Gunakan Pemilihan Untuk Pilih Nakhoda Terbaik Bukan Berselisih Adam Adli


 





Tujuan utama KEADILAN memanggil pemilihan parti selepas kalah pilihan raya negeri (PRN) adalah untuk memilih nakhoda terbaik pada semua peringkat parti bagi membawa cabaran dalam Pilihan Raya Umum (PRU).

Menurut calon Ketua Angkatan Muda KEADILAN pusat Adam Adli Abd Halim, oleh kerna itu anggota tidak sepatutnya menjadikan pemilihan kali ini sebagai medan pertelingkatan. Sebaliknya pemilihan adalah peluang untuk menyediakan pasukan menghadapi cabaran BN dan PN.

"Kalau kita perhatikan dalam situasi hari ini Umno pun tak berani anjur pemilihan parti. 6 bulan lepas PRU (2018) baru mereka panggil. Tetapi tidak kita. Di PRN Johor, Melaka, Sabah kurang berjaya apa kita buat?

"Kita panggil pemilihan. Orang kata gila parti ini. Dalam keadaan kita dipukul dengan beberapa siri kekalahan kita panggil pemilihan sebelum PRU

"Umno kata kalau panggil pemilihan semua akan pecah belah. Kita pun ada sejarah. Media hari hari cari berita pasal pemilihan sebab kita ada sejarah, ada berita sensasi.

"Sebab apa pemilihan menjadi tumpuan media? Kerana ini parti yang orang tahu parti masa hadapan dan bakal perintah Malaysia. Jadi orang nak tahu siapa bakal perintah negara suatu hari nanti. Orang nak tahu siapa bakal pemimpin negara ini yang akan datang dari pemilihan," katanya dalam sidang media memperkenalkan calon calon Majlis Pimpinan Pusat AMK peringkat zon selatan, malam tadi.

Tambah Adam, dalam KEADILAN semua anggota dipelawa membuat keputusan.

Justeru katanya, anggota perlu gunakan pemilihan untuk menilai calon dan prestasi mereka bukan serang menyerang, tikam belakang dan sebagainya.

"Semua anggota buat keputusan, bukan lagi pemimpin di atas buat keputusan. Diserahkan seluruh keputusan dan agenda parti ini untuk masuk PRU kepada anggota bawahan. Ini yang parti lain tak amalkan.

"Bila kita buat pemilihan kita gunakanlah peluang sebaik baiknya. Kita tampilkan orang yang boleh jadi nakhoda parti. Bukan demi kepentingan parti tetapi masyarakat," katanya.

Mengenai teguran Naib Presiden KEADILAN, Rafizi Ramli bahawa beliau baru setahun menjadi anggota dan kurang sesuai memimpin AMK berbanding calon Fahmi Zainol, Adam berkata, hal itu perlu diserahkan kepada anggota untuk memilih kerana beliau juga mempunyai barisan kepimpinan yang mantap.

"Rafizi sebut antara saya dan Fahmi, Fahmi lebih berpengalaman. Saya ucap terima kasih atas teguran. Ini bukan kali pertama saya ditanya kamu layak atau tidak?

"Rakan rakan lain juga tanya, tak cukup setahun layak kah kamu pimpin 222 cabang? Saya seorang memanglah tak boleh, yang saya harapkan semua anggota, bukan hanya saya satu orang sahaja. Sebab itu penting kita jaga ukhwah.

"Sebab itu gunakanlah pemilihan ini untuk kita jalin hubungan kepada yang kita tak kenal. Kalau tak ada pemilihan kita tak kenal yang berjuang di peringkat negeri, misalnya.

"Soal layak atau tidak kita serahkan kepada anggota. Kita hormat Rafizi dan tak ada masalah kalau saya menang atau Fahmi menang. Pemilihan ini proses demokrasi. Lepas pemilihan kita kuat dan kukuhkan parti kembali," katanya lagi.


Dalam majlis itu Adam memperkenalkan 3 calon MPP AMK bagi Zon Selatan. Mereka adalah Mohd Fadzri Aminuddin, Aziz Shari dan Mohd Ridzuan Abu Samah


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/04/gunakan-pemilihan-untuk-pilih-nakhoda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Adam Adli Bidas Rafizi

Adam Adli Bidas Rafizi

papar berkaitan - pada 27/4/2022 - jumlah : 110 hits
Calon Ketua Pemuda PKR Adam Adli Abdul Halim berkata organisasi besar seperti PKR yang mempunyai lebih sejuta ahli memang tidak boleh mengharapkan pada seorang pemimpin saja Sebaliknya bekas aktivis pelajar itu berpendapat PKR perlu merapat...
Pusat Pemeriksaan Mata Yang Terbaik Di Optom Bangi

Pusat Pemeriksaan Mata Yang Terbaik Di Optom Bangi

papar berkaitan - pada 25/4/2022 - jumlah : 227 hits
AssalamualaikumBagi korang yang masih mencari tempat untuk periksa mata silau atau rabun ha meh baca sampai habis Sebab Fatin nak cerita sikit tentang pusat pemeriksaan mata yang bagi servis terbaik kat Bangi Mungkin ada yang pernah kenal d...
Selamat Ini Dia 3 Konten Kreator Terbaik Hipwee Bulan Maret 2022

Selamat Ini Dia 3 Konten Kreator Terbaik Hipwee Bulan Maret 2022

papar berkaitan - pada 25/4/2022 - jumlah : 143 hits
Sebagai manusia tentu kita ingin menemukan dan menjadi versi terbaik diri kita Melalui hal hal yang disukai berharap bisa menemukan jati diri yang sejati agar kehidupan lebih berwarna dan bermakna Melalui hal hal yang kita suka pula kita ak...
5 Hotel Terbaik Di Temerloh Untuk Tahun 2022

5 Hotel Terbaik Di Temerloh Untuk Tahun 2022

papar berkaitan - pada 25/4/2022 - jumlah : 228 hits
Bagi anda yang ingin datang bercuti di Temerloh dan sedang mencari tempat penginapan mungkin anda boleh tengok sini senarai 5 hotel terbaik yang ada di Temerloh untuk tahun 2022 Temerloh bukanlah sebuah bandar besar jika dibandingkan dengan...
Dengar Online 15 Pilihan Lagu Raya Nostalgia Terbaik

Dengar Online 15 Pilihan Lagu Raya Nostalgia Terbaik

papar berkaitan - pada 23/4/2022 - jumlah : 209 hits
Dengar 15 pilihan lagu Raya Aidilfitri nostalgia terbaik Lagu lagu raya Aidilfitri yang paling syok paling best didengar ialah lagu lagu raya nostalgia Tak lekang dek panas tidak lapuk dek hujan lagu lagu Hari Raya Aidilfitri ini memang ser...
Musim Terbaik Melawat Pantai Barat Thailand

Musim Terbaik Melawat Pantai Barat Thailand

papar berkaitan - pada 25/4/2022 - jumlah : 117 hits
Musim terbaik untuk melawat Koh Bulone Koh Lipe Trang Krabi Phang Nga dan Phuket dari November hingga May Ini berikutan musim angin timur Biasanya musim angin timur akan bermula musim kemarau Lawati Blog Cikgu Joe Satun Untuk Info Satun Leb...
5 Tips Memilih Solusi Terbaik

5 Tips Memilih Solusi Terbaik

papar berkaitan - pada 26/4/2022 - jumlah : 101 hits
Anda pernah berada di posisi harus sesuatu dengan segera namun banyak keraguan yang terjadi membuat diri sendiri kebingungan Tidak tahu mana keputusan yang tepat untuk diri sendiri maupun orang lain dan pada akhirnya mengambil keputusan yan...
Ada Bajet Tapi Masih Keliru Ini Gpu Terbaik Ikut Bajet Anda

Ada Bajet Tapi Masih Keliru Ini Gpu Terbaik Ikut Bajet Anda

papar berkaitan - pada 29/4/2022 - jumlah : 135 hits
Membina atau menaik taraf binaan PC anda memerlukan pilihan kad grafik yang terbaik bergantung kepada bajet dan juga kehendak anda Masa kini kita mencari kad grafik yang mampu menyokong keperluaan kita untuk gaming atau mencipta kandungan c...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams