. Dia kata tiada bukti!


26) Hadi  kata dia mahukan Umno dan Barisan Nasional tumbang. Tetapi dia siang malam menyerang Amanah dan DAP dengan menuduh mereka anti Islam, anti hudud.


Adakah Umno akan tumbang dengan serangan Hadi  terhadap Amanah dan DAP? Ternyata Hadi Bewok hanya berbohong nak tumbangkan Umno/BN kerana dia tetap mempertahan Najib dan tidak menyerang Umno sebagaimana dia lakukan ke atas Amanah dan DAP.


27) Hadi  menuduh Amanah sebagai mengikut telunjuk DAP tanpa menunjukkan sebarang bukti mengenainya.


Hadi  adalah berbohong kerana dia sebenarnya yang menjadi boneka dan khadam Umno kerana mengambil alih kerja-kerja Umno menyerang Amanah dan DAP.


28) Hadi berbohong dan memperbodohkan orang kampung dengan menuduh Amanah bersekongkol dengan DAP membantah pembentangan usul RUU355 di parlimen. Hadi   tuduh Amanah dan DAP mahu menghalang perlaksanaan syariat Islam.
Walhal yang sebenarnya DAP dan Amanah cuma tanya speaker kenapa usul itu didahulukan, bukannya menghalang perlaksanaannya.
Usul itu pula bukan dibentang untuk dibahaskan. Hadi sendiri yang minta supaya pembentangannya ditangguhkan ke lain masa


Sebagai penutup, ingin saya panjangkan pertanyaan dari seorang fesbuker yang bertanyakan seperti berikut  :


Betul ke, aku dengar cerita, Hadi Awang baru terima hadiah peribadi berupa dua buah kenderaan mewah, iaitu pacuan empat roda (4X4) Land Cruiser dan sebuah MPV Toyota Fortuner... 
Anggaran nilainya lebih kurang RM700,000 sahaja... Dia juga dikatakan menerima hadiah berupa sebuah rumah baru khusus untuk isteri keduanya. Betul ke...?


Apabila ditanya, Hadi  kata, 2 buah kenderaan mewah dan rumah baru itu adalah hadiah dari anak muridnya.


Macam bohong je...!!!


Dengar cerita lagi, setelah diselidiki, rupa-rupanya dua buah kenderaan baru itu adalah pemberian seorang kontraktor yang telah berjaya mendapat projek dari Putrajaya bernilai RM684 juta, hasil pertolongan HadibBewok yang melobi Najib melalui panggilan telefon... kerana itu, dia memberikan hadiah itu kepada Hadi  sebagai tanda ucapan terima kasih dan mahu membalas budi dan jasa Hadi Awang hingga dia berjaya dapat projek... betul ke...?


Saya tanya je... takkan tanya pun sampai kena taubat nasuha.


Setelah kalian melihat siri pembohongan Hadi  di atas itu, apakah layak dia di anggap sebagai seorang ulama? 


Layakkah Hadi terus memimpin sebuah gerakan harakah Islamiyah ?


Jawapan itu hanya ada pada diri kalian. Buktikan apa yang saya dedahkan di atas adalah bukan fitnah. Jangan jadikan diri kalian terus diselubungi oleh penipuan daripada melihat kebenaran yang nyata di depan mata. Jangan taksub membabi buta.




Maka fikir-fikirlah bersama.








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/11/hadi-awang-adalah-pembohong-bersiri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini Adalah Kata Laluan Terburuk Yang Biasa Digunakan Pada 2020

Ini Adalah Kata Laluan Terburuk Yang Biasa Digunakan Pada 2020

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 200 hits
Nordpass merupakan salah satu pengurus kata laluan yang digunakan ramai Terbaru mereka telah berkongsi data dan memperlihatkan senarai kata laluan terburuk yang biasa digunakan ramai pada tahun 2020 ini Seperti kebiasaan senarai ini diteraj...
Mn Penyatu Orang Melayu Adalah Penipuan Parti Cap Agama

Mn Penyatu Orang Melayu Adalah Penipuan Parti Cap Agama

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 170 hits
Oleh Zolkharnain Al AbyadhiBerbeza parti politik tidak bermakna orang Melayu berpecah Bagi orang parti cap agama setelah masuk MN orang Melayu dianggap sudah bersatu tidak lagi berpecah Bagi parti itu MN penyatu Melayu Poorraahhh Berbeza pa...
Mui Sebut Pancasila Adalah Sebuah Tatanan Akhlak Melebihi Syariah

Mui Sebut Pancasila Adalah Sebuah Tatanan Akhlak Melebihi Syariah

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 203 hits
Sebab kata Cholil jika sila pertama dalam Piagam Jakarta tidak diganti dan tetap berbunyi Ketuhanan Yang Maha Esa dengan kewajiban menjalankan syariat Islam maka menurutnya sila tersebut kurang tepat Sebab kata dia Indonesia tidak bisa dipa...
Sesiapa Ahli Parlimen Yang Tolak Belanjawan Termasuk Najib Adalah Di Anggap Pengkhianat

Sesiapa Ahli Parlimen Yang Tolak Belanjawan Termasuk Najib Adalah Di Anggap Pengkhianat

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 252 hits
KUALA LUMPUR Sesiapa sahaja ahli Parlimen termasuk Datuk Seri Najib Razak dianggap pengkhianat sekiranya menolak Belanjawan 2021 Itu tegas Ahli Parlimen Arau yang juga Pengerusi Backbenchers Perikatan Nasional Datuk Seri Shahidan Kassim Men...
Lokasi Wanita Maut Jatuh Gaung Adalah Kawasan Larangan

Lokasi Wanita Maut Jatuh Gaung Adalah Kawasan Larangan

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 412 hits
Lokasi wanita maut jatuh gaung adalah kawasan larangan Batu Pahat Jabatan Perhutanan Negeri Johor memaklumkan bahawa lokasi wanita yang maut akibat terjatuh ke dalam gaung di Bukit Banang adalah kawasan larangan serta bukan tempat rekreasi ...
Konon Dulu Pas Serbu Kedai Sebab Jual Arak Rupanya Itu Adalah Bir Kikikikikiii

Konon Dulu Pas Serbu Kedai Sebab Jual Arak Rupanya Itu Adalah Bir Kikikikikiii

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 388 hits
P E J U W A N G I S L E BOB KELANANG Tahun lalu pimpinan Pas Perak Hafez Sabri bersama sekumpulan telah datang sebuah kedai di Manjoi Ipoh gara gara menjual minuman keras Beliau menuntut supaya pasaraya tersebut menghentikan penjualan arak ...
Syafii Mendewakan Yang Mengaku Keturunan Nabi Adalah Perbudakan Spiritual

Syafii Mendewakan Yang Mengaku Keturunan Nabi Adalah Perbudakan Spiritual

papar berkaitan - pada 22/11/2020 - jumlah : 236 hits
Tokoh Muhammadiyah Ahmad Syafii Maarif atau Buya Syafii menyoroti sikap masyarakat yang kerap mengelu elu kan seseorang yang merasa sebagai keturunan Nabi Muhammad SAW Mantan Ketum PP Muhammadiyah ini menganggap sikap seperti itu sebagai pe...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur