Great Starter February Blog Cik Matahariku Capai 48 Juta Views


Alhamdulillah,As Salam.Hai! Ada ke peminat atau readers yang tertunggu-tunggu update blog suam-suam kuku ni.kehkeh.Korang kena faham.Cikgu ni memang la kerjanya banyak nau cuti ( itu ikut pendapat ramai oranglah kann ), tapi kerja buat dia pun bukan satu benda je.Tambah lagi kalau ko sendiri "terlebih rajin dan beriya" bila buat kerja tu, memang ada jelah kerja ko yang tak habis-habis.haha,gitu.

Blog Cik Matahariku capai 48 juta pageviews:) Alhamdulillah

Orait, saya mulakan mukaddimah post kali ini pastilah yang sesuai dengan tajuk kann.Blog Cik Matahariku dah capai 48 juta views.Alhamdulillah. Allah mengurniakan kemudahan yang banyak kepada saya dalam berblog.Masih saya ingat lagi, antara dorongan saya mula menulis dan membina blog ini ialah apabila Encik suami menyediakan wifi di rumah, dan korang pun tahu, bila ada kemudahan internet yang laju, itulah part paling heaven bagi semua blogger se-Malaya.haha.

printscreen yang sempat saya ambik time pageviews blog capai 48 juta views-yang terkini punya pageviews dah 48 juta lebih-InshaAllah, road to 50 million views:)
Kerja menulis blog ini, bukan setakat kita taip cerita, kita akan upload gambar, blogwalking, upload video dan banyak lagi.Benda-benda tu semua memerlukan kepantasan dan kemudahan internet.Jadi, pada tahun-tahun awal berblog, saya terfikir, rasa membazir juga kalau saya tidak bersungguh-sungguh berblog.Bil wifi pun 'ada orang' tolong bayarkan.heh.Saya cuma perlu ambik sedikit masa untuk menulis dan berkongsi dengan readers.

Antara header yang saya pernah guna untuk Blog Cik Matahariku:)
Nah, dari asal Encik Suami tak tahu pun yang saya ada blog, sampai dia sendiri yang bagi idea apa apa yang patut saya share dalam blog, ada masa dia tanya juga pendapatan atau earnings blog ( lain macam jek..hihi), sehinggalah kini, tahun ke-9 saya dalam dunia blog, saya bersyukur sebab secara peribadi, suami faham minat saya dan tahu kalau wife dia sorang ni tengah menghadap laptop, means tengah berbloglah tu.

Untuk kali ini, saya ingin kongsikan kepada korang yang berbakat dalam penulisan, tapi tak tahu nak mula dari mana, buatlah blog sendiri.Tulislah apa-apa yang baik dan sesuai untuk dikongsi dengan readers. Kecenderungan netizen pula, mereka memilih untuk membaca tulisan yang tidak terlalu berat pengisiannya.Gunakan bahasa dan gaya penulisan santai, tapi lebih baik kalau guna Bahasa Melayu standard.

Maksud saya, janganlah korang taip blog tu dengan guna perkataan budak-budak zaman sekarang dengan ejaan yang tak masuk akal dan macam budak tak belajar Bahasa Melayu kat sekolah.Kita yang nak baca pun pening nak faham apa yang dia orang tulis.Ini pandangan peribadi.

Sebagai Blogger, dalam keadaan macam mana pun, tulisan kita melambangkan idea dan cara kita berfikir,Kalau kita bagi pendapat atau kongsi benda yang negatif, ia bukan sahaja menunjukkan persepsi negatif tentang diri kita, tapi blog kita juga akan terpalit sama.Elakkan memburukkan orang lain apatah lagi menabur fitnah.

Eh, dah macam bagi tazkirah pulak gamaknya ni.heh.Bertabahlah ya.Blog kita, kita punya suka nak taip apa.kiki.Orait, sebenarnya, tips nak pelawat tak berhenti datang blog kita ialah kita kongsi hal-hal yang pelawat suka cari atau mahu cari di Google.Kita bukan selebriti yang orang akan google nak tahu lifestyle kita, jadi kalau macam blog akak ni ( suam-suam kuku) kongsilah benda yang khalayak pembaca pasti cari dan tak kisah siapa yang menulisnya.

Misalnya, kita kongsi tempat makan best, pengalaman bersalin kat hospital dot-dot, cara bersihkan baju sekolah yang sangat kotor, cara masak sambal sardin yang pedas dan sedap.Benda harian tapi ramai orang ingin tahu sebab depa nak tahu pengalaman atau apa nasihat kita untuk mereka yang akan lalui atau hadapi situasi sama.InshaAllah, lebih banyak kita baca blog orang lain, lagi banyak input yang kita boleh dapat.Learn from others is learning.

Okey.dah. Post ni sebenarnya dah simpan lama dalam draft, hari ni time check draft post baru perasan, tak publish lagi.Redho jelah korang yang baca post ni ya.Tahu-tahu dah masuk bulan Mac pun.huk aloh.







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://cikmatahariku.blogspot.com/2020/03/great-starter-february-blog-cik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Harga Meroket Nasabah Tabungan Emas Pegadaian Capai 4 79 Juta

Harga Meroket Nasabah Tabungan Emas Pegadaian Capai 4 79 Juta

papar berkaitan - pada 5/3/2020 - jumlah : 107 hits
PT Pegadaian mencatatkan peningkatan jumlah nasabah Tabungan Emas menjadi 4 8 juta pada Januari 2020 seiring tren meroketnya harga emas dunia yang mendorong minat masyarakat untuk berinvestasi di logam mulia tersebut Tercatat hari ini harga...
Cara Cara Blog Nak Capai Lebih 100 Ribu Pageview Sehari

Cara Cara Blog Nak Capai Lebih 100 Ribu Pageview Sehari

papar berkaitan - pada 8/3/2020 - jumlah : 307 hits
Cara Blog Nak Capai 100 Ribu PV Sehari Alamak Tengokkan angka tu macam pelik je kan Bolehkah kita lakukannya dengan duduk goyang kaki Cukup dengan ping sana ping sini dah boleh capai 100 ribu PV sehari Begitulah kepala yang waras dok fikir ...
Cerita Ian Kasela Soal Bayaran Band Radja Sekali Manggung Capai Rp150 Hingga 450 Juta

Cerita Ian Kasela Soal Bayaran Band Radja Sekali Manggung Capai Rp150 Hingga 450 Juta

papar berkaitan - pada 3/3/2020 - jumlah : 147 hits
Siapa tak kenal band Radja Band asal Banjarmasin ini sempat menjadi salah satu grup yang begitu populer di awal tahun 2000 an Lewat sejumlah lagu hitsnya seperti Jujur Manusia Biasa Benci Bilang Cinta Radja menjelma menjadi band yang sangat...
Malaykord 6 Juta Views Guitar Tutorial Project

Malaykord 6 Juta Views Guitar Tutorial Project

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 262 hits
Malaykord just hit another milestone 6 juta view for jannuary mungkin salah satu sebab kita all out post chord chord guitar dari awal tahun terlebih semangat mungkin bulan jannuary 2020 sahaja kita dah post new chord dalam 90 chord permulaa...
8 Juta Pageview Blog Bbl

8 Juta Pageview Blog Bbl

papar berkaitan - pada 6/3/2020 - jumlah : 279 hits
Assalamualaikum salam Jumaat semua Ha hari ini BBL extra gembira sikit sebab pageview blog ni dah lebih 8 juta Yahoo sebenarnya dah perasan hujung bulan Febuari tu dah 7 990 something tapi saja buat tak kisah Tup tup hari ni almost 8 juta 3...
Luna Maya Pakai T Shirt Seharga Belasan Juta Warganet Melongo

Luna Maya Pakai T Shirt Seharga Belasan Juta Warganet Melongo

papar berkaitan - pada 11/3/2020 - jumlah : 278 hits
Penampilan Luna Maya kembali mencuri perhatian Salah satu yang mencuri perhatian yakni kaus yang dikenakan Luna Maya
February 2020 Blog Recap

February 2020 Blog Recap

papar berkaitan - pada 8/3/2020 - jumlah : 337 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar buat semua pembaca dan rakan rakan sekalian Alhamdulillah aku disini seperti biasa masih memikirkan tentang masa hadapan dan juga bilakah aku akan bertemu dengan jodoh Haha Seperti yang dijanjik...
Apple Akan Membayar Pampasan Sebanyak 500 Juta Kerana Memperlahankan Iphone Tanpa Pengetahuan Pengguna

Apple Akan Membayar Pampasan Sebanyak 500 Juta Kerana Memperlahankan Iphone Tanpa Pengetahuan Pengguna

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 213 hits
Apple sebelum ini telah dilaporkan menghadapi kes saman yang besar di Amerika Syarikat kerana memperlahankan peranti peranti iPhone mereka yang lama Pada tahun 2017 Apple mengaku bahawa mereka telah memperlahankan peranti peranti iPhone yan...
Budi Waseso Indonesia Surplus Beras 2 8 Juta Ton Di April 2020

Budi Waseso Indonesia Surplus Beras 2 8 Juta Ton Di April 2020

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 153 hits
Budi mengatakan dengan adanya surplus tersebut pihaknya akan menyerap beras sekitar 1 4 juta ton Namun dengan syarat beras yang ada saat ini harus segera didistribusikan kepada konsumen
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Filem Ngesot

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Persiapan Dajjal Mengambil Alih Dunia

Sejarah Ringkas Siapa Yahudi Israel Dan Zionis

Aktiviti Undangan Menghadiri International Conference Of Religious Leaders 2024 Ppim 07 05 2024

Kecederaan Acl Gejala Diagnosis Dan Rawatan Pemulihan

Eli Eli Lama Sabactani Matius 27 Ayat 46 By Dr Haji Murariau Dosen A

Cara Hilangkan Bau Badan Dengan Mudah Di Rumah